PDA

View Full Version : Denis Kang tekent 4 fight contract bij de UFC



Tony
04-11-2008, 09:52
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2008/11/kang.jpg

The Ultimate Fighting Championship (UFC) today bolstered its middleweight division by signing high-profile 185-pound standout Denis Kang to a four-fight contract to compete inside the Octagon.

Here’s a snip from the official announcement:


“Denis will now be able to showcase his skills to a whole new audience who hasn’t had the chance to see this exciting fighter in action. Denis has always expressed a desire to fight in the UFC and we are pleased we were able to help him get this deal done. Denis will bring a lot of excitement to the 185-pound division! Congrats Denis!”


Kang — who has enjoyed success primarily in Japan and Korea fighting in the PRIDE and Spirit MC organizations — is on a two-fight win streak after losing back-to-back matches. He most recently defeated Marvin Eastman via first round technical knockout at Raw Combat: “Redemption” last month.

The Canadian with South Korean roots was a participant in the Dream Middleweight Grand Prix 2008, losing to eventual tournament winner Gegard Mousasi via submission (triangle choke). He was an early favorite to win it all before getting upset by the slick Armenian.

Kang was also the runner-up at the PRIDE Welterweight Grand Prix 2006, losing to Kazuo Misaki via split decision.

No fight date or possible opponent for Kang is known at this time. However, expect to see him make his Octagon debut sometime in early 2009.

If he can get off to a good start don’t be too surprised to see him fighting reigning division champion Anderson Silva sometime very soon … Kang has great mixed martial arts skills and would be a nice test for “The Spider.”

This is great news — the promotion had been trying to wrangle the services of Kang for more than a year. Job well done.

De man van 14K
04-11-2008, 09:54
cool kan wat leuke matchups betekenen.

bryan
04-11-2008, 10:06
geen partij voor Silva..

Tony
04-11-2008, 10:21
lol nee idd.... Enige dat Kang heeft is een punchers chance.

Van mij mag Mousasi ook wel in de UFC... Kan ie daar gaan domineren... Maar wat ik begrepen heb wilt ie een weight class hoger gaan knokken (LW?) dan kan ie misschien beter in Japan blijven. Heeft ie wat meer ervaring... hij is gewend aan de setting/de ring/ de mensen/ de vechters/ de sfeer...

BBC
04-11-2008, 14:00
lol nee idd.... Enige dat Kang heeft is een punchers chance.

Van mij mag Mousasi ook wel in de UFC... Kan ie daar gaan domineren... Maar wat ik begrepen heb wilt ie een weight class hoger gaan knokken (LW?) dan kan ie misschien beter in Japan blijven. Heeft ie wat meer ervaring... hij is gewend aan de setting/de ring/ de mensen/ de vechters/ de sfeer...


Bullshit. Kang heeft ook een motherfucker van een groundgame (beter dan Silva). Alleen z'n triangle defense zit vol gaten...

Tony
04-11-2008, 14:05
Denis Kang is volgens mij toch echt geen black belt...

Anyway.. ik denk echt niet dat Kang Silva kan pakken... ook niet op de grond.. maar ik kan me vergissen... we hebben weinig van silva's ground game gezien in de ufc.

MilfhunterMMA
04-11-2008, 14:05
"beter dan" vind ik nog altijd vrij moeilijk in te schatten... kang is overigens 6 x in zn carriere gesubt.

Tony
04-11-2008, 14:22
Ik heb niks gezegd: Lees net dat Kang ook een black belt is.


"Vancouver's own Korean-French Canadian kicks American ass in 17
seconds! Yes, after seven dedicated (and obsessive) years, he's
received his black belt - the FIRST Vancouver black belt in the
ever-popular Brazilian Jiu Jitsu. The son of a Korean-French immigrants from St. Pierre of Mequeleon, his passion began with Hapkido.

Slome
04-11-2008, 16:18
Goede shit. eindelijk weer wat nieuw blood @ ufc...

Biiyen
04-11-2008, 16:28
Al dat gezeur meteen... Ben gewoon blij dat de MW division er een goede vechter bij heeft.

MilfhunterMMA
04-11-2008, 17:26
Al dat gezeur meteen... Ben gewoon blij dat de MW division er een goede vechter bij heeft.

heb je gelijk in. ik hoop dat hij het goed zal doen. sprong alleen ff in op de opmerking "beter dan"

ICON
04-11-2008, 20:00
coole vechter!

vind het alleen apart dat een blackbelt zo makkelijk in een triangle valt.
maybe too overconfident..

cholitzu
04-11-2008, 20:17
coole vechter!

vind het alleen apart dat een blackbelt zo makkelijk in een triangle valt.
maybe too overconfident..


Misschien zegt dit meer over Mousasi zijn Skills dan over Kang..

Weet nog dat Mousasi in Ede tegen Augusto Ferrari vocht, die hem ook niet gesubmit kreeg.

Maar vind hem zeker wel een goede vechter, hoop ook dat hij het goed doet in de UFC.

Tony
04-11-2008, 21:02
Weet nog dat Mousasi in Ede tegen Augusto Ferrari vocht, die hem ook niet gesubmit kreeg.


Hmm dat wist ik niet.... Dan ben je een goeie als Ferrari je niet weet te submitten.

YoMarK
04-11-2008, 22:22
Klopt, en dat moet ook wel want er zitten veel goede BJJ-ers in het MMA spelletje.