PDA

View Full Version : software raid...



chief108
23-10-2008, 09:37
damn...
krijg net brief van BSA dat ons bedrijf gescanned gaat worden "binnenkort" :twak:

moet dus alle handige tooltjes van me pc afflikkeren hiero

iemand ervaring met die gasten?

hoe snel komen ze?
hoe scannen ze?

Primal
23-10-2008, 09:49
Wat ik begrepen heb, moet iedereen stoppen met werken met de computers en gaan ze stap voor stap alle pc's nalopen. Daarvan schrijven ze alle software op en daarna zullen ze samen met een manager/IT-er de licenties nalopen.
Mochten er zaken niet op orde zijn, dan krijg je een waarschuwing en zullen ze terug komen.
Mijn ervaring is dat ze willekeurig brieven sturen en dat dan de kans 20% is dat ze langs komen. Alleen als er geruchten zijn komen ze langs...
ik zal nog ff zoeken naar een mail die ik er een keer over gehad heb, als ik hem terug kan vinden zal ik deze posten ;)

Tony
23-10-2008, 09:49
Het is niet te doen om élke pc uitgebreid te screenen lijkt me... Maar juist een pc van een systeembeheerder lijkt me wel het mikpunt denk ik :p

Ze gaan dus de software checken.... neem aan dat ze gewoon via configuratiescherm-software checken wat je precies hebt.. en op basis daarvan willen ze de licenties zien...

denk ik :s

Paganstars
23-10-2008, 09:54
1 keer gehad... ze gaan dus letterlijk alle netwerk pc's nakijken dmv vpn verbinding. Vanuit hier kunnen ze zien wat er geinstalleerd is.

Primal
23-10-2008, 09:59
Kon mijn mail helaas niet meer vinden (was mail van me vorige werk:P) Maar wel een document op internet, lees dit even door ;)
http://www.ictforyourbusiness.nl/index.asp?ContentID=2218

paspoes
23-10-2008, 11:55
:lol:die chief, jij bent toch creatief :whistling:

chief108
23-10-2008, 12:03
:lol:die chief, jij bent toch creatief :whistling:
zat ook al te denken aan dual-boot configuratie
maar weet dus niet hoe ze scannen, wat ze allemaal scannen etc. etc....

ben iig mijn illegale software van mijn "productie omgeving" al aan het verwijderen en alle downloads op dvd te branden
wissen doen we ook wat grondiger als normaal :p

wel kut, want wou vanochtend ff een update op MF zetten en toen kwam ik erachter dat ik Cute-FTP al verwijderd had... :twak:

paspoes
23-10-2008, 12:07
:lol: vergeet je MF database te verijderen :whistling:

De man van 14K
23-10-2008, 12:28
doen ze dat alleen bij IT bedrijven ofzo? Bij ons screenen, wat heb ik nou op mn pc op kantoor?
Een illigale Autacad 2007, Kraan bestek en calculatie programmatuur een gekraakte MS projects en het hele bedrijf draait op een gekopieerde office 2007 cd.

poNji
23-10-2008, 12:38
doen ze dat alleen bij IT bedrijven ofzo? Bij ons screenen, wat heb ik nou op mn pc op kantoor?
Een illigale Autacad 2007, Kraan bestek en calculatie programmatuur een gekraakte MS projects en het hele bedrijf draait op een gekopieerde office 2007 cd.

Hahaha ooooh jullie gaan de LUL zijn als jullie gescreend worden!

paspoes
23-10-2008, 12:42
doen ze dat alleen bij IT bedrijven ofzo? Bij ons screenen, wat heb ik nou op mn pc op kantoor?
Een illigale Autacad 2007, Kraan bestek en calculatie programmatuur een gekraakte MS projects en het hele bedrijf draait op een gekopieerde office 2007 cd.

:lol: voor €200,- krijg je legale licenties van office 2007 en projects van me en Autocad €1000,- met server licentie ;)

Tsuki
23-10-2008, 12:43
zat ook al te denken aan dual-boot configuratie
maar weet dus niet hoe ze scannen, wat ze allemaal scannen etc. etc....

ben iig mijn illegale software van mijn "productie omgeving" al aan het verwijderen en alle downloads op dvd te branden
wissen doen we ook wat grondiger als normaal :p

wel kut, want wou vanochtend ff een update op MF zetten en toen kwam ik erachter dat ik Cute-FTP al verwijderd had... :twak:

chief gewoon nog een pc inspoelen met standaard config en je ECHTE pc in een kast zetten ;-) als ze weg zijn omruilen en klaar HOPPA

paspoes
23-10-2008, 12:44
chief gewoon nog een pc inspoelen met standaard config en je ECHTE pc in een kast zetten ;-) als ze weg zijn omruilen en klaar HOPPA


@Tsuki: ze gaan ook kijken naar reserve pcs in de kasten ;)

Fr3ddy
23-10-2008, 12:45
doen ze dat alleen bij IT bedrijven ofzo? Bij ons screenen, wat heb ik nou op mn pc op kantoor?
Een illigale Autacad 2007, Kraan bestek en calculatie programmatuur een gekraakte MS projects en het hele bedrijf draait op een gekopieerde office 2007 cd.

LOL bij welke zigeuner werk jij dan?

