PDA

View Full Version : K-1 Max Schande?! *SPOILER*



mit16
01-10-2008, 16:13
Zoals jullie waarschijnlijk al weten is vandaag het k-1 max toernooi van 2008 tot een eind gebracht. ik heb in het kort ff alles op een rijtje gezet en ik was benieuwd wat jullie hier nou van vinden. Dan draait het mij natuurlijk vooral om het fijt dat de Japanse Jury nog wel een geneigd is om leuke trucs en fratsen uit te halen....

Kort samengevat het volgende:
In de partij tussen Masato en Sato lijkt het erop dat Sato de wedstrijd naar zich toe heeft weten te trekken. Maar alsnog komt er een (onterrechte) extra ronde aan te pas. Hoewel Sato deze met een licht voordeel doorkomt gaat de overwinning toch naar Masato waarbij zelf de ''Masato aanhang'' verbijsterde blikken werpt na het horen van deze beslissing.

Andy Souwer verliest na zijn partij van Kyshenko na een extra ronde. Ook deze extra ronde zou onterrecht zijn omdat Souwer al een ruime voorsprong zou hebben behaald in de eerste 3 rondes.

In de finale krijgt Kyshenko het voor elkaar om Masato 8 tellen te bezorgen.
TOCH komt er weer een extra ronde aan te pas en ja hoor je raadt het al... Masato wint.

Dit is wat ik heb begrepen uit pbp verslag.

Zoals ik het allemaal op een rijtje zet vind ik het in één woord Schandalig.
Mag hier wel gesproken worden van een schandaal ? Al lijkt er wel verrekte veel op dat hier sprake is van doorgestoken kaart... We weten natuurlijk allemaal dat er mensen zijn die zich wel iets beters kunnen wensen dan de Nederlandse overheersing in Japan. maar gaat dit niet te ver?

Graag jullie mening!

Wheelie
01-10-2008, 16:17
Ik moet de rest van het toernooi nog kijken, maar als bovenstaande klopt is het inderdaad een schande.

Robbie!
01-10-2008, 16:25
De K-1 verliest z'n geloofwaardigheid, als ze die al hadden. Hier wordt je toch beroerd van.

jan sensei kyokushin
01-10-2008, 16:27
Osu ik heb net in mijn spoiler het vertelt zwaar kloten dikke stront met knikkers geen goed woord voor over alles heeft met geld en macht te maken sorry

totaal geen respect voor nopes
ja ik ben kwaad win met respect maar niet op zo,n manier het is een schande voor de gehele vechtsport in de wereld
osu

MB667
01-10-2008, 16:27
misschien dat het iets te maken heeft met de ratings van kmax en k1 en mma in japan. het was toch zo dat mma en k1 (max) aan populariteit aan het verliezen was. misschien hebben ze gewoon weer een Japanse winnaar nodig om de populariteit van de k1 etc op te vijzelen, dat is dan weer goed voor de sport in het algemeen (in Japan dan)

Fonz
01-10-2008, 16:37
Laat het aub ergens goed voor zijn. De belangstelling voor de K-1 (max) neemt af. Misschien door de winst van Masato krijgt het weer een opleving. Blijft natuurlijk wel lullig dat je daarvoor geslachtofferd moet worden. Maar een Japanse winnaar is een enorme opsteker.

Octavius
01-10-2008, 16:56
Bij extra ronde tellen de voorgaande rondes niet meer.

Robbie!
01-10-2008, 17:03
Niemand hoeft uit te leggen waarom het gebeurt, dat is wel duidelijk. Maar het ligt er nu zo dik bovenop. Maar ja, wat doe je eraan.

Garcia
01-10-2008, 17:06
In en in triest.

Andy had de overwinning moeten krijgen en niet een extra ronde.

Klote jury!!

zodoon
01-10-2008, 17:06
Dit is wat ik heb begrepen uit pbp verslag.



heb je zelf nog niet naar de gevecht gekeken?
dat zou ik eerst doen ;)

deco'o
01-10-2008, 17:22
masato's winst tegen sato kan ik wel begrijpen. Winst van Kyshenko van andy vond ik vreemd.
Maar je kunt wel zien dat alle twijfelgevallen in het voordeel van masato uitpakten.

zodoon
01-10-2008, 17:50
ja tussen kyshenko en souwer was hele close gevecht had wel nog een extra rond gekund eigenlijk
jammer want Masato wou graag tegen Souwer in de final vechten

bryan stal
01-10-2008, 18:04
ik denk dat ze Kyshenko exspres hebben laten winnen mischien had andy hem knockout geslagen Kyshenko had minder kans

gojudragon
01-10-2008, 18:15
Ja... ik vind het ook alemaal doorgestoken kaart. Helaas... maar wat kunnen we er tegen doen???

blackadder
01-10-2008, 18:45
Ja... ik vind het ook alemaal doorgestoken kaart. Helaas... maar wat kunnen we er tegen doen???
Hopen dat It's Showtime verder groeit en in de (nabije) toekomst een alternatief voor de K-1 wordt?

rafi
01-10-2008, 19:00
ik vond kyshenko de terechte winnaar. en dit was niet de andy van 2007 hij was veelste afwachtend terwijl kyshenko zijn puntjes bleef scoren.en andy heel makelijk veegde hij oogde ook veel scherper dan andy. ik vond de extra rond zelfs onnodig.kyshenko is wel beter geworden zeg.

