PDA

View Full Version : leeftijd in vechtsport



micha
10-10-2008, 14:41
Ik zag dat er nogal wat sceptisch wordt gedaan over de leeftijd van sommige vechtsporters zoals bijv Goodridge en Couture. Dan heb ik hier een nieuwtje :

09/10 Evander Holyfield maakt comeback in de ring

http://assets.rug.be/img_art/site/images/2f53222e-2ad9-4dbb-9cad-f5193ea76981.jpg

De Amerikaanse bokser Evander Holyfield gaat een rentree maken in de boksring. De 45-jarige Holyfield neemt het op 20 december op tegen de Rus Nikolai Valoejev, de wereldkampioen bij de zwaargewichten.
"Sommige mensen denken dat ik te oud ben, maar dat stoort me niet. Ik ga hard trainen om mijn wens te vervullen", aldus Holyfield in een interview.
Tegen 20 december zal Holyfield 46 jaar zijn. Wint hij het gevecht, dan wordt hij de oudste bokskampioen aller tijden. Momenteel staat dat record op naam van George Foreman, die 45 was toen hij in 1994 de titel won.
Holyfield kan sowieso terugblikken op een imposante carrière: hij won 42 van zijn 53 gevechten als profbokser en werd vier maal wereldkampioen.

Ralph
10-10-2008, 14:43
Best gaaf! Als ie een beetje in vorm is, zie ik hem graag terug in de ring. Vond het altijd een erg goede knokker.

chief108
10-10-2008, 14:43
Dan heb ik hier een nieuwtje :

:rolleyes:

een repost bedoel je...

Holyfield terug in de boksring - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=86116)

shakie
10-10-2008, 14:45
Het is altijd wel een prestatie,maaaaaar soms moet je dingen laten zoals ze zijn.
ik begrijp dat er wat kan knagen ,maar op een gegeven moment gaat je gezondheid voor lijkt mij.
Maar zoiezo props dat je op die leeftijd zo'n top sport doet:thup:

Coldcrust
10-10-2008, 14:48
Is er wel sprake van een comeback want zijn laatste partij is volgens mij nog niet zo lang geleden en ik kan me niet herinneren dat hij toen aangekondigd had te stoppen.
Volgens mij heeft hij die comeback al een tijd geleden gemaakt en was hij gewoon in afwachting van zijn volgende partij.

Holyfield is een fenomeen,zonder meer..een miskende kampioen die echt tegen bijna iedereen heeft gestaan..Riddick Bowe,Michael Moorer,Mike Tyson,George Foreman..noem ze maar op. Valuev is helemaal geen slechte bokser maar zijn lengte is voor velen het grootste obstakel.
Ik denk dat Valuev ertoe in staat is om Holyfield gewoon op afstand te houden en op punten te ontleden.

Glen
10-10-2008, 15:04
Is er wel sprake van een comeback want zijn laatste partij is volgens mij nog niet zo lang geleden en ik kan me niet herinneren dat hij toen aangekondigd had te stoppen.
Volgens mij heeft hij die comeback al een tijd geleden gemaakt en was hij gewoon in afwachting van zijn volgende partij.

Holyfield is een fenomeen,zonder meer..een miskende kampioen die echt tegen bijna iedereen heeft gestaan..Riddick Bowe,Michael Moorer,Mike Tyson,George Foreman..noem ze maar op. Valuev is helemaal geen slechte bokser maar zijn lengte is voor velen het grootste obstakel.
Ik denk dat Valuev ertoe in staat is om Holyfield gewoon op afstand te houden en op punten te ontleden.
December 2007 heeft hij inderdaad nog gevochten..