PDA

View Full Version : Interview Dave van de Ploeg



Ringmaster
21-10-2008, 08:56
De ervaren A klasser Dave Van de Ploeg staat op 2 november in Eerbeek tegenover het spraakmakende talent Atty Göl, voor wie het de tweede A partij wordt.
Vervolgens staat Dave in januari op het beast of the east gala gematcht in een toernooi met topvechters zoals Alviar Lima, Nicky Holzken en William Diender. Reden genoeg voor een paar vragen dus.

Dave, hoe gaat het, hoe oud ben je nu? Wat voor werk doe je?
Goed, 31. Ik ben pedagogisch medewerker in een gesloten jeugdinrichting. Ik werk met jeugdige gedetineerden (jeugd delinquenten). Zwaar werk? Nee, ik draai een dagroutine met de jongeren, dat is eigenlijk heel ontspannen. Ontbijten met ze enzo, dat soort dingen. Het is eigenlijk net een jeugdcentrum. Daarnaast heb ik het studeren weer opgepakt. Ik ga een dag in de week naar school; toegepaste psychologie.

Ken je mixfight.nl? Wat vind je er van?
Natuurlijk ken ik mixfight.nl. Het is altijd leuk om verslagen en foto's van wedstrijden terug te zien op internet.

Wat zijn je stats? Titels?
61 partijen 19v 1o 41 gewonnen, 26 KO. Dit is inclusief full contact waar ik mee ben begonnen. Ik heb een stuk of 10 partijen in die discipline gedraaid. Ben nk amateur full contact kampioen en daarna wereldkampioen geweest.
Daarnaast heb ik in 2004 de beneluxtitel veroverd tegen Jimmy Eimers, op 66.68 Kg.
1 N, 14/ 15 C partijen, omdat ik heel onregelmatig vocht, door blessures enzo moest ik steeds weer opnieuw beginnen. 12/ 13 B partijen gedraaod zoiets.
M'n eerste 1e b partij was tegen Melvin Rozenblad van Vos gym, op beast of the east zutphen. Dat was een invalpartij. Ik won op technisch ko in deronde.
M'n 1e A partij was na m'n eerste B partij (wederom invalpartij) op een gala van Suat in Kampen. Die tegenstanders kwamen helemaal uit Rotterdam en hun partij viel uit. Mijn partij ging ook niet door, ik had eigenlijk al 8 bier op ofzo toen mij gevraagd werd om die partij te draaien maar ik had zin om te vechten en er waren veel mensen gekomen om naar mij te kijken en ook om naar die rotterdammer te komen kijken. Die partij verloor ik nipt en dat was maar goed ook anders had ik in de A moeten blijven bij die bond.

Je hebt me eens verteld hoe je voorbereiding op die titelpartij tegen Eimers was. Voor de draad er mee!
Dat titelgevecht was de 4e keer dat ik tegen tegen Jimmy zou vechten. Het stond 2-1 voor mij. De avond ervoor had ik een verjaardagsfeestje, daarna zijn we nog de stad in gegaan. 9 uur sochtends thuis, aardige slok op, kortom lekker genoten die avond. Paar uurtjes geslapen en toch mogen winnen van Jimmy op ko in de eerste ronde. Maar tegenwoordig doe ik dat niet meer, zegt Dave lachend.


http://img238.imageshack.us/img238/2496/davevsjimmy2qu0.jpg

Hoe vaak train je?
4x per week trainen 2x hardlopen.

Hoe bevalt het trainen bij Azer gym?
Prima, goed naar m'n zin daar. Leuke mensen, goeie sfeer, ik zit daar op m'n plek. Ben weer meer gemotiveerd om te trainen. Verder is de verstandshouding tussen mij en Suat goed.

Je traint daar nu bijna een jaar. Sindsdien liegen je resultaten er niet om. 3 maal winst op KO, eenmaal winst op punten. Waar komt dit door?
Motivatie, discipline, en ik kom m'n afspraken na. Verder past Suat de trainingen aan op de tegenstander. Mijn en zijn inzicht samen zorgen er voor dat de wedstrijd precies zo loopt als we gepland hadden.

http://img391.imageshack.us/img391/1100/suatmebh0.jpg

Klopt het dat je tegen Cedric Bacuna vocht met een geblesseerde hand?
De week ervoor was er een misverstand op koninginnedag, ik werd samen met m'n broertje belaagd door een stuk of acht man. Daardoor heb ik een polsblessure opgelopen, die was ontwricht.
Tijdens de opwarming heb ik m'n rechter eigenlijk niet gebruikt, de bedoeling was om 'm tijdens wedstrijd ook niet te gebruiken. Maar de 1e knockdown was met een rechter stoot, die werd niet geteld. 2e knockdown met een linkse hoek werd wel geteld. Toen kwam de knockout met een aantal rechtse hoeken achter elkaar. (Zie youtube.) Tijdens de wedstrijd zelf heb ik er geen last van gehad door de adrenaline. Na de wedstrijd toen de adrenaline weggezakt was voelde ik 'm wel weer.