TOON
01-10-2008, 19:04
das het moeilijke vaak aan K1max wedstrijden, vind het vaak een gelijkopgaande strijd, vooral in de top...en dat heeft natuurlijk wat discutabele beslissingen tot gevolg...heb het nog niet gezien maar als het klopt is het natuurlijk een schande...maar het enige positieve hieraan is dan dat er weer eens een jappanner gewonnen heeft en dat ze weer een aantal jaren vooruit kunnen met Nederlandse winnaars...

Coldcrust
01-10-2008, 19:05
'Fijt'?

bryan
01-10-2008, 19:14
ziet het meer als de WWE ofzo... leuk om te zien maar de uitslag staat al vast ( als het op punten aankomt dan )

ZanZaiZuk
01-10-2008, 19:23
persoonlijke mening
kyshenko terecht winnaar tegen andy souwer
sato winnaar na 3 rondes tegen masato
finale nog niet gezien maar als ik het zo hoor wil ik hem zelf niet zien:mad:

El Bambino
01-10-2008, 19:33
persoonlijke mening
kyshenko terecht winnaar tegen andy souwer
sato winnaar na 3 rondes tegen masato
finale nog niet gezien maar als ik het zo hoor wil ik hem zelf niet zien:mad:

Mee eens hoor.....
Vond Souwer zeker niet overheersen en die Rus heeft ook veel punten gescoord....in zo een gelijkgaande wedstrijd kan het kwartje aan beide kanten vallen.
Tenminste als je met een nuchtere kijk naar de wedstrijd kijkt, zonder emoties.

Biiyen
01-10-2008, 19:36
Kyshenko is hendig bestolen... niet normaal wat een aanfluiting. Als je het hele toernooi van A tot Z analyseerd dan kun je niet meer dan concluderen dan dat het een groet Masato show moest worden.

deco'o
01-10-2008, 20:21
masato is in de finale flink gematst door de jury
kyshenko vocht beter + kreeg hem neer

El Bambino
01-10-2008, 20:58
masato is in de finale flink gematst door de jury
kyshenko vocht beter + kreeg hem neer

Hmm ik vond Masato beter, oke hij kreeg 8 tellen maar voor de rest heb ik meer punten geteld voor Masato hoor. Die Rus kon ook winnen, in deze partij was weer geen echte winaar....maar tja....het is een thuiswedstrijd en wij zouden dat andersom het ook doen hier in Nederland!!

De dikke nudist
01-10-2008, 20:58
Kyshenko was beter dan Andy. Helaas.

kentaro
01-10-2008, 21:13
Hmm ik vond Masato beter, oke hij kreeg 8 tellen maar voor de rest heb ik meer punten geteld voor Masato hoor. Die Rus kon ook winnen, in deze partij was weer geen echte winaar....maar tja....het is een thuiswedstrijd en wij zouden dat andersom het ook doen hier in Nederland!!

+1

mit16
01-10-2008, 21:24
Die Rus kon ook winnen, in deze partij was weer geen echte winaar....maar tja....het is een thuiswedstrijd en wij zouden dat andersom het ook doen hier in Nederland!!
Thuiswedstrijd of niet, de jury hoort altijd objectief te zijn!

JeMalleMoer
01-10-2008, 21:35
Net de partijen bekeken en wat een aanfluiting zeg.

Sato heeft overduidelijk de partij tegen masato gewonnen in de eerste 3 rondes. In de extra ronde pakte Masato misschien meer punten maar dat was eigenlijk al overbodig. Dus Sato had in ieder geval door moeten gaan.

Dan Andy tegen kyshenko. Andy staat er bekend om dat hij in de eerste ronde altijd wat rustig aan doet, maar hij was echt passief. Moet zeggen dat hij domineerde in de tweede en derde ronde dus een extra ronde was echt niet nodig. Misschien maakte hij niet persee meer punten maar controleerde de partij wel. Als je de extra ronde an sich bekijkt dan heeft kyshenko wel meer punten gepakt. Ik vermoed zoals eerder gezegd dat ze kyshenko het voordeel geven hebben om het masato 'makkelijker' te maken in de finale. Ook niet het geval blijkt achteraf maargoed....

Als kyshenko tegen sato had gestaan had ik het niet eens zo heel erg gevonden maar het 'we maken het zo gunstig mogelijk voor masato' mentaliteit is echt belachtelijk.

