PDA

View Full Version : De Telegraaf over niet meedoen van Schilt in K1GP



Jeru
20-11-2008, 20:32
bron: Telegraaf

http://www.telegraaf.nl/telesport/2597170/__Sem_Schilt_gepasseerd__.html?p=7,1

Drievoudig wereldkampioen ontbreekt op grote K-1-finaledag

Sem Schilt gepasseerd

Van onze Telesportredactie


ZUIDLAREN - Sem Schilt kan het veroveren van een vierde wereldtitel op rij definitief vergeten. Nadat hij eind september op het kwalificatietoernooi voor de grote K-1-finaledag al door landgenoot Peter Aerts werd verslagen, heeft Schilt van de organisatie ook geen startbewijs gekregen voor een van de twee reservepartijen op zaterdag 6 december.


http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00577/aerts_jpg_577625d.jpg (http://javascript<b></b>:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00577/aerts_jpg_577625d.jpg","Peter%20Aerts%20tegenover%20Sem%20Schilt%20(l). ","null ",200,133);)Peter Aerts tegenover Sem Schilt (l).


Bij blessures/opgaven hebben Hong-Man Choi (Zuid-Korea) en Ray Sefo (Nieuw-Zeeland) de beste papieren om alsnog toe te treden tot het hoofdschema. Het tweede reservegevecht gaat in Yokohama tussen Paul Slowinski (Australië) en Melvin Manhoef.

Dat Schilt begin december helemaal niet in actie komt, is opmerkelijk. Als drievoudig wereldkampioen hoort hij simpelweg thuis op het belangrijkste vechtsportevenement van het jaar. De inwoner van Zuidlaren is echter gepasseerd, omdat hij mede vanwege zijn allesbehalve spectaculaire vechtstijl niet geliefd is in het K-1-wereldje. Daarnaast verkoopt de 'Hightower' zijn sport ook niet goed, omdat hij een bloedhekel heeft aan het Japanse mediacircus.

Weinig K-1-liefhebbers zullen dan ook treuren dat Schilt dit jaar niet de kans krijgt om voor de vierde keer de wereldtitel te pakken. Als ’goedmakertje’ kreeg Schilt wel een uitnodiging voor een MMA-partij op oudejaarsavond in Japan.

Biiyen
20-11-2008, 20:34
Als ik Schilt was ging ik eens informeren bij de UFC, een 3 voudig K1 Champion kunnen ze wel wat mee in de USA.

PigDog
20-11-2008, 20:38
Nee, Hong Man Choi heeft wel een spectaculaire vechtstijl!

De japs willen gewoon niet nog een ollanda die kans maakt op de finaleplek. Wij hebben de K-1 doodgeknokt, door alles te winnen, en de sponsors haken af, omdat het onmogelijk spannend kan zijn.....

Tijd voor ons om onze ogen op de UFC te richten.....

Jeru
20-11-2008, 20:38
In het stuk wordt gesteld dat Schilt zijn sport niet goed zou verkopen. Nou dan lijkt het me dat de UFC daar ook niet echt op zit te wachten. Hoe je het ook bekijkt, het hoort er gewoon een beetje bij tegenwoordig.

Jeru
20-11-2008, 20:39
Wij hebben de K-1 doodgeknokt, door alles te winnen, en de sponsors haken af, omdat het onmogelijk spannend kan zijn.....


Nou dat is zeker waar. Bezoekersaantallen lopen terug en de organisatie richt zich nu meer op de lichtere / spannendere klasses.

chief108
20-11-2008, 20:53
Tijd voor ons om onze ogen op de UFC te richten.....
fuck de K-1
we gaan de UFC veroveren!!!

ALL HAIL MARTYR FAKKA!!!

blackadder
20-11-2008, 21:26
Nou dat is zeker waar. Bezoekersaantallen lopen terug en de organisatie richt zich nu meer op de lichtere / spannendere klasses.
Waar ook alweer steeds meer NL'ers in gaan meedraaien.

oliebol
20-11-2008, 21:28
maar daar hebben de Japanners wel meer kans in als met de heavyweights

TOON
20-11-2008, 21:30
In het stuk wordt gesteld dat Schilt zijn sport niet goed zou verkopen. Nou dan lijkt het me dat de UFC daar ook niet echt op zit te wachten. Hoe je het ook bekijkt, het hoort er gewoon een beetje bij tegenwoordig.

Als de UFC het in je ziet zitten dan verkoop je je sport vanzelf, die hypen je zo op zonder dat je zelf in de picture hoeft te verschijnen...

PD_EC
20-11-2008, 21:35
ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt dat sem er niet bij is dit jaar
volgend jaar is er weer een kans en dan zal hij er vast wel weer bij zijn

oliebol
20-11-2008, 22:22
ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt dat sem er niet bij is dit jaar
volgend jaar is er weer een kans en dan zal hij er vast wel weer bij zijn

x2 het is jammer maar het is nou eenmaal zo, het heeft niet veel zin om dan te blijven zeuren lijkt me zo

blackadder
20-11-2008, 22:23
maar daar hebben de Japanners wel meer kans in als met de heavyweights
Nou ja. Tot nog toe zijn er maar 2 Japanners die op dat niveau kunnen meekomen.

