PDA

View Full Version : Fedor Emelianeko Challenges Brock Lesnar



sergio2285
19-11-2008, 20:34
Fedor Emelianeko, considered to be one of the best MMA fighters in the world not currently under contract to UFC, issued a statement challenging new UFC Heavyweight champion Brock Lesnar to a MMA fight. The complete statement released by M-1, which has Fedor under contract is as follows:

M-1's Official Statement on Brock Lesnar's victory

M-1 would like to congratulate Brock Lesnar on his UFC heavyweight title victory as well as acknowledge Randy Couture's return to active competition after a layoff that lasted over a year.

Couture and WAMMA heavyweight champion Fedor Emelianenko had publicly acknowledged a desire to fight each other multiple times over the course of the past year. While M-1 and Fedor remain interested in a match against Couture, we would also like to publicly state for the record that we would welcome a superfight between Fedor and Lesnar that would be held as a co-promoted event between the UFC, M-1, and Affliction Entertainment.

We've invited the media to speak with us today to not only make it clear we would welcome a Fedor vs. Lesnar matchup but to act in a preemptive fashion to address the possibility that UFC officials will try and position Lesnar as the No. 1 heavyweight in the world, much like they have tried to use a marketing ploy to brand Anderson Silfva as the number one pound-for-pound fighter in the world.

In the past, UFC president Dana White and Zuffa, LLC CEO Lorenzo Fertitta have tried to claim that Fedor was "overrated" and that his "record was irrelevant." They make these claims in spite of the fact that Fedor holds career victories over UFC champions past and present. While we have tremendous respect for the contributions Mr. Fertitta and Dana have made to this sport, we do not believe they are sincere in their statements.

It is the position of M-1 that the UFC has adopted an anti-Fedor policy because multiple attempts to sign him have not been fruitful. For a company that has tried to market itself as the number one promotion in the world, they are unable to accept the fact that the number one fighter in the world does not reside on its roster of contracted fighters.

We believe that the UFC has determined that it's much more inexpensive for them to use their marketing resources to use smoke and mirrors to brand a fighter as the pound-for-pound best as opposed to actually paying the pound-for-pound best what he is truly worth on the open market.

While Brock Lesnar is an accomplished athlete and a talented fighter, we do not consider him to be the number one heavyweight in the world. Until someone beats him, we strongly believe that Fedor should continue to be recognized as the undisputed heavyweight champion of the world. In a match between Fedor and Lesnar, we do not feel that at this stage Lesnar would be able to make it out of the first round.

For those who feel our statements in regards to Fedor are self-serving, we'd like to refer you to a video interview on the website RawVegas.tv in which at his UFC 91 after-party Couture himself acknowledges that "Fedor would probably tear Brock up at this point."

Jerry Millen, M-1 Vice President

chief108
19-11-2008, 20:50
well....
make it happen!!!

Tony
19-11-2008, 20:52
Bring it on!!!!

Biiyen
19-11-2008, 20:52
Dana's reactie:

"Brock Lesnar is the fucking greatest pound for fucking pound fighter in the UFC fucking history! Fedor? who is fucking Fedor? Maybe if this Fedor you fucking speak of was a better fuckinmg fighter he would fight in the fucking UFC"

dutchnl
19-11-2008, 20:54
het interview

Raw Vegas - Randy Coutures UFC 91 After-Party (http://www.rawvegas.tv/watch/randy-coutures-ufc-91-after-party/16570c2134dba0770b1a8d9d5c36bc)

A.F.
19-11-2008, 21:01
ik zie die partij nog niet komen...

ze gaan brock nu nog meer ophypen en een verliespartij is dan niet handig

The Bulldog
19-11-2008, 21:03
tja, leuk....

laat lesnar nu eerst maar eens winnen van Nog....dan zou het zeker een interesante partij zijn...

denk dat lesnar zijn ontwikkeling in het zelfde tempo moet door gaan...
En dan kan deze super atleet het iedereen erg zwaar maken...

