PDA

View Full Version : Ongelofelijk triest



Paganstars
07-10-2008, 11:03
Meld je, lafaard!'
Jacht op scooterrijder na in coma rijden peuter

door Bart Olmer
Wat is Twingly?
UTRECHT - Het leven van Sam Davids (2) uit Utrecht is letterlijk in de vernieling gereden door een onbekende scooterrijder. De peuter vloog vijf meter door de lucht en belandde met zijn hoofd op de grond, toen de scooter hem schepte. Een schedelbasisfractuur, hersenbloeding, coma, verlamd, revalidatie. En de dader? Spoorloos. "Als je een kerel bent, dan meld je je", zo roept de politie hem op.

Het is een dramatische foto, die door elke ouderziel snijdt: de peuter, kaalgeschoren, in een ziekenhuisbed. Met een slang door zijn mond, een door zijn neus en behangen met bewakingselektroden. Een rechercheteam van de politie Utrecht probeert de scooterrijder te traceren die dit leed op zijn geweten heeft.
Het noodlot sloeg toe op dinsdagmiddag 15 juli op de Groenedijk in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn. Om half twee ging de tante van Sam wandelen met Sam en haar eigen kind, die in een kinderwagen zat. Opeens knetterde een scooter de straat in, met zo veel snelheid en herrie, dat iedereen schrok. Sam rende de weg op en werd als een stuiterbal weggeslingerd. De scooterrijder wankelde, maar reed door.
Het zwaargewonde kind werd opgenomen in het ziekenhuis met een schedelbasisfractuur. "Het leek eerst goed te gaan, maar na een maand kreeg Sam, ten gevolge van die aanrijding, een hersenbloeding", vertelt de Utrechtse politiewoordvoerder Bernhard Jens. "Door zuurstoftekort heeft hij in coma gelegen. Sam is overgebracht naar het revalidatiecentrum. Er is bijna geen contact met hem te maken. Zijn linkerhelft is verlamd en of en hoe hij zal herstellen is onbekend", aldus de politiewoordvoerder.
Zigzaggend

Volgens het rechercheteam is de scooterbestuurder een jongen van zo'n 17 jaar oud, met zwart krulletjeshaar tot op de schouders en grijsgroene of lichtbruine ogen. Het kentekenplaatje begint met 19F, weten getuigen, die zagen dat de jongen rondreed met veel lawaai, asociaal zigzaggend tussen het winkelend publiek. De politie richt zich rechtstreeks tot de dader: "Het beste zou natuurlijk zijn als jij zelf contact met ons opneemt. Wij gaan uit van een ongeluk, maar de gevolgen zijn groot. Juist daarom ben je een kerel als jij je alsnog meldt. Hoe langer je hiermee wacht, hoe moeilijker het wordt."

Vader Ticho Davids schetst een onzekere toekomst: "Sam heeft geen controle over zijn linkerbeen en -arm. Hoe hij verstandelijk eruit komt, weten we pas over járen. Hij is vol op zijn hoofdje gereden. Daaroverheen heeft hij een hersenbloeding gehad. Dan verzuipen je hersens. Hij praat niet meer, trekt zijn hoofd opzij, knijpt zijn ogen stijf dicht en zijn linkerhand trekt hij krom. Hij eet niet meer, want hij heeft geen slikreflex. Ons leven is een chaos. Sam ligt in revalidatiecentrum De Hoogstraat in Utrecht, maar we hebben thuis ook nog een drie maanden oude dochter."

De vader wil de dader zielsgraag pakken. "Ik wil hem ontmoeten in een donker steegje. Maar anderzijds wil ik dat hij juridisch volledig aansprakelijk wordt gesteld, vanaf de allereerste ziekenhuisrekening. Ik wil dat de dader voor de rest van zijn leven financieel bloedt voor wat hij mijn jongen heeft aangedaan. En ik wil dat andere 'stoere' scooterjongens eens gaan nadenken, dat als ze zo graag een vent willen zijn, dat ze dan ook hun verantwoordelijkheden nemen. Anders zijn het losers, kansloze losers."

Bron; De telegraaf

Tsuki
07-10-2008, 11:07
de nachtmerrie van elke ouder dit ......................VRESELIJK.............

poNji
07-10-2008, 11:35
Holy shit..

chief108
07-10-2008, 11:35
had dit ook al op tv gezien ja....
wat een nachtmerrie man

Il Loco
07-10-2008, 11:39
Ik heb dan zelf nog wel geen kinderen, maar dat zoiets je overkomt, ja dat moet wel bijna het ergst denkbaarste zijn.

Wat een laffe gast ook die scooterjongen, wees een vent en meld je gewoon!

