PDA

View Full Version : Mexicaanse bokser overlijdt na KO



Jeru
21-10-2008, 23:20
Damn.... R.I.P....



Mexicaanse bokser overleden na knockout
bron: telegraaf
MEXICO-STAD - De Mexicaanse bokser Daniel Aguillon is na een coma van vijf dagen overleden. Dat heeft zijn familie dinsdag verklaard. Aguillon was nadat hij vorige week woensdag in zijn partij om het Centraal-Amerikaans kampioenschap tegen landgenoot Alejandro Sanabria knockout was geslagen niet meer bij bewustzijn geweest.

Doktoren hadden nog getracht een bloedprop in zijn hersenen te behandelen, maar Aguillon overleed uiteindelijk maandag, zo liet de familie van de vedergewicht-bokser weten.

beelden van de KO (dubbelklikken op de video als je het niet kan zien)

http://nl.youtube.com/watch?v=6aKO1BPIH-I

oliebol
21-10-2008, 23:29
filmpje doet het niet meer :(
R.I.P

Jeru
21-10-2008, 23:31
Je moet er even op dubbelklikken. Dan kom je op youtube en doet hij het gewoon. Hij gaat inderdaad erg hard neer.

nick
21-10-2008, 23:45
Zo dat is echt triest.

R.I.P

J_roen
22-10-2008, 00:09
echt triest!

R.I.P

Iemand de link naar het filmpje? dubbel klikken wil niet lukken

biggz
22-10-2008, 00:42
R.I.P.

Wel onbegrijpelijk dat af en toe mensen overlijden na een K.O.

Christophe
22-10-2008, 00:53
Dat is hier inderdaad groot nieuws, en erg jammer natuurlijk. Ik hoorde deze morgen iets van dat er al ongeveer 400 boksers overleden waren (na een "fatale" boksmatch), maar binnen welke periode dat is en of het wereldwijd of alleen hier in Mexico is, is me even ontgaan!

oliebol
22-10-2008, 14:34
Je moet er even op dubbelklikken. Dan kom je op youtube en doet hij het gewoon. Hij gaat inderdaad erg hard neer.

nu zie ik hem ja, thanx:thup:

Tsuki
22-10-2008, 14:36
filmpje doet het niet meer :(
R.I.P

RIP filmpje ........... of RIP bokser ?

Tsuki
22-10-2008, 14:37
R.I.P.

Wel onbegrijpelijk dat af en toe mensen overlijden na een K.O.


meen je dit nu serieus .....................

oliebol
22-10-2008, 14:37
RIP filmpje ........... of RIP bokser ?
allebei, maar nu ik het filmpje gezien heb kies ik toch maar voor RIP bokser:p

Emilio
22-10-2008, 15:45
Hij zat er wel lekker op.

standaard links, rechts, linkerhoekcombinatie.

treurig alleen dat dat gevolgen zijn. maarja dat is een risico waarvan elke vechtsporter weet dat het er is.

Virus
22-10-2008, 15:58
R.I.P.


Wel onbegrijpelijk dat af en toe mensen overlijden na een K.O.

Hm.. op zich niet onbegrijpelijk dat je kunt overlijden na een zware KO, toch...?

Ik bedoel.. Wanneer je met je hoofd tegen de voorruit van een auto aangeslingerd wordt, kon het ook wel eens afgelopen zijn

Hetgeen mij verbaast, is het feit dat er veel mensen toch een tikkie heftiger geraakt worden en vervolgens weer gewoon opstaan, en deze KO was toch niet bijzonder zwaar...

paspoes
22-10-2008, 17:09
Heftig !!!

Christophe
22-10-2008, 19:28
R.I.P.



Hm.. op zich niet onbegrijpelijk dat je kunt overlijden na een zware KO, toch...?

Ik bedoel.. Wanneer je met je hoofd tegen de voorruit van een auto aangeslingerd wordt, kon het ook wel eens afgelopen zijn

Hetgeen mij verbaast, is het feit dat er veel mensen toch een tikkie heftiger geraakt worden en vervolgens weer gewoon opstaan, en deze KO was toch niet bijzonder zwaar...

Ik denk dat dit soort overlijdens meer te maken heeft met herhaalde trauma dan met de intensiteit ervan m.a.w. het is niet het hard geraakt worden wat zo gevaarlijk is, maar het herhaaldelijk geraakt worden (vooral nadat er al schade is)!

TOON
22-10-2008, 20:37
Ik denk dat dit soort overlijdens meer te maken heeft met herhaalde trauma dan met de intensiteit ervan m.a.w. het is niet het hard geraakt worden wat zo gevaarlijk is, maar het herhaaldelijk geraakt worden (vooral nadat er al schade is)!

x2!!

Virus
22-10-2008, 20:42
daar heb je wel een punt ja...

Jochem
23-10-2008, 00:45
Ik denk dat dit soort overlijdens meer te maken heeft met herhaalde trauma dan met de intensiteit ervan m.a.w. het is niet het hard geraakt worden wat zo gevaarlijk is, maar het herhaaldelijk geraakt worden (vooral nadat er al schade is)!

toch overlijden er ook jaarlijks mensen die 1 klap krijgen, bijvoorbeeld op een station... Tis allemaal een beetje speculatie.