PDA

View Full Version : Nederlandse oldschool!



Justinian
20-10-2008, 19:57
Naar Japan!
Het was op een vrijdagavond, ergens in 1997, toen ik een telefoontje kreeg van m'n vader. Hij had zojuist Remco Pardoel aan de telefoon gehad en deze wist hem te vertellen dat ik in aanmerking kwam voor een tripje naar Japan. Fantastisch, daar had ik niet van durven dromen. Op dat moment was ik aan het werk en belde meteen met Remco. "Ze zoeken jongens om een demopartij BJJ te draaien en jij mag mee". Martijn de Jong, Max Leijdekker, Vidal Serradilla, Jerry Kahlia en Hassan Mohammed gingen ook mee. Wat later werd verteld dat het waarschijnlijk om Pancrase zou gaan en of het een demopartij zou worden, dat was ook niet helemaal zeker. Op de sportschool bleek dat het een vale-tudo partij zou worden! Ik had tot op dat moment alleen nog maar judo-wedstrijden, BJJ-wedstrijden en Sambo-wedstrijden gedraaid. Het deed me weinig, ik kon naar Japan en dat was wat telde.

Mr. Endo
Niet lang daarna, ik geloof de week erop, zaten we bij Ali Baba. Ali Baba was min of meer de kantine van de sportschool, alleen was deze kantine in het centrum van Oss gesitueerd. De hele groep was van de partij en ook mr. Endo was erbij. Mr. Endo, we noemden hem zo omdat zijn voornaam ons niet bekend was, had contact met de Japanners. Mr. Endo had ook een lijst bij zich met de namen van onze tegenstanders. Vidal mocht aantreden tegen Akira Shoji, die toen nog niet bekend was. Martijn tegen Taro Obata en die was wel bekend. Obata had namelijk in de Superbrawl gevochten en dat maakte indruk. Mijn tegenstander was ook geen onbekende: Murakami Kazunari. Deze Japanner had van Bart Vale gewonnen en in mijn belevingswereld was dat iets heel bijzonders. In eerste instantie dacht ik dat het een grap was en liet me niet kennen. “Geen probleem”. Toen ik begreep dat het geen geintje was, dacht ik er niet anders over. Naar Japan, dat was wat telde en ik zou er keihard voor gaan trainen. Ook de andere jongens hadden bekende tegenstanders, o.a. Nishi en Caol Uno.

Trainingen
De tijd vloog voorbij en de trainingen ook. Ik geloof dat de datum van de wedstrijd een week of 8 van tevoren bekend werd gemaakt. De tijd tot de wedstrijd heb ik hoofdzakelijk besteed aan trainen; Jiu Jitsu, Judo, fitness en hardlopen. Een paar keer per week naar Pardoel en verder de normale trainingen aangevuld met extra trainingen. Naar school gaan was er die 8 weken niet meer bij, want ik trainde meerdere keren per dag. Het enige dat me interesseerde was de wedstrijd!

Andere tegenstander en Renzo Gracie
Vlak voordat we vertrokken kreeg ik te horen dat mijn tegenstander geblesseerd was geraakt. Hij had een partij gevochten tegen Maurice Smith en deze verloren. Een nieuwe tegenstander dus. Daarnaast werd aangekondigd dat Renzo Gracie aanwezig zou zijn tijdens de wedstrijd als eregast. Je moet je voorstellen dat het in die tijd was, dat de Gracies mateloos populair waren en met name Renzo Gracie! Het was dus fantastisch om daar met hem kennis te maken.

Een van de vechters, Hassan Mohammed, bleek zijn paspoort niet voor elkaar te hebben. Hij kon dus niet mee, maar Patrick Dappers bleek bereid mee te gaan. Tegenstander: Caol Uno! De reis naar Japan was een belevenis op zich. In het vliegtuig sliep niemand van ons. We vertelden verhalen, keken vooruit op de wedstrijd en in die sfeer leek het ons ook wel goed om alvast wat te gaan sparren… in het vliegtuig. De sfeer was geweldig ;)

