PDA

View Full Version : Highlight Dick Vrij



Wheelie
30-09-2008, 10:56
De eerste generatie Nederlandse MMA vechters aka Free Fighters

YouTube - Highlight Dick Vrij (http://www.youtube.com/watch?v=Y2mp88JEPzo)

el bastardo
30-09-2008, 11:04
Tnx! Ook heerlijk, dat klassieke helden muziekje eronder.

Gennep-Spitfire
30-09-2008, 11:05
Een vergeten held!

Mooi filmpje :thup:

paspoes
30-09-2008, 11:26
dat waren tijden zeg :thup: lijkt mij super als hij een eenmalig comeback maakt.

chief108
30-09-2008, 11:45
thnx...
dat was leuk om te zien

Fight Master
30-09-2008, 11:53
mooi filmpje haha wat een beuker. jammer dat hij nooit in de ring tegen yvel heeft gevochten, weet zeker dat hij ook in de ring van yvel had gewonnen ze hadden ook gevochten in marcanti dus echt bad blood.

Eelco
30-09-2008, 11:56
Vette Oldschool :thup:

Octavius
30-09-2008, 12:09
@ paspoes

Heeft hij toch al gedaan tegen Barrington.

@ Fight Master

Sensatie zoeker.

Tony
30-09-2008, 13:01
wat waren zijn kunsten op de grond en in de clinch? (dus grappling en worstelen)...

van enig niveau? Of was het nog allemaal standup wat de klok slaat?

Emilio
30-09-2008, 14:20
vette highlight.

hij was flink aan t slopen.

johnnie
30-09-2008, 14:46
Blijft gewoon een held.

micha
30-09-2008, 15:30
Dicky is nog steeds de man

the boxer
30-09-2008, 19:17
Wheelie, heb jij die gemaakt??

TOON
30-09-2008, 19:26
wat waren zijn kunsten op de grond en in de clinch? (dus grappling en worstelen)...

van enig niveau? Of was het nog allemaal standup wat de klok slaat?

nou op de grond was het volgens mij niet veel, heb nog wel wat filmpjes waar ie dan toch vrij snel naar een rope-escape op zoek was... maar standup kickte hij zwaar kont!

Garcia
30-09-2008, 20:01
Blijft leuk om te zien die goeie oude tijd.

makavelli
30-09-2008, 20:18
ziet er indrukwekkend uit jammer dat het allemaal works zijn (nep is)

BB
30-09-2008, 22:13
ziet er indrukwekkend uit jammer dat het allemaal works zijn (nep is)

x2, lijkt wel pro-wrestling. Vind het helemaal niks.

Jeru
30-09-2008, 22:21
Wat een verschil met hoe de wedstrijden nu zijn.

connect
01-10-2008, 11:53
die partijen in japan waren volgens mij allemaal works maar die laatste paar partijen van dick waren toch gewoon echte partijen die tegen pedro palm, frazier,patterson..etc ?

Glen
01-10-2008, 11:54
Ik mis een paar posts ???

paspoes
01-10-2008, 12:26
Ik mis een paar posts ???

x2 is er wat mis met de database chief?

chief108
01-10-2008, 12:35
Ik mis een paar posts ???


x2 is er wat mis met de database chief?
geen idee?

heb geen foutmeldingen voorbij zien komen
wat missen jullie dan?

Glen
01-10-2008, 12:39
wat missen jullie dan?

O.a. quote over wie die reuzin was in het clipje...........

Durfal
02-10-2008, 17:25
die partijen in japan waren volgens mij allemaal works maar die laatste paar partijen van dick waren toch gewoon echte partijen die tegen pedro palm, frazier,patterson..etc ?

Gewoon nep dus...... is al veel eerder hier door anderen ter sprake gekomen.
Als je de dvd van het afscheids gevecht in de Arena goed bekijkt inzake de partij
D.Vrij-B.Patterson.
In de tweede ronde zie je Vrij duidelijk iets tegen Patterson fluisteren,meteen hierna biedt Patterson zn kin aan door staande uiteraard, zn guard te laten zakken,waarna vrij hem raakt met een open hand!!!
Tevens zie je totaal geen zweet van het hoofd van Patterson afspatten.... vreemd want de man stond in de tweede ronde te druipen van het zweet. zie bokspartijen waar het zweet van de atleten afspat als ze geraakt worden.
Kijk maar eens ( voor de broodnodige ) verandering eens kritisch naar de dvd en oordeel zelf......
Tegen Pedro de Palm was wel een echte partij dat wel...maar tegen Patterson?????

dietrik
02-10-2008, 17:34
Volgens mij ging Vrij tegen Palm finaal door het lint en werd hij gediskwalificeerd. Tenminste die beelden heb ik hier nog ergens.

