PDA

View Full Version : GSP heeft zijn black belt BJJ behaald onder Bruno Fernandes



Tony
13-10-2008, 09:36
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2008/10/gsp.jpg


“This was the high point in my career … When I received my black belt in karate, when I conquered the UFC belt, and today.”

UFC Welterweight Champion Georges St. Pierre gushes about his recent promotion to Brazilian jiu-jitsu black belt under Bruno Fernandes from the Gracie Barra camp. Fernandes is a decorated practitioner who now resides in Canada along with “Rush.” The honor could perhaps not have come at a better time — St. Pierre is set to rematch BJ Penn at UFC 94 on January 31 … and his jiu-jitsu is kind slick, too. Just a little bit.

GSP in black belt club (http://www.graciemag.com/news/144/ARTICLE/12104/2008-10-12.html)

nicolas the red
13-10-2008, 09:45
zou grappig zijn moest BJ hem alsnog submitten

Tony
13-10-2008, 09:49
hoezo dat? BJ is absoluut de betere BJJ'er/grappler hoor... BJ staat op eenzame hoogte.

Daarentegen zijn GSP's worstel skills velen malen beter dan die van Penn.

goro
13-10-2008, 09:54
hoezo dat? BJ is absoluut de betere BJJ'er/grappler hoor... BJ staat op eenzame hoogte.

Daarentegen zijn GSP's worstel skills velen malen beter dan die van Penn.
he?

Il Loco
13-10-2008, 10:59
he?

X2..

Eerst zeg je BJ is de betere grappler, om vervolgens jezelf meteen tegen te spreken door te zeggen dat GSP worstel skills beter zijn... :rolleyes:

Tony
13-10-2008, 11:08
Submission grappling is heel iets anders dan worstelen he...

Met worstelen bedoel ik takedowns/octagon control/ upper body control etc... Met grappling bedoel ik het submission spelletje zonder Gi.

YoMarK
13-10-2008, 11:54
Word sowieso wel een partij die ik echt wil zien.
Het zijn de 2 beste vechters op 170 zonder twijfel.

anonymous001
13-10-2008, 14:11
Effetjes iets heel anders: hoeveel zwarte banders zijn er wereldwijd?

(BJJ, he, voordat ik weer allemaal bijdehante reacties krijg...:))

Octavius
13-10-2008, 14:22
List of BJJ Black Belts - OTMWiki (http://onthemat.com/wiki/index.php/List_of_BJJ_Black_Belts)

anonymous001
13-10-2008, 14:33
List of BJJ Black Belts - OTMWiki (http://onthemat.com/wiki/index.php/List_of_BJJ_Black_Belts)

Uhuh... Heb even geen tijd om te tellen.:D

Ik was dat lijstje ook tegen gekomen (nadat ik mijn vraag gepost had :blush:), maar volgens mij staan de Nederlandse black belts daar nog niet eens bij...

Hoe dan ook, dat zijn er nog aardig wat...

Virus
13-10-2008, 15:14
lol... en 10% is van de Gracie fam.

Jani
13-10-2008, 15:47
damn !!

ik wist niet dat mario yamasaki een 3rd degree black belt was !!!

The_Game
13-10-2008, 16:23
damn !!

ik wist niet dat mario yamasaki een 3rd degree black belt was !!!

Al Bundy (althans de acteur die Al Bundy speelt) is ook een BJJ black belt als ik me niet vergis.

ICON
13-10-2008, 18:14
nee bruin

Christophe
13-10-2008, 18:54
Nee, zwart

Al Bundy is a Gracie Jiu Jitsu Black Belt! - Sherdog Mixed Martial Arts Forums (http://www.sherdog.net/forums/f2/al-bundy-gracie-jiu-jitsu-black-belt-695008/)

YouTube - al bundy gets black belt (http://www.youtube.com/watch?v=k3yjN1KrqfM)

Wiseguy
13-10-2008, 20:19
Weet niet hoeveel waarde je hieraan moet hechten.

Zie het niet voor me dat Ed O'neal ( Al Bundy) en brownbelt zoals nate diaz zou verslaan.

