PDA

View Full Version : Belgische vechter knokt voor zijn leven



luc
02-12-2008, 00:27
Belgische vechter knokt voor zijn leven

Momenteel vecht Abdussamed Delialioglu in de intensive care al 10 dagen voor zijn leven.
Deze 21-jarige A-klasser uit Charleroi vocht 10 dagen geleden te Virton.
Na de partij klaagde hij over hevige hoofdpijn.
Een kwartier later zakte hij weg in een coma, en werd in allerijl naar de intensieve gebracht.
De schedelpan werd afgehaald, en kan nog steeds niet teruggeplaatst worden, er wordt constant vocht weggetrokken.
Zijn toestand gaat er elke dag op achteruit,en de dokters hebben aangegeven dat er niet veel meer te doen is.
De ouders logeren al deze tijd te Virton in een hotel, omdat ze niet van hun zoon zijn zijde willen wijken.
Als er iets met hun zoon gebeurt, willen ze hem begraven in Marokko.
De ouders zijn erg trotse mensen, en willen geen financiele hulp aanpakken, maar ik weet dat ze wel hulp kunnen gebruiken.
Na een telefoontje met Hakim, was deze onmiddelijk bereid om samen een hulpactie op te starten voor Abdu, of zijn ouders, ik hoop dat mixfight ook meedoet?
Ik ga morgen zijn rekeningnummer doorgeven,en wie wil helpen kan dat op de vechter zijn persoonlijke rekening.
Met dat geld kan ofwel hijzelf ofwel zijn ouders geholpen worden.
Ik wil echt niet wachten tot het te laat is,we kunnen samen NU iets doen om dit menselijk drama te verzachten.
Ik ben niet zo goed met woorden, maar jullie begrijpen het wel.
De blog van Abdussamed: Blog de abdu - Be Some One... - Skyrock.com (http://www.abdu.skyrock.com)

Ook daar kunnen jullie reacties kwijt.
er staan er al enkele van zijn vrienden.
Ik hoop op jullie steun.

MB667
02-12-2008, 08:23
heftig nieuws. Ik hoop dat het goed met hem komt.

Tony
02-12-2008, 08:28
goeiedag zeg, wat een bericht zo vroeg in de ochtend... Zeer triest nieuws dit...
denk dat we alleen maar met zijn allen kunnen hopen dat hier een wonder gaat plaatsvinden...

ashi76
02-12-2008, 08:47
Jezus wat een triest bericht zeg.
Ik hoop maar dat die jongen het redt.

Misschien is dit niet de meest tactische vraag, maar waar is het geld dat gestort moet worden voor bedoeld ?

luc
02-12-2008, 09:37
Jezus wat een triest bericht zeg.
Ik hoop maar dat die jongen het redt.

Misschien is dit niet de meest tactische vraag, maar waar is het geld dat gestort moet worden voor bedoeld ?


Als hij het redt, kan hij de eerste maanden zeker niet werken, en vermoed ik dat er zeer veel kosten gaan binnenlopen.
De dokters hebben aan de trainer al aangegeven dat het niet meer goed komt.
Dus waarschijnlijk zal het geld gebruikt worden om hem over te vliegen naar Marokko, en daar te begraven.
Ik wil echter niet tot de laatste minuut wachten,en dan pas wat opstarten en te laat zijn.
Ik vind het trouwens een normale zaak datv deze vraag gesteld wordt.

Christophe
02-12-2008, 14:30
:eek:

Klote nieuws zeg ... sterkte voor de ouders!

BBC
02-12-2008, 16:34
Sterkte voor de ouders en iedereen die hierbij betrokken is. Als je een rekeningnr. vermeld denk ik dat er wel een aantal Mixfighters financieel willen steunen.

Beaucoup de courage pour toute la famille et les proches. Si vous mettez un numero de compte sur le site je suis persuadé qu'il y aura des gens ici pour donner un coup de main.

DonChoa
02-12-2008, 16:41
zijn laatste partij vorige week was tegen een jongen van mijn club, naar horen zeggen heeft hij de volledige partij heel veel stoten op zn hoofd gekregen en wou maar niet 'ko' gaan, hij bleef door vechten tot het einde. maar eens in de kleedkamer begon alles slecht te gaan en hebben ze hem moeten wegvoeren met de ambulance,
zeer spijtige zaak.
Sterkte aan hem en zn familie

Mashkadov
02-12-2008, 16:52
Misschien doet het er niet toe maar toch voor de juistheid: ik denk dat hij van Turkse origine is. De link met Marokko ontgaat me.

Voor de rest wens ik de familie sterkte en dat god hem bijstaat.

Laat maar weten hoe we kunnen helpen.

MB667
02-12-2008, 16:55
Als je een rekeningnr. vermeld denk ik dat er wel een aantal Mixfighters financieel willen steunen.

idd ja

luc
02-12-2008, 23:44
idd ja


dit is het persoonlijke bankrekeningnr van Abdu:

IBAN: BE 08-001-4098672-13 rekeninghouder Deglialioglu Abdusamed. Locatie: Courcelles (charleroi)

voor Belgie: 001-4098672-13

Even korte info over de situatie:Vandaag was er even een lichte knippering van de ogen en vingertoppen de drainage van het vocht hebben ze even stil gelegd vandaag maar tegen vanavond moesten ze weer vocht uittrekken.
Moest er iets misgaan, zijn de ouders de begunstigde, dat lijkt mij het beste.
Ik wil bij deze iedereen bedanken voor hun medeleven.

luc
02-12-2008, 23:46
Misschien doet het er niet toe maar toch voor de juistheid: ik denk dat hij van Turkse origine is. De link met Marokko ontgaat me.

