PDA

View Full Version : Hulp gevraagd!



Kim
13-10-2008, 19:45
Begin juli heb ik een boek besteld bij Selexyz studieboeken, omdat ik geen bevestiging kreeg dacht ik dat er iets fout was gegaan en dus heb ik hetzelfde boek twee weken later weer besteld. Achteraf heel dom natuurlijk, want ik heb nu twee keer hetzelfde boek ontvangen en er is twee keer 67.95 euro van mijn rekening geschreven. Ik heb één van de boeken teruggestuurd en kreeg een bevestiging dat ik mijn geld binnen twee weken terug gestort kreeg. Dit was inmiddels 8 augustus.

Ik heb ik weet niet hoe vaak gebeld en gemaild, maar als ik bel weten ze er niks vanaf of het is in behandeling en ze kunnen geen informatie geven. Als ik mail krijg ik geen antwoord.

Weet iemand wat ik nu moet doen? Ik vind 67.95 euro een hoop geld om zo maar te laten gaan, maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Is er geen instantie ofzo die je bij dit soort zaken kan helpen?

Alvast bedankt,

Groetjes Kim

poNji
13-10-2008, 19:47
Je bank het laten terugvorderen al eens geprobeerd?

Kim
13-10-2008, 19:48
Ja maar dat kon niet omdat ik via automatische incasso heb betaald....

Bagheera
13-10-2008, 19:57
incasso "binnen zonder kloppen"?

Moet op dit forum wel te lukken zijn ... :)



PS: Niets tegen justinian zeggen hoor... ;)

Kim
13-10-2008, 20:04
Misschien kan Roy wel een mooie dreigbrief voor mij schrijven?! ;)

Kim
14-10-2008, 11:13
ttt

Fr3ddy
14-10-2008, 11:16
Heb je al eens gebeld? Of een mailtje gestuurd?

anonymous001
14-10-2008, 11:19
Check je pm.

joost
14-10-2008, 11:25
Heb je de bon nog van het postkantoor?!.. daar kun je meestal ook nog wel een boel mee doen!
Als blijkt dat het pakketje is kwijt geraakt bij de post dan zijn ze daar voor verzekerd.

Maar dat bonnetje heb je echt nodig en is een 'soort' van bewijs! zonder dat heb je weinig poten om op te staan denk ik

(spreek uit ervaring haha :D)

shakie
14-10-2008, 11:51
als je kan aantonen dat je 2x heb betaald(afschrift)zou je dat kunnen mailen of zoiets en anders tja....:whistling:naar je geld.

Kim
14-10-2008, 14:01
Ik heb vaak gebeld en al minstens 10x gemaild, geen reactie. Ik heb wel een bevestiging van ze dat ze het boek terug hebben ontvangen....maar ook daar reageren ze niet op.

@Socrates, bedankt.

Ralph
14-10-2008, 14:11
Kan je niet gewoon dreigen met het inschakelen van de ombudsman ofzo? Ik vind het wel erg slecht dat ze zulke slechte service leveren.

Tony
14-10-2008, 14:26
Niet te hard in paniek raken en begin met de basis.
Stuur hun een AANGETEKENDE brief waarin je hun ingebreke stelt (niet verzenden bestelbevestiging) en het scenario omschrijft met hun toezeggingen.. Zet daar duidelijk in wat je van hun verwacht (geld terugstorten) en geef hun een redelijke termijn.. (bv 2 weken)...
grote kans dat het dan al gaat lukken.. Succes .

anonymous001
14-10-2008, 14:42
Niet te hard in paniek raken en begin met de basis.
Stuur hun een AANGETEKENDE brief waarin je hun ingebreke stelt (niet verzenden bestelbevestiging) en het scenario omschrijft met hun toezeggingen.. Zet daar duidelijk in wat je van hun verwacht (geld terugstorten) en geef hun een redelijke termijn.. (bv 2 weken)...
grote kans dat het dan al gaat lukken.. Succes .

Yup.

Kim
14-10-2008, 16:32
Niet te hard in paniek raken en begin met de basis.
Stuur hun een AANGETEKENDE brief waarin je hun ingebreke stelt (niet verzenden bestelbevestiging) en het scenario omschrijft met hun toezeggingen.. Zet daar duidelijk in wat je van hun verwacht (geld terugstorten) en geef hun een redelijke termijn.. (bv 2 weken)...
grote kans dat het dan al gaat lukken.. Succes .

Ja dat ga ik maar doen.

Bedankt allemaal!

Paganstars
15-10-2008, 11:32
En anders de beroemde brief sturen; We break thumbs!