PDA

View Full Version : Welke partij kijk jij het meest naar uit op SLAMM!! 5



payap
14-11-2008, 15:34
30 november staat er een ijzersterke line up op Slamm!! 5. De comeback van Ricordo Fyeet, de beste Thai's die er momenteel zijn, Germaine (voorlopig laatste keer?) in actie in Nederland, Holzken VS Pique, de treffer tussen Menno Dijkstra en Brian lo- A-Njoe, comeback van Fikri Tijarty enz,

Wat is jouw favoriete partij voor die avond waar je het meest naar uitkijkt?

Wheelie
14-11-2008, 15:37
Ben zeer benieuwd naar de comeback van Fyeet, maar partij v/d avond word Holzken vs Pique.
Ik heb beide vechter geinterviewd en heb ze beide zien trainen en dat word echt vuurwerk.
Verder verwacht ik veel van Bovy vs Belani.

paspoes
14-11-2008, 15:40
Nieky vs Marco natuurlijk

payap
14-11-2008, 15:42
Bovy en Saiyok zijn de enige twee die ik nog nooit in het echt heb zien vechten. En Bovy is een bruut en sloper. Aangezien Belani ook geen stap opzij gaat kijk ik echt uit naar deze partij.

En Anuwat is en blijf mijn favoriet. Wat een geweldige knokker!

chief108
14-11-2008, 15:44
zijn toch alleen maar topgevechten?

tssss....
wat een domme vraag Payap... :)











































kijk denk ik toch meeste uit naar Holzken vs Pique...

Wheelie
14-11-2008, 15:50
Rayen Simson staat niet in de poll payap ;)

payap
14-11-2008, 15:56
Rayen Simson staat niet in de poll payap ;)

Aaaahhhh!!!! :eek: Wat een blunder om juist deze partij te vergeten. Kan jij hen nog toevoegen Wheelie? Zijn ook zoveel toppartijen die avond!

Khanom Thom
14-11-2008, 16:29
Ik kijk toch meer uit naar; Marvin Sansaar vs Thanit Im-On!!

(...beetje jammer Chris) :whistling:

De man van 14K
14-11-2008, 16:40
Aaaahhhh!!!! :eek: Wat een blunder om juist deze partij te vergeten. Kan jij hen nog toevoegen Wheelie? Zijn ook zoveel toppartijen die avond!


:thown::lol:

The Bulldog
14-11-2008, 17:01
Ik kijk toch meer uit naar; Marvin Sansaar vs Thanit Im-On!!

(...beetje jammer Chris) :whistling:

Ik ook!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Dennuz
14-11-2008, 17:02
Ik ook!!!!!!!!!!!!!!!!!1

x3

danial
14-11-2008, 17:17
x4

oliebol
14-11-2008, 17:35
nieky tegen pique word oorlog :D

Jeru
14-11-2008, 17:40
Aaaahhhh!!!! :eek: Wat een blunder om juist deze partij te vergeten. Kan jij hen nog toevoegen Wheelie? Zijn ook zoveel toppartijen die avond!

Meteen maar even aangevinkt :lol:

payap
14-11-2008, 21:52
Salva Mea heren! Salva MEa,

Khanom Thom ik kom binnenkort een keer richting Apeldoorn om mijn verdiende straf te innen tijdens straftraining bij jullie!

Khanom Thom
14-11-2008, 22:37
Salva Mea heren! Salva MEa,

Khanom Thom ik kom binnenkort een keer richting Apeldoorn om mijn verdiende straf te innen tijdens straftraining bij jullie!


Heel goed, ik zal de biertap dan installeren ;)

Ronald
14-11-2008, 22:38
Ik ga ook voor de partij Holzken vs Pique. Lijkt me echt top.

HUNTER
15-11-2008, 00:19
allemaal top partijen....

maar rayen simson kijk ik echt enorm naar uit :)

Peete
15-11-2008, 00:43
Kijk ik kom natuurlijk om al die turbu thai's aan het werk te zien, maar ik heb t meest zin om t vuurwerk van Nieky Holzken VS Marco Pique te mogen aanschouwen!