Durfal
02-10-2008, 17:39
Klopt er was heel heel veel bad blood tussen die twee toendertijd
Er was heel veel security nodig voor en vooral na die beladen partij,Dick deed aan natrappen terwijl dick de partij geheel terecht al in zn zak had
Om de boel toen niet te laten escaleren werd het een "politiek korrekte"no-contest.
Ach ja..... dat was wel de goeie ouwe tijd hahahaha. ( en dick op zn best!!!)

Huite
02-10-2008, 17:48
Volgens mij ging Vrij tegen Palm finaal door het lint en werd hij gediskwalificeerd. Tenminste die beelden heb ik hier nog ergens.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!;)

paspoes
02-10-2008, 17:54
weet iemand waar ik de beelden kan zien van Dick vrij tegen Pedro de palm? Ben nu wel nieuwsgierig ;)

Eric P
02-10-2008, 18:01
Aan het begin van dit filmpje?
YouTube - Dick Vrij highlight (http://www.youtube.com/watch?v=Swvy4fbcjjE)

paspoes
02-10-2008, 18:03
Super thx reps :thup:

paspoes
02-10-2008, 18:07
Aan het begin van dit filmpje?
YouTube - Dick Vrij highlight (http://www.youtube.com/watch?v=Swvy4fbcjjE)

:eek: zijn gezicht zegt al genoeg.

Eric P
02-10-2008, 18:09
Ja hoe die Patterson staat te grijnzen na die "knock-out" haha

paspoes
02-10-2008, 18:10
Ja hoe die Patterson staat te grijnzen na die "knock-out" haha

nee bedoel meer Pedro de Palm eerste partij ;)

Joop Kasteel
02-10-2008, 18:49
Gewoon nep dus...... is al veel eerder hier door anderen ter sprake gekomen.
Als je de dvd van het afscheids gevecht in de Arena goed bekijkt inzake de partij
D.Vrij-B.Patterson.
In de tweede ronde zie je Vrij duidelijk iets tegen Patterson fluisteren,meteen hierna biedt Patterson zn kin aan door staande uiteraard, zn guard te laten zakken,waarna vrij hem raakt met een open hand!!!
Tevens zie je totaal geen zweet van het hoofd van Patterson afspatten.... vreemd want de man stond in de tweede ronde te druipen van het zweet. zie bokspartijen waar het zweet van de atleten afspat als ze geraakt worden.
Kijk maar eens ( voor de broodnodige ) verandering eens kritisch naar de dvd en oordeel zelf......
Tegen Pedro de Palm was wel een echte partij dat wel...maar tegen Patterson?????Ik zeg met de hand op mij hart dat de partij tegen Patterson GEEN nepperd was! Deze partij is opgedragen aan de overleden vader van Dick, meneer Bert Vrij. Ik heb samen met o.a Hans, Joeri, Melvin en Dick voor deze partij, een half jaar met Dick getraind. Ik heb elke seconde meegemaakt. Dit was een echte partij!! Ik weet niet hoe sommigen in elkaar steken maar Dick draagt geen nepperd op aan zijn vader, neem dat van mij aan.

Even over alle "works" in Japan; vergeet niet dat ook Fedor, Nogueira, Babalu, Gilbert, Valentijn, Varelans, Renzo en Rickson Gracie in die tijd voor Rings vochten. En vele anderen die nog steeds wereldtoppers zijn. Hebben zij zich ook schuldig gemaakt aan "works"? Of hadden "wij Hollanders" weer de mazzel dat ze voor een paar knaken op hun rug gingen liggen.

Tot slot; laat de meeste "toppers" nu maar een minuutje tegen Dick of Hans gaan staan.

Joop Kasteel
02-10-2008, 18:54
Ja hoe die Patterson staat te grijnzen na die "knock-out" hahaIk snap ook niet wat jij bedoeld. Hij slaat bijna de kop van Barrington eraf!

