PDA

View Full Version : Wanneer ben je A Klasse in het SHOOTO?



Bosco Baracus
22-11-2008, 22:25
Wanneer ben je A Klasse in het SHOOTO?

renamer
22-11-2008, 22:50
goede vraag.. weten ze dat bij de wfca zelf wel?

54321
22-11-2008, 23:06
volgens mij als je er zelf voor kiest

HUNTER
22-11-2008, 23:27
volgens mij als je dit zelf wil.... en er hard voor hebt getraind natuurlijk

het enige verschil met de B-klasse is ook de duur van de partij; B is 2x5 en A is 3x5

The Bulldog
22-11-2008, 23:41
volgens mij als je dit zelf wil.... en er hard voor hebt getraind natuurlijk

het enige verschil met de B-klasse is ook de duur van de partij; B is 2x5 en A is 3x5

x2

Briant
23-11-2008, 00:15
volgens mij als je dit zelf wil.... en er hard voor hebt getraind natuurlijk

het enige verschil met de B-klasse is ook de duur van de partij; B is 2x5 en A is 3x5

Een belangrijker verschil is ook het niveau van tegenstanders dat omhoog gaat.

Iwan
23-11-2008, 10:04
Je kunt A-klasse worden als je een A-klasser (ranker) verslaat, of als je record (aantoonbaar) zodanig goed is dat je door kunt stromen.
Het 2e geval komt alleen maar voor als de top 10 ranking niet volledig bezet is.

Marco (scheids)
23-11-2008, 10:49
goede vraag.. weten ze dat bij de wfca zelf wel?

Wat heeft dat er mee te maken dan?

renamer
23-11-2008, 11:02
shooto nederland word toch vanuit de wfca gerunt?

Marco (scheids)
23-11-2008, 11:06
shooto nederland word toch vanuit de wfca gerunt?

Hoe kom je daar nu bij?

Shooto = Shooto = MMA

WFCA = WFCA = MT-KB-FC

jopke
23-11-2008, 11:16
waarom zet de wfca dan mma regels op hun site?:
http://www.wfca.info/frame-mma.htm

en waarom heeft de wfca dan mma titels?:
http://www.wfca.info/titels-mma.htm

Marco (scheids)
23-11-2008, 11:19
Maar dat wil niet zeggen dat Shooto ook van de WFCA is .... ze werken wel eens samen of gala's, maar het zijn twee op zich zelf staande bonden.

renamer
23-11-2008, 11:24
ik vond het a-b-c klasse gebeuren toch heeeeel wat overzichtelijker.. ik zie nu jongens die bij lange na geen pro zijn op pro regels vechten... volgens mij waren dr abc klasses juist gemaakt om mensen voor zichzelf te beschermen...

Marco (scheids)
23-11-2008, 11:27
Shooto heeft de C, C+, B en A klasse

De WFCA heeft mma amateur en mma pro regels

renamer
23-11-2008, 11:32
ja.. wat is het nou.. wfca is mt kb fc
en shooto is mma

ik snap er geen hol meer van...

Justinian
23-11-2008, 11:33
Over Shooto en de WFCA:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=75567

renamer
23-11-2008, 11:35
Over Shooto en de WFCA:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=75567

en het blijft een vager verhaal worden...

Marco (scheids)
23-11-2008, 11:36
Enamer ... wat is JOUW vraag dan?? ik probeer je te helpen, maar ik heb t idee dat je iets dwars zit?

Khanom Thom
23-11-2008, 11:39
Vreemd dat niet vermeld staat op de site van de WFCA dat alle MMA partijen vanuit de WFCA worden gevchten op Shooto regels

Dus; MMA (WFCA) = Shooto A,B,C en C+

Zo is het toch? Dit is wat ik venomen heb en dit lees je ook terug op het linkje wat Justian net poste. Ik kan het alleen niet terug vinden op de site van de WFCA. Er stond in het veleden wel een aankondiging op de site over de samenwerking tussen de WFCA en de Shooto bond.

renamer
23-11-2008, 11:40
hoe het nou zit.. wfca is... shooto is.. waneer mag je naar pro toe.. zijn daar geschreven regels voor of war er maar wat aangerommeld (zoals het op mij helaas wel overkomt)

ik heb nu iets te vaak gezien dat er ter plekke op gala's aan de regels gesleuteld word en dat er jurieleden en schreidrechters met elkaar in discussie gaan over hoe de regels nou eigenlijk zijn "afgesproken" (helmond marco ;))

Dennuz
23-11-2008, 11:41
Volgens mij hanteren Shooto en de WFCA gewoon hun eigen regels voor het MMA hoor.. Bij Shooto tellen posities bv. veel meer mee dan bij WFCA

Khanom Thom
23-11-2008, 11:43
Volgens mij hanteren Shooto en de WFCA gewoon hun eigen regels voor het MMA hoor.. Bij Shooto tellen posities bv. veel meer mee dan bij WFCA


Als er een Shooto partij is tijdens een gala van de WFCA is er toch altijd iemand van de Shootobond bij of heb ik dat nu mis...

