PDA

View Full Version : filmpje wereldkampioen sanda oordeel zelf



fight reporter
11-10-2008, 11:34
Hier een wedstrijd van onze Nederlandse wereldkampioen sanda.
Hij is in het Rood.
Met als coach Henk Veschuur die hem heeft getraind en klaar getoomd voor deze partij.

http://nl.youtube.com/watch?v=UCecehEMY6whttp://

http://nl.youtube.com/watch?v=xIvtPd--pf0&feature=related

Deze is van de wereld beker in China (2008).

Oordeel zelf. :D

Jeru
11-10-2008, 11:43
Wat is de naam van deze mysterieuze rode vechter dan? ;)

Vond de partij eerlijk gezegd niet echt geweldig, maar dat zal wel weer aan mij liggen....

fight reporter
11-10-2008, 12:35
Ik denk het zelfde als jij maar wordt door de HR verschuur de hemel in geprezen.

zijn naam is Leenderd jan Mulder.
Hij is van kanggal.

Jochem
11-10-2008, 12:38
Wat zijn eigenlijk de regels van sanda? Mag je elkaar wel op het hoofd slaan? Ze lopen zo moeilijk te doen.

Coldcrust
11-10-2008, 14:10
Het komt niet heel indrukwekkend over maar je moet ten eerste niet naar deze partij kijken zoals je naar een Thaibokspartij kijkt want Sanda is gewoon op zichzelf staand spelletje met zijn eigen reglementen en handigheden.
Wat die regels betreft..toen ik er nog in aktief was mocht je geen serie-aanvallen naar het hoofd maken (stoten),mocht je trappen op lichaam/benen en hoofd en geen knieen maken. Wat de puntentelling betreft telten worpen zwaarder dan trappen en stoten maar mocht je niet meevallen..nu wel lijkt het.
Ook was het zo dat als je iemand van het podium wierp dat veel zwaarder telde dan nu.
Ook zie ik nu dat men geen scheenbeschermers draagt,wat destijds wel zo was.
Er zal wel e.e.a. veranderd zijn.

Sanda toen was in Nederland klein en op zeer laag nivo omdat men als eis stelde dat Sanda vechter een Chinese stijl als achtergrond moesten hebben en de Chinese stijlen waren/zijn kwa scholen ten eerste niet talrijk en ten tweede niet goed georganiseerd..en daarbij komen daar nou niet bepaald de echte vechters vandaan.
De situatie onstond dat leraren die zich tot dat moment eigenlijk hoofdzakelijk bezig hadden gehouden met de stijl en stijlvormen nu opeens een kickboksachtige wedstrijdvorm gingen promoten en trainen..iets waarvan zij geen of weinig kennis hadden en vaak ook weinig affiniteit mee hadden.
In het begin werden er wel een aantal mensen bij betrokken die een andersoortige,meer wedstrijdvecht gerichte achtergrond hadden (waaronder wij) maar later werden die angstvallig weggewerkt en buitengehouden om alles maar in besloten kring te houden..iets wat het nivo niet ten goede kwam.
Internationaal was dat een ander verhaal...ik kan zeggen dat het nivo van China..maar zeker ook van de alom vertegenwoordigde Oostbloklanden toen al vrij goed was..en dat zal zich toch wel verder ontwikkeld hebben neem ik aan.
Als je dan in zo'n deelnemersveld een ereplek behalen kan,en zelfs wereldkampioen kan worden..dan kan dat een prestatie genoemd worden!

Mijn punt is dat je dus niet op grond van deze..inderdaad niet zo spektakulaire beelden niet direct moet concluderen dat die Leendert Jan Mulder niet zoveel voorstelt of zo.

fight reporter
11-10-2008, 15:44
Ik heb hier een filmpje gevonden van 1 van de grootste talenten van Nederland (net 19 jaar).

De FOG maakt de toekomst van deze jongen kapot in het sanda.
Omdat de bobo's alleen aan zich zelf denken.

http://www.dailymotion.com/sandanny/video/x5nxc5_danny-verhoeven-12-finale-nk2008-sa_sport

Hij laat hier zien wat sanda inhoud.
Naast kickboxen mag je ook worpen maken.

Coldcrust
11-10-2008, 16:22
Ik heb hier een filmpje gevonden van 1 van de grootste talenten van Nederland (net 19 jaar).

De FOG maakt de toekomst van deze jongen kapot in het sanda.
Omdat de bobo's alleen aan zich zelf denken.

http://www.dailymotion.com/sandanny/video/x5nxc5_danny-verhoeven-12-finale-nk2008-sa_sport

Hij laat hier zien wat sanda inhoud.
Naast kickboxen mag je ook worpen maken.