ZanZaiZuk
02-10-2008, 18:55
respect voor dick vrij

The Bulldog
02-10-2008, 18:55
hahah dat is de zelfde palm die nu nog steeds overal roept dat ie freefighter was...

na die schop eerst kijken wat er gebeurde en later neer gaan liggen met zijn hoofd...

ICON
02-10-2008, 18:57
die van patterson zat er toch aardig lekker op dacht ik zo.

bryan
02-10-2008, 19:16
beetje roid rage in de ring.. hou niet zo van vrij .. dit was echt straatvechten in de ring.. geen respect voor regels.. en als er maar iets als een sub aankwam tappen als een malle..

Glen
02-10-2008, 20:34
Beste Schipper;), dat is nogal een uitspraak die je doet....
Vrij - Patterson was absoluut geen fix, sterker nog, in de tweede ronde werden de rollen nogal flink omgedraaid toen Dick neerging..dat zijn de mensen al vergeten want dat staat niet op de dvd...Ik nodig je van harte uit bij mij thuis op een zondagmiddagje om de 'ruwe' beelden te komen bekijken..daar staat die KD namelijk wel op.
Neem je je vrouw ook mee!
PS: Zoeken we ook meteen e.e.a. an Bob materiaal uit !
Groeten, Glen

Hammerkick
02-10-2008, 20:48
http://img381.imageshack.us/img381/8695/d0d12b31et3.jpg (http://imageshack.us)

http://img101.imageshack.us/img101/4424/acc9d9b5wg5.jpg (http://imageshack.us)

Dick Vrij, is echt één van de pioniers, die het mma in Nederland hebben gebracht. Hij heeft de meeste partijen in Rings op zijn naam staan, hij heeft daar 60 x in gevochten. Buiten Rings heeft hij, in een heleboel andere organisaties gevochten. Zonder Dick, was het het mma hier, nu nooit zo groot geweest. Ik was en ben, een grote fan van hem. Bij zijn laatste partij tegen Patterson zat ik vooraan, een prachtig en emotioneel afscheid. Het mooiste van alles vond ik, dat Dick zijn gage gaf, aan het kankerfonds. Echt, een prachtig gebaar !!

De man van 14K
02-10-2008, 21:55
Dick is cool met zn altijd woeste blik! tot je hem aanspreekt en dan is het gewoon een super relaxte kerel.
Ik hoop dat ik op zijn leeftijd nog zo in vorm ben btw, hij ziet er nu niet veel anders uit als toen tegen Patterson. En wat Joop zegt is denk ik wel waar, ik hoor dat uit meer hoeken.
Eens kijken of Patterson uit ook een kado partij aan onze Bob geeft zondag.. maar ik denk niet dat hij daar de tijd voor krijgt. Bob sloopt hem!

panther management
02-10-2008, 22:03
Nep? De kin van Patterson raakte bijna zijn rechter schouder :eek:

Joop Kasteel
02-10-2008, 23:44
http://img381.imageshack.us/img381/8695/d0d12b31et3.jpg (http://imageshack.us)

http://img101.imageshack.us/img101/4424/acc9d9b5wg5.jpg (http://imageshack.us)

Dick Vrij, is echt één van de pioniers, die het mma in Nederland hebben gebracht. Hij heeft de meeste partijen in Rings op zijn naam staan, hij heeft daar 60 x in gevochten. Buiten Rings heeft hij, in een heleboel andere organisaties gevochten. Zonder Dick, was het het mma hier, nu nooit zo groot geweest. Ik was en ben, een grote fan van hem. Bij zijn laatste partij tegen Patterson zat ik vooraan, een prachtig en emotioneel afscheid. Het mooiste van alles vond ik, dat Dick zijn gage gaf, aan het kankerfonds. Echt, een prachtig gebaar !!Hammerkick is correct!

Dick, Hans en Sensei Dolman hebben de sport naar ons land gehaald en groot gemaakt. Natuurlijk is 't niveau nu hoger, het zou niet best zijn als 't 20 jaar stil zou staan. Vergeet niet dan Dick, Chris en Maeda (Rings Japan) in '89 het monsterverbond sloten om het, toen nog, freefight groot te maken. Dat is 20 jaar geleden! Als de sport niet zou verbeteren cq evolueren, was 't droevig gesteld met de huidige toppers. Dat is gelukkig niet zo maar laten we deze kampioen eren en niet, het is zoooooo Hollands, de grond in trappen.