In Japan
In Japan aangekomen werden we opgehaald en naar het hotel gebracht. Het was een klein hotel en je sliep met twee of meer mensen op een kamer. Ik deelde de kamer met Martijn. We kregen te horen dat Renzo Gracie al was gearriveerd en ook zijn hotelkamer was bekend. Bij hem een briefje onder de deur gedaan en gevraagd of hij de dag er op met ons ging ontbijten. Hoewel we van plan waren vroeg te gaan slapen, kwam dat er niet van. We keken vooruit op de wedstrijd, bespraken de strategie en de uitkomst. Dat kon er natuurlijk maar een zijn: winst! De volgende dag stonden we redelijk vroeg op. Even wassen, tanden poetsen etc. en dan naar het ontbijt. Terwijl ik me sta te wassen komt – ik geloof – Vidal naar me toe:”Renzo Gracie zit aan de ontbijttafel!”. Damn, ik moest dus opschieten. Zo gezegd zo gedaan en toen naar het restaurant. En inderdaad, daar zat Renzo Gracie! Remco Pardoel wees op wat waterspetters op mijn broek en vertelde Renzo dat ik nogal opgewonden was hahaha.

Disneyland
We gingen wat eten en vroegen Renzo wat hij die dag ging doen. Hij had nog geen idee. Een van ons riep “Disneyland”, waarschijnlijk refererend aan Royce Gracie die, toen hij de UFC I won, desgevraagd riep dat hij met het geld naar Disneyland zou gaan. Dat leek iedereen wel een goed plan. Op naar Disneyland. Ik geloof dat we er met de metro naar toe zijn gegaan. Wat ik nog wel zeker weet is dat Remco er heilig van overtuigd was dat de metrokaarten (plattegrond met diensttijden) niet goed waren, want de vorige keer was het toch echt anders. Anyway, we kwamen er uiteindelijk wel en hebben er een toptijd gehad. Samen met Martijn en Vidal hebben we Tijgertje gechoked en gearmbarred en meer leuke dingen gedaan.

Vandaag moest ik weer denken aan deze geweldige tijd. Van Remco kreeg ik een foto doorgestuurd per mail en in het onderwerp stond enkel ‘Oldschool’. Hieronder de foto die Remco me doorstuurde. Het was een toptijd!

http://img291.imageshack.us/img291/2361/oldschoolmu9.jpg (http://imageshack.us)

De groep die we toen hadden was echt geweldig. Een aantal van de jongens van toen, zijn nog steeds actief in de BJJ/MMA-wereld. Om er een paar te noemen:

Remco Pardoel: trainer
Martijn de Jong: trainer
Max Leijdekker: trainer
Harold Harder: trainer
Mathieu Peters: trainer
Willem Peters: trainer en draait actief BJJ wedstrijden
Vidal Serradilla: BJJ wedstrijden?
En ondergetekende: trainer

De dikke nudist
20-10-2008, 20:08
Wat een avontuur hè? Dit zijn nou dingen om jaloers op te zijn. Niet iemands dikke auto of villa in 't Gooi. Dit soort onvergetelijke avonturen zijn waar het om draait.

Justinian
20-10-2008, 20:11
Wat een avontuur hè? Dit zijn nou dingen om jaloers op te zijn. Niet iemands dikke auto of villa in 't Gooi. Dit soort onvergetelijke avonturen zijn waar het om draait.
Dat was zeker een avontuur en je hebt gelijk: dit zijn de dingen waar het om draait! Hoewel we er maar een dag of 3 a 4 zijn geweest, is dit maar een erg klein deel van het avontuur. Ik zou er hele verhalen over kunnen schrijven ;)

Ik heb maar een paar foto's digitaal en overigens ook in beroerde staat ;) Zal eens kijken of ik nog een paar van die foto's kan scannen. Hier nog eentje met Renzo:

http://img384.imageshack.us/img384/6328/royrenzoes7.png (http://imageshack.us)

mama
20-10-2008, 20:11
zag er wel gezellig uit.
thanks
(heb je nog een dvd voor me met de partijen Roy?)

Justinian
20-10-2008, 20:11
zag er wel gezellig uit.
thanks
(heb je nog een dvd voor me met de partijen Roy?)
:blush: Voor Max bedoel je ;) Ik ga er meer aan de slag!

mama
20-10-2008, 20:13
:blush: Voor Max bedoel je ;) Ik ga er meer aan de slag!