De dikke nudist
20-11-2008, 22:26
Volgend jaar beter voor Sem.

Maar die belt komt hoe dan ook naar Nederland.

oliebol
20-11-2008, 22:27
Nou ja. Tot nog toe zijn er maar 2 Japanners die op dat niveau kunnen meekomen.

ja ok maar het is iig beter als sawayashiki :hugegrin:
bij de k-1 max is het wel wat beter verdeeld als bij de hw vind ik eigelijk wel, bij de hw's is het nu zo dat het bijna alleen maar om de Nederlanders gaat, bij de max heb je Buakaw, Sato, Masato, Kyshenko die eigelijk net zo veel kans maken om die titel te winnen als de Nederlanders lijkt me

Mephisto
20-11-2008, 22:51
sorry, ik ben helemaal niet weg van Schilt zijn vechtstijl, maar zo behandel je de kampioen van de afgelopen drie jaar niet... toch?

MataLeo
21-11-2008, 00:46
Dat klopt helemaal Mephisto

blackadder
21-11-2008, 01:04
ja ok maar het is iig beter als sawayashiki :hugegrin:
bij de k-1 max is het wel wat beter verdeeld als bij de hw vind ik eigelijk wel, bij de hw's is het nu zo dat het bijna alleen maar om de Nederlanders gaat, bij de max heb je Buakaw, Sato, Masato, Kyshenko die eigelijk net zo veel kans maken om die titel te winnen als de Nederlanders lijkt me
Nou goed dan. Die 4 hebben net zo veel kans als Souwer, Kraus, Stevelmans, Mes, Lima of Holzken. Ben ik nog iemand vergeten? Maar qua aantal liggen de kansen voor NL, als land, toch hoger omdat er gewoon veel meer NL'ers in rondlopen.
En Junichi heeft het in elk geval, op een seconde na, een hele halve ronde tegen Aerts volgehouden. Een prestatie op zich.:hugegrin:

nanni149
21-11-2008, 01:06
ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt dat sem er niet bij is dit jaar
volgend jaar is er weer een kans en dan zal hij er vast wel weer bij zijn

kei goed,maar ik ga voor peter:thup:

micha
21-11-2008, 04:45
Volgend jaar beter voor Sem.

Maar die belt komt hoe dan ook naar Nederland.

klopt naar Breda;)

PD_EC
21-11-2008, 06:01
ik ben geen sem fan maar volgend jaar is hij er gewoon weer bij
en ik denk dat hij het badr,remy enz nog heel moeilijk gaat maken voor een paar jaartjes en voor dit jaar hoop ik dat peter nog 1 keer kan winnen

zet hem op Peter Aerts !!!

renamer
21-11-2008, 07:47
ik vind dat ze het we erg vervelend brengen.. hij is niet zozeer gepasseerd omdat het een saaie lul is maar..

OMDAT PETER AERTS GEWOON BETER WAS

klaar niks aan toevoegen zo gaat het soms in het leven

PD_EC
21-11-2008, 17:15
ik vind dat ze het we erg vervelend brengen.. hij is niet zozeer gepasseerd omdat het een saaie lul is maar..

OMDAT PETER AERTS GEWOON BETER WAS

klaar niks aan toevoegen zo gaat het soms in het leven

dan zijn we daar over uit

Biiyen
21-11-2008, 18:16
In het stuk wordt gesteld dat Schilt zijn sport niet goed zou verkopen. Nou dan lijkt het me dat de UFC daar ook niet echt op zit te wachten. Hoe je het ook bekijkt, het hoort er gewoon een beetje bij tegenwoordig.

Er is een verschil tussen westerse promotie en Japanse promotie. Ik denk dat Sem een nuchtere kerel is, die niet gediend is van die rare Japanese fratspromotie zoals komen opdraven in rare game shows waar ze aan elkaar anus ruiken enzo.

chief108
21-11-2008, 18:19
:stupid:

dtgerald
21-11-2008, 18:23
Beetje respectloos tegenover Sem.Om hem niet te laten vechten.

El Bambino
21-11-2008, 21:29
Tja....Hoge Bomen Vangen veel wind he. Dat die jappies roepen dat Schilt een saaie boerenl.l is dat is gewoon PUUR JALOEZIE!! Ik ben ook geen fan van zijn stijl, maar ik heb wel respect voor zijn prestaties en hij sloopte iedereen, behalve laats tegen Peter dan. Ik was geen van van je Schilt...maar nu word ik jouw grootste fan....je bent nu de Don Quijote...vechten tegen windmolens!!!!!!!!!!

remco pardoel
21-11-2008, 22:19
Ik sluit me aan bij DTGerald

chief108
22-11-2008, 12:08
x3

XedgeX
22-11-2008, 13:49
dit wist ik helemaal niet.
is het gevecht tussen aerts en schilt nog ergens te checken?
(dit is trouwens toch niet het gevecht waar aerts uitviel vanwege een blessure hč?)