Of doe 't in zijn gezicht.....dan heb je mijn respect...

De man van 14K
02-10-2008, 23:46
bluf ;)

connect
03-10-2008, 08:53
ik dacht ook al het kan nooit allemaal works zijn.
die band van dolman zijn afscheidsgala lag hier vroeger in de videotheek dat was mijn kennismaking met mma en die heb ik wel 10x gehuurd en dick geeft die jappaner wel 10/15 volle knieen op zijn kop. als dat niet echt is

paspoes
03-10-2008, 10:21
http://img381.imageshack.us/img381/8695/d0d12b31et3.jpg (http://imageshack.us)

http://img101.imageshack.us/img101/4424/acc9d9b5wg5.jpg (http://imageshack.us)

Dick Vrij, is echt één van de pioniers, die het mma in Nederland hebben gebracht. Hij heeft de meeste partijen in Rings op zijn naam staan, hij heeft daar 60 x in gevochten. Buiten Rings heeft hij, in een heleboel andere organisaties gevochten. Zonder Dick, was het het mma hier, nu nooit zo groot geweest. Ik was en ben, een grote fan van hem. Bij zijn laatste partij tegen Patterson zat ik vooraan, een prachtig en emotioneel afscheid. Het mooiste van alles vond ik, dat Dick zijn gage gaf, aan het kankerfonds. Echt, een prachtig gebaar !!

x100 Hammerkick = Correct, Blijft erbij zeggen dat hij zijn comeback moet maken tenminste 1 keer :D goeie ouwe tijden zeg.

Joop Kasteel wil ik ook weer in de ring zien vechten ;)

Wheelie
03-10-2008, 10:26
Dick Vrij is een sloper, heb genoten van zijn partijen

The Bulldog
03-10-2008, 11:05
Denk dat niemand om het feit heen kan dat Dick Vrij een pionier is geweest...een man waar wij nu mede aan te danken hebben dat het mma in NL zo gegroeid is...

en dat het een opgefokt stanndje was ...dat was wel te zien ja hahahaha

Durfal
03-10-2008, 12:31
Hammerkick is correct!

Dick, Hans en Sensei Dolman hebben de sport naar ons land gehaald en groot gemaakt. Natuurlijk is 't niveau nu hoger, het zou niet best zijn als 't 20 jaar stil zou staan. Vergeet niet dan Dick, Chris en Maeda (Rings Japan) in '89 het monsterverbond sloten om het, toen nog, freefight groot te maken. Dat is 20 jaar geleden! Als de sport niet zou verbeteren cq evolueren, was 't droevig gesteld met de huidige toppers. Dat is gelukkig niet zo maar laten we deze kampioen eren en niet, het is zoooooo Hollands, de grond in trappen.

Of doe 't in zijn gezicht.....dan heb je mijn respect...

Heren,

Mijn opmerking inzake de afscheidsparij van Dick Vrij is beslist geen aanval op de man in kwestie!!!
Ik heb sowieso respect voor een ieder die zich ten overstaan van publiek en cameras zichzelf blootgeeft door in een ring of kooi of op een mat te stappen!!!
Wat jou, Joop Kasteel, overkwam in je partij tegen Paul Cahoon dat je op karakter doorknokte met een gebroken kaak en als "beloning" uitgejouwd werd zegt al meer dan genoeg over het totale gebrek en loyaliteit dat je "krijgt" als bekende nederlandse vechter!!
Nogmaals het heeft hier niets met een gebrek aan respect van mijn zijde te maken ,maar ik blijf bij mn constatering, en vele met mij, punt!!
Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind....... maar de positieve invloed van de poiniers
van onze mooie sport staat buiten kijf, dat is gewoon ere wie ere toekomt dus ook voor Dick Vrij waarvan akte!
En nee niet alles kan "works" geweest zijn! dat gaat er bij mij ook niet in, no way!!!
Maar het moet voor een ieder toch wel mogelijk zijn je op een gepaste niet beledigende wijze jezelf kritisch op te mogen stellen , toch?????