Inderdaad een grote masato show. Heel veel respect voor masato als vechter natuurlijk maar die politiek erom heen is echt heel jammer.

nahtanoj
01-10-2008, 21:58
Jepp ook ik vind niet dat andy zijn wedstrijd controleerde kyshenko was de betere eerlijke winnaar, en daar leek andy nog niet eens zo verbaasd om te zijn achteraf.. Masato - kyshenko GODVERDOMME wat zielig idd!!!:thown:

Kyshenko had het 100% moeten zijn hij heeft het als enig verdiend masato moest een keer zon show krijge bah zo krom als een hoepel

ruud
01-10-2008, 22:27
Masato terechte winnaar in de partij tegen Sato imo.
Hij won ronde 1, zij het nipt.
Hij won ronde 2.
Sato moest dus een down scoren om op zijn minst een extra ronde te halen.
In die extra ronde was Masato vervolgens gewoon beter, dus Masato terechte winnaar.

Finale heb ik nog niet gezien.......

Vandaan
01-10-2008, 22:29
Ik vind persoonlijk de meeste van jullie reacties zwaar overtrokken. Kyshenko heeft verdiend gewonnen van Souwer. Maakt meer punten en had veel meer variatie.

Sato vs Masato ik heb zelden zo'n mooie partij heb gezien. Ja Sato kreeg Masato neer maar Masato heeft veel meer gescoord.

Sato vs Kyshenko weer zo'n schitterende partij. Was niet raar geweest als Kyshenko de winst had gekregen na 3 ronde. De vierde ronde was duidelijk voor Masato.

Ik heb vooral een geweldige finale gezien. En ben blij dat onze Japanse vrienden zulke events hebben weten neer te zetten waar wij allen van mogen genieten.

TOON
01-10-2008, 22:54
heb net de partijen gekeken en wsl hebben veel mensen met een anti-masato bril gekeken.... sato-masato was close, maar masato terecht gewonnon in mijn ogen...
kyshenko vs masato vond ik na drie rondes idd een licht voordeel voor kyshenko, maar ook weer niet zo groot om nu te roepen dat kyshenko zwaar genept is...vond het iig
errug close! en de extra rond was voor masato en aangezien de eerste drie dan niet tellen dus verdiend gewonnen.

In de k1 max is het gewoon erg close allemaal...dan krijg je zo'n kleine verschillen en beslissingen van jury's waar over gediscusieerd gaat worden...

oh en kyshenko heeft verdiend gewonnen van Souwer, helaas...

dutchnl
01-10-2008, 23:06
net klaar met kijken wat een verschikkelijke goeie partijen zeg er kan er maar een de winnaar zijn natuurlijk,maar alle vier zeer goed aan elkaar gewaagd.tuurlijk hoop je op souwer daar ben je nederlander voor.
maar ze hadden alle vier een goeie kans,en gun het masato ook wel met hem zijnaltijd keiharde wedstijden leuk om te kijken.

JeMalleMoer
01-10-2008, 23:08
heb net de partijen gekeken en wsl hebben veel mensen met een anti-masato bril gekeken.... sato-masato was close, maar masato terecht gewonnon in mijn ogen...
kyshenko vs masato vond ik na drie rondes idd een licht voordeel voor kyshenko, maar ook weer niet zo groot om nu te roepen dat kyshenko zwaar genept is...vond het iig
errug close! en de extra rond was voor masato en aangezien de eerste drie dan niet tellen dus verdiend gewonnen.

In de k1 max is het gewoon erg close allemaal...dan krijg je zo'n kleine verschillen en beslissingen van jury's waar over gediscusieerd gaat worden...

oh en kyshenko heeft verdiend gewonnen van Souwer, helaas...


Tja, het is gewoon opvallend dat Masato als enige een draw krijgt wanneer hij een knock down tegen krijgt. In heel de geschiedenis van k-1 kan ik me niet eens bedenken waar dat eerder is gebeurd. Zodra je een knock down tegen krijgt heb je gewoon verloren. En masato heeft het 2x op een avond. Anders gezegd: Als masato die down gaf aan sato of kyshenko dan was het _nooit_ een draw geworden.

blackadder
01-10-2008, 23:09
Tja, het is gewoon opvallend dat Masato als enige een draw krijgt wanneer hij een knock down tegen krijgt. In heel de geschiedenis van k-1 kan ik me niet eens bedenken waar dat eerder is gebeurd. Zodra je een knock down tegen krijgt heb je gewoon verloren. En masato heeft het 2x op een avond. Anders gezegd: Als masato die down gaf aan sato of kyshenko dan was het _nooit_ een draw geworden.
X2.

Jeru
01-10-2008, 23:12
Tja, het is gewoon opvallend dat Masato als enige een draw krijgt wanneer hij een knock down tegen krijgt. In heel de geschiedenis van k-1 kan ik me niet eens bedenken waar dat eerder is gebeurd. Zodra je een knock down tegen krijgt heb je gewoon verloren. En masato heeft het 2x op een avond. Anders gezegd: Als masato die down gaf aan sato of kyshenko dan was het _nooit_ een draw geworden.

