PDA

View Full Version : Pc nerd vraagje



ijsbier
10-10-2008, 16:38
Ik heb n dell inspiron 9400(laptop), met geforce go 7900 GS grafische kaart.
Ik heb alleen last van enorme oververhitting van mn GPU, die is ook als mn laptop niks doet sowieso al 60 graden en als ik n spelletje speel schiet ie al makkelijk naar 90 graden !

vroeger had ik hier helemaal geen last vcan en draaide die op 50 graden en bij n spelletje kwam ie niet boven de 65 graden.

ik gebruik n programmaatje (i8kfangui) dat mn fans regelt.
en ik gebruik geen dell driver voor mn video kaart, maar gewoon de nieuwste van nvidea(ik heb net gelezen dat dit problemen kon opleveren.

graag advies!

ijsbier
10-10-2008, 20:45
ok, laat maar. een van mn fans is kapot.

poNji
10-10-2008, 20:57
Haha ik zat er net aan te denken.. :p wel raar dat ie dat dan niet aan gaf bij dat tooltje wat je gebruikt, of deed ie dat wel? By the way, mijn videokaart (Saphire Radeon HD4870) is standaard zonder belasting al 80graden celcius ^^

ijsbier
10-10-2008, 21:32
naja, hij gaf n beetje een rare meting aan, hij zou de heletijd op low speed draaien en hij ging überhaupt niet naar high speed volgens het progje. dus ik ff kijke... draait ie helemaal niet.

80.. pfoe wordt tijd voor n koelplatvorm zou ik zegge.. ga ik trouwens ook kopen :)

poNji
10-10-2008, 22:01
naja, hij gaf n beetje een rare meting aan, hij zou de heletijd op low speed draaien en hij ging überhaupt niet naar high speed volgens het progje. dus ik ff kijke... draait ie helemaal niet.

80.. pfoe wordt tijd voor n koelplatvorm zou ik zegge.. ga ik trouwens ook kopen :)

Haha nah valt wel mee, deze kaart kan (als het goed is) veilig tot 115 graden ofzo in tegenstelling tot andere kaarten.. :)