Eh ja.....:whistling:

micha
20-10-2008, 20:24
echt leuk om te zien. dit is een ervaring die je nooit vergeet

Justinian
20-10-2008, 20:29
Hier nog eentje van vlak voor het vertrek naar Japan, op Schiphol. Remco had voor iedereen een Teamjasje laten maken. Erg cool, ik heb hem nog steeds. Ook voorzien van een heel mooi logo! In Japan bleek het logo wel erg herkenbaar. Remco had zijn inspiratie gevonden in een Japans vechtsportblad :D


http://img381.imageshack.us/img381/6613/teampardoel1997dl5.jpg (http://imageshack.us)

De foto is geloof ik genomen door Remco, vandaar dat hij er niet bij op staat ;)

The Bulldog
20-10-2008, 20:41
heel cool...

Jeru
20-10-2008, 21:01
Heel tof verhaal! Haha wat een koppies ook :D

RisingSun
20-10-2008, 21:11
Heel vet om te lezen!
Wat waren de uitslagen van de wedstrijden?

kruikenstad goes bjj
20-10-2008, 21:15
mooi verhaal,waren nog eens tijden maar wat waren de resultaten?
ben daar wel benieuwd naar.

MMARuud
20-10-2008, 21:20
Erg leuk verhaal idd.

Volgens mij zijn dit de uitslagen.
Fight Finder - JECVTO Japan Extreme Challenge Vale Tudo Open Mixed Martial Arts Statistics (http://www.sherdog.com/events/JECVTO-Japan-Extreme-Challenge-Vale-Tudo-Open-837)

Justinian
20-10-2008, 21:23
Heel vet om te lezen!
Wat waren de uitslagen van de wedstrijden?
Patrick Dappers verlies choke (tegen Caol Uno)
Martijn de Jong winst armklem (tegenstander brak zijn arm geloof ik)
Jerry Kahlia winst (T)KO (tegen een kerel van 1.80m en 180kg :D)
Roy van der Wal winst choke (na opstoot)
Vidal Serradilla verlies (T)KO (tegen Akira Shoji)
Max Leijdekkers verlies armklem (na een kwartier knokken!)

Ronald
20-10-2008, 21:23
Mooi hoor. Lachen om die jonge koppies man :D

Justinian
20-10-2008, 21:25
Erg leuk verhaal idd.

Volgens mij zijn dit de uitslagen.
Fight Finder - JECVTO Japan Extreme Challenge Vale Tudo Open Mixed Martial Arts Statistics (http://www.sherdog.com/events/JECVTO-Japan-Extreme-Challenge-Vale-Tudo-Open-837)
Klopt inderdaad. Alleen klopt de spelling niet helemaal en klopt de 'wijze van winst' bij mijn partij niet.

Jeru
20-10-2008, 21:27
Klopt inderdaad. Alleen klopt de spelling niet helemaal en klopt de 'wijze van winst' bij mijn partij niet.

Hehehe lol @ Max Raikedal (http://www.sherdog.com/fighter/Max-Raikedal-4444) :lol:

MMARuud
20-10-2008, 21:29
Klopt inderdaad. Alleen klopt de spelling niet helemaal en klopt de 'wijze van winst' bij mijn partij niet.
Was al benieuwd hoe je hem 'gesmotherd' had, wat was de wijze van winst dan?

Justinian
20-10-2008, 21:30
Was al benieuwd hoe je hem 'gesmotherd' had, wat was de wijze van winst dan?
Ik scoorde met een opstoot, tegenstander ging neer. Toen ik mijn handen omhoog deed, omdat ik dacht al te hebben gewonnen, hoorde ik vanuit de hoek dat ik door moest gaan. Heb toen mount gepakt en een front choke aangezet.

Wheelie
20-10-2008, 21:38
Haha te gek Roy.
Heb ik toen niet jouw partij digitaal gemaakt ? ;)
Laatste keer dat ik Vidal sprak werkte hij bij sportschool Achmea, beetje oude vrouwtjes opgeilen haha n;)

Justinian
20-10-2008, 21:40
Haha te gek Roy.
Heb ik toen niet jouw partij digitaal gemaakt ? ;)
Dat klopt inderdaad :D

ICON
20-10-2008, 21:54
leuk verhaal man. ik heb je partij nog gezien n paar jaar geleden. heb je hem nog digitaal?