Badr Hari heeft het recentelijk ook voor elkaar gekregen.

blackadder
01-10-2008, 23:15
Badr Hari heeft het recentelijk ook voor elkaar gekregen.
Omdat Choi opgaf. Wie weet hoe het was gegaan als die vierde ronde gewoon was doorgegaan.

marcelt
01-10-2008, 23:19
Vond dat Souwer had gewonnen . Kost me mooi 15000 v-cash!

Jeru
01-10-2008, 23:20
Dat bedoel ik niet. Er wordt gezegd dat het nog nooit is voorgekomen dat iemand die een knockdown tegen kreeg een draw heeft weten te behalen behalve Masato. Dat is dus niet waar, want Hari kreeg een knockdown en wist een draw te behalen.

Jeru
01-10-2008, 23:27
Zodra je een knock down tegen krijgt heb je gewoon verloren.

Maar volgens deze theorie zou die 4e ronde dus nooit hebben kunnen plaatsvinden en zou Choi gewoon zijn ribben hebben en bij de laatste 8 staan ;)

JeMalleMoer
01-10-2008, 23:27
Dat bedoel ik niet. Er wordt gezegd dat het nog nooit is voorgekomen dat iemand die een knockdown tegen kreeg een draw heeft weten te behalen behalve Masato. Dat is dus niet waar, want Hari kreeg een knockdown en wist een draw te behalen.

Dat zeg ik niet (lezen :cool2:). Ik zeg dat ik het me niet kan bedenken wanneer dat eerder gebeurt is. Daar bedoel ik dus mee. Omdat het tja.. zeldzaam is zeg maar vind ik het opvallend dat Masato 2x een draw krijgt.

deco'o
01-10-2008, 23:34
tuurlijk kan de jury er naast zitten
maar het pakte toevallig wel steeds in het voordeel van masato uit

simtekf1
01-10-2008, 23:49
Heb net de wedstrijden gekeken, belachelijk zeg sjonge jonge.
Moet je die hoek van Masato eens zien als ze horen dat het een extra ronde word, ze staan gewoon te juichen. (m.a.w ze weten dondersgoed dat Masato verloren had)

Hoe zou Masato zelf nou denken?
Ik zou me echt kapot schamen als ik zo kampioen zou moeten worden.
Wat een zielig zooitje daar zeg.

Virus
01-10-2008, 23:53
Kyshenko was beter dan Andy. Helaas.

Ik begon al te denken dat ik de enige was die het zo zag...

Jammer, volgende keer beter!

@ Kevin: bedankt voor die filmpje in de video topic!

123trisweat
01-10-2008, 23:55
even een ander standpunt

"zonder masato als winnaar geen K-1 max meer "

blackadder
01-10-2008, 23:58
even een ander standpunt

"zonder masato als winnaar geen K-1 max meer "
T'is maar afwachten of Masato's 'overwinning' enige impact heeft op de zo vaak genoemde dalende populariteit van de K-1.

makavelli
02-10-2008, 00:04
Mee eens hoor.....
Vond Souwer zeker niet overheersen en die Rus heeft ook veel punten gescoord....in zo een gelijkgaande wedstrijd kan het kwartje aan beide kanten vallen.
Tenminste als je met een nuchtere kijk naar de wedstrijd kijkt, zonder emoties.


helemaal mee eens!

FOCUS
02-10-2008, 00:11
K1 Max zonder Jappen,
of iedereen een japans paspoort

lopez86
02-10-2008, 01:04
Dit is wat ik heb begrepen uit pbp verslag.

Zoals ik het allemaal op een rijtje zet vind ik het in één woord Schandalig.
Mag hier wel gesproken worden van een schandaal ? Al lijkt er wel verrekte veel op dat hier sprake is van doorgestoken kaart... We weten natuurlijk allemaal dat er mensen zijn die zich wel iets beters kunnen wensen dan de Nederlandse overheersing in Japan. maar gaat dit niet te ver?

Graag jullie mening!



De K-1 verliest z'n geloofwaardigheid, als ze die al hadden. Hier wordt je toch beroerd van.


Osu ik heb net in mijn spoiler het vertelt zwaar kloten dikke stront met knikkers geen goed woord voor over alles heeft met geld en macht te maken sorry

totaal geen respect voor nopes
ja ik ben kwaad win met respect maar niet op zo,n manier het is een schande voor de gehele vechtsport in de wereld
osu


Laat het aub ergens goed voor zijn. De belangstelling voor de K-1 (max) neemt af.


Ja... ik vind het ook alemaal doorgestoken kaart. Helaas... maar wat kunnen we er tegen doen???

Sorry maar wát een kort door de bocht en zwaar overtrokken reacties.
Lees allemaal het K-1 regelement nog eens door.

