PDA

View Full Version : Roy Jones JR vs Joe Calzaghe *Spoiler*



Wiseguy
04-11-2008, 21:23
Op 8 november is het zover. Wie zal dit winnen?

De ongeslage Joe Calzaghe of de levende legende Roy Jones JR?

Ik hoop zo dat Roy dit wint. Misschien een idee om in het wedkantoor te zetten?

Hier een link van HBO 24/7
http://www.sportaphile.com/2008/10/27/video-hbo-jones-calzaghe-247/

TheHagueBoxer
04-11-2008, 22:21
ik denk dat roy jones weinig kans maakt tegen calzaghe, hij is te oud en niet meer wat hij geweest is. Zijn laatste overwinning op KO stamt alweer uit 2002, zijn stoten hebben gewoon niet meer de explosiviteit die ze ooit hadden.

beetje jammer eigenlijk deze wedstrijd, er zijn veel interessantere match-ups voor calzaghe (kelly Pavlik!) maarja voor calzaghe is dit gevecht gewoon easy money...

RNLMC
04-11-2008, 22:39
Hoop echt dat we de oude roy jones weer zien, maar denk niet dat het erin zit tegen calzaghe, hij is denk ik gewoon te sterk. Vond wel een leuk rekensommetje bij een youtube vid laatst:

''Did some number crunching and here's what I got. Calzaghe has fought 45 fights 16 of his opponents have had losing records and 29 with winning records. His opponents combined record is 551 losses and 1,090 wins. So is average opponent has won 2 and lost 1. As for Roy his record is 52-4 only 5 of his opponents have had losing records with 51 winning records. His opponents have won 1,847 fights and lost 571 fights. Just some info I thought people might be interested in. ''

aapnootmies
04-11-2008, 22:51
Ik kijk al lang uit naar deze wedstrijd. Verwacht dat Joe zal winnen, maar hoop stiekem dat Roy wint..

Ronald
04-11-2008, 22:54
Roy Jones jr op z'n hoogtepunt is denk ik echt een maatje te groot van Calzaghe. Maar wie weet is hij dat ook wel in zijn nadagen... Calzaghe daarentegen vind ik een onderschatte vechter, althans, afgezet tegen Amerikaanse vechters met een zelfde record.
Ik durf er eerlijk gezegd geen pijl op te trekken. Dat is ook erg afhankelijk van hoe Jones jr z'n vorm is. Voor hetzelfde geld vecht ie weer de sterren van de hemel. In een interview vertelde hij dat hij een mentale omslag had weten te maken (maar ja, dat zeggen ze natuurlijk allemaal :D). Kortom, ik ga m'n vCash niet wagen aan deze partij ;)

Wiseguy
04-11-2008, 23:04
Fightingrecord van Calzaghe is impressive maar hij heeft zijn record opgebouwd door veel tegen middelmatige vechters uit Engeland en Wales te vechten.

In zijn prime had RJJ niets overgelaten van Calzaghe. Maar goed wat voor een grote fan ik ook ben van RJJ zal ik proberen objectief te blijven. Mijn hart zegt RJJ en mijn verstand zegt Calzaghe. Zou hier geen geld op durven in te zetten.

TheHagueBoxer
04-11-2008, 23:25
Fightingrecord van Calzaghe is impressive maar hij heeft zijn record opgebouwd door veel tegen middelmatige vechters uit Engeland en Wales te vechten.

In zijn prime had RJJ niets overgelaten van Calzaghe. Maar goed wat voor een grote fan ik ook ben van RJJ zal ik proberen objectief te blijven. Mijn hart zegt RJJ en mijn verstand zegt Calzaghe. Zou hier geen geld op durven in te zetten.

jones heeft in zijn prime ook niet tegen veel grote namen gestaan, het werd hem altijd verweten dat hij tegen nobodies vocht (vooral ook omdat er weinig toppers waren in zijn divisie) dus kwa record zijn ze opzich vergelijkbaar, behalve dat calzaghe nu in zijn prime zit, en jones naar mijn mening al lang niet meer.

ik zie trouwens ook liever een KO overwinning voor jones dan een decision voor calzaghe met z'n rare 'slapping' stijl, maar die kans is erg klein denk ik.