Naast Azer gym train je ook nog bij de dojo van Patrick van Neerden. Vertel
Ik ga 1 ŕ 2 keer in de week trainen bij Patrick. Patrick heeft een brede vechtsport achtergrond. De dojo is vanuit gemeente gesubsidieerd, het is een jeugdwerk project. In het begin hielp ik daar vooral met het begeleiden van jeugd. Zodoende hebben we elkaar leren kennen. Patrick is een heel rustig persoon, straalt ook rust uit. Hij geeft me dat extra beetje rust zodat ik ontspannen blijf en aan m'n ademhaling denk en lekker ontspannen blijf vechten, dat soort dingen. Dat is zijn kracht bij mij.

Je broer Jordy is bij al je partijen aanwezig en komt ook vaak kijken bij de trainingen. Wat betekent hij voor jou?
M'n broertje is m'n beste maat. Hij is gewoon eerlijk en direct, zegt altijd wat'ie denkt, ook tegen Suat. M'n broertje is m'n wederhelft. Zonder hem is het team niet compleet. Hij is vaak in het buitenland maar dan is'ie er in gedachten wel bij. Hij is nooit afwezig. Maar dat geldt eigenlijk ook voor m'n zus en m'n vader.

Dave ik hoorde dat je vroeger tegen Spong hebt gevochten?
(Tyrone Spong is een A klasse vechter uit Amsterdam. Hij is ook wel eens op eurosport geweest, misschien kennen jullie hem wel.)
Ja dat klopt, dat was ook weer een invalpartij, lang geleden in 2002 ofzo ook op beast of the east. Het ging om een B partij afgesloten op 72 kilo. Ik woog zelf 67. De 1e 2e en 3e ronden waren in mijn voordeel. Eind derde ronde kreeg hij zelfs 8 tellen door een knie op z'n lever, maar op de 8e tel ging de bel > saved by the bell. 4e ronde ging aardig gelijk op, was een knetterharde ronde omdat hij natuurlijk z'n achterstand goed moest maken en ik wilde die ko.
5e ronde was het bekende verhaal en speelde mijn conditie mij parte, die ronde was voor hem. Uiteindelijk werd besloten dat hij had gewonnen. Ik had zelf eigenlijk onbeslist terecht gevonden, maar verloren sowieso niet. De reacties uit het publiek maakten duidelijk dat zij het ook zeker niet eens waren met die uitslag, zij vonden dat ik gewonnen had.

Zoals gezegd vecht je 2 november tegen Atty Göl. Hij komt van de 62/ 63 kilo. Je weegt zelf 66/67 kilo. Je hebt in je leven vaak al tegen zwaardere vechters gestaan zoals Dijkstra, Spong, Sauer, Pique, van Venrooij, Stevelmans enzovoort. In die partijen ben jij qua snelheid in het voordeel. Hoe sta je er tegenover om nu zelf tegen een lichtere en waarschijnlijk snellere vechter te staan?
Ik sta overal voor open. Ik zie het niet als een probleem. Hij zal wel wat sneller kunnen zijn, is waarschijnlijk wat bewegelijker. Maar als het op vechten aan komt maak ik me nooit zo druk. Ik zie het wel. Ik ga d'r heen om te knokken, dan kan hij groot zijn klein zijn zwaar of licht, ik doe m'n best om te winnen. Ik kom om te winnen, dat is mijn instelling. Geen disrespect naar hem toe maar het kan me niet zoveel schelen wat híj kan.

http://img391.imageshack.us/img391/1459/118wb9.jpg

Zoals uit de reacties op o.a. mixfight wel bleek, toen deze partij werd aangekondigd, denken veel mensen dat Atty de winst mee naar huis gaat nemen. Wat zijn jouw verwachtingen?
Ik ga om te winnen. Verwachten doe ik nooit iets, het is gewoon afwachten. Het enige dat ik verwacht is dat hij z'n best doet en dat ik m'n best doe, en de gene die het meeste punten maakt wint, of als er iemand knock out gaat verliest die.

Atty staat bekend als een conditiebeest. Hoe denk je die te stoppen?
Door hem geestelijk te breken. Ik ga 'm veel pijn doen. (Grijns) I'm a psycho.
http://img401.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Hij is lichter dus ik moet het meer van m'n fysieke kracht hebben. Aan gewicht moet ik wel wat inleveren, maar ik ben lichamelijk sterk. Ik moet het gewoon fysiek van hem winnen, over hem heen gaan.

http://img401.imageshack.us/img401/5923/actiontimerc2.jpg

Dan dat 8 mans toernooi op beast of the east, je vecht daar tegen wereldtoppers op 72,5 kg.
Ja ik zal eigenlijk in drie maanden tijd 7 kilo er bij moeten trainen. Maar als ik op 70 kilo uitkom vind ik het ook geen probleem. Ik probeer gewoon zo dicht mogelijk bij die 72,5 te komen.

