PDA

View Full Version : Nederlandse gala's v.s buitenlandse



stefan
21-10-2008, 19:38
Na een weekendje ufc te hebben gehad, en 2 weken daarvoor Ahoy.
Ben ik mij een paar dingen gaan afvragen?

Kan een Nederlands gala zonder VIP tafels??? Ik weet dat dat een belangrijke bron van inkomsten voor een promoter, maar als ze gewoon ringseats maken voor b.v 250 per stoel komen ze er ook wel volgens mij??

Als er een top line up is zijn mensen dan bereid om die kaarten te kopen?????

Zijn er wel genoeg liefhebbers om dan b.v Ahoy vol te krijgen?

Dit soort dingen vraag ik mij af omdat ik benadert om mee te denken over een groot gala volgend jaar in Ahoy.

Ik zou graag jullie meningen horen?

The Bulldog
21-10-2008, 19:40
in NL is het aanbod zo groot aan goede gala`s dat je niet alleen en met een top line up moet komen...maar ook nog eens met gevaarlijk scherpe prijzen...

Ik denk persoonlijk dat zonder VIP tafels een Promotor in de problemen komt...

vind de ring seats wel top...

micha
21-10-2008, 22:20
ringseat is zeker het beste.

Maar geloof me nou dan krijgen ze hun begroting nooit rond. Heb je niet gezien hoeveel VIP tafels erin de Arena stonden? dat waren er misschien wel 150 tel uit je winst.....

micha
21-10-2008, 22:21
Na een weekendje ufc te hebben gehad, en 2 weken daarvoor Ahoy.
Ben ik mij een paar dingen gaan afvragen?

Kan een Nederlands gala zonder VIP tafels??? Ik weet dat dat een belangrijke bron van inkomsten voor een promoter, maar als ze gewoon ringseats maken voor b.v 250 per stoel komen ze er ook wel volgens mij??

Als er een top line up is zijn mensen dan bereid om die kaarten te kopen?????

Zijn er wel genoeg liefhebbers om dan b.v Ahoy vol te krijgen?

Dit soort dingen vraag ik mij af omdat ik benadert om mee te denken over een groot gala volgend jaar in Ahoy.

Ik zou graag jullie meningen horen?

Bij het 2H2H gala in maart 2001 zat Ahoy tot aan het dak toe vol.

Jeru
21-10-2008, 22:26
Bij het 2H2H gala in maart 2001 zat Ahoy tot aan het dak toe vol.

Alleen waren ze daar niet op berekend geloof ik. Halverwege was al het eten op... zwaar honger zitten lijden.
Overigens vind ik stoelen ook beter dan die tafels. Je kan er echt veel meer kwijt ten opzichte van de tafels. Alleen tsja, mensen zijn denk ik wel bereid om meer geld uit te geven voor zo'n patserige tafel dan een lullig stoeltje....
Het aantal partijen mag van mij ook wel minder op zo'n gala. 15 A-partijen is echt wel voldoende. Kan je meer geld uitgeven aan of vechters óf show (of natuurlijk powerballs).

micha
21-10-2008, 22:28
Alleen waren ze daar niet op berekend geloof ik. Halverwege was al het eten op... zwaar honger zitten lijden.
Overigens vind ik stoelen ook beter dan die tafels. Je kan er echt veel meer kwijt ten opzichte van de tafels. Alleen tsja, mensen zijn denk ik wel bereid om meer geld uit te geven voor zo'n patserige tafel dan een lullig stoeltje....
Het aantal partijen mag van mij ook wel minder op zo'n gala. 15 A-partijen is echt wel voldoende. Kan je meer geld uitgeven aan of vechters óf show (of natuurlijk powerballs).


er waren toen 22 toppartijen Ernesto Hoost vocht geloof ik om 01 uur. er zijn van dat gala iets van 4 dvd's gemaakt.....

Jeru
21-10-2008, 22:37
Oh ja en 2x10 minuten een slaapverwekkende partij van Schilt tegen een of andere Rus.
Zo zonde was dat van Hoost. De helft was al weg toen hij bezig was met vechten. Het hoogtepunt zou het moeten worden, maar Gilbert had zijn spotlight gestolen ;)
Was overigens ook niet een van Hoost zijn beste partijen.

Marco (scheids)
22-10-2008, 07:56
ON TOPIC !!

Ik denk dat een promotor zo uit kan rekenen wat ring seats opleveren en wat vip tafels opleveren.
In Nederland zijn we een van de weinige die met viptafels werken, maar daar wordt wel een hoop voor neergelegd, persoonlijk zie ik liever ringseats, maar als ik bv zakenrelaties mee zou nemen naar een gala zit ik liever aan een viptafel.

Misschien een leuk idee Stefan om ringseats te doen en daarachter verhoogde vipboxen. Dan kun je beide aanbieden.

micha
22-10-2008, 07:59
ON TOPIC !!

Ik denk dat een promotor zo uit kan rekenen wat ring seats opleveren en wat vip tafels opleveren.
In Nederland zijn we een van de weinige die met viptafels werken, maar daar wordt wel een hoop voor neergelegd, persoonlijk zie ik liever ringseats, maar als ik bv zakenrelaties mee zou nemen naar een gala zit ik liever aan een viptafel.