MataLeo
15-11-2008, 08:06
Het zijn allemaal goede partijen

Als Brabo ben ik benieuwd hoe Nieky het gaat maken ..................... I'll be there !!!

Richelieu
15-11-2008, 09:27
Heel goed, ik zal de biertap dan installeren ;)

Bier staat altijd koud bij MBG..;) Sansaar vs Im-On word een zeer leuke pot!

Er zijn echt veel toppartijen (en dat voor 35 euro!!), maar persoonlijk denk ik dat de partijen Bovy vs Belani (vooral gezien de laatste partij vs Diender) een knaller word en de partijen Holzken vs Pique & Dijkstra vs Lo-A-Njoe.

A-team
15-11-2008, 10:25
Holland krijgt gewoon weer klappen....... Moeten ze maar betere vechters nemen!

onne1983
15-11-2008, 11:28
Saenchai vs Verrezen.
Is altijd geweldig om Saenchai aan het werk te zien. Ook Anuwat vind ik geweldig om aan het werk te zien!

payap
15-11-2008, 12:17
Holland krijgt gewoon weer klappen....... Moeten ze maar betere vechters nemen!

IS dat zo?

Zou je dat ook kunnen onderbouwen? Zal ik hieronder doen vanuit mijn visie:

Ryan Simson VS Lamsongkram geef ik echt fifty - fifty. Beide kennen het spelletje en Ryan geef ik licht voordeel op punten en schat de kans niet uit dat een harde stoot op de kin Lamsongkram kan vellen. Dit is een gevoellig puntje van lamsongkram. Lamsongkram geef ik een aardige kans dat hij met een elleboog Ryan los trek en zo de winst pak.

Ook Fikri weet hoe het Thaise spelletje werkt. Net als Ryan heeft hij tegen veel Top Thais gestaan op hun regels en er ook zat gewonnen. Hij is er ff uit geweest maar daar maak ik me geen zorgen over. Saiyok ken ik niet zo maar is een type vechter die rechts voorstaat en vreselijke lowkicks heeft en ook veel hoge trappen maakt gevolgt door een stoot. Geef persoonlijke een hele lichte voordeel voor de Thai maar dat is een te verwaarlozen percentage. 55 vs 45 % ofzo.

Bovy VS Belaini. Bovy is de ervarene vechter van de twee. Hij is niet de meest technische maar heeft zijn populariteit te danken aan zijn vreselijke matpartijen. Hij komt naar voren en neemt desnoods wat stoten of ellebogen om uit te kunnen delen. Voordeel wat Belaini heeft is dat Bovy bijna altijd tegen Thais vecht die weinig boksen en combineren. Meestal wordt hij met harde trappen en knieen opgevangen of probeer men hem in de clinch te pakken. Bovy zal daarom met zijn stijl gevaar lopen op de bokscombo's van Belaini. Deze partij heeft een heel hoog KO gehalte die letterlijk aan beide kanten kan vallen. Bovy heeft in zijn carriere heel veel KO's gescoord maar heeft ook al wat zware KO's zelf opgelopen door zijn roekeloze vechtstijl.


Saenchai is huizenhoog favoriet tegen Nico Verrezen. Saenchai zal zo wie zo huizenhoog favoriet zijn tegen wie dan ook in ons land of Belgie. Tenzij ze Saenchai gaan opschepen met 70 kg vechters. Buiten Thailand is er geen vechter in de wereld die, op een incident naar, een serieuze kans maakt tegen Saenchai onder de 70 kg. Een betere tegenstander vinden gaat hier niet op of je moet hem 10 kg boven zijn gewicht laten vechten (Saenchai is een 59 kg vechter) en in de 70 kg laten vechten. Nico heeft het voordeel dat hij veel in Thailand bij Kaewsamrit heeft getraind en ook heeft gevochten. Wellicht dat hij daardoor wat ervaring heeft met wat er komt. Saenchai wint met groot overmacht op punten in een wervelende show denk ik. Maar als gezegd dat zal tegen iedere willekeurige tegenstander gebeuren.