Karel
22-11-2008, 14:44
http://www.youtube.com/watch?v=MqdoVXJtfDc

http://www.youtube.com/watch?v=RZONOyjIa10&feature=related

TOON
22-11-2008, 15:17
Voor zover ik weet heeft Sem al meegedaan in UFC 31 & 32.
Dat was geen succes, waarom zou het nu anders zijn?

zn MMA record is best okay vind ik... in de UFC heeft ie verloren van Barnett, in pride van Fedor, Nogueira, kharitonov en nog een keer van Barnett... van deze gasten kan iedereen wel eens verliezen lijkt me zo ;-)

XedgeX
22-11-2008, 15:58
knalpartij, thanks!

Bud S
22-11-2008, 17:02
ben blij dat ie niet meedoet dit jaar
wordt die finale veel spannender van

Llorente-Aiki
22-11-2008, 18:12
Zeker niet om oude koeien uit de sloot te halen, want dat is zeker in dit geval als gesmolten sneeuw van gister, maar nu ik net die partij weer heb gezien…
Laat ik voorop stellen dat ik enorm veel respect heb voor Peter Aerts. Vanmorgen ook nog een interview gezien op een andere post hier op mixfight van Eindhovens Dagblad, hele aardig gozer ook.
Maar als je dit ziet zie je dat het echt doorgestoken kaart is, tuurlijk hij vecht aanvallender, maar raakt Sem in totaal misschien 3 keer, hangt zelf continue tegen Sem aan en Sem krijgt, een strafpunt tegen.
Alle Aerts fans en 98 % van vechtsport minnend Nederland en 99% van de rest van de vechtsportwereld zal echt blij zijn met deze overwinning en Peter’s plaats bij de laatste 8, waar hij gezien het deelnemersveld ook zeker thuishoort, maar als je die partij ziet, zou een 4e ronde heel normaal zijn geweest.
Maar goed politics rules deze sport dat blijkt wel weer, bijna iedereen blij… En over de techniek en stijl van Sem, tuurlijk het oogt niet zo als bij een Feitosa, Manhoef of Hari, maar als je op je 8e met karate bent begonnen, zoals Sem, weet je echt wel wat een stoot en een trap is. Diep respect ook voor hem en wens hem veel succes in MMA..
En Peter uiteraard heel veel succes 6 december in gun hem die titel, laat ik daar duidelijk over zijn.

Quato
22-11-2008, 19:19
x2, hoewel ik wel vond dat Schilt aanvallender had kunnen vechten.

Hoop dat hij het MMA weer eens oppakt en een fatsoenlijk contract bij de UFC kan regelen. Van dit politieke circus gaan me de nekharen elke keer weer overeind staan. Zal bij de UFC wel niet veel anders zijn, maar daar zal Schilt weinig partijen op punten uitvechten, waardoor dit soort kunstjes niet haalbaar zijn.

Lijkt me erg leuk als hij daar nou ook eens hoge ogen gaat gooien.

renamer
22-11-2008, 22:49
vind het eigenlijk wel vreemd dat er moeilijk word gedaan over wat er in jappan afspeelt en wat er in de hw klasse op dit moment gebeurd vind niemand intresant...

jan sensei kyokushin
23-11-2008, 08:19
Osu ik denk dat met 3jaar mischien wel eerder de K.1 er uit ligt en ze verder gaan met de K.1 Max daarom ook die extra gewichts klasse er bij in de k.1. max daar zijn meer vechters in vertegenwoordigt kijk maar om je heen in nederland ook in jappan het land van de rijzende zon dat is hun doel volgens mij ,dan hebben de jappan meer kans om te winnen vooral in die lichtere klasse maar ja wie ben ik :)
sportgreetz
osu

micha
23-11-2008, 08:48
Zeker niet om oude koeien uit de sloot te halen, want dat is zeker in dit geval als gesmolten sneeuw van gister, maar nu ik net die partij weer heb gezien…
Laat ik voorop stellen dat ik enorm veel respect heb voor Peter Aerts. Vanmorgen ook nog een interview gezien op een andere post hier op mixfight van Eindhovens Dagblad, hele aardig gozer ook.
Maar als je dit ziet zie je dat het echt doorgestoken kaart is, tuurlijk hij vecht aanvallender, maar raakt Sem in totaal misschien 3 keer, hangt zelf continue tegen Sem aan en Sem krijgt, een strafpunt tegen.
Alle Aerts fans en 98 % van vechtsport minnend Nederland en 99% van de rest van de vechtsportwereld zal echt blij zijn met deze overwinning en Peter’s plaats bij de laatste 8, waar hij gezien het deelnemersveld ook zeker thuishoort, maar als je die partij ziet, zou een 4e ronde heel normaal zijn geweest.
Maar goed politics rules deze sport dat blijkt wel weer, bijna iedereen blij… En over de techniek en stijl van Sem, tuurlijk het oogt niet zo als bij een Feitosa, Manhoef of Hari, maar als je op je 8e met karate bent begonnen, zoals Sem, weet je echt wel wat een stoot en een trap is. Diep respect ook voor hem en wens hem veel succes in MMA..
En Peter uiteraard heel veel succes 6 december in gun hem die titel, laat ik daar duidelijk over zijn.

x2