Misschien een leuk idee Stefan om ringseats te doen en daarachter verhoogde vipboxen. Dan kun je beide aanbieden.


x2

ik zie heel vaak mensen aan tafel die zitten te ouwehoeren of helemaal niet weten waar naar ze kijken. bij ringseats krijg ik dit idee nooit

wout61
22-10-2008, 11:23
Weg met die ringtafels,ik vind het vaak zweer bedervend.

HUNTER
22-10-2008, 12:39
dat idee van die skyboxen is wel iets..... kun je daar lekker heen met je business relaties. Beetje zuipen, bitterballetje, jointje, lijntje en dan de beste seats voor de fans. En als de line-up goed is wil ik best een keer 200 euro voor een top plek betalen.

Ben alleen bang dat de viptafel-zwarte-geld-mensen niet zo snel achteraf in een skybox gaan en dat de gemiddelde nederlander ook geen 200 euro of meer voor een kaartje gaat betalen......

jammer maar helaas

Illest
22-10-2008, 12:45
dat idee van die skyboxen is wel iets..... kun je daar lekker heen met je business relaties. Beetje zuipen, bitterballetje, jointje, lijntje en dan de beste seats voor de fans. En als de line-up goed is wil ik best een keer 200 euro voor een top plek betalen.

Ben alleen bang dat de viptafel-zwarte-geld-mensen niet zo snel achteraf in een skybox gaan en dat de gemiddelde nederlander ook geen 200 euro of meer voor een kaartje gaat betalen......

jammer maar helaas

zo zo....lijntje, jointje...

;)

goro
22-10-2008, 13:01
wat kost dat +- een vip tafelplaats op zo een grote gala?

paspoes
22-10-2008, 13:04
dat idee van die skyboxen is wel iets..... kun je daar lekker heen met je business relaties. Beetje zuipen, bitterballetje, jointje, lijntje en dan de beste seats voor de fans. En als de line-up goed is wil ik best een keer 200 euro voor een top plek betalen.

Ben alleen bang dat de viptafel-zwarte-geld-mensen niet zo snel achteraf in een skybox gaan en dat de gemiddelde nederlander ook geen 200 euro of meer voor een kaartje gaat betalen......

jammer maar helaas

x2, maar in skybox bijv. Arena mist je wel de sfeer ;)

micha
22-10-2008, 13:05
wat kost dat +- een vip tafelplaats op zo een grote gala?

tussen de 1000 en 2500 euro

paspoes
22-10-2008, 13:05
wat kost dat +- een vip tafelplaats op zo een grote gala?

ongeveer hoor min €1000,- t/m max €5000,- nogmaals ongeveer ;)

paspoes
22-10-2008, 13:10
Vips willen gezien worden en laten zien dat ze anders behandelt worden.

Zakenlui die trekken zich terug in een skybox om hun contacten te onderhouden en pakken een glimp van de wedstrijd.

Op vechtsportgala's komen weinig zakenlui op af, als ze er op af komen dan doen ze vaak foute zaken :D

ben er niet mee eens, ik ken aantal die zeker geen foute dingen doen.

En helaas hebben wij ze wel nodig, dankzij de sponsoren en vip mensen kunnen de promotors hun entree laag houden;)

paspoes
22-10-2008, 13:55
Goed lezen paspoes

:lol: las de laatste regel niet, my bad ;)

chief108
22-10-2008, 13:59
entree laag houden;)
:rolleyes:
ik zeg: meer VIP's (en sponsors) want echt laag zijn de prijzen niet IMHO

paspoes
22-10-2008, 14:03
:rolleyes:
ik zeg: meer VIP's (en sponsors) want echt laag zijn de prijzen niet IMHO

ja wat wil je dan chief, net zoals de andere landen ! bijv. Engeland 100 pond voor een kaartje :twak:

anonymous001
22-10-2008, 14:05
Een paar jaar terug kon het ook voor 25 gulden... Dat is echt niet zo lang geleden.

chief108
22-10-2008, 14:12
Een paar jaar terug kon het ook voor 25 gulden... Dat is echt niet zo lang geleden.
:stupid:

paspoes
22-10-2008, 14:28
Een paar jaar terug kon het ook voor 25 gulden... Dat is echt niet zo lang geleden.

das waar Socrates, hoef je ook niet te vertellen dat NL de gulden teken heeft verander naar de Euro teken;)

micha
22-10-2008, 14:58
:rolleyes:
ik zeg: meer VIP's (en sponsors) want echt laag zijn de prijzen niet IMHO

Ik vind 35 euro voor Glory 10 geen geld. Vaak wordt er veel geld uitgeven aan showelementen (lees Hans Klok) terwijl de toegangsprijs oploopt tot 100 euro voor eenplekki waar je aleen wat op een scherm ziet.

anonymous001
22-10-2008, 14:59
Ik vind 35 euro voor Glory 10 geen geld. Vaak wordt er veel geld uitgeven aan showelementen (lees Hans Klok) terwijl de toegangsprijs oploopt tot 100 euro voor eenplekki waar je aleen wat op een scherm ziet.

Helemaal mee eens.

chief108
22-10-2008, 15:10
is relatief gezien goedkoop

absoluut gezien is en blijft het een aanslag op je portemonnee
je moet erheen en weer terug
drinkt wat, eet wat etc. etc.....

micha
22-10-2008, 15:38
is relatief gezien goedkoop

absoluut gezien is en blijft het een aanslag op je portemonnee
je moet erheen en weer terug
drinkt wat, eet wat etc. etc.....

neem gewoon brood mee en je kan liften