Anuwat is ook een klasse apart. Samen met Saenchai en Jomthong vormt hij de drie beste vechters die men, volgens de Thaise muaythai insiders, hebben in Thailand. Anuwat houdt van het gevecht en is geen puntenmaker maar wil zijn tegenstander eruit meppen. Slimme Thais die hem met trappen, knieen en clinchen opvangen en het eind weten te halen weten nog weleens op punten te winnen van hem. Maar dit zijn experts in hun stijl. Ook voor Anuwat geldt dat er niet gauw iemand te vinden is rond zijn gewicht die hem kan verslaan buiten Thailand. Anuwat is 57 kg in Thailland en vrij klein (saenchai is wat langer) en hij kan dus niet te dicht bij de 70 kg worden gematched. Anuwat en Mosab zullen gaan beuken. Aangezien Mosab heel veel kan hebben en ook blijft staan wordt dit een slugfest. Anuwat is in zijn hele carriere maar een keer KO gegaan (vs Nong-B Kiatyungyut). Denk daarom Anuwat wint op punten of evt een KO. Wel denk ik dat Mosab hard zal terugknokken en hier het it takes two to tango gaat tellen. Enige vechters die tegen Anuwat een kans maken zijn vechters die naar achter rennen snel een puntje prikken en wegzijn. Maar ja. Of het publiek hier op zit te wachten? of dat zij liever een beukpartij ziet?

Maar A-team zou je mij namen kunnen noemen die wel zouden winnen van deze vechters en zoveel beter in het spelletje zijn? Let wel het is full muaythai regels en dit zijn de gewichten van de Thais in Thailand.

Lamsongkram 72.5 kg
Saiyok 67 kg
Anuwat 57 kg
Saenchai 59 kg
Bovy 63.5

Richelieu
15-11-2008, 16:37
Zoals gewoonlijk weer goed onderbouwd Chris, anders dan wat loze kreten!! Denk dat mr. A-Team heel goed weet waarom deze matchmaking staat zoals die moet staan.

payap
16-11-2008, 11:19
Was ook vergeten te vermelden dat er veel vechters zijn die niet op muaythai regels willen vechten tegen een Thai.

Wheelie
16-11-2008, 12:07
Was ook vergeten te vermelden dat er veel vechters zijn die niet op muaythai regels willen vechten tegen een Thai.

Heb je mijn sig gecopieerd ? :whistling:

;)

payap
16-11-2008, 17:59
Heb je mijn sig gecopieerd ? :whistling:

;)

Het is voor de goede zaak Wheelie! Het echte muaythai in Nederland!

doom
16-11-2008, 18:11
ik ga voor menno vs brian een gaat KO

Khanom Thom
17-11-2008, 10:10
Ben ook erg benieuwd hoe Germaine het weer doet, waarschijnlijk zal dit (voorlopig) haar laatste partij zijn op MT regels in Nederland voordat ze aan haar MMA avontuur begint in de US.

payap
17-11-2008, 22:04
Leuk om te vergelijken hoe een zelfde soort poll internationaal scoort ten opzichte van de Nederlandse:

van K-1fans.com

Saiyok vs Fikri Tijarti 10%
Bovy vs Rachid Belani 25%
Anuwat vs Mosab Amrani 8%
Saenchai vs Nico Verezen 20%
Lamsongkram vs Rayen Simson 16%
Nieky Holzken vs Marco Pique 19%

Khanom Thom
18-11-2008, 14:32
Ja grappig om te zien...

Partij Bovy vs Rachid Belani 25% op K1-fans terwijl de partij bij ons maar 10% scoort.
Partij Nieky Holzken vs Marco Pique leeft daar ook niet zoveel...

payap
18-11-2008, 14:42
Komt denk ik dat K-1fans internationaal gericht is en veel echte muaythai fans zitten. Veel mensen in nederland weten dat de thais toppers zijn maar ze kennen ze niet echt heel goed en weten ook niet precies hoe hoog ze hun nu moeten inschatten. Een Pajonsuk, Buakaw en kaoklai zijn bij de meeste veel bekender. Maar lamsongkram, Anuwat, Saiyok, Bovy en Saenchai zouden pound 4 pound met hun alle 3 de vloer aanvegen.