Wat zijn je verwachtingen? Tegen wie van die mannen zou je het liefste vechten en waarom?
Diender, daar heb ik nog wat mee recht te zetten. Ik heb al eens tegen hem gevochten en die verliespartij zou ik graag recht zetten. Maar ook Lima en Holzken wil ik graag tegen vechten. Uitendelijk vecht ik tegen iedereen.

http://img516.imageshack.us/img516/9269/davevsdiender2pw7.jpg

Wat zijn je plannen voor de toekomst nadat je dat 8-mans toernooi hebt gewonnen?
Eerst maar eens zien hoe ver ik kom. Ik kom er als underdog in, ga keihard trainen, het maximale er uit halen. Het zijn allemaal toppers die daar staan, ik ben alleen al blij dat ik de kans krijg om daaraan mee te doen.
Daarna wil ik nog even blijven genieten van het vechten en kijken wat dat toernooi me brengt. Ik zal elke partij die ik kan krijgen aannemen. Ik hoop gewoon een goeie prestatie neer te zetten daar. Wil in ieder geval de eerste partij doorkomen, maar dat geldt voor iedereen natuurlijk. Na dat toernooi wil ik toch een soort van comeback maken. Al die jaren die ik heb laten liggen rechtzetten (met mezelf ook) want ik vecht nu 10 / 11 jaar. Als je kijkt wat ik in verhouding heb getraind is dat helemaal niks. Ik vocht alleen, ik trainde nooit.

Ok dat waren mijn vragen. Wil je zelf nog wat kwijt?
Ik heb een prachtige zoon, Diquan, dat is m'n drive. Daar doe ik het allemaal voor. Ik kan niet thuiskomen en m'n zoon vertellen dat ik heb verloren. Hij is nog maar vijf en sinds hij het allemaal een beetje begrijpt heb ik nog niet verloren, dus dat ben ik ook niet van plan.

http://img516.imageshack.us/img516/4510/imgp0053pw7.jpg
http://img516.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

Khanom Thom
21-10-2008, 09:48
Bedankt Reinout!

Leuk interview... ben erg benieuwd naar de pot; "nieuwkomer" Atty Göl vs "de vernieuwde" Dave v/d Ploeg!!

:thup:

Hendy
21-10-2008, 10:04
Top interview reinout, thanks man !

Absoluut een topper die dave, ben benieuwd naar dat 8 man toernooi..

Wheelie
21-10-2008, 10:15
Heel leuk en goed interview.
Ik heb de foto's voor je aangepast ;)

nick
21-10-2008, 10:30
leuk om te lezen.
Bedankt

boola
21-10-2008, 11:35
go get them dave

Ringmaster
21-10-2008, 11:52
Dank u allen, maar het genoegen was geheel aan mijn kant. Het was een leuk interview om te doen, heb erg gelachen met Dave.

"M'n eerste 1e b partij was tegen Melvin Rozenblad van Vos gym, op beast of the east zutphen. Dat was een invalpartij. Ik won op technisch ko in de 4e ronde." moet dat zijn

paspoes
21-10-2008, 12:53
:lol:mooi interview :thup:

marcelt
21-10-2008, 14:29
Tof interview. Wat had die gast ver kunnen komen als hij wel een trainingsbeest was geweest.

Karel
21-10-2008, 14:55
leuk interview, benieuwd naar zijn partij

HAY
22-10-2008, 00:34
atty goll wint deze!

Ronald
22-10-2008, 08:18
Lekker uitgebreid interview. Reps :)

*.Lionheart.*
23-10-2008, 12:17
Dave v/d Ploeg verliest door opgave in de 2e of 3e ronde.
Atty is in topvorm. Zodra hij deze partij ook op zijn naam zet, ben ik ervan overtuigd dat de A-klasse ook weer van hem is in de gewichtsklasse tot 63,5 kg

Ringmaster
31-10-2008, 10:09
TTT

Hendy
31-10-2008, 11:33
Dave v/d Ploeg verliest door opgave in de 2e of 3e ronde.
Atty is in topvorm. Zodra hij deze partij ook op zijn naam zet, ben ik ervan overtuigd dat de A-klasse ook weer van hem is in de gewichtsklasse tot 63,5 kg Volgens mij moet jij verslaggever/medium worden hier op mf.nl ;)

paspoes
31-10-2008, 11:43
Volgens mij moet jij verslaggever/medium worden hier op mf.nl ;)

:lol: misschien kent hij Dave ;) maar zo te lezen zijn beide in topvorm :thup: succes aan beide:D

HUNTER
31-10-2008, 12:14
je kunt nu ook wedden op deze partij!

*.Lionheart.*
31-10-2008, 13:05
Volgens mij moet jij verslaggever/medium worden hier op mf.nl ;)


Ja, misschien wel!! Ik zal het wel anders formuleren. Ik DENK dat Atty door opgave zal winnen, in de 2e of 3e ronde, van Dave.

Osh.