Wiseguy
04-11-2008, 23:44
jones heeft in zijn prime ook niet tegen veel grote namen gestaan, het werd hem altijd verweten dat hij tegen nobodies vocht (vooral ook omdat er weinig toppers waren in zijn divisie) dus kwa record zijn ze opzich vergelijkbaar, behalve dat calzaghe nu in zijn prime zit, en jones naar mijn mening al lang niet meer.

ik zie trouwens ook liever een KO overwinning voor jones dan een decision voor calzaghe met z'n rare 'slapping' stijl, maar die kans is erg klein denk ik.

Wat mij zo facineert aan RJJ is zijn nonchalante en onorthodoxe manier van boksen. De 1e keer dat ik hem zag vechten was ik gelijk onder de indruk.

Hij heeft zelf inderdaad ook niet altijd tegen de beste gevochten maar heeft wel degelijk tegen grote namen gestaan zoals Felix Trinidad, Bernard Hopkins, Antonio Tarver etc..

Marco
05-11-2008, 09:28
roy is nog steeds goed maar ook nog steeds bang voor de slagenwisseling en evt. k.o hij ging nl. heel lelijk zwaar neer tegen Glen Johnson en Antonio Tarver..., calzaghe maakt gewoon heel veel punten en is conditioneel zo sterk dat hij dat gewoon 12 ronden volhoudt
ik vrees dat dit niet een heel sensationele partij wordt...

Jani
05-11-2008, 11:06
ik denk dat roy jones weinig kans maakt tegen calzaghe, hij is te oud en niet meer wat hij geweest is. Zijn laatste overwinning op KO stamt alweer uit 2002, zijn stoten hebben gewoon niet meer de explosiviteit die ze ooit hadden.

beetje jammer eigenlijk deze wedstrijd, er zijn veel interessantere match-ups voor calzaghe (kelly Pavlik!) maarja voor calzaghe is dit gevecht gewoon easy money...

ik denk het niet..

wie had gedacht dat Hopkins,kelly Pavlik zo op zijn donder zal geven !

ik denk dat deze partij heel close zal worden,en meschien roy hem nog wel verrast.

jammer trouwens dat Calzaghe wil stoppen na deze partij.
(ik zou hem graag nog eens willen zien tegen Dawson ,of een rematch tegen Hopkins)

Ralph
05-11-2008, 11:21
Dit wordt een leuke partij denk ik. Beiden willen nog wat bewijzen en zullen er ongetwijfeld hard voor gaan. Ik hoop alleen dat RJJ niet 'bang' is om tegen een KO aan te lopen, want zijn nonchalante vechtstijl maakte het altijd zo leuk om naar hem te kijken. Idd jammer dat Calzaghe wil stoppen na deze partij! Had ik nog niet gehoord.

Coldcrust
05-11-2008, 15:11
Jones niet tegen grote namen gestaan? Bernard Hopkins,Vinnie Pazienza en Felix Trinidad laat ik ff buiten beschouwing omdat die van een lichter gewicht komen maar wat te denken van James Toney die hij helemaal deklasseerde..of Mike mc Callum,Montell Griffin (2x),Reggie Johnson,Anthony Tarver (3x)..en wat te denken van John Ruiz (waar hij de WBA zwaargewichttitel tegen won..Ruiz versloeg Holyfield nog).

Octavius
05-11-2008, 15:39
Calzaghe zijn 2e partij in de VS. Is altijd buiten de VS gehouden door de Amerikaanse promoters. Maar na de boksles aan Jeff Lacy konden ze eigenlijk niet meer om hem heen. We zullen het zien. Moet altijd nog gebokst worden.

Ringmaster
05-11-2008, 15:57
Roy tegen Trinidad was toch nog maar een jaar geleden? Toen schemerden (af en toe) nog wel de skills van de oude Roy Jones jr door...

bryan
05-11-2008, 16:10
mocht roy zijn "oude zelf" laten zien maakt hij een kans.. hoewel ik echt voor RJJ ben en een groot fan ben van zijn stijl gaat hij het echt afleggen tegen joe.. zijn workrate en conditie zijn gewoon te goed.. RJJ zal hem echt KO moeten slaan en dat gaat gewoon niet gebeuren.. trinidad had weet niet hoelang niet gevochten en dar lukte het ook niet.. Joe zit nog heerlijk in zijn ritme.. saaie UD voor Joe denk ik...

mo0cro
09-11-2008, 01:10
Zijn er al uitslagen bekend?