Voor de rest wens ik de familie sterkte en dat god hem bijstaat.

Laat maar weten hoe we kunnen helpen.

Is mijn fout. Van Nationaliteit gemist.
Zijn beste vriend is Imman Mokhtari, en die is Marrokaans dacht ik, daardoor heb ik me vergist.

luc
09-12-2008, 23:58
Als ik het Frans goed begrepen heb, is er goed nieuws!
Daar er de laatste 4 dagen minder vochtontwikkeling was, en er minder druk was , hebben de dokters besloten te opereren.
Die zeggen dat er een klein medisch wonder aan het gebeuren is.
Zij hadden Abdu geen kans meer gegeven enkele dagen terug.
Ze wijten het aan zijn jonge leeftijd , dat hun progose verkeered was, ik denk dat Abdu dus letterlijk aan het vechten is om er door te komen.
De vader zegt dat het ligt aan het feit dat er zoveel mensen aan het bidden zijn.
Zijn vader kan soms voor 2 minuten bij hem, hij vroeg aan zijn zoon om te knijpen als hij hem hoorde.
De vader zei dat zijn zoon kneep, de dokters zeggen dat het eerder een soort spasmen zijn.
Maar, .... het zijn rorende en hoopgevende momenten voor hun.
Morgen kan hij naar Charleroi worden overgebracht mits speciaal(duur) transport.
Dus goed om te weten dat onze centen en donaties niet naar een begrafenis gaan, maar ten goede van Abdu gaan zijn.
Immers, hij gaat maanden moeten revalideren en dergelijke.
Ik tracht jullie nu om de 2 dagen te briefen.
Ook over wat er met de centen gedaan zal worden natuurlijk.
Namens de ouders van Abdu, en trainer Abrayem,

BEDANKT !!!!!

Tony
10-12-2008, 08:26
Blijven geloven... dat is wat je moet doen op die momenten..
Hoewel de hele situatie nog steeds gruwelijk "tricky" is.. ben ik blij dat er positieve klanken naar voren komen.


STERKTE!!!

chief108
10-12-2008, 08:38
gelukkig man...

Muay Thai Elite
10-12-2008, 13:36
Ik ga niet zomaar geld sturen aan iemand die ik niet ken of zelfs ooit van heb gehoord. Als ik daarmee zou beginnen zou ik elke dag geld aan onbekenden kunnen storten. Ik neem aan dat hij verzekerd is?

Desalniettemin wil ik de beste man uiteraard veel sterkte wensen in deze moeilijke periode! Ik hoop dat het goed komt met hem. Dit zijn die grote nadelen van de sport, en er is altijd een risico dat het zo vervelend mis gaat.

BBC
10-12-2008, 17:52
Ik ga niet zomaar geld sturen aan iemand die ik niet ken of zelfs ooit van heb gehoord. Als ik daarmee zou beginnen zou ik elke dag geld aan onbekenden kunnen storten. Ik neem aan dat hij verzekerd is?

Desalniettemin wil ik de beste man uiteraard veel sterkte wensen in deze moeilijke periode! Ik hoop dat het goed komt met hem. Dit zijn die grote nadelen van de sport, en er is altijd een risico dat het zo vervelend mis gaat.

Niemand heeft om je mening gevraagd in dit topic. Als je geen geld wil geven, geef dan geen geld (niemand zal je daarover oordelen). Dit is niet de plaats voor een algemene discussie over financiële bijdragen. Misschien leest z'n familie wel mee? Think about it en als je hierover een opmerking hebt PM me dan.

FMACH
10-12-2008, 19:44
Niemand heeft om je mening gevraagd in dit topic. Als je geen geld wil geven, geef dan geen geld (niemand zal je daarover oordelen). Dit is niet de plaats voor een algemene discussie over financiële bijdragen. Misschien leest z'n familie wel mee? Think about it en als je hierover een opmerking hebt PM me dan.

+1

@Muay Thai Elite: I also do not know Abdu personally and anyway we sent over some Euros and asked for contribution on our website. Who cares about knowing someone? Help is needed - that`s a fact. Imagine it was you, laying there in hospital and around your parents.

Find no words...

Cu

Muay Thai Elite
10-12-2008, 20:10
Ik postte hier omdat ik graag mijn steun wil betuigen aan deze Martial Arts-collega. Meer niet.

Casparvdzouw
10-12-2008, 20:22
Niemand heeft om je mening gevraagd in dit topic. Als je geen geld wil geven, geef dan geen geld (niemand zal je daarover oordelen). Dit is niet de plaats voor een algemene discussie over financiële bijdragen. Misschien leest z'n familie wel mee? Think about it en als je hierover een opmerking hebt PM me dan.

Overdrijf het niet zo, hij zegt toch dat hij sterkte wenst aan die man. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij liever niet geld stuurt naar een(voor hem) onbekend persoon!