De man van 14K
23-10-2008, 12:46
:lol: voor €200,- krijg je legale licenties van office 2007 en projects van me en Autocad €1000,- met server licentie ;)


oh das ook geen geld.
Mogen die studenten licences wel? daar hebben we hier ook een paar van.

paspoes
23-10-2008, 12:47
oh das ook geen geld.
Mogen die studenten licences wel? daar hebben we hier ook een paar van.

Zolang ze betalen is niks aan de hand, heb ook enterprise licenties :whistling: in aanbieding;)

Tsuki
23-10-2008, 12:48
@Tsuki: ze gaan ook kijken naar reserve pcs in de kasten ;)

MWHAAHAHA je gaat hem ook niet in DIE kast zetten, het is een bedrijf dus kasten zat ;-)

Tsuki
23-10-2008, 12:49
als je op 85 a 90 % van je lics zit is er geen probleem, anything else you is FUBAR

chief108
23-10-2008, 13:33
doen ze dat alleen bij IT bedrijven ofzo? Bij ons screenen, wat heb ik nou op mn pc op kantoor?
Een illigale Autacad 2007, Kraan bestek en calculatie programmatuur een gekraakte MS projects en het hele bedrijf draait op een gekopieerde office 2007 cd.


Hahaha ooooh jullie gaan de LUL zijn als jullie gescreend worden!
:lol:
echt wel....


als je op 85 a 90 % van je lics zit is er geen probleem, anything else you is FUBAR
weet wel dat een buurgemeente laatst nog een heffing van M$ kreeg van een half mil omdat ze niet correct omgegaan waren met de licenties van de workstations en office
opzich moeten we 100% goed zitten qua licenties voor dat en ook voor de Oracle omgevingen (= ook zo'n bitch)
er zijn alleen wat kleine dingen waar we niet zeker over zijn

en mijn eigen pc natuurlijk ;)

Fr3ddy
23-10-2008, 14:23
Chief is going to jail!

chief108
23-10-2008, 14:44
Chief is going to jail!
klinkt niet eens zo gek....
lekker rustig in een hokkie zonder gezeik

helemaal zo gek nog niet

Tsuki
23-10-2008, 15:52
:lol:
echt wel....


weet wel dat een buurgemeente laatst nog een heffing van M$ kreeg van een half mil omdat ze niet correct omgegaan waren met de licenties van de workstations en office
opzich moeten we 100% goed zitten qua licenties voor dat en ook voor de Oracle omgevingen (= ook zo'n bitch)
er zijn alleen wat kleine dingen waar we niet zeker over zijn

en mijn eigen pc natuurlijk ;)


die ene pc daar gaan ze echt niet moeilijk over doen, ttenzij je het aan je vergever melden en die gaat er moeilijk over doen ;-)

NTT-FX
23-10-2008, 16:59
Kijk , zij zijn lastig maar je kunt het ze nog moeilijker maken.

De eerste keer kun je ze altijd de deur wijzen , hoe dan ook.
Aankondiging per mail en gewone post is leuk maar kan altijd "zoek" raken.

De 2e keer regelen ze namelijk dus een aangetekende brief + een officieel verzoek.
Dan moet je dus wel.
Tweede probleem voor hun , er is nergens vastgelegd hoe ze het mogen en vooral moeten doen.
Als zeer vertrouwelijke data op meerdere plekken in het netwerk aanwezig is dan kunnen ze daar bijna niet bij ( of ze moeten vantevoren al kunnen aantonen dat bewezen is dat je fout zit )
Spulletjes extreem zwaar versleutelen helpt ook trouwens... ;)

Maar als je de zwakke plekken ( en geloof me , die vinden ze ) niet volledig dicht timmert ben je de zak.

De oplossing is heel simpel ; zorg dat je je windhoos licenties voor elkaar hebt ( als dat al nodig is ) en gebruik open source software.
Office slaven maak je door ze van MSoffice te voorzien.
Uit het raam het die dure zooi en OpenOffice op alle machines ( meteen geen dure pdf software meer nodig ) ; scheelt de baas ook bakken met geld qua licenties ( verkoop het ook naar je baas als zodanig en scoor die bonus ! ;) )

Qua e-mail exact hetzelfde ; is outlook nou echt zo'n zegen ?
Kijk eens naar kosten voor licenties en hardware.

Goed ; het kostte wat tijd en moeite om de boel naar g-mail om te gooien maar het werkt veel beter , het kost niks en thuis/mobiele werkers kunnen zonder extra kosten meteen aan de bak.
Ook geen exchange shit meer die plat gaat...

De creatieveling weet vast meer te bedenken en ziet daarmee vaak ook z'n salaris stijgen als je het weet te 'verkopen' aan de baas.
Lukt bijna altijd !

chief108
23-10-2008, 17:58
pffff.....
we hebben onze shizzle heus wel goed voor elkaar hoor

ging me alleen om wat alleraardigste proggiez die ik gebruik voor mijn neven activiteiten zoals het onderhoud en in de lucht houden van oa Mixfight.nl
heb alles grondig verwijderd, sporen erased, registry leeggehaald

we moeten alleen voor een aantal Oracle sql tools ff checken hoeveel licenties we daar nou feitelijk voor hebben :p

Bagheera
23-10-2008, 18:22
hmmm -> Free Compusec.... En niet je key geven :)


(of kwijt raken...)


http://www.ce-infosys.com/english/downloads/free_compusec/index.html

Geheugenverlies (tijdelijk) is zo vervelend... lol

chief108
24-10-2008, 08:08
that's the spirit B....

reps :p