Je ziet dat men daar bv Bovy erg adoreert. Zij weten welk een beest en sloper dat is en kennen hem en de andere thais net zo goed als ze ook pique en holzken bv kennen. Daarom dat deze dan ook redelijk bij elkaar in de buurt liggen in de poll.

payap
18-11-2008, 14:42
Holzken vs pique toch 19% derde!

Tony
18-11-2008, 14:57
Voor mij zal er een wereld opengaan als we op slamm aanwezig zijn (met dank aan de viptafel wedstrijd)..

Ik ben MMA georiënteerd... en K1 kan ik ook goed slikken.. Thaiboksen is helemaal vreemd voor mij.. Ik als leek zie het gewoon als K1/kickboksen maar dan met 5 rondes (toch?) en clinchen en ellebogen toegestaan..
In feite zie ik thaiboksen meer als een k1 duursport... dus met lange termijn (5 ronden) taktieken... en dus meer langdurig sloopwerk... (lowkicks op benen) en minder standaard bokswerk.

Al die thais zijn ook vreemd voor mij...

enige namen die ik "echt" ken zijn: Holzgen, Anjoe, Pique, Dijkstra, Fyeet.... De rest ken ik niet of heb ik _wel eens_ van gehoord.

payap
18-11-2008, 15:09
Jij gaat een mooie avond hebben Tony!

Voor mij is MMA de complete vechtsport. Je mag immers het meest van alle sporten. Muaythai is de complete standig up vechtsport. Je mag daar ook het meeste. Clinchen is gewoon een soort staande grappling waarbij techniek, balans, werpen en ruimte maken voor een elleboog of knie de inzet is. In Nederland is de kunst verloren gegaan en is hangen en wat knieen omhoog gooien geworden. Voor een Thai is het een specialiteit en voelt zich als bv een BJJ-er zich op de grond voelt in een gevecht. Je zag het ook in de hoogtij dagen van Buakaw in de K-1 max. De jappen wisten neit hoe snel ze het weinige vastpakken dat mocht moesten beperken omdat Buakaw minder sterk te maken. En zelfs nu laten ze nog geen tweede Thai toe in de MAX.

Muaythai is ook de basis van kickboksen, k-1 enz. Alleen in de loop der jaren hebben ze dit steeds verder afgebouwd. En alle stromingen op hun eigen manier en hoeveelheid.

payap
18-11-2008, 15:12
Saenchai, Anuwat enzo zijn vertaald naar het MMA voor het muaythai wat bv Fedor en Noguiera voor MMA zijn.

Tony
18-11-2008, 15:12
Ja precies.. an sich, de theorie erachter is me wel duidelijk... Maar nu nog maar eens zien mee te maken in real life.. ben erg benieuwd in ieder geval. Mijn verwachtingen zijn hoog.

Zijn er bij de Full Muay Thai rules partijen niet veel mensen die uit het Sanda komen (bv een Danny Hoyer? (ik meen dat die toch al eens tegen Dijkstra heeft gestaan... althans, Danny's neef zat bij mij in de klas en dat meen ik gehoord te hebben).. Want Sanda heeft erg veel met clinchen (en zelfs werpen)...

Tony
18-11-2008, 15:13
Saenchai, Anuwat enzo zijn vertaald naar het MMA voor het muaythai wat bv Fedor en Noguiera voor MMA zijn.

wie?






























:lol:

Wheelie
18-11-2008, 16:09
Saenchai, Anuwat enzo zijn vertaald naar het MMA voor het muaythai wat bv Fedor en Noguiera voor MMA zijn.

Ik heb Saenchai nu 2 x zien vechten, wat een sensatie.