Log in

View Full Version : Obama stamt af van de Friezen



phranq
11-11-2008, 14:00
De Amerikaanse presidentskandidaat Barack Obama is een achterneef van Elfstedencrack Lieuwe Obbema (1912-1999) en de legendarische kaatser Siebe Obbema (1923-2004). Dit blijkt uit genealogisch onderzoek van Koen Verhoeven.

Hij vond in de archieven dat Jelle Obbema Hzn., Lieuwe’s oudoom, rond 1870 naar Afrika vertrok om fortuin te maken in de pepermuntolie. Obbema, later een van de grondleggers van het King pepermuntimperium, had in Kenia talloze liefdesaffaires. Hieruit geboren kinderen kregen allen de achternaam Obama, de Afrikaanse variant van Obbema.

Zoon Sjoerd-Bark Obama, was de overgrootvader van Barack Obama. Barack Obama heeft zijn atletische gaven (basketbal) niet van een vreemde. De Obbema’s staan bekend als echte sportlui.

Behalve Lieuwe Obbema, een van de zes leden van het beruchte ‘Pact van Pingjum’ uit de Elfstedentocht van 1947, en PC-koning Siebe Obbema is er ook nog diens neef Durk ‘de klauwer’ Obbema, heerser op de kortebaan. Wiebe ‘de paling’ Obbema was zesvoudig Fries kampioen fierljeppen. Wesley Obbema (12), kleinzoon van Siebe, wordt nu door sommigen al gezien als ‘de nieuwe Abe’.

Opmerkelijk is, dat het familie-credo van de Obbema’s ‘Ja, wy kinne’ luidt. Dit staat onder het familiewapen, twee pompeblęden en een kaatsbal op een gouden schild. Verhoeven: ‘Het is wel duidelijk waar Barack Obama zijn Yes, we can vandaan heeft.’

Tony
11-11-2008, 14:03
lol.. wel heel toevallig allemaal..

ach grappig om te lezen.. vor de rest lig ik er niet wakker van.

chief108
11-11-2008, 14:04
LOL....

‘Ja, wy kinne’
almost got me there dude...

almost

el bastardo
11-11-2008, 14:09
Kan Mc Cain nu alsnog gekozen worden?

chief108
11-11-2008, 14:12
van dezelfde site waar originele bericht ooit vandaan kwam:

Na gedegen onderzoek in het gigantisch mormonen archief werd geconstateerd dat Rouwvoet oorspronkelijk een amerikaanse naam is. Rawfoot was een idiaan die blootvoets met zijn strijdmakkers rondom een totempaal danste.
Deze A. Rawfoot was geen indiaan puur natuur maar een van gemengd bloed. Een nog onbekende immegrant uit de oude wereld ( wellicht een Ouwehands tak verbasterd tot Old "Shatter") Hand) zou een voorouder zijn geweest.
Daar lichaamsdelen altijd al in de familie een vaste naamgevende factor is geweest, is het niet vreemd dat Rawfoot, Old Shatterhand en vanNeck, bekende indianennamen zijn geworden naast het ons bekende Clawbasket en Winnetou (? Winnen Touw, Touwinder.... Winnetou).

chief108
11-11-2008, 14:14
meer van die site als reactie op Obama bericht:

Enige maanden was ik afwezig door onderzoek werkzaamheden en buitenlands vertoevende.

Over de geschiedenis van Hillary is te vermelden dat zij een nazaat is ( The history of Hidde Hamstra “The Red Hairy Dutch””1785- 1861) van Hidde Rod(e)Ham(stra) (Rodham) en
Hielke Marry (Hillary),
Zij kwamen oorspronkelijk uit Parrega (Gehucht in de buurt van Makkum). Later trokken zij via de Zuiderzee naar West Friesland, waar Hidde en Hielke een zeer vruchtbare relatie hadden, maar liefst 12 jongens Rod(e) Ham(stra) en 3 meiden werden geboren, waarvan velen overzee vertrokken naar het beloofde land USA en Canada.
Zij belanden in vele staten zoals Wisconsin, Virgenia, Minnosota en Rhode Island)
De naam Rode Hamstra werd uiteindelijk verbasterd tot Rodham en Hielke Marry in Hillary, deze namen werden allen doorgegeven aan de klein -en achterkleinkinderen waarvan Hillary Rodham er 1 van is.
In haar blik zie je de nog de Hollandse nuchterheid en het pruillipje als ze geen gelijk krijgt.
“She laat ze the cheese not from haar bord eten” zei een van haar familieleden laatst tegen mij, daarop volgend de vraag of ik hem het Fjierlijeppen zou willen leren en het skaatsen. Wat hij met het laatste bedoelde vraag ik me nog af “schaatsen of kaatsen”

Toch is zij de beste kandidaat voor het presidentschap; als eerste vrouw met B Obama naast haar zijde , een goed koppel met Friese roots. Net zoals ooit Durk Jager die aan het hoofd stond van Procter&Gamble in Cincinatti, uw allen bekend van de luiers en zepen.

Zo ontstond ook de Soap, maar dit terzijde.

Productie en marketing nieuws!
Voor de chocolade HNS liefhebbers!
Het produceren van HNS Paaseiren in volle gang en zullen de diverse HNS FAN Shops binnenkort worden bevoorraad. U kunt nu al uw bestellingen plaatsen via de u bekende wijze.
Keuze uit: melk, puur en wit met het bekende HNS logo op de verpakking; minimaal bestellen 500 gram.

T Shirt Innovatie!
Ook is door mij een HNS shirt ontwikkeld dat in de binnenzak van een broek past, maar nadat het ondergedompeld in een bak water groeit tot een normaal formaat T-Shirt.
U zult omstanders zien schrikken als u met ontbloot bovenlijf het water ingaat en met een T shirt eruit komt!

Nieuwe Collectie 2008
De nieuwe collectie 2008 met handdoeken, washandjes,theedoeken is in voorbereiding.
De bekende Couterier Louis Feuilleton ontwerpt nu een prachtige HNS rugzak en koffer voor de a.s. zomervakantie..dus nog eventjes geduld!, waarde HNS liefhebbers.

De HNS Boy en Girl zitzak is verkrijgbaar vanaf november 2008, prijs 99,00 euro
Formaat; Normal en Small ( voor de kinderkamer)- CE goedgekeurd.

Mededelingen HNS clubleden

Afdeling Dronten e.o.
De afdelingsvergadering van 28 februari a.s. gaat niet door! U kunt uw HNS consumptiebonnen bewaren tot de volgende bijeenkomst. Verdere berichten volgt

Afdeling Amsterdam:
Het bezoek van JC vindt plaats op de locatie zoals aan u persoonlijk via de SMS van HNS is medegedeeld. Let op beperkte plaatsen!
Het bezoek van LvG gaat niet door.

Namens de R&D afdeling en Marketing Afdeling
Met HNS waardige groet,

Nummer 22

phranq
11-11-2008, 14:14
Hij's fijn Chief ;)

PigDog
11-11-2008, 16:37
Ken net!