PDA

View Full Version : Iemand ervaring met prive verkoop .nl domeinnaam



payap
02-10-2008, 12:29
Jaren geleden heb ik het .nl domein van mijn achternaam vastgelegd. Helaas door tijdgebrek nog niets meekunnen doen maar vondt het wel mooi deze te hebben.

Gisteren kreeg ik een bedrijf uit noorwegen dat domeinnamen beheerd dat een naam genoot had verzocht om deze .nl domein over te nemen. Email en 06 nummer en naam werden bijgevoegd zodat ik, indien ik belangstelling heb, contact met hem kan opnemen.

Mijn vraag is: wie heeft hier ervaring mee en wat is zijn domeinnamen zo'n beetje waard als er naar gevraagd wordt?

RayOmac
02-10-2008, 12:35
Ik zou de commerciele belangen bekijken van je achternaam, vraag eventueel wat hij er mee wilt doen. En trap er vooral niet als hij zegt voor prive gebruik.

Als je achter naam in het noors iets speciaals is of de naam van hun product wat ze willen introduceren in NL zou ik wel hoog gaan zitten.

Los van bovengenoemde is het een kwestie wat een gek er voor geeft.

=edit= verkeerd gelezen het bedrijf wat de domeinen beheert is noors LOL

joost
02-10-2008, 12:48
zeker informatie vragen inderdaad over hoe en wat.. doe ook gerust wat research naar het bedrijf en wat je naam betekend in dat land!

en zeker niet voor een appel en een ei verkopen

keep us posted!

De man van 14K
02-10-2008, 12:59
wat is een appel en een ei?
wat is zoiets waar en hoe waardeer je dat?
Tot hoe ver kan je gaan voordat die noren kiezen een een .org of .net adres en je daaarmee de mogelijke inkomsten misloopt?

payap
02-10-2008, 13:11
De persoon die er na vraagt woont gewoon in nederland. heeft ook een nederlands 06 nummer. Het bedrijf via wie dat verzoek is gegaan komt uit noorwegen.

Eens kijken of ik er nog een gratis vakantie naar Thailand uit kan slepen!

Tony
02-10-2008, 13:22
ik werk voor een fotoproductiebedrijf..

we gaan binnenkort ook verder met zaken als fotoalbums en canvasprints... Hiervoor wilde ik de naam : http://www.onlinefotoprint.com kopen... (en dan tevens .de/.be/.eu/.nl etc(

Alles was vrij, behalve .nl

Ik heb toen de eigenaar achterhaald.. Domeinnaam konden we kopen voor 2500 euro ex btw.

hebben we toen niet gedaan.

paspoes
02-10-2008, 13:28
nou payap, als je binnen wil lopen :D nu is je kans ouwe :lol:

JeMalleMoer
02-10-2008, 17:00
Onlangs heeft een nederlands bedrijf 800.000 dollar neergeteld voor printer.com

Ik zou gewoon een gek bedrag noemen en kijken wat hun tegenbod is. Je hebt toch niks verliezen wat dat betreft en de prijs verlagen kan altijd nog.

RisingSun
02-10-2008, 17:11
De persoon die er na vraagt woont gewoon in nederland. heeft ook een nederlands 06 nummer. Het bedrijf via wie dat verzoek is gegaan komt uit noorwegen.

Eens kijken of ik er nog een gratis vakantie naar Thailand uit kan slepen!

Haha dan geen smoesje volgend jaar in de winter dat je niet ff bij me langs kan komen in Thailand ouwe ;)

payap
02-10-2008, 18:31
Haha dan geen smoesje volgend jaar in de winter dat je niet ff bij me langs kan komen in Thailand ouwe ;)

Uiteraard niet he!

Wat heeft katoy.nl jou toen opgebracht?

NTT-FX
02-10-2008, 20:04
Een gewild domeintje verpatsen kan leuke business zijn... zeker als je het cash kan doen... ;)
Beetje raar alleen dat een Noors bedrijf aangeeft door een Nederlander te zijn benaderd en je zomaar gegevens doorgeeft... als het een doorsluizer is dan zouden ze er toch ook wel centjes mee willen verdienen lijkt me...

De man van 14K
02-10-2008, 20:08
Als je mazzel heb een percentage van de aankoop als bij een makelaar. dan heeft hij een incentive om een hoge prijs te geven.