ArjanV
07-10-2008, 12:03
Zo'n pisfiguur moet toch makkelijk te vinden zijn!
Maar de helden van de politie hebben het natuurlijk te druk met bonnetjes uitschrijven voor scholieren wiens fietsbel niet deugdelijk genoeg is...

Fr3ddy
07-10-2008, 12:11
Triest verhaal

phranq
07-10-2008, 12:12
Kan me niet voorstellen dat die gozer lekker slaapt..

Richelieu
07-10-2008, 12:32
Zo'n pisfiguur moet toch makkelijk te vinden zijn!
Maar de helden van de politie hebben het natuurlijk te druk met bonnetjes uitschrijven voor scholieren wiens fietsbel niet deugdelijk genoeg is...

x2, of je om kwart voor acht in de morgen een bon geven als je weer eens je autogordel bent vergeten te dragen..:rolleyes: Als deze "kerel" zich niet meld zie ik niet echt veel kans dat ze hem vinden.

Virus
07-10-2008, 12:36
Inderdaad een triest verhaal dit...


Kan me niet voorstellen dat die gozer lekker slaapt..

x2

maar kan me ook voorstellen dat ie gast denkt: "als ik me nu ga aangeven, is de rest van m`n leven naar de haaien"

Hm... Ik had echter m`n leven al naar de klote verklaard als me dit was overkomen...

Garcia
07-10-2008, 12:48
M'n handen beginnen weer te jeuken!!!

MB667
07-10-2008, 13:20
wat is er nou moeilijk aan het vinden van een kenteken die begint met 19F, in omgeving utrecht. dat kunnen er toch niet veel zijn lijkt me.

Paganstars
07-10-2008, 14:17
LoL @ Mendo... wat een hick mentality...

Biiyen
07-10-2008, 15:35
Het is anders al op 15 Juli gebeurd, dus het is vrij vreemd dat het nu pas naar buiten komt en ze de knul nog niet gevonden hebben.

poNji
07-10-2008, 15:46
Het is anders al op 15 Juli gebeurd, dus het is vrij vreemd dat het nu pas naar buiten komt en ze de knul nog niet gevonden hebben.

Staat ook dat het knulletje na een maand pas de hersenbloeding had en het toen pas écht ernstig werd he.

Christophe
07-10-2008, 16:03
Wat een fucking nachtmerrie!!! :(

Ik kan me ook niet inbeelden dat het moeilijk is om IEDEREEN in een straal van 100 km die met een scooter rijdt naar het politiekantoor te laten komen voor controle. Effe nummerplaat (en papieren) checken, kijken of de bestuurder recentelijk de haren geschoren heeft (want ik kan me inbeelden dat hij dat gedaan heeft) of vrienden heeft die met zijn scooter gereden hebben rond die datum en natuurlijk ook even de scooter checken (want zo'n botsing moet toch sporen nalaten).

Als ze dan nog niks gevonden hebben, even nakijken wie er uit de geviseerde groep NIET langsgekomen is en daar even een bezoekje brengen. Ook scooterwinkels en -garages checken of er iemand een scooter ter reparatie of om te verkopen heeft binnengebracht.

En dan moet die kerel toch al te vinden zijn, of vergis ik me dan heel erg? Ik weet dat wat we zien op CSI niet toepasbaar is op elk feit dat er dagelijks gepleegd wordt, maar het zijn gvd toch ook geen padvinders die de orde moeten handhaven?! Deze kerel voor het gerecht brengen is een sterke boodschap voor iedereen dat zulk gedrag niet getolereerd wordt, een kleine troost voor de ouders dat de dader niet straffeloos blijft rondrijden en een waarschuwing voor soortgelijke scooterrijders dat hun roekeloos gedrag verregaande gevolgen kan hebben en dat ze dus beter 2x nadenken vooraleer als een gek in de buurt van mensen te racen!

:boos:

wasken
07-10-2008, 16:13
ik kan me voorstellen dat die jongen zich niet meld bij de politie.

maar echt vreselijk dit .. als ik die vader was zou ik die jongen zelf zoeken en dan niet afvoeren naar de politie.. zoiets is echt triest, pff...


PS: ik heb al een tijdje een probleem met inloggen .. soms als ik wil reageren ,probeer ik in te loggen maar het lukt niet.. en weer een andere keer lukt het weer wel .. kunnen moderators mij niet helpen hiermee?

Biiyen
07-10-2008, 17:50
Staat ook dat het knulletje na een maand pas de hersenbloeding had en het toen pas écht ernstig werd he.

Ja en? 1 maand verder is 15 Augustus en we hebben nu al 7 Oktober.