kooivechter
03-10-2008, 13:29
mooi filmpje haha wat een beuker. jammer dat hij nooit in de ring tegen yvel heeft gevochten, weet zeker dat hij ook in de ring van yvel had gewonnen ze hadden ook gevochten in marcanti dus echt bad blood.

volgens mij was daar wel sprake van alleen dick wilde niet. er was volgens mij voor dick ook en partij tegen sem schilt aangeboden destjids dat wilde hji niet en de enige die wel in dioe tijd tegen sem wilde was gilbert, joop en uiteraard bob. dat vind ik wel jammer dat dick nooit tegen een nederlandse topper heeft gestaan, maar vaak tegen sub toppers in nl om te kijken hoe goed dick zich aan deze toppers kon meten. dick is uiteraard wel de pionier geweest van mma in ons landje

Durfal
03-10-2008, 13:48
volgens mij was daar wel sprake van alleen dick wilde niet. er was volgens mij voor dick ook en partij tegen sem schilt aangeboden destjids dat wilde hji niet en de enige die wel in dioe tijd tegen sem wilde was gilbert, joop en uiteraard bob. dat vind ik wel jammer dat dick nooit tegen een nederlandse topper heeft gestaan, maar vaak tegen sub toppers in nl om te kijken hoe goed dick zich aan deze toppers kon meten. dick is uiteraard wel de pionier geweest van mma in ons landje

Bob Schreiber is nooit iemand uit de weg gegaan,heeft tegen werkelijk iedereen in het strijdperk willen treden,zelfs al zat Bob onder de blessures, een kontrakt is een kontrakt, dus Bob ging doodleuk de strijd aan!!
Bob heeft ook de zwaarste, moeilijkste vechtsport carriere van werkelijk iedereen in NL en ver daarbuiten gehad,te vergelijken met Ramon Dekker in het Muay Thai,en verdiend daarom ook het meeste respect van allemaal.
ERE WIE ERE TOEKOMT!!!!!!

mykey73
03-10-2008, 14:00
Bob Schreiber is nooit iemand uit de weg gegaan,heeft tegen werkelijk iedereen in het strijdperk willen treden,zelfs al zat Bob onder de blessures, een kontrakt is een kontrakt, dus Bob ging doodleuk de strijd aan!!
Bob heeft ook de zwaarste, moeilijkste vechtsport carriere van werkelijk iedereen in NL en ver daarbuiten gehad,te vergelijken met Ramon Dekker in het Muay Thai,en verdiend daarom ook het meeste respect van allemaal.
ERE WIE ERE TOEKOMT!!!!!!


nu je het over Bob hebt
Komt de partij van bob tegen Yvel naar boven
dat Bob zn ogen dicht geslagen waren
Wat een partij!!

1 van de mooiste partijen die ik heb gezien!!

Marco
03-10-2008, 14:22
nu je het over Bob hebt
Komt de partij van bob tegen Yvel naar boven
dat Bob zn ogen dicht geslagen waren
Wat een partij!!

1 van de mooiste partijen die ik heb gezien!!


alledrie partijen waren super tussen deze 2 toppers.
de 1e was nog met ouderwetse rings openhand regels, oftewel ringvledders;)

kooivechter
03-10-2008, 14:59
nu je het over Bob hebt
Komt de partij van bob tegen Yvel naar boven
dat Bob zn ogen dicht geslagen waren
Wat een partij!!

1 van de mooiste partijen die ik heb gezien!!

klopt vind ik ook. een fantstische partij. partij 2 tussen hun was idd ook supertof.

remco pardoel
03-10-2008, 17:11
Ik sluit me volledig bij Joop San aan!