Marco (scheids)
23-11-2008, 11:48
Vreemd dat niet vermeld staat op de site van de WFCA dat alle MMA partijen vanuit de WFCA worden gevchten op Shooto regels

Dus; MMA (WFCA) = Shooto A,B,C en C+

Zo is het toch? Dit is wat ik venomen heb en dit lees je ook terug op het linkje wat Justian net poste. Ik kan het alleen niet terug vinden op de site van de WFCA. Er stond in het veleden wel een aankondiging op de site over de samenwerking tussen de WFCA en de Shooto bond.

Dat was zo ... inmiddels gebruikt de WFCA hun eigen mma regels en niet meer de Shooto regels

Marco (scheids)
23-11-2008, 11:50
Als er een Shooto partij is tijdens een gala van de WFCA is er toch altijd iemand van de Shootobond bij of heb ik dat nu mis...

Mis .... :D

Justinian
23-11-2008, 11:51
Volgens mij hanteren Shooto en de WFCA gewoon hun eigen regels voor het MMA hoor.. Bij Shooto tellen posities bv. veel meer mee dan bij WFCA

Zo zou het in ieder geval niet moeten zijn, zie hieronder ;)


MMA wordt Shooto


AMSTERDAM, 9 oktober 2007



Vanaf heden zullen de WFCA (World Full Contact Association) en Shooto Holland actief met elkaar samenwerken op het gebied van Mixed Martial Arts (MMA) wedstrijden.

Aangezien de WFCA op het gebied van Muay Thai zeer ervaren is en Shooto dit is op het gebied van MMA, hebben beide partijen ervoor gekozen om hun krachten te bundelen. Door deze samenwerking is het mogelijk om één commissie aan te bieden, die in staat is om op hoog niveau Muay Thai en MMA (Shooto) wedstrijden te sanctioneren.



Sinds begin 2007 zijn alle door de WFCA gesanctioneerde MMA wedstrijden op Shooto gebaseerde regels gevochten. Aangezien Shooto een wereldwijd erkend MMA-systeem is, zullen in de toekomst op alle WFCA evenementen, MMA wedstrijden volgens het Shooto reglement worden gevochten. Door deze officiële reglementswijziging worden in het vervolg (WFCA gesanctioneerde) MMA wedstrijden, officiële Shooto wedstrijden. Dit zal ertoe leiden dat er eenduidigheid ontstaat in het MMA in Nederland; deelnemende vechters, de promotors en het publiek zullen daardoor exact weten volgens welke regels gevochten wordt.



Wij, -WFCA en Shooto Holland- zijn zeer enthousiast over dit samenwerkingsverband en hebben er alle vertrouwen in dat wij op deze wijze alle betrokkenen nóg beter van dienst zullen zijn!

Justinian
23-11-2008, 11:52
Dat was zo ... inmiddels gebruikt de WFCA hun eigen mma regels en niet meer de Shooto regels
Enig idee wat daarvan de reden is en sinds wanneer men hier op terug is gekomen? Ik vond het destijds een zeer goede stap naar uniforme MMA-regels in Nederland?

Marco (scheids)
23-11-2008, 11:54
hoe het nou zit.. wfca is... shooto is.. waneer mag je naar pro toe.. zijn daar geschreven regels voor of war er maar wat aangerommeld (zoals het op mij helaas wel overkomt)

ik heb nu iets te vaak gezien dat er ter plekke op gala's aan de regels gesleuteld word en dat er jurieleden en schreidrechters met elkaar in discussie gaan over hoe de regels nou eigenlijk zijn "afgesproken" (helmond marco ;))

Voor mma zijn (helaas) te veel organisatie's die elk hun eigen regels hanteren waardoor het er voor de vechters niet makkelijker op wordt om vooraf te weten op welke regels ze moeten vechten.

Daarom hou ik (meestal) voorafgaand op een gala waar ik zelf scheids een rules meeting met de vechter en coaches, dan kun je nooit discussies aan de ring krijgen !!

En helmond met een ;) zegt mij even niets ....

Marco (scheids)
23-11-2008, 11:56
Enig idee wat daarvan de reden is en sinds wanneer men hier op terug is gekomen? Ik vond het destijds een zeer goede stap naar uniforme MMA-regels in Nederland?

Geen idee waarom dat is teruggedraaid.
Misschien te duur voor promotors om bv een dubbele ringbezetting te hebben als je bv maar 1 mma amateur partij hebt.

Khanom Thom
23-11-2008, 12:12
Bedankt Marco, duidelijk!
Jammer dat er geen officieel persbericht hiervan is verzonden door de WFCA...