PDA

View Full Version : Bisping vs henderson or franklin next fight



Casparvdzouw
20-10-2008, 09:52
Sunday, October 19, 2008
by Brian Knapp ([email protected])

Michael Bisping’s next test inside the Octagon will be by far his toughest.

Announced as a coach for season nine of “The Ultimate Fighter” reality series, Bisping will meet the winner of the UFC 93 bout between one-time middleweight champion Rich Franklin and former dual Pride Fighting Championships titleholder Dan Henderson. The Franklin-Henderson victor will also coach against Bisping on TUF; a Spike TV representative on Sunday confirmed shooting on the show’s ninth season would commence in late January.

Though talk around Bisping continues to center on a potential showdown with reigning middleweight king Anderson Silva, he will have to clear at least one more hurdle before he throws leather with the champion.

“All people seem to be talking about is a title fight,” Bisping said. “You’ve got to earn that right for a title shot. Whenever it comes, I’ll be happy. I don’t want to get ahead of myself. Have I done it yet? I probably haven’t yet. I don’t think I have. I don’t just want to be given it because I’m from the UK. I want to earn that right.”

Bisping (17-1) remained undefeated at 185 pounds on Saturday, as he picked up his third consecutive victory with a unanimous decision against Chris Leben at UFC 89 in Birmingham, England. The 29-year-old fought a measured tactical fight and refused to engage in a brawl with the cornrowed American. Bisping kept his distance, abused Leben with clean strikes to the head and used masterful footwork and movement in snapping his opponent’s two-fight winning streak.

“You’ve got to win fights, and that’s what I’m doing,” Bisping said. “I just take it one step at a time. I’m still improving. With every fight, I’m getting better and better.”

Leben (18-5) likes the skills Bisping brings to the cage.

“After the fight, Michael’s got to do the same thing any martial artist has to do -- re-evaluate his situation and figure out what the next fight is,” Leben said. “I can’t tell you if he’s going to do the right things or the wrong things, but if he does the right things, he’s definitely got the tools to get where every one of us wants to go. He beat me, and I thought I was going to the top.”

No matter who’s next on Bisping’s plate, the Brit’s level of competition figures to rise considerably. Franklin (24-3) has been defeated by only two men -- Silva (twice) and unbeaten light heavyweight contender Lyoto Machida. Henderson (23-7), a two-time Olympian, has never been knocked out in 11 years of mixed martial arts competition and holds high-profile victories against Wanderlei Silva, Vitor Belfort and Kazuo Misaki.

“I want to beat the best guys in the division,” Bisping said. “I’m going to get the opportunity, and I want to take it with both hands.

Virus
20-10-2008, 13:12
Dan mag Bisping z`n borst nat maken want Hendo gaat die klus in ronde 1 al klaren lijkt me...

Hoop niet dat ie tegen Franklin uit gaat komen, want die zie ik echt veel liever in de 205 klasse vechten...

jesselaar
20-10-2008, 15:14
ik zou bisping graag tegen mousasi zien zou een goeie warmup zijn tegen silva

kooivechter
20-10-2008, 19:03
ja zou het ook jammer vinden als franklin weer terug gaat naar 185. denk echt dat hij een kans maakt om de belt op 205 te pakken. als je zag hoe hij hamill afdroogde, terwijl bisping het heel moeilijk had tegen hamill. en bisping had op zijn beurt bijna gewonnen van rashad evans die nu titel contender is. franklin doet daar zeker niet voor onder. maar goed aan de andere kant kan hij het straks op 185 probere, aangezien silva wil stoppen in 2009. dilemma's dus

Vitor Belfort
20-10-2008, 22:32
ja zou het ook jammer vinden als franklin weer terug gaat naar 185. denk echt dat hij een kans maakt om de belt op 205 te pakken. als je zag hoe hij hamill afdroogde, terwijl bisping het heel moeilijk had tegen hamill. en bisping had op zijn beurt bijna gewonnen van rashad evans die nu titel contender is. franklin doet daar zeker niet voor onder. maar goed aan de andere kant kan hij het straks op 185 probere, aangezien silva wil stoppen in 2009. dilemma's dus


Mm-math!;)
Denk dat Franklin het aardig kan doen op 205, maar dat hij zeker geen contender zal zijn. Dat Bisping het moeilijk had (en eigenlijk had moeten verliezen tegen Hamill) zegt niet veel over Franklin's kwaliteiten in deze gewichtsklasse. 205 zit tot de nok toe vol met contenders en ik denk niet dat Franklin daar één van is. Hij maakt meer kans op 185! (alhoewel....zo lang daar no ene heer Silva is...)

kooivechter
21-10-2008, 15:47
ik denk wel dat hji tot de contenders hoort. Er zit heel weining verschil tussen de jongens op 205. jackson vs henderson, t'is dat ze geen onbeslist geven ( alleen met punt aftrek) maar had net zo goed onbeslist kunnen zjin. jackson, henderson, griffin, ortiz, shogun, evans, machida, thiago silva en ook franklin zitten allemaal op ongeveer hetzelfde niveau. hangt bij al deze jongens af van de vorm van de dag, dat de beslissing zal geven. er steekt maar 1 bovenuit en dat is anderson silva. dus ook in de 205 klasse. dus dat betekent volgens mij dat ze griffin tegen silva moeten laten op 205 en gelijk een titel shot moeten geven. hele grote kans dat dana dat toch niet wil, omdat hij dan een braziliaan in 2 gewichtsklasses als kampioen heeft. En geen amerikaanse champ in de 205 klasse, die veel minder marketable is dan een amerikaanse champ. Helemaal nu anderson silva waarschijnlijk volgend jaar gaat stoppen. Alleen ik vind dat de ufc om sportieve reden dat een keer aan moet gaan. Zal denk ik niet gebeure, de prijs is daarvoor te hoog.