De man van 14K
20-10-2008, 21:55
Even voor mijn begrip; Roy zijn eerste en tevens enige partij heeft dus in Japan plaats gevonden? Das niet verkeerd...

Justinian
20-10-2008, 21:55
leuk verhaal man. ik heb je partij nog gezien n paar jaar geleden. heb je hem nog digitaal?
Ik heb die partij wel digitaal. Zal hem nog wel een keer uploaden.

Justinian
20-10-2008, 21:57
Even voor mijn begrip; Roy zijn eerste en tevens enige partij heeft dus in Japan plaats gevonden? Das niet verkeerd...
Paar weken ernaar vocht ik in Nederland, tegen Sander Thonhauser. Daarna heb ik nog wat Jiu Jitsu wedstrijden en Judo-wedstrijden gedraaid. Uiteindelijk koos ik toch voor de studie en heb ik geen wedstrijden meer gedraaid. Vorig jaar heb ik nog wat Judo-wedstrijden gedraaid en dat ging wel weer lekker.

Dennuz
20-10-2008, 21:58
Haha vette fotos! Echt super Roy!
Dat zijn van die avonturen die vergeet je nooit van je leven meer..

Christophe
20-10-2008, 22:05
Erg mooi verhaal, kan zo in de MMA-magazines!

Goed van Remco dat hij de herinneringen aan de MMA-partij van Roy subtiel terug bovenhaald ... en zo hopelijk het vuur terug aanwakkerd! True masters ... not only on the mat they show their skills! :thup:

Ik kijk er naar uit om je partij te zien Roy, misschien kan je hem best op Youtube uploaden, lekker makkelijk terug te vinden dan!

danial
20-10-2008, 22:58
sUPER, van mij mag die verhaal in een van de vechtsport balden komen

HUNTER
20-10-2008, 23:37
hahaha super cool.... dat is waar het allemaal is begonnen!! Wat een avontuur zeg :)

Virus
21-10-2008, 00:05
Idd (weer) een topverhaal...! Dit is onder andere wat Mixfight zo groots maakt!

De man van 14K
21-10-2008, 00:33
Paar weken ernaar vocht ik in Nederland, tegen Sander Thonhauser. Daarna heb ik nog wat Jiu Jitsu wedstrijden en Judo-wedstrijden gedraaid. Uiteindelijk koos ik toch voor de studie en heb ik geen wedstrijden meer gedraaid. Vorig jaar heb ik nog wat Judo-wedstrijden gedraaid en dat ging wel weer lekker.

had je gewonnen van Thonhauser? dat was ook niet echt een pannekoek zeg maar

Gary
21-10-2008, 02:29
echt een tof verhaal, lijkt me mooi om dat opeens zo te horen, dat je naar Japan mag!
De foto's zien er verder erg 'jaren 90' uit :D:D

Justinian
21-10-2008, 07:52
had je gewonnen van Thonhauser? dat was ook niet echt een pannekoek zeg maar
De partij ging vrij goed. Er werd gevochten op oude 'rings regels', dus met open hand naar het gezicht en met de vuist naar het lichaam. Op de grond mocht je alleen stoten (met vuist) naar het lichaam. Ook had je de rope-escapes en de 1 minuut regel (kan ook 30 sec. zijn geweest). Zoals ik al schreef, de partij ging vrij goed en ik scoorde een flink aantal takedowns en ook twee rope-escapes (ik geloof twee chokes). Na de eerste ronde kreeg ik een stoot in het gezicht, op de grond. Hiervoor kreeg Sander een waarschuwing. Hierna gebeurde het nog een keer, met een waarschuwing als gevolg. Vervolgens nog een keer en toen, met nog twee minuten te gaan, besloot de scheidsrechter de partij te staken en er een no-contest van te maken. Shit happens ;) Dit was trouwens Sanders' eerste partij. Later hebben we er nog weleens over gesproken (en gelachen ;)).

chief108
21-10-2008, 08:26
het begint dus echt weer te kriebelen bij Justi... :p

mooi man
bedankt voor het verhaal

Justinian
21-10-2008, 08:37
het begint dus echt weer te kriebelen bij Justi... :p

mooi man
bedankt voor het verhaal
Het kriebelt altijd, maar of het verstandig is om er aan toe te geven is een andere vraag ;) Als ik al een partij zou vechten, dan zou het na dit schooljaar zijn. Dit jaar ben ik gewoon te druk met de studie en dat heeft mijn hoogste prioriteit. Bovendien wil ik ook genoeg tijd kunnen besteden aan lesgeven. Zoals ik het nu zie, zou het dus op zijn vroegst na de zomervakantie kunnen.