Kijk het feit is dat het vlak erna mensen opvalt als iemand eerst krulletjes heeft en daarna ineens kort haar. Na 3 maanden valt het dus niet op als iemand die in jou buurt woont eerst ze kop kaal scheert, een baard laat groeien en daarna ze brommer omruilt.

Het is wat hier eerder is aangegeven. De politie in Utrecht heeft het veels te druk met het ontwijken van kansenbuurten, het uitschrijven van boetes aan scholieren en struikroven.

Paganstars
07-10-2008, 17:57
En dronken studenten molestreren!

DannyvK
07-10-2008, 19:12
Jeu :O

Denk niet dat die scooterpik zich gaat melden, als hij weet dat hij z'n hele leven zal moeten betalen ervoor.. Echt te erg. Hoop dat ze 'm vinden en hij een beetje van de pijn voelt die die ouders en dat jochie zelf voelen.. :(

Zou toch niet moeilijk moeten zijn, 19F, en dat signalement..
Nja ik weet wel als ik een scooter in Utrecht zie rijden met 19F ruk ik 'm van z'n scooter..

De dikke nudist
07-10-2008, 19:12
En dronken studenten molestreren!

En terecht.

De man van 14K
07-10-2008, 19:22
ik denk dat die laatste opmerking van die vader die jongen er niet toe zal bewegen zich aan te geven.

edit: na een maand? wie weet wat er in de tussentijd gebeurt is!

Tony
07-10-2008, 19:32
Maar het jongetje rende zelf de weg op... Voor het zelfde geldt was de brommerrijder wel gewond geraakt.

DannyvK
07-10-2008, 19:37
Ja maar de politie gaat toch ook uit van een ongeluk.. Maar dan nog, doorrijden is wel laf hea, ook al was het wie weet buiten zijn schuld om. Al reed hij volgens het artikel veels te hard toch, en zigzaggend tussen de drukte door..

BoysNoize
07-10-2008, 19:39
is er niet een soort kentekendatabase? zoals die ook van auto's is? van auto's kan je zelfs online checken wanneer die verkocht is etc.
Hoe moeilijk kan het dan zijn een rijtje eigenaren te krijgen met kentekens van scooters die met 19F beginnen :S

Muay Thai Elite
07-10-2008, 19:50
"Ik wil hem ontmoeten in een donker steegje.

Ik wil dat de dader voor de rest van zijn leven financieel bloedt voor wat hij mijn jongen heeft aangedaan.

Kijk, ik snap dat je dat als vader van dat mannetje denkt, maar erg subtiel is dit ook niet, en het zal ook zeker niet bevorderen dat dat gastje zich vrolijk meldt bij de wouten.

Dan nog iets, zoals ik het lees is er sprake van een ongeluk, en dan vind ik dat je niet zo kan praten. Natuurlijk is doorrijden na een ongeluk erg stom, maar in de schrik van het hele gebeuren best begrijpelijk. Dat ie zich moet melden staat uiteraard buiten kijf. Dat ie daar de rest van zijn leven voor moet bloeden is crap. Die jongen zal er vast ook behoorlijk mee in de knoop zitten.

Virus
07-10-2008, 22:44
Kijk, ik snap dat je dat als vader van dat mannetje denkt, maar erg subtiel is dit ook niet, en het zal ook zeker niet bevorderen dat dat gastje zich vrolijk meldt bij de wouten.

Dan nog iets, zoals ik het lees is er sprake van een ongeluk, en dan vind ik dat je niet zo kan praten. Natuurlijk is doorrijden na een ongeluk erg stom, maar in de schrik van het hele gebeuren best begrijpelijk. Dat ie zich moet melden staat uiteraard buiten kijf. Dat ie daar de rest van zijn leven voor moet bloeden is crap. Die jongen zal er vast ook behoorlijk mee in de knoop zitten.

:eek:

een genuanceerd antwoord zonder beledigingen dat nochtans bestaat uit een zestal perfecte volzinnen.

Dude... er is nog hoop!

Tony
08-10-2008, 08:44
Ik denk dat zijn zus zijn mixfight acount gehackt heeft.

poNji
08-10-2008, 09:39
hahaha MTE to the rescueee!

Paganstars
08-10-2008, 09:53
Vergis je niet in MTE; When you read him you'll shit bricks!

chief108
08-10-2008, 10:13
Vergis je niet in MTE; When you read him you'll shit bricks!
dat gaat hij weer veels te leuk vinden

egobooster van de week voor hem :lol:

Paganstars
08-10-2008, 10:13
Ja ach af en toe moeten we die jongen een beetje positief ondersteunen!