Zie daar mijn goede vriend Earl scheidsrechteren.
Danny vocht laatst op dat Shootboxgala..ik denk dat hij zijn sportieve aspiraties beter in die hoeken kan zoeken (en Thaiboksen etc) want het Sanda zal in ons land nooit groot worden..daarvoor lopen er teveel incompetente eikels rond op beslissersnivo.
In de ring zal de sportieve voldoening veel groter zijn voor hem.

renamer
11-10-2008, 16:28
Danny Hoyer was toch ook werelkampieon sanda?

Coldcrust
11-10-2008, 16:39
Danny Hoyer was toch ook werelkampieon sanda?

Net als in alle andere sporten bestaan er allerlei organisaties..bij een daarvan heeft hij een wereldtitel behaald maar dat was niet bij de grote wereldorganisatie.
Ik denk dat hij zelf ook wel meer waarde hecht aan zijn onlangs behaalde MMA titel.

ers
11-10-2008, 18:19
Fight reporter, vanwaar al dat gehaat tegen Leendert-Jan Mulder? Hij heeft toch niks verkeerds gedaan ofzo!

TheSkindo
11-10-2008, 18:30
lijkt nogal op shootboxing...

fight reporter
11-10-2008, 18:33
geen haat tegen leenderd jan

Hij wordt ook gebruikt en als ze hem niet meer kunnen gebruiken wordt hij ook zonder pardon aan de kant gezet.
En dat gun ik hem ook niet.

Ik wil alleen laten zien wat de fog met zijn atleten doet.

De man van 14K
11-10-2008, 19:01
FOG is shit. Jammer voor Sanda maar een Savate titel in NL heeft bij mij nog meer aanzien.

ben046
11-10-2008, 19:19
FOG is zwaar bagger. Ik weet dat er over een paar dagen Europese Kampioenschappen Sanda zijn (ewuf) en dat de FOG de atleten van de SKWN (o.a. Danny Hoyer) heeft liggen dwarsbomen!!
Danny Verhoeven is zeker iemand om rekening mee te houden maar heeft van meerdere vechters van Hoyer's gym verloren. O.A. Danny Hoyer won van hem op k.o.
Die Henk Verschuur heeft alleen maar praatjes en verder ook niks daar. Maar hij zit nu wel lekker in Polen.... De FOG is echt een klote organisatie!

Coldcrust
11-10-2008, 21:18
FOG is zwaar bagger. Ik weet dat er over een paar dagen Europese Kampioenschappen Sanda zijn (ewuf) en dat de FOG de atleten van de SKWN (o.a. Danny Hoyer) heeft liggen dwarsbomen!!
Danny Verhoeven is zeker iemand om rekening mee te houden maar heeft van meerdere vechters van Hoyer's gym verloren. O.A. Danny Hoyer won van hem op k.o.
Die Henk Verschuur heeft alleen maar praatjes en verder ook niks daar. Maar hij zit nu wel lekker in Polen.... De FOG is echt een klote organisatie!

Ach...alle groepen hebben elkaar op een bepaald punt weleens gedwarsboomd.
Het hele Chinese vechtsportwereldje hangt van achterbaks gekronkel aan elkaar.
Grappig wel dat Henk Verschuur..die bij mijn weten een echte japans georienteerde Budo-man was zich op een bepaald moment ertussen heeft kunnen wringen.

fight reporter
12-10-2008, 11:42
als Hr veschuur geld ruikt is hij er bij.

Het gekke is dat die sporter van de MON naar het WK zelf alles moet betalen om op het wk uit te komen en de Hr Veschuur op kosten van de FOG (geld van de topsport whusu/Sanda)wel lekker naar China gaat.
zie filmpje.

Hierbij wil ik aantonen dat ze zich zelf belangrijker vinden dan de sporters.

En dat de SKWN (Bond whusu/sanda) meerdere malen gevraagt heeft om zelf alles te willen regelen maar de FOG het geld zelf wil beheren.

Het Sanda en wushu hebben op dit moment wel een topsport status en er gaat heel veel geld naar de topsport maar wordt door de heren beheerd.
En de SKWN heeft niks te vertellen.

Coldcrust
12-10-2008, 13:46
Gezien het kleine aantal mensen wat in nederland aan Wu Shu in het algemeen en helemaal Sanda in het bijzonder en het besloten karakter van deze stijl zijn overheidsgelden die kant op ook totaal niet gerechtvaardigd.

Maar de NWF was geen haar beter.
Kan me nog de Europese Kampioenschappen EWF in Rotterdam herinneren toen 3 van mijn vechters deelnamen..alle vefrblijfs-en overige kosten zelf op moesten hoesten maar verplicht werden bijna een week in een duur hotel in Rotterdam te verblijven terwijl ze 25 minuten daarvandaan woonden.:D