Onder voorbehoud van alle rechten.

Justi ;)

chief108
21-10-2008, 08:45
http://www.moneypenny.org.uk/blog/uploaded_images/just_do_it-746074.jpg

micha
21-10-2008, 08:47
Het kriebelt altijd, maar of het verstandig is om er aan toe te geven is een andere vraag ;) Als ik al een partij zou vechten, dan zou het na dit schooljaar zijn. Dit jaar ben ik gewoon te druk met de studie en dat heeft mijn hoogste prioriteit. Bovendien wil ik ook genoeg tijd kunnen besteden aan lesgeven. Zoals ik het nu zie, zou het dus op zijn vroegst na de zomervakantie kunnen.

Onder voorbehoud van alle rechten.

Justi ;)


:thup::thup::thup:

chief108
21-10-2008, 08:57
verstandig zijn wordt enorm overgewaardeerd trouwens...

waar is je gevoel voor avontuur...
klim op die gans en vlieg naar Lapland man...

the boxer
21-10-2008, 09:58
Superverhaal!!

Khanom Thom
21-10-2008, 09:59
Roy is qua uiterlijk niet veel veranderd, Remco ook niet maar Martijn... super (zo kennen de Deventernaren hem nog uit zijn Hegius tijd)! ;)

Chico
21-10-2008, 10:44
Het kriebelt altijd, maar of het verstandig is om er aan toe te geven is een andere vraag ;) Als ik al een partij zou vechten, dan zou het na dit schooljaar zijn. Dit jaar ben ik gewoon te druk met de studie en dat heeft mijn hoogste prioriteit. Bovendien wil ik ook genoeg tijd kunnen besteden aan lesgeven. Zoals ik het nu zie, zou het dus op zijn vroegst na de zomervakantie kunnen.

Onder voorbehoud van alle rechten.

Justi ;)
Tja... met een blauw oog en een cut over je wenkbrauw in de rechtzaal wordt het een spelletje van wie is de verdachte en wie is de advocaat ;)

Mooi verhaal trouwens :D

marcelt
21-10-2008, 14:49
Tof verhaal.
Ring Sports?
Fight Scene?
Royal Rumble?

Jarno
21-10-2008, 16:30
Tof verhaal.
Ring Sports?
Fight Scene?
Royal Rumble?

Zal wel de RingSports worden dan he... Daar schrijft hij al voor ;)

Tekst is al erg leuk om te lezen, maar de foto's maken het zeker af!

Justinian
21-10-2008, 21:25
Tja... met een blauw oog en een cut over je wenkbrauw in de rechtzaal wordt het een spelletje van wie is de verdachte en wie is de advocaat ;)

Mooi verhaal trouwens :D
Ik doe geen strafrecht, dus dat valt wel mee ;)

The Bulldog
21-10-2008, 21:30
Roy is qua uiterlijk niet veel veranderd, Remco ook niet maar Martijn... super (zo kennen de Deventernaren hem nog uit zijn Hegius tijd)! ;)

inderdaad van jet hegius ja...kolere dat is een tijdje geleden..wij echte mannen van de van marle die kwamen "kletsen"bij het hegius..hahahaha

Khanom Thom
21-10-2008, 23:49
inderdaad van jet hegius ja...kolere dat is een tijdje geleden..wij echte mannen van de van marle die kwamen "kletsen"bij het hegius..hahahaha

Van Marle tuig... ik ben van de Revius-clan! ;)
Beef is er niet meer.. tis nu allemaal Etty Hillersum of zoiets.

Christophe
22-10-2008, 00:17
:confused: Chinees voor mij! Ben ik de enige?!

Dragon Tail
22-10-2008, 00:31
AAAAAAAARARRRRRRRGGGGGHHH quit it, enough is enough!!!
De Vletter, Meiboom, Wolters, Van Schaik, De Ruiter...