Joop Kasteel
03-10-2008, 21:08
Heren,

Mijn opmerking inzake de afscheidsparij van Dick Vrij is beslist geen aanval op de man in kwestie!!!
Ik heb sowieso respect voor een ieder die zich ten overstaan van publiek en cameras zichzelf blootgeeft door in een ring of kooi of op een mat te stappen!!!
Wat jou, Joop Kasteel, overkwam in je partij tegen Paul Cahoon dat je op karakter doorknokte met een gebroken kaak en als "beloning" uitgejouwd werd zegt al meer dan genoeg over het totale gebrek en loyaliteit dat je "krijgt" als bekende nederlandse vechter!!
Nogmaals het heeft hier niets met een gebrek aan respect van mijn zijde te maken ,maar ik blijf bij mn constatering, en vele met mij, punt!!
Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind....... maar de positieve invloed van de poiniers
van onze mooie sport staat buiten kijf, dat is gewoon ere wie ere toekomt dus ook voor Dick Vrij waarvan akte!
En nee niet alles kan "works" geweest zijn! dat gaat er bij mij ook niet in, no way!!!
Maar het moet voor een ieder toch wel mogelijk zijn je op een gepaste niet beledigende wijze jezelf kritisch op te mogen stellen , toch?????Mooi geschreven..

Natuurlijk kan en mag je kritisch zijn, dat moet zelfs, waar hebben we anders een forum voor? Het enige waar ik op wil reageren is jouw " constatering" en dat o.a mijn woord daar kennelijk niets aan verandert.

Ik vind dat juist de belediging dat je juist die wedstrijd in twijfel trekt; die was opgedragen aan zijn overleden vader! Dat doe je toch niet! Je draagt toch geen nepperd op aan je vader. En dan ook nog je gage aan de kankerbestrijding geven, daar is Dick veel te groot voor, letterlijk en figuurlijk.

Ik weet nog dat er voor de wedstrijd speciaal met Barrington is gesproken dat hij bij de meeting geen geintjes, dat deed hij normaal altijd, moest maken omdat de lading bij deze wedstrijd te groot was. Barrington heeft dat gerespecteerd, hij gedroeg zich top en heeft als een beest gevochten.

Durfal
04-10-2008, 00:22
Mooi geschreven..

Natuurlijk kan en mag je kritisch zijn, dat moet zelfs, waar hebben we anders een forum voor? Het enige waar ik op wil reageren is jouw " constatering" en dat o.a mijn woord daar kennelijk niets aan verandert.

Ik vind dat juist de belediging dat je juist die wedstrijd in twijfel trekt; die was opgedragen aan zijn overleden vader! Dat doe je toch niet! Je draagt toch geen nepperd op aan je vader. En dan ook nog je gage aan de kankerbestrijding geven, daar is Dick veel te groot voor, letterlijk en figuurlijk.

Ik weet nog dat er voor de wedstrijd speciaal met Barrington is gesproken dat hij bij de meeting geen geintjes, dat deed hij normaal altijd, moest maken omdat de lading bij deze wedstrijd te groot was. Barrington heeft dat gerespecteerd, hij gedroeg zich top en heeft als een beest gevochten.

Nogmaals Joop het is niet als belediging bedoeld,en het heeft al helemaal niets met dhr Bert Vrij te maken,bijzonder jammer en spijtig dat je het zo opvat!!!
Nog triester was het feit dat Dick hier een schitterend gebaar maakte door zn gage weg te schenken aan de kankerstichting.
Waarop, en dat was pas echt te erg voor woorden, diezelfde kankerstichting dit geld weigerde omdat het volgens hen uit "bronnen kwam met een duistere achtergrond".
Dat Barrington zich toen zowaar wel eens een keer wist te gedragen op de meeting is me nu wel heel duidelijk!! waarvan akte.

fugitive
04-10-2008, 08:32
Heb zelf een tijdje in de gym van Dick getraind maar had nog nooit beelden gezien van zn gevechten.

Wat een sloper was dat zeg! alleen die gezichtsuitdrukking van hem zou voor mij al genoeg zijn om een blessure te simuleren.

Khanom Thom
04-10-2008, 14:31
Aan het begin van dit filmpje?
YouTube - Dick Vrij highlight (http://www.youtube.com/watch?v=Swvy4fbcjjE)

In dit filmpje zie je Dick Vrij ook vechten tegen de Duitse vechter Hubert Numrich. Wat is er eigenlijk terecht gekomen van deze man. Hij heeft tegen veel grote Nederlandse namen gestaan waaronder Vrij, Aerts en Rooze (...die hij overigens allemaal verloor).
Ik vond hem toen die tijd al een echte prototype Freefighter, groot, getattoeerd, harig en lelijk (net als "the Underdog" nu ;)).

Hammerkick, heb jij misschien meer info, ben toch benieuwd..?

http://www.cnargentina.com.ar/files/dvd/120142.jpg