PDA

View Full Version : Metro - Hardonck



Fr3ddy
11-11-2008, 10:19
Mocht je de Metro vandaag lezen.. op de laatste pagina staat een stuk over 'Cagefighting' en Antoni Hardonck.

Vandaag helaas niet in de gelegenheid om het stukje in te scannen.

Chico
11-11-2008, 10:24
ik heb het gelezen.. niet echt denderend stukje maar iig wat aandacht voor mma (hoewel die term niet genoemd wordt)

Ralph
11-11-2008, 10:37
Hier op internet terug te vinden: http://metropoint.metro.lu/20081111_MetroHolland.pdf

Hij staat zelfs op de voorpagina!

el bastardo
11-11-2008, 10:40
Tnx

Tony
11-11-2008, 10:41
vind het eigenlijk een waardeloos stuk.... Puur en alleen omdat die term cagefighting weer naar boven wordt gehaald... Waarom kunnen mensen het niet gewoon MMA noemen... MMA heeft niks met een kooi te maken.. kan net zo goed een ring zijn...

MMA en Cage zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden... MMA is een gemengde vorm van contactsport....niet meer en niet minder...

el bastardo
11-11-2008, 10:46
Vind het eigenlijk wel meevallen. Op de term cagefighting na (zo zal het in Amerika daadwerkelijk gezegd zijn en misschien ook wel door Hardonk) vind ik het een redelijk stuk. Toch weer aandacht voor de sport en in mijn ogen niet negatief, op die term na die het een negatieve lading geeft.

renamer
11-11-2008, 11:03
is gewoon slecht vertaald en niet voor een nederlandse markt geschreven...

dirk5
11-11-2008, 11:15
Tony het is idd jammer dat de verkeerde term word gebruikt. Maar wanneer ik aan iemand uit ga leggen dat ik naar UFC 93 ga en zeg dat ik daar naar mma ga kijken weet helemaal niemand wat ik bedoel.

1 maat van miij zei zelfs: o dat is met wapens enzo.

MMA is de term die dede mensen gebruiken die de sport kennen, Kooivechten of cagefighting is de naam waar het jaren geleden bekend mee is geworden. Ook al willen we van `die` bekendheid af omdat de sport in jaren tijd zoveel meer is geworden zal bij het grote publiek deze sport altijd kooivechten blijven en barbaars blijven.

Ik persoonlijk hou er wel van dat het hier in NL zo altijd zal blijven, kan me niet voorstellen dat we om 7 uur op zondag met het bord op schoot de nieuwe ufc gaan kijken. Dit is nou eemaal geen sport voor de massa, daarom in de handen klappen voor artikelen zoals deze maar het gewoon over kooivechten hebben wanneer een leek je wat vraagt.

A.F.
11-11-2008, 11:37
‘Hip’ is een understatement.
Cagefighting is vooral gewelddadig:
het is toegestaan je tegenstander
te slaan en te trappen
waar mogelijk.

grmmfff

edit: 12 rondes van 3 minuten boksen dat is pas gewelddadig.... trouwens overal ter wereld word de term "cagefighting" gebruikt... alleen hier in nederland moeten we het een ander naampje geven???? Het gebeurt toch in een kooi.. dusss dat de nederlandse mensen zo idioot bekrompen zijn en onwetend

Tony
11-11-2008, 11:37
je hebt wel een punt...

Maar als ik tegen iemand zeg dat ik MMA ga kijken of een MMA gala bezoek dan zeggen ze "huh wat?".

Ik leg dan uit dat het een full contact vechtsport is zoals K1, maar dan waarbij op de grond vechten ook toegestaan is... dus met judo/worstel/jiu jitsu technieken erbij..

Dan is direct dat stigma weg van "de twee beesten in een kooi" die zich daar liggen af te maken.

Tony
11-11-2008, 11:38
‘Hip’ is een understatement.
Cagefighting is vooral gewelddadig:
het is toegestaan je tegenstander
te slaan en te trappen
waar mogelijk.

grmmfff

precies ja.. sinds wanneer mag je weer op een strottehoofd of in het kruis of op de achterkant van het hoofd slaan?

dirk5
11-11-2008, 11:40
je hebt wel een punt...