Ondanks de knockdown van Sato op Masato heeft Masato zeker over alle rondes gezien de meeste zuivere treffers gescoord, en heel belangrijk naar voren gevochten.
Als er een extra ronde volgt, VERVALLEN alle voorgaande scores en telt dus alleen de score van de extra ronde.
Masato zette net iets meer aan in de extra ronde en vocht zich hiermee terecht naar de finale.
En zeker bij deze partij is de populairiteit van Masato verwerpbaar, Sato komt daar namelijk héél dicht bij in de buurt, en dat heb ik niet alleen over het publiek dat je duidelijk hoorbaar "Yoshihiro" hoort schreeuwen.
Het had daarom voor de jury of organisatie geen enkel voordeel om Masato te bevoordelen, japan stond zowieso in de finale!
Het was hoe dan ook erg close en ik zou bij geeneen van deze partijen jury willen zijn.

Dan de partij Souwer-Kyshenko.
Souwer heeft zich gewoon de kaas van het brood laten eten!
Hij staat erom bekend nooit meer te doen dan nodig is, en deze keer was het gewoon niet genoeg.
Souwer geeft ronde 1 standaard weg, en deed dat deze keer ook. elke lowkick van Kyshenko is missch. niet hard, maar ze zitten állemaal!
Ronde 2, zeker de helft van de ronde (tot 1.10 ongeveer) staat Souwer nogsteeds in zijn achteruit te knokken terwijl Kyshenko al een ruime voorsprong heeft opgebouwd vanaf ronde 1 met lowkicks.
Souwer begint nu een beetje te drukken, maar Kyshenko's dekking zit nogsteeds dicht en op de "oooh" en "aaah" 's van het publiek na is er niks aan de hand. In het laatst van de ronde zet Souwer flink aan maar of dit genoeg is om de ronde naar zich toe te trekken? ik betwijfel het.
Ronde 3: Tot 1.16 vecht souwer naar voren en ontwijkt goed, counterend met stoten. in de clinch is Kyshenko duidelijk sterker en werpt Andy handig naar de grond. Souwer zet veel druk nu maar kan zijn combinaties niet goed maken omdat Kyshenko hem iedere keer simpel afstopt.

Ext.ronde: Kyshenko tot 1.29 het midden van de ring met gesloten dekking, en Andy achteruit, in de clinch word Andy weer geworpen. Daarna Andy weer naar voren met combinaties maar Kyshenko neemt het meeste gewoon op gesloten dekking en Andy's combinaties hebben naar mijn mening weinig impact.
Allebei blokken ze bijna geen lowkicks meer. op 0.31 plaats Kyshenko een mooie linkerhoek die stevig erop zit, maar wel op dekking.Ik weet niet of Andy hierna "aan" was maar dit is het moment vanaf waar Kyshenko het verschil maakt. op 0.25 plaatst Kyshenko een knie die erop zit. Andy lijkt hier nu echt aangeslagen en waggelt naar achteren waarna hij snel de clinch opzoekt.Kyshenko zet nu aan knokt hard naar voren, en hoewel Andy goed terugvecht zie je gewoon dat de stoten doorkomen.

Winnaar Kyshenko, en terecht.Souwer had zijn dag gewoon niet en Kyshenko was gewoon goed.
Voor de Souwer fans: kom niet met slap gelul dat ik anti-souwer ben want dat is echt niet zo.

In de finale ging het gewoon over en weer, en hoewel ze allebei veel scoorden en het heel gelijk opging vocht Masato in de extra ronde gewoon naar voren en dat maakt dan de overwinning.
Voeg daar het vechten voor eigen publiek aan toe en dan heb je een winnaar, deal with it want zo gaat het in elk land.

Bovendien, het is voor iedereen beter als Masato wint.
De vorige keer dat hij won, werd het prijzengeld namelijk verdubbelt het jaar erop.
Ik weet niet wie zei dat de interesse voor K-1 MAX afneemt, want dat is absoluut niet zo, K-1 Max groeit aanzienlijk ieder jaar!
Fuji TV stopt met de tv-deal voor live uitzendingen in Japan voor de K-1 GP, binnen 2 jaar.
De K-1 GP bloed langzaam maar zeker dood, wegens gebrek aan Japans publiek en deelnemers terwijl de K-1 MAX groeit, en Nederland heeft hier zeker aandeel in.
Dat Masato nu wint betekent veel Japanse media coverage, meer interesse voor de sport en nu met het K-1 Koshien gebeuren zal de K-1 MAX en de nieuwe -60 klasse, met mannen Uematsu en Daiguji het langzaam maar zeker over nemen.
Wat mij aangaat mag Masato volgend jaar weer winnen...
Want dat creëert meer mogelijkheden voor iedere -70 vechter.

deco'o
02-10-2008, 02:00
hmm, oke je hebt me overgehaald
Ik zal voortaan blij zijn als een twijfelachtige beslissing in het voordeel van Masato uitpakt. Het creërt namelijk uiteindelijk meer mogelijkheden voor elke -70 vechter.

