PDA

View Full Version : ******* een schande voor K-1 *spoiler*



Pages : [1] 2

Lionheart
06-12-2008, 13:49
Badr heeft topprestatis vandaag neergezet, maar zijn actie naar Remy Bonjaksy en trainer Ivan Hippolyte gaan te ver!!


De rode kaart is nog nooit in een finale uitgedeeld en Badr krijgt het voor elkaar het toch te presteren!

Hoe moet het verder met hem? Kan hij zijn straatmentaliteit achter hem laten en echt een groot sportman worden net Remy of is Badr gewoon geen echte kampioen.

Mijn vraag is : Waarom deed Badr dat? Het was een fair gevecht, tot dat moment?
Heeft hij zoveel haat voor Remy??

Het grootste gevecht dat Badr levert is het gevecht tegen zichzelf, dat hebben wij vandaag allemaal kunnen aanschouwen...

Jammer..

Wheelie
06-12-2008, 13:52
Bedankt voor de spoiler, bij deze een ban voor 1 dag.

http://img70.imageshack.us/img70/9064/full08lw3.gif

ashi76
06-12-2008, 13:53
Je was me net voor Kevin... ;)

Lion = correct !!!

Octavius
06-12-2008, 13:55
Hahahah Rode kaart voor Lionheart. Ps kan je hem niet verbannen naar kickbox.nl

Aarti
06-12-2008, 13:57
ik denk dat een blinde/zwarte vlek (KO,KO,KO,KO,KO) Hari heeft overvallen. Verstand op nul en knokken maar.

Italian*Berlusconi*
06-12-2008, 14:02
Hahahah Rode kaart voor Lionheart. Ps kan je hem niet verbannen naar kickbox.nl

hahaha...

het leek wel op het eind v/d eerste ronde dat er iets gezegd was oid.... hoe Badr naar zn hoek terug liep was echt starend naar achter kijken naar de hoek van Remy...
Wat een stomme actie, en dan op dit nivo, de hele wereld kijkt mee ed. Ze hadden hem direct moeten DQ'en ipv de docter check bij Remy enzo. Respectloos voor Remy, de sport, voor de k1 oraganisatie en de fans. Geen rood kaartje maar echt een straf / sanctie.

nick
06-12-2008, 14:09
voor de wedstrijd tikten ze elkaars handschoenen ook niet aan, viel mij op

deco'o
06-12-2008, 14:13
hoe heeft zijn eigen hoek gereageerd hierop eigenlijk?

blackadder
06-12-2008, 14:24
Verstand op nul.
Makkelijk zat voor hem.

blackadder
06-12-2008, 14:26
Bedankt voor de spoiler, bij deze een ban voor 1 dag.
Voor wat?:confused:

Thomasmurda
06-12-2008, 14:26
**********
Badr is de kampioen. Wat hij vandaag heeft laten zien is veel meer dan die 4 ton waard.

Alles verder goed met je?

BoysNoize
06-12-2008, 14:28
sisly is uitgeroepen tot echoput van het jaar !

MilfhunterMMA
06-12-2008, 14:30
*******
Badr is de kampioen. Wat hij vandaag heeft laten zien is veel meer dan die 4 ton waard.

jammer dat ik geen reps meer kan uitdelen. neg reps welteverstaan.

anonymous001
06-12-2008, 14:32
jammer dat ik geen reps meer kan uitdelen. neg reps welteverstaan.

Ik heb het effe voor je gedaan. ;)

sjaakie'tje
06-12-2008, 14:32
*********

Badr is de kampioen. Wat hij vandaag heeft laten zien is veel meer dan die 4 ton waard.

---Justinian

Let svp op je taalgebruik!

---/Justinian

Mijn respect voor hem groeide na zijn zeer sterke partijen, zowel mentaal als met zijn skills stond hij er. Porfessioneel 8 tellen nemen, geen paniek, echt top.
Na deze actie is hij echter niet "K-1 kampioen van 2008" maar "Loser van 2008".

Octavius
06-12-2008, 14:39
voor de wedstrijd tikten ze elkaars handschoenen ook niet aan, viel mij op

Deed Jerrel Venetiaan ook nooit.

boola
06-12-2008, 14:42
Mijn respect voor hem groeide na zijn zeer sterke partijen, zowel mentaal als met zijn skills stond hij er. Porfessioneel 8 tellen nemen, geen paniek, echt top.
Na deze actie is hij echter niet "K-1 kampioen van 2008" maar "Loser van 2008".

ben het hiermee eens en de partij tegen zimmerman kon ook beide kanten en helaas is het niet de eerste keer dat zijn stoppen doorslaan een groot vechter is dat ook buiten de ring helaas hari niet ben blij dat hij niet gewonnen heeft

BoysNoize
06-12-2008, 14:49
http://img70.imageshack.us/img70/9064/full08lw3.gif

En dan nog zeggen dat die footstomp niet goed raak was :S....Kijk hoe Bonjasky zijn hoofd naar beneden/achter klapt.!

123trisweat
06-12-2008, 14:50
zonde van de vechter badr. zonde voor mij als fan van het spelletje, maar nee.

ik heb alleen het stuk gezien (uitgerekend tijdens de finale komt er visite langs )waar badr doorgaat terwijl
1 remy op de grond ligt
2 scheids tussen beide komt
3 zie 2
4 zie 2
5 volgens mij een illegaal techniek gebruikt

Kreeg meteen het gevoel #@!#$!, wat is het een !@$!@#$

dacht echt dat hij iets respectvoller was geworden, nadat ik hem p. aerts zag verslinden.
Maar nee, ben bang dat het misschien niet in zit bij hem.

ps: misschien als K-1 hem niet uitbetaald dat ie de volgende keer ..................