Maar als ik tegen iemand zeg dat ik MMA ga kijken of een MMA gala bezoek dan zeggen ze "huh wat?".

Ik leg dan uit dat het een full contact vechtsport is zoals K1, maar dan waarbij op de grond vechten ook toegestaan is... dus met judo/worstel/jiu jitsu technieken erbij..

Dan is direct dat stigma weg van "de twee beesten in een kooi" die zich daar liggen af te maken.

super manier van uitleggen, zal dat de volgende keer ook eens proberen.

Tony
11-11-2008, 11:49
Vaak is dan hun standaard reaktie: Maar mag je dan ook slaan als je op de grond ligt..

dan zeg ik ja.. maar dat doet minder damage dan als je het staande doet... (is ook bewezen trouwens)... Dit omdat je dan meer met je armen slaat ipv je hele lichaam achter je vuist te gooien.

Ralph
11-11-2008, 12:05
Vaak is dan hun standaard reaktie: Maar mag je dan ook slaan als je op de grond ligt..

dan zeg ik ja.. maar dat doet minder damage dan als je het staande doet... (is ook bewezen trouwens)... Dit omdat je dan meer met je armen slaat ipv je hele lichaam achter je vuist te gooien.

Moet je er wel voor zorgen geen beelden van Fedor te laten zien :)

Dushi
11-11-2008, 12:42
Ik kan jullie vertellen dat het idd gewoon een beetje ongelukkig vertaald is en dat Antoni Hardonk zelf altijd de term MMA gebruikt, zowel in NL als in de VS.

sebastiaan
11-11-2008, 12:48
Moet je er wel voor zorgen geen beelden van Fedor te laten zien :)

Fedor tegen Nog laten zien :P

MilfhunterMMA
11-11-2008, 13:48
ach boeie het is ook gewoon een gewelddadige sport, het is alleen niet geweld om geweld.

Emilio
11-11-2008, 15:29
Heb het ook gelezen. vond het ook geen denderend stukje.

Eigenlijk staat er geen fuck in het hele artikel omdat antoni zo groot afgebeeld staat.

Ik erger me ook aan de soort van sensationele manier waarop zo'n stuk vaak wordt gebracht met bijna alles is toegestaan etc. Verder wordt er ook over tournaments gesproken terwijl de UFC toch echt alleen maar losse matches organiseert.

Al wordt dit stuk niet negatief gebracht ofzo. Ik vraag me alleen af waar dit stukje opeens vandaan komt.

Jeru
11-11-2008, 17:55
je hebt wel een punt...

Maar als ik tegen iemand zeg dat ik MMA ga kijken of een MMA gala bezoek dan zeggen ze "huh wat?".

Ik leg dan uit dat het een full contact vechtsport is zoals K1, maar dan waarbij op de grond vechten ook toegestaan is... dus met judo/worstel/jiu jitsu technieken erbij..

Oh je bedoelt freefight? Ik heb gehoord dat alles daar mag. Die gasten zijn vet leip man.

Gary
11-11-2008, 18:01
Oh je bedoelt freefight? Ik heb gehoord dat alles daar mag. Die gasten zijn vet leip man.

Ja, er is altijd een stalen kooi, altijd roestig. In het midden van de kooi ligt een mes of een met aids geinfecteerde naald, wie het eerst daarbij is heeft meestal gewonnen, maar anders kan je in elkaars ballen trappen en bijten enso.....

chief108
11-11-2008, 19:17
barbaren zijn het

Christophe
12-11-2008, 06:15
precies ja.. sinds wanneer mag je weer op een strottehoofd of in het kruis of op de achterkant van het hoofd slaan?

Oooooooooooh, het mág niet! En ik me maar afvragen waarom niemand dat deed! :p

MataLeo
12-11-2008, 06:20
Het was in ieder geval publiciteit ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,