blackadder
02-10-2008, 02:03
hmm, oke je hebt me overgehaald
Ik zal voortaan blij zijn als een twijfelachtige beslissing in het voordeel van Masato uitpakt. Het creërt namelijk uiteindelijk meer mogelijkheden voor elke -70 vechter.
:thup:

JeMalleMoer
02-10-2008, 02:31
hmm, oke je hebt me overgehaald
Ik zal voortaan blij zijn als een twijfelachtige beslissing in het voordeel van Masato uitpakt. Het creërt namelijk uiteindelijk meer mogelijkheden voor elke -70 vechter.

ahahahaha :thup:

The Bulldog
02-10-2008, 08:17
Dan de partij Souwer-Kyshenko.
Souwer heeft zich gewoon de kaas van het brood laten eten!
Hij staat erom bekend nooit meer te doen dan nodig is, en deze keer was het gewoon niet genoeg.
Souwer geeft ronde 1 standaard weg, en deed dat deze keer ook. elke lowkick van Kyshenko is missch. niet hard, maar ze zitten állemaal!
Ronde 2, zeker de helft van de ronde (tot 1.10 ongeveer) staat Souwer nogsteeds in zijn achteruit te knokken terwijl Kyshenko al een ruime voorsprong heeft opgebouwd vanaf ronde 1 met lowkicks.
Souwer begint nu een beetje te drukken, maar Kyshenko's dekking zit nogsteeds dicht en op de "oooh" en "aaah" 's van het publiek na is er niks aan de hand. In het laatst van de ronde zet Souwer flink aan maar of dit genoeg is om de ronde naar zich toe te trekken? ik betwijfel het.
Ronde 3: Tot 1.16 vecht souwer naar voren en ontwijkt goed, counterend met stoten. in de clinch is Kyshenko duidelijk sterker en werpt Andy handig naar de grond. Souwer zet veel druk nu maar kan zijn combinaties niet goed maken omdat Kyshenko hem iedere keer simpel afstopt.


pijnlijk ,maar in mijn ogen is deze observatie kloppend...Andy Souwer heeft het zelf laten afweten...hij counterde er weinig en kreeg geen kans in zijn spel te komen...daarbij hoorde je zijn hoek ook overduidelijk zeggen dat ie zijn benen meet moest gebruiken...

wel een mooie technische partij trouwens...

jan sensei kyokushin
02-10-2008, 09:52
Osu het zal wel aan mij liggen dan ,ik stam nog ongeveer halfweg uit de vorige eeuw waar vriendschap sportiefietijd en respect voor boven geld en macht ging .
sportgroeten .

osu

chief108
02-10-2008, 10:01
Osu ik heb net in mijn spoiler het vertelt zwaar kloten dikke stront met knikkers geen goed woord voor over alles heeft met geld en macht te maken sorry

totaal geen respect voor nopes
ja ik ben kwaad win met respect maar niet op zo,n manier het is een schande voor de gehele vechtsport in de wereld
osu
gequote omdat dit pure poëzie is.... ;)

Straight
02-10-2008, 10:21
Osu het zal wel aan mij liggen dan ,ik stam nog ongeveer halfweg uit de vorige eeuw waar vriendschap sportiefietijd en respect voor boven geld en macht ging .
sportgroeten .

osu

We weten allemaal dat geld en macht in 99,9% van gevallen boven vriendschap en sportiviteit komt te staan. Niet alleen nu, maar ook vroeger.

Verder ben ik het grotendeels eens met de analyse van Lopez.
Alleen in de finale maakt ook Masato iets meer punten over het algemeen en dat heeft hem die draw opgeleverd. Masato - Kyshenko: 10 - 10, 8 - 9, 10 - 9. Extra Round: 10 -9

Masato wint het toernooi terecht en heeft er keihard voor gevochten. Bovendien zag je dat zijn ervaring er goed van pas kwam om in de race te blijven. Al vond ik hem toch niet zo scherp. Hij nam teveel stoten op het gezicht terwijl hij juist zo goed is in het ontwijken/blokken hiervan.

mit16
02-10-2008, 19:03
Alleen in de finale maakt ook Masato iets meer punten over het algemeen en dat heeft hem die draw opgeleverd. Masato - Kyshenko: 10 - 10, 8 - 9, 10 - 9. Extra Round: 10 -9


Down in de eerste ronde meegerekend? volgensmij niet he...

Octavius
02-10-2008, 21:04
Alleen in de finale maakt ook Masato iets meer punten over het algemeen en dat heeft hem die draw opgeleverd. Masato - Kyshenko: 10 - 10, 8 - 9, 10 - 9. Extra Round: 10 -9



Down in de eerste ronde meegerekend? volgensmij niet he...

Dan zou het 9-10 8-9 10-9 moeten zijn maar dan kan ook niet.

2e ronde is het voor de winaar 10 pnt en verliezer 9 en dan nog je -punten voor de down. Nu zou Kyshenko de ronde verloren hebben en Masato 2x down zijn gegaan.

9-10 9-9 10-9 zou het dan moeten zijn. Uitgaande dat de 1e ronde gelijk opging en door de down -1 is.