Tony
13-10-2008, 20:28
Hoe vaak heb je Ed zien rollen dan?

Misschien veegt ie de vloer aan met Nate (tig kilo lichter dan hem) in een legitieme bjj partij.

Briant
13-10-2008, 21:32
Daarbij zal leeftijd ook een belangrijke factor zijn.

ICON
13-10-2008, 22:25
oke,. ik had een aantal maanden/jaren een interview gezien en toen was ie nog n bruine bander.

Christophe
13-10-2008, 23:44
Weet niet hoeveel waarde je hieraan moet hechten.

Zie het niet voor me dat Ed O'neal ( Al Bundy) en brownbelt zoals nate diaz zou verslaan.


Hoe vaak heb je Ed zien rollen dan?

Misschien veegt ie de vloer aan met Nate (tig kilo lichter dan hem) in een legitieme bjj partij.

Inderdaad, en je kan een oudere, recreatieve beoefenaar in geen enkele sport vergelijken met een jongere, atletischere en conditioneel beter getrainde beoefenaar.

Of beter nog: 2 dezelfde personen qua leeftijd, lengte, gewicht, kracht, en wat nog meer zullen ongetwijfeld verschillende niveaus halen als de ene "recreatief" traint en de andere actief voor competities traint.

Ik heb de indruk dat Al hem wel zal verdienen. Hij traint - geloof ik - ook al behoorlijk wat jaartjes, dus het is niet alsof hij even komt kijken en onmiddelijk een zwarte (PR) gordel krijgt! Respect voor de beste man, ook voor al die grappen over dikke vrouwen! :lol:

Tony
14-10-2008, 08:11
behoorlijk wat jaartjes is een redelijk understatement:


After being introduced to Brazilian Jiu-Jitsu by his friend, writer/director John Milius, O'Neill has now trained in Brazilian Jiu-Jitsu for 15 years under the mentoring of Rorion Gracie and is now a Black Belt.

Christophe
14-10-2008, 16:17
Ongeacht van zijn capaciteiten, als iemand het volhoud om in eender welke gevechtsport 15 jaar te trainen, verdient die wel een zwarte gordel, niet?!

Tony
14-10-2008, 17:12
Absoluut... En als je bij Gracie traint weet je ook dat ze niet aan Mc Dojo werken... en dat je daar echt iets in je mars moet hebben om zwart te krijgen.

Mr 1 Leg
14-10-2008, 19:10
respeckt voor bundy dat wist ik niet en je bkack belt krijg je niet zomaar daar moet je voor werken cool echt waar :thup:

Mr 1 Leg
14-10-2008, 19:13
gsp verdiend die ook wel ik vind hem de beste fighter op dit moment op alle gebied zowel staand als op de grond ieder zijn eigen mening in zijn gewichtsklasse he anderson silva fedor enz zijn ook toppers

Tony
14-10-2008, 19:22
GSP verdiend die belt echt wel... Ook hij onder de gracies.. (gracie barra).. dus zal er hard genoeg voor geknokt hebben.

Mauler
14-10-2008, 21:57
Ongeacht van zijn capaciteiten, als iemand het volhoud om in eender welke gevechtsport 15 jaar te trainen, verdient die wel een zwarte gordel, niet?!

OK, wie heeft Christophe zijn account gehackt..?
:ehhh:

kooivechter
14-10-2008, 22:21
gsp verdiend die ook wel ik vind hem de beste fighter op dit moment op alle gebied zowel staand als op de grond ieder zijn eigen mening in zijn gewichtsklasse he anderson silva fedor enz zijn ook toppers

klopt. gsp is het grootste talent wat rond loopt. het meest all round, nog all rounder dan fedor en anderson silva. denk dat hij vrij makkelijk wint van bj

YoMarK
14-10-2008, 22:38
Het probleem dat ie heeft is dat hij BJ niet neer kan halen, en BJ een betere striker is.
Mocht ie hem wel neerhalen, dan is BJ ook nog eens beter op de grond.
Maar BJ is eigenlijk een 155-er, en dat is een groot voordeel voor GSP.