Mike
09-11-2008, 01:22
Zijn er al uitslagen bekend?

tis pas over anderhalf uur

mo0cro
09-11-2008, 01:27
ow owke bedankt :)

Mike
09-11-2008, 01:43
ik ga wel kijken zo

ik wil inzetten en denk aan calzaghe

zal ik doen via decision of via tko/ko/dq?

Mike
09-11-2008, 03:03
Justin.tv - sportinwood2's channel - Live Streaming Video (http://www.justin.tv/sportinwood2)


hier kun je live kijken ;)

Mike
09-11-2008, 04:13
Justin.tv - sportinwood2's channel - Live Streaming Video (http://www.justin.tv/sportinwood2)


hier kun je live kijken ;)

Justin.tv - Texas Twister - Live Strooming Video (http://nl.justin.tv/texas_twister)

nu hier dus

mo0cro
09-11-2008, 04:57
Mike zijn er al uitslagen bekend :)

Makijs
09-11-2008, 08:53
Let op spoiler. Uitslag te vinden op http://news.bbc.co.uk/sport/ of http://www.fightnews.com/

Ronald
09-11-2008, 10:37
Ik heb even spoiler in de titel gezet zodat er hier rustig over gesproken kan worden ;)

Calzaghe won, met een fors overwicht. In de eerste ronde ging Calzaghe neer, maar alle volgende ronden schreef hij op z'n naam. Hij won echt veel makkelijker als ik van tevoren verwacht had.

Mr 1 Leg
09-11-2008, 10:52
thanks ronald

Mike
09-11-2008, 12:11
gelukkig maar :D

ik ben in slaap gevallen maar ben blij dat calzaghe wakker is gebelven om wat knaken voor mij te verdienen

JeMalleMoer
11-11-2008, 10:23
Wie heeft deze partij al gezien?

Was echt een toppartij! Vanaf ronde 1 echt spannend.

Jammer van de cut, maar dat hoort erbij.

TheHagueBoxer
11-11-2008, 15:41
Wat vond je er spannend aan dan? Alleen die KD in de eerste ronde was verrassend, de andere 11 rondes had jones helemaal niks in te brengen tegen calzaghe, echt totaal geen kans... Het enige spannende vond ik toen nog of Calzaghe hem KO zou kunnen slaan of niet...

beter dat jones dr nu mee kapt want het heeft echt geen zin meer voor hem om nog een keer de ring in te stappen.

En hopen dat Joe dat juist wel doet!

Ronald
11-11-2008, 18:51
Wie heeft deze partij al gezien?

Was echt een toppartij! Vanaf ronde 1 echt spannend.

Jammer van de cut, maar dat hoort erbij.
Ik vond eigenlijk alleen de eerste helft van de partij spannend. Daarna was het wel duidelijk dat Jones echt niet meer zou winnen. Het leek er ook niet op dat Calzaghe hem KO zou slaan. De tweede helft van de partij was dus vooral wachten tot het afgelopen was.

Maar de eerste helft vond ik er ook eentje om niet te missen.

Mike
12-11-2008, 13:15
calazghe gooide er wel weer reazendsnelle combo's naar t lichaam uit

man man wat een speed

JeMalleMoer
12-11-2008, 14:37
Na die cut was het idd niet heel spannend meer. Ook omdat de cut zo enorm bloedde natuurlijk.

Maar de eerste helft vond ik zeker spannend. Vooral hoe je zag dat de zekerheid van Joe langzaam toenam en Roy uitdaagde zoals Roy dat zelf altijd doet. Dat was mooi om te zien.

En tja, dat ie meteen moet stoppen? Hij heeft verloren van Joe, niet van 1 of andere pannekoek.

Mike
12-11-2008, 14:44
hij moet alang stoppen

he look slows and old!

Octavius
12-11-2008, 20:54
Joe zet ze naam goed neer nu in de VS. Tarver next? Alleen ze handen zijn niet de sterkste van Joe. Hij breekt ze bijna elke partij wel.

Verder is Roy Jones gewoon done. Hij is en zal nooit meer de Jones zijn die we kende en willen zien.