YoMarK
02-10-2008, 21:58
Heb zojuist alles bekeken. Masato lijkt indaad ietjes mazzel te hebben steeds, maar de verschillen waren dan ook niet groot. Masato scoort stiekem veel punten met het snelle bokswerk van hem, ook al is het niet echt gevaarlijk.
Souwer heeft terrecht verloren.

FOCUS
02-10-2008, 22:14
Quote:
Originally Posted by Straight http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=619113#post619113)
Alleen in de finale maakt ook Masato iets meer punten over het algemeen en dat heeft hem die draw opgeleverd. Masato - Kyshenko: 10 - 10, 8 - 9, 10 - 9. Extra Round: 10 -9

Quote:
Originally Posted by mit16 http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=619590#post619590)
Down in de eerste ronde meegerekend? volgensmij niet he...

Dan zou het 9-10 8-9 10-9 moeten zijn maar dan kan ook niet.

2e ronde is het voor de winaar 10 pnt en verliezer 9 en dan nog je -punten voor de down. Nu zou Kyshenko de ronde verloren hebben en Masato 2x down zijn gegaan.

9-10 9-9 10-9 zou het dan moeten zijn. Uitgaande dat de 1e ronde gelijk opging en door de down -1 is.
__________________
Thuisbarista.nl (http://thuisbarita.nl/)het koffie forum voor en van koffieliefhebbend Nederland.
blog.Thuisbarista.nl (http://blog.thuisbarista.nl/)het koffie blog voor en van koffieliefhebbend Nederland.


hebben jullie alleen maar zitten rekenen,
of hebben jullie ook -net als ik- van de partij genoten:thup:

De man van 14K
02-10-2008, 23:48
ach je kan niet altijd winnen, Souwer leert hier ook weer van en zal zeker terug komen.
Wacht maar, de volgende keer sloopt hij die kysenko!

Straight
03-10-2008, 00:08
Ik weet niet wat jullie hebben gerookt, maar down in de eerste ronde? Masato is niet eens in de eerste ronde down gegaan.
Tegen Sato was het de derde ronde en tegen Kyshenko in de 2e ronde.

Masato - Sato
10 - 9 of 10 - 10
10 - 9
8 - 9 (Het zou 10-9 zijn omdat Masato meer puntjes maakt over de gehele ronde, maar krijgt een down dus gaan er 2 punten vanaf)

Ex. Round: 10 - 9

Masato - Kyshenko
10 - 10
8 - 9
10 - 9

Ex. Round 10 - 9

mit16
03-10-2008, 23:59
ja zo kunnen we eeuwig aan de gang blijven :lol:

micha
04-10-2008, 01:31
Souwer is niet genaaid

gieloe
04-10-2008, 01:40
souwer is zeker niet genaaid was net sbs aan het kijken en wat was die kyshenko goed zeg! Hij blokte de 2 en een halve ronde lang echt iedere low kick van souwer en scoorde zelf makkelijk zijn punten! Heel knap.

Verder heb ik nooit echt naar Masato zijn partijen gekeken omdat ik altijd dat gezeik hier las over dat masato altijd geholpen moet worden door de jury en bla die bla. Dus ik dacht dat het een soort Musashi was, maar jeetje wat een knokker zeg! Dat is pas een hart hebben! Hij heeft zwaar verdiend gewonnen van die Sato en ik ga zometeen onbevooroordeeld naar de finale kijken!

micha
04-10-2008, 01:52
souwer is zeker niet genaaid was net sbs aan het kijken en wat was die kyshenko goed zeg! Hij blokte de 2 en een halve ronde lang echt iedere low kick van souwer en scoorde zelf makkelijk zijn punten! Heel knap.

Verder heb ik nooit echt naar Masato zijn partijen gekeken omdat ik altijd dat gezeik hier las over dat masato altijd geholpen moet worden door de jury en bla die bla. Dus ik dacht dat het een soort Musashi was, maar jeetje wat een knokker zeg! Dat is pas een hart hebben! Hij heeft zwaar verdiend gewonnen van die Sato en ik ga zometeen onbevooroordeeld naar de finale kijken!

:thup:

leks
04-10-2008, 02:42
Mee eens zonet gekeken en vond ook dat Souwer de mindere was, finale was close.

lopez86
04-10-2008, 03:12
Ik weet niet wat jullie hebben gerookt, maar down in de eerste ronde? Masato is niet eens in de eerste ronde down gegaan.
Tegen Sato was het de derde ronde en tegen Kyshenko in de 2e ronde.

Masato - Sato
10 - 9 of 10 - 10
10 - 9
8 - 9 (Het zou 10-9 zijn omdat Masato meer puntjes maakt over de gehele ronde, maar krijgt een down dus gaan er 2 punten vanaf)

Ex. Round: 10 - 9

Masato - Kyshenko
10 - 10
8 - 9
10 - 9

Ex. Round 10 - 9

Dat is dus het hele eieren eten bij K-1 Max, puntentelling maakt geen beslissing.
De meest aanvallende vechter heeft bij dit soort nauwe beslissingen vaak het voordeel, en dat is in dit geval beide keren terecht Masato geweest.