De Goosenmaat, Achterlanden, Kerkelanden, Sluitersveld, Beeklust en de Riet.

De dikke nudist
22-10-2008, 00:39
vette shit

M10
23-10-2008, 06:37
The goog old days.............
Zijn leuke foto's. Ik mis ze wel de team, de sfeer van het traine in die tijd en ik mis jou ook wel een beetje royke.
En weelie..het was niet alleen maar het opgeile van dames op de sport school........
Ik hoop dat ik jullie allen snel sie weer op een toernooi of zo.


"Be kind, for everyone you meet is fighting a hard battle."
Plato

Mickey
23-10-2008, 07:46
Roy is qua uiterlijk niet veel veranderd, Remco ook niet maar Martijn... super (zo kennen de Deventernaren hem nog uit zijn Hegius tijd)! ;)

Lol ja.. De schrik van Diepenveen was ie.
Maar W8 ff.. Was jij ook een Hegius man dan?
-Edit- Nevermind - Revius mongool.

Anyway.. Martijn heeft ook wel es een leuke anekdote gedeeld uit die periode mbt Justi. Schijnbaar wilde de Roymeister dus danig zeker zijn van zn beentechnieken dat hij het nodig vond om die midden in de nacht voor zijn partij in de met Martijn gedeelde hotelkamer toch nog even door te nemen..

Wat heb jij gedaan toen in je in Japan was?
- Euh.. om 5 uur 's nachts knie overstrekkingen oefenen in mn hotelkamer, hoezo?

En er zijn volgens mij ook nog wel wat beruchte capriolen uit de periode toen Gilbert / Alistair e.d. voor de eerste paar keer op Pride vochten.. Maar die mogen ze zelf uit de doeken doen.

Mickey
23-10-2008, 07:49
AAAAAAAARARRRRRRRGGGGGHHH quit it, enough is enough!!!
De Vletter, Meiboom, Wolters, Van Schaik, De Ruiter...

Ik snap die frustratie niet man..

Hahah MAVO / HAVO was echt de shit destijds. Met 2 vingers in je neus je cijfertjes binnensprokkelen en voor de rest lekker chillen / tafelvoetballen.. Nog nooit zo relaxte periode gehad.:thup:

Justinian
23-10-2008, 08:21
Anyway.. Martijn heeft ook wel es een leuke anekdote gedeeld uit die periode mbt Justi. Schijnbaar wilde de Roymeister dus danig zeker zijn van zn beentechnieken dat hij het nodig vond om die midden in de nacht voor zijn partij in de met Martijn gedeelde hotelkamer toch nog even door te nemen..

Wat heb jij gedaan toen in je in Japan was?
- Euh.. om 5 uur 's nachts knie overstrekkingen oefenen in mn hotelkamer, hoezo?
LMAO! Dat klopt inderdaad, althans er staat me vaag iets van bij. De nacht voor het gevecht bespraken we inderdaad de strategie en hoe de wedstrijd waarschijnlijk zou gaan verlopen. Wat betreft beenklemmen, daar kon je niet hard genoeg op trainen was mijn motto in die tijd. Ik kwam uit het judo en daar zijn beenklemmen niet toegestaan. Ik heb me dus echt een hele tijd gecontreerd op de beenklemmen en de verdediging daarop. Dacht echt dat het een 'geheim' wapen zou zijn :D Gelukkig vond Martijn het geen probleem om samen nog ff wat dingen door te nemen.

Over de strategie gesproken. Die tegenstander van mij had echt enorme bloemkooloren, zelfs groter dan die van Brammetje ;) Mijn idee was dus om maar zo hard mogelijk op die oren te slaan, dat zou vast resultaat hebben. Uiteindelijk niet gedaan.

Justinian
23-10-2008, 08:23
The goog old days.............
Zijn leuke foto's. Ik mis ze wel de team, de sfeer van het traine in die tijd en ik mis jou ook wel een beetje royke.
En weelie..het was niet alleen maar het opgeile van dames op de sport school........
Ik hoop dat ik jullie allen snel sie weer op een toernooi of zo.


"Be kind, for everyone you meet is fighting a hard battle."
Plato
Over oren gesproken, hoe is het met jouw bloemkooloren Vidal? :D