PDA

View Full Version : Het eind van de WPKL?



De man van 14K
18-11-2008, 17:51
Een van de oprichters en octrooihouders van de WPKL heeft langs juridische weg het bestuur van de WPKL gedwongen om niet langer de naam te gebruiken. Dat zou betekenen dat de WPKL onder de huidige naam ophoudt te bestaan.

De WPKL heeft in de thaibokwereld naam gemaakt met een serieuze ranking en met geweldige titelgevechten, die altijd spraakmakend waren. Voor een WPKL-gordel waren vechters bereid om diep te gaan. De bond houdt dus op te bestaan onder de huidige naam.


Wie weet hier meer over?

Jarno
18-11-2008, 18:01
Hier stond de uitleg, en naamsverandering...

Naamswijziging WPKL in WPTBL - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=87244)

WIM_de _Echte
19-11-2008, 13:30
....octrooihouders....

Octrooi = een uitvinding dat een stuk techniek moet betreffen


De basiseisen voor een uitvinding zijn als volgt:

De uitvinding moet nieuw zijn.
De uitvinding moet uitvindinghoogte hebben.
De uitvinding moet industrieel toepasbaar zijn.
Een octrooi dient aangevraad te worden bij het OCN.

:whistling:

chief108
19-11-2008, 14:04
ja Rosso...
get your facts straight dude :p

De man van 14K
19-11-2008, 14:42
pffff slappe hap.
Ik heb dit bericht ook maar gekopie-paste van onze slecht nederlands pratende medemens op Kickbox.nl.

PS Wim de echte was jij niet de man die zich bezig hield met de WPKL?

chief108
19-11-2008, 14:50
pffff slappe hap.
Ik heb dit bericht ook maar gekopie-paste van onze slecht nederlands pratende medemens op Kickbox.nl.

:eek:

en dat zomaar klakkeloos hier neer gepleurd?
schande man...

De man van 14K
19-11-2008, 15:13
:eek:

en dat zomaar klakkeloos hier neer gepleurd?
schande man...

in de hoop dat de discussie hier naar een hoger nivo getrokken werd of nog enkele vernieuwende inzichten gaf. Helaas gebeurt geen van beide dus wat mij betreft is dit er weer een voor het ronde archief..

Bobson
19-11-2008, 15:32
Ik denk dat het beter is dat deze naam verdwenen is. Want hoewel de WPKL aanvankelijk inderdaad een positieve bijdrage heeft geleverd aan de sport, ging men zich naderhand toch wel erg te buiten aan een selectief en dubieus beleid, met een duidelijk voordeel voor 'bepaalde' sportscholen. Het geheel werd ondersteund door hun eigen propagandablaadje Action Sports. Menigeen heeft uiteindelijk een nare smaak overgehouden aan deze bond. Als een aantal goedwillende mensen deze bond toch nieuw leven in willen blazen, is de nieuwe naam volgens mij een goed idee.

Coldcrust
19-11-2008, 16:40
De WPKL was al gereanimeerd en er was al een geheel nieuwe structuur neergezet compleet met een handboek,ranglijsten en vooral..een nieuw bestuur.
Voorzichtig aan kwamen er weer kwalitatief goede gala's..met als hoogtepunt tot nu toe het gala in Gorichem ism Andy Souwer waar de Europese S-cup gehost werd,...zondag aanstaande is er een heel groot gala in Den Haag met 5 A partijen (waarover 3 Ned titelgevechten).
Kortom..de bond is alweer aktief en groeiende...wat er nu gebeurt is dat de naam wordt losgelaten,dat en niet meer dan dat.
Een hele schone lei dus!

Ook ik vind de nieuwe naam niet lekker bekken maar ook daar wennen we aan denk ik.

WPTBL
20-11-2008, 01:01
Geachte lezers,

Er waren meerdere redenen voor de naamwijziging van WPKL naar WPTBL. Er is géén juridische strijd voor de rechtbank of iets dergelijks geweest zoals wordt gesuggereerd. Een octrooi op een bond, bondsnaam of logo kan al helemaal niet.

Onze voornaamste reden was het benadrukken van onze activiteiten en vernieuwing. Dat heeft jullie c.q. onze bond nodig.

Het bestuur ondervond met name in het buitenland veel hinder van het (jammer genoeg) negatieve imago van de naam WPKL, terwijl wij juist weer meer internationaal willen opereren.
Derhalve werd tijdens de officiële ledenvergadering besloten dat de naam gewijzigd moest worden.

We verzekeren jullie dat de correcte objectieve ranglijsten, goede gala’s, transparante organisatie, openheid van zaken en de belangen van de vechters bij de WPTBL onveranderd voorop blijven staan.


Het bestuur.