Durfal
04-10-2008, 09:41
das het moeilijke vaak aan K1max wedstrijden, vind het vaak een gelijkopgaande strijd, vooral in de top...en dat heeft natuurlijk wat discutabele beslissingen tot gevolg...heb het nog niet gezien maar als het klopt is het natuurlijk een schande...maar het enige positieve hieraan is dan dat er weer eens een jappanner gewonnen heeft en dat ze weer een aantal jaren vooruit kunnen met Nederlandse winnaars...

Klopt, de generale belangstelling voor K1 in het algemeen loopt sterk terug in Japan.
Om de miljoenen vd grote corporaties als Fuji of Mitsubishi enz enz nog steeds binnen te kunnen halen had men al een tijdje dringend een Japanse winnaar nodig.
En Masato is verreweg commercieel gezien de meest interressante dus die moest en zou de winnaar worden!!!
Helaas allemaal politiek niet de beste vechter maar de meest commerciele japanse vechter
moest hier winnen om de toekomst van de k1 weer even veilig te stellen

A-team
04-10-2008, 10:22
souwer is zeker niet genaaid was net sbs aan het kijken en wat was die kyshenko goed zeg! Hij blokte de 2 en een halve ronde lang echt iedere low kick van souwer en scoorde zelf makkelijk zijn punten! Heel knap.

Verder heb ik nooit echt naar Masato zijn partijen gekeken omdat ik altijd dat gezeik hier las over dat masato altijd geholpen moet worden door de jury en bla die bla. Dus ik dacht dat het een soort Musashi was, maar jeetje wat een knokker zeg! Dat is pas een hart hebben! Hij heeft zwaar verdiend gewonnen van die Sato en ik ga zometeen onbevooroordeeld naar de finale kijken!

Helemaal mee eens maar Kyshenko was niet alleen goed maar Souwer was slechter als normaal! Vond eigelijk wel dat Kyshenko na 3 ronden in de finale had mogen winnen!

anoniem gg
04-10-2008, 13:30
T'is maar afwachten of Masato's 'overwinning' enige impact heeft op de zo vaak genoemde dalende populariteit van de K-1.

dus wel



K-1 10/1 Tokyo, Nippon Budokan | FightOpinion.com - Your Global Connection to the Fight Industry. (http://www.fightopinion.com/2008/10/02/k-1-101-tokyo-nippon-budokan/#comments)

Spike_tm
04-10-2008, 13:43
Ik ben van mening dat het gewoon een terechte winnaar is hoor. Andy heeft verdient verloren. Hij deed gewoon niet zo veel. Die extra ronde was al meegenomen voor hem. Maar die kans pakte hij niet.
Masato had wel eens waar een down in beide partijen, maar knokte daarna keihard terug en maakte gewoon veel meer punten. Zeker Sato kreeg keer op keer keiharde treffers tegen z'n kop, alleen heeft Sato de nare gewoonte maar niet neer te willen gaan. Net als die partij tegen Burkaw. Die ene harde treffer van Sato was toen genoeg, nu niet omdat Masato daarna tekeer ging als een dolle stier.
De finale partij vond ik ook gewoon terecht.
Wat mij betreft een mooi toernooi hoor.

Wiseguy
04-10-2008, 14:20
Wat vecht masato toch mooi. Terechte winnaar.

Wat is sato taai trouwens. Die gozer gaat maar niet neer.

oliebol
04-10-2008, 16:26
ik vond eigelijk ook wel dat de finale voor Kyshenko had moeten zijn hoor
kijk hoe zwaar ze zo'n down rekenen bij een partij als die van Hari, daar heeft Hari Choi helemaal verrot geslagen en kreeg hij 1 klap waardoor hij down ging en dan word het een draw. ik vond de partij van Kyshenko tegen Masato dichter bij elkaar liggen als die parij en dacht dus ook wel dat de down de beslissing zou maken:)

marcelt
04-10-2008, 16:59
Ik ben van mening dat het gewoon een terechte winnaar is hoor. Andy heeft verdient verloren. Hij deed gewoon niet zo veel. Die extra ronde was al meegenomen voor hem. Maar die kans pakte hij niet.
Masato had wel eens waar een down in beide partijen, maar knokte daarna keihard terug en maakte gewoon veel meer punten. Zeker Sato kreeg keer op keer keiharde treffers tegen z'n kop, alleen heeft Sato de nare gewoonte maar niet neer te willen gaan. Net als die partij tegen Burkaw. Die ene harde treffer van Sato was toen genoeg, nu niet omdat Masato daarna tekeer ging als een dolle stier.
De finale partij vond ik ook gewoon terecht.
Wat mij betreft een mooi toernooi hoor.

X2 Na het zien op tv vind ik dit ook zo.