Ik denk dat BJ gaat winnen, en dat GSP er verschrikkelijk uit gaat zien na het gevecht(net als de eerste keer trouwens).

Christophe
14-10-2008, 22:39
OK, wie heeft Christophe zijn account gehackt..?
:ehhh:

:lol:

Ok, ik vind dus wel dat gordels niet zomaar weggegeven moeten worden. Maar iemand die 15 jaar gepassioneerd traint (anders hou je het zo lang niet vol) zal het vast verdienen! ;)

Dat de naam "Gracie" een garantie tegen McDojo'ism is zou ik allesbehalve willen beweren, integendeel zelfs.

Hiro
14-10-2008, 22:57
Het probleem dat ie heeft is dat hij BJ niet neer kan halen, en BJ een betere striker is.
Mocht ie hem wel neerhalen, dan is BJ ook nog eens beter op de grond.
Maar BJ is eigenlijk een 155-er, en dat is een groot voordeel voor GSP.

Ik denk dat BJ gaat winnen, en dat GSP er verschrikkelijk uit gaat zien na het gevecht(net als de eerste keer trouwens).


Ben ik niet met je eens. Gsp haalde BJ in hun 1e wedstrijd met gemak neer. Ik geloof iets van 4 takedowns. BJ heeft een goede single leg defense maar GSP gebruikte vooral double legs en bodylocks op BJ.
Ik zie deze wedstrijd niet anders gaan dan hun 1e. GSP gaat winnen op cardio en controle.

Mauler
15-10-2008, 01:17
:lol:

Ok, ik vind dus wel dat gordels niet zomaar weggegeven moeten worden. Maar iemand die 15 jaar gepassioneerd traint (anders hou je het zo lang niet vol) zal het vast verdienen! ;)

Dat de naam "Gracie" een garantie tegen McDojo'ism is zou ik allesbehalve willen beweren, integendeel zelfs.


ik dacht al even dat het 'geweten' van bjj'end Benelux (en mex.) zijn strijd gestaakt had.... ;)





:er zijn geen beperkingen qua leeftijd, gewicht, lengte, e.d. maar je moet wel van vechten houden en het graag en veel doen als je goed wilt worden in BJJ. Er zijn zeker mensen die geen tijd of zin hebben in competities, maar die worden dan afgemeten aan de wedstrijdvechters. BJJ is GEEN sport waar je een gordel krijgt omdat je een aantal jaren traint en/of een bepaald aantal technieken kan reproduceren ... althans, dat zou het niet mogen zijn!
;)

Christophe
15-10-2008, 02:15
Ok, maar als je ervan uit gaat dat iemand 15 jaar traint, vermoed ik ook wel dat die persoon er ook daadwerkelijk iets "aan over houdt".

BJJ is - in mijn ogen - nog steeds eerder een "vechtsport" dan een "krijgskunst", en de zwarte gordels zouden dat moeten reflecteren. Maar respect voor iemand van die leeftijd die het zo lang volhoudt.

Enne, bedankt hé, voor dat "geweten van BJJ'end Benelux en Mexico"! ;)

YoMarK
15-10-2008, 20:47
Ik zie deze wedstrijd niet anders gaan dan hun 1e. GSP gaat winnen op cardio en controle.
Vergeet niet dat BJ gewoon op de afterparty was die avond. GSP heeft de dag in het ziekhuis doorgebracht.
Ik denk daarnaast dat BJ's conditie beter is nu, minder vet ook, dus denk ik dat de decision ook de andere kant op zal vallen.

the boxer
15-10-2008, 23:06
Vergeet niet dat BJ gewoon op de afterparty was die avond. GSP heeft de dag in het ziekhuis doorgebracht.
Ik denk daarnaast dat BJ's conditie beter is nu, minder vet ook, dus denk ik dat de decision ook de andere kant op zal vallen.


conditioneel zit hij bijlange niet op het niveau van gsp!!

Mr 1 Leg
16-10-2008, 07:25
als je dat maar weet gsp wint op ko you shul see ;)