Tony
19-11-2008, 21:14
Achja... hoe dan ook... of je nu van hem houdt of niet.. Lesnar is/wordt een grote.

hij heeft de grootte en de massa en de kracht en de snelheid....

en als je al die zaken in huis hebt, dan heb je relatief nog maar weinig standup en grappling skills nodig om succesvol te zijn.

dus leer die gast een potje degelijk stootwerk gecombineerd met een solide groundgame... en voila...

nagenoeg onverslaanbaar

kooivechter
19-11-2008, 21:23
Achja... hoe dan ook... of je nu van hem houdt of niet.. Lesnar is/wordt een grote.

hij heeft de grootte en de massa en de kracht en de snelheid....

en als je al die zaken in huis hebt, dan heb je relatief nog maar weinig standup en grappling skills nodig om succesvol te zijn.

dus leer die gast een potje degelijk stootwerk gecombineerd met een solide groundgame... en voila...

nagenoeg onverslaanbaar

dat denk ik ook. dan is deze man er al. Deze man is zo gruwelijk sterk en goed in worstelen. Dat heb ik nu al 2 partijen gezien. En hij leert erg snel. Z'n stand up warin hij couture al een aantal knieen op het koppie gaf. En de man kan ook een stoot hebben, dat was wel duidelijk. Vind het aan de andere kant wel mooi, dat we is een nieuw gezicht in de heavy weight divisie krijgen

Slome
19-11-2008, 21:24
Fedor vs. Lesnar gaat er niet komen als ik aan de kant van UFC zou staan.
Ze hebben net een verse champ. Om die dan meteen weer af te laten rossen door Fedor lijkt me niet verstandig... Maar mocht Lesnar een winnen... Is de UFC hotter dan hot.. En Lesnar is dan die man die Fedor verslaat!! This will nerver happen!!!;)

payap
19-11-2008, 21:39
Fedor maakt gehakt van Lesnar!

Mr 1 Leg
19-11-2008, 22:19
x2 zeker fedor eat brock as breakforst

Spike_tm
19-11-2008, 22:34
Tja, sterk statement. Nieuwe kampioen, prima kom maar hier, laat maar zien dan dat je zo goed bent.
Ik kan me de laatste paar 30sec partijen van Fedor nog helder voor de geest halen. Ik denk niet dat UFC het aandurft deze partij. Veel bla bla, maar echt, Fedor sloopt Lesnar in de eerste ronde.

chief108
19-11-2008, 23:13
Fedor maakt gehakt van Lesnar!
en rolt er meteen soepballetjes van....

marcelt
19-11-2008, 23:24
Goed statement van M1 !

YoMarK
19-11-2008, 23:51
dus leer die gast een potje degelijk stootwerk gecombineerd met een solide groundgame... en voila...

nagenoeg onverslaanbaar
De gast mist een behoorlijk potje ervaring....
2 gevechten geleden werd hij nog kansloos gesubmit door Mir.
Hij heeft tegen geen enkele goede grondvechter of striker gestaan sindsdien.
Kijk eens naar Herring en Couture's. Ik vind het niet echt indrukwekkend(uitzondering daarop is de winst van Couture op Gonzaga, dat was knap). Couture is met name gewoon ontzettend gehyped, zoals de UFC nu ook met Lesnar doet.
Herring en Couture zijn bovendien beide geen "finishers", en blinken niet uit op de grond of staand.

Punt wat ik wil maken is, Brock heeft dan wel potentieel, maar mist ervaring en heeft nog een boel zwakke punten. Hij heeft niet de ervaring van goede striker danwel grondvechter...de kans is groot dat hij op 1 van die vlakken nog tegen de lamp gaat lopen.

J_roen
19-11-2008, 23:56
ik geloof best dat Brock een grote zal worden. maar Fedor pakken? Hell NO.

eerst maar is zien tegen Nog. dan praten we verder.

Mythildor
20-11-2008, 00:04
Ow ow ow

Fedor zou Brock verkrachten en net zo lang als Fedor daar zin in zou hebben.
Ook zal Brock het denk ik afleggen tegen Big Nog, Barnett, Alexander, en tegen Mir in een rematch om maar eens iets te noemen.

J_roen
20-11-2008, 00:09
Fedor will fuck brock till Brock likes him.

om maar even op de Tyson toer te gaan

oliebol
20-11-2008, 00:19
kom maar op met dat gevecht:D als je kampioen wilt zijn moet je van iedereen winnen dus ook van fedor:p

a.s.c.
20-11-2008, 01:10
Als de UFC deze match vrijgeeft dan betekent dat het einde van het sprookje voor Brock 'Chestcock' Lesnar. Ik denk niet dat ze daar op zitten te wachten..

The Bulldog
20-11-2008, 01:33
Tja Lesnar is toch champ geworden....met ontwikkeling van verdere skills zou hgioj wel eens heel lang kunnen blijven ook...Al denk ik dat Fedor hem op dit moment serieus pijn gaat doen...


(volgens mij verbergt iemand zichzelf hier......weddenschap vereffening????)

appelsap
20-11-2008, 01:39
Waar heeft iedereen het over. In Maart of April volgend jaar..misschien UFC 100 wordt Lesnar gewoon gesubbed door Nog.......Heel simpel...

The Bulldog
20-11-2008, 01:44
zou maar zo kunnen.....maar dat dan ook in mijn ogen met de enige reden dat hij Nog niet KO slaat met die betonnen kop van hem...

ashi76
20-11-2008, 01:47
Fedor maakt gehakt van Lesnar!

Payap = correct !

MMA-knaller
20-11-2008, 10:06
Mischien is Gabriel Gonzaga ook een mooie machup voor Brock

Tony Galento
20-11-2008, 10:09
Nog vouwt 'm op.

RayOmac
20-11-2008, 12:04
Ik hoop zo dat fedor binnenkort ergens verliesd ik ben dat "maar Fedor" zo zat. Elke topic over een goeie vechter staat wel 5 keer in "maar Fedor".

Wat ik ontzettend grappig vond een tijdje geleden toen Brock won van Herring iedereen zei "maar Fedor" en Fedor zelf een paar dagen later reageerd met "ik denk dat ik eindelijk iemand zie waar ik het moeilijk tegen ga krijgen".

En dan nog iets Fedor heeft van lekkere bijzondere mensen gewonnen de afgelopen 3 jaar, de afgelopen 5 jaar waren alleen Nog en Crocop bijzondere tegenstanders. Verder niets.

Ik snap best dat ik nu op veel teentje heb getrapt, maar begrijp me niet verkeerd ik heb veel respect voor Fedor maar dat Nut hugging is zwaar iritant en overdreven.

MMA-knaller
20-11-2008, 12:14
Ik hoop zo dat fedor binnenkort ergens verliesd ik ben dat "maar Fedor" zo zat. Elke topic over een goeie vechter staat wel 5 keer in "maar Fedor".

Wat ik ontzettend grappig vond een tijdje geleden toen Brock won van Herring iedereen zei "maar Fedor" en Fedor zelf een paar dagen later reageerd met "ik denk dat ik eindelijk iemand zie waar ik het moeilijk tegen ga krijgen".

En dan nog iets Fedor heeft van lekkere bijzondere mensen gewonnen de afgelopen 3 jaar, de afgelopen 5 jaar waren alleen Nog en Crocop bijzondere tegenstanders. Verder niets.

Ik snap best dat ik nu op veel teentje heb getrapt, maar begrijp me niet verkeerd ik heb veel respect voor Fedor maar dat Nut hugging is zwaar iritant en overdreven.

Ben u idd wel op mijn pikkie getrapt .... Doet een beetje zeer :eek:

Tony
20-11-2008, 12:17
En dan nog iets Fedor heeft van lekkere bijzondere mensen gewonnen de afgelopen 3 jaar, de afgelopen 5 jaar waren alleen Nog en Crocop bijzondere tegenstanders. Verder niets.


je vergeet Sylvia...

en je kan dan wel zeggen.. "ja maar die stelde niks voor"... Sylvia heeft wel een behoorlijke tijd de HW belt in zijn handen gehad en gewonnen van o.a. Arloski, Vera, Monson, Sims, Rodrigues, Whitehead en Rothwell,..

Wheelie
20-11-2008, 12:20
Fedor hebben we niet nodig om een eind te maken aan de Brock Lesnar hype die nu is ontstaan.
Ik denk dat Noquiera of Mir van hem wint ;)
Het lijkt me uiteraard wel top om Fedor tegen hem te zien vechten, maar dat zie ik niet gebeuren.

Tony
20-11-2008, 12:20
Mir moet ik eerst nog eens zien...

el bastardo
20-11-2008, 12:22
Dit zijn hapklare Brocken voor Fedor. Maar die partij zal er helaas niet komen. Dana weet ook dat als Fedor Brock opvouwt, hij gezichtsverlies lijdt en dat kan het ijdele mannetje niet hebben denk ik.

DannyvK
20-11-2008, 16:04
Lijkt me 'n mooie partij, maar zal hem idd vast niet worden. ;)
En als hij wel komt, ook 'n hele leuk voor het Mixfight wedkantoor ghehe.

Slome
20-11-2008, 16:53
http://www.matratz.com/wp-content/uploads/2008/10/dana-white3.jpg
Dana White has responed to the challege made by Jerry Millen, M-1 Global’s American Vice President to the new UFC heavyweight champion Brock Lesnar.

“We would welcome a Fedor vs. Lesnar matchup, but to act in a preemptive fashion to address the possibility that UFC officials will try and position Lesnar as the No. 1 heavyweight in the world, much like they have tried to use a marketing ploy to brand Anderson Silva as the number one pound-for-pound fighter in the world,” the statement read. “In a match between Fedor and Lesnar, we do not feel that at this stage Lesnar would be able to make it out of the first round.”

White said he had his lawyer call heavyweight Fedor Emelianenko’s representatives as recently as Monday to see about getting him into the UFC. The UFC president also said in all his attempts to secure the services of the Russian, he has never actually managed to meet him.

http://www.youtube.com/watch?v=6GfE5-kE2jM

http://www.youtube.com/watch?v=w7lJ8DDqYdE

ijsbier
20-11-2008, 17:04
zou maar zo kunnen.....maar dat dan ook in mijn ogen met de enige reden dat hij Nog niet KO slaat met die betonnen kop van hem...

Ik denk dat die klappen van lesnar toch iets te veel zijn om te incasseren.. zelfs voor nog.

dus ik hoop voor Nog dat ie n betere tactiek heeft...

Jarno
20-11-2008, 17:10
Ik zie Fedor niet in de UFC komen vanwege die contracten rompslomp... dus blijft dit een what if imo...

Vitor Belfort
20-11-2008, 20:07
Randy had ook nog wat te zeggen over Brock en wat Fedor met hem zou doen!;)

Randy Couture: " Fedor Would Tear Brock Up" Video - Watch MMA Interviews Free Videos (http://www.mma-core.com/videos/VideoDetails.aspx?vid=10002161)

Virus
20-11-2008, 20:49
Mir moet ik eerst nog eens zien...

???

YouTube - ufc81-Brock Lesnar vs Frank Mir (http://nl.youtube.com/watch?v=jKZmFI9vFHI)

Mike
20-11-2008, 21:29
wie is lesnar?

marcelt
20-11-2008, 22:17
FEDOR is a hype?
Vraag de fans eens geld te zetten op Lesnar- Fedor. Ik denk dat 5% geld op Lesnar zet.

Wiseguy
21-11-2008, 00:07
Ik hoop zo dat fedor binnenkort ergens verliesd ik ben dat "maar Fedor" zo zat. Elke topic over een goeie vechter staat wel 5 keer in "maar Fedor".

Wat ik ontzettend grappig vond een tijdje geleden toen Brock won van Herring iedereen zei "maar Fedor" en Fedor zelf een paar dagen later reageerd met "ik denk dat ik eindelijk iemand zie waar ik het moeilijk tegen ga krijgen".

En dan nog iets Fedor heeft van lekkere bijzondere mensen gewonnen de afgelopen 3 jaar, de afgelopen 5 jaar waren alleen Nog en Crocop bijzondere tegenstanders. Verder niets.

Ik snap best dat ik nu op veel teentje heb getrapt, maar begrijp me niet verkeerd ik heb veel respect voor Fedor maar dat Nut hugging is zwaar iritant en overdreven.

Even nam ik dit serieus.. maar toen zag ik je signature :lol:

deco'o
21-11-2008, 00:28
denk dat fedor over het algemeen wel wint
maar je weet het nooit, lesnar kan er ook wat van
en je zou maar zo'n verdwaalde stoot tegen je kin krijgen

Fish
22-11-2008, 07:08
Ik haat die dana uit de grond van me hart

Ik had hem wel willen horen als sylvia van fedor had gewonnen, nu is het opeens iedereen maakte een knock down maakt tegen syvia in de eerste ronde, hij durft niet randy of brock tegen fedor te zetten.

hij zegt ook nooit dat Big Nog (intern HW champ) 0-2-1 onderling tegen fedor staat.

Waarom durft dana niet fedor 1 keer in de ufc te vechten of een andere organisatie, tegen de HW champ van de ufc zonder al die wurgcontachten die hij maakt, alleen maar om te kijken wie de beste is?

de man is gewoon bang voor fedor, fedor heeft 4 HW ex ufc chaps verslagen: coleman (2x), randleman (1x). Nog (2x) en sylvia (1x)
Daar heb ik dana ook nog nooit wat over horen zeggen

Mr 1 Leg
22-11-2008, 08:39
x3 een eikel is die dana

PD_EC
22-11-2008, 11:29
fedor vs lesnar op dit moment dan zeg ik dat lesnar het niet haald
maar over 2 a 3 jaar wil ik nog wel eens zien want op dit moment is fedor op alle kanten lesnar te slim af