PDA

View Full Version : Lewis vs. Klitschko mogelijke rematch



Octavius
20-11-2008, 16:01
AMSTERDAM - Waar de hele bokswereld stiekem op hoopt, gaat waarschijnlijk ook echt gebeuren. Lennox Lewis (42) lijkt namelijk bereid om terug te keren in de ring. Maar slechts voor één gevecht. De succesvolste bokser van de afgelopen tien jaar 'gunt' de huidige wereldkampioen zwaargewicht, Vitali Klitschko (37), een revanche. Lewis won in 2003 de strijd om de WBC-titel dankzij een technische knock-out.

Over twee weken zullen de partijen van Klitschko en Lewis de eerste gesprekken voeren. Mogelijke locaties zijn wel al genoemd. Het gevecht gaat naar alle waarschijnlijkheid plaatsvinden in Madison Square Garden (New York) of de O2-Arena in Londen. "Destijds bood Lennox me al direct de mogelijkheid tot revanche aan. Helaas stopte hij iets later", zei Klitschko. "Ik verheug me nu al op de strijd. Dit keer ben ik de titelhouder en zal ik ook van hem winnen", vervolgde de Oekraïner die op 11 oktober van dit jaar ten koste van Samuel Peter de WBC-titel veroverde.

Naar verwachting wordt de prestigieuze tweestrijd halverwege 2009 uitgevochten. Op dat moment zullen de kassa's in ieder geval flink rinkelen. "Dit gevecht heeft een waarde van zo'n 150 miljoen euro. De hele wereld zal aan de buis gekluisterd zitten", aldus Emanuel Steward, die Vitali Klitschko destijds in 2003 coachte.

kooivechter
20-11-2008, 16:25
gaaf vind lewis een coole bokser. die laatste partij staat nog steeds op men netvlies. echt een toffe pot in ronde 6 werd ie onderbroken in het voordeel van lewis op tko. ik vergeet ook nooit meer die opstoot die hij maakte tegen vitali. dat hij nog bleef staan ongelofelijk

Ronald
20-11-2008, 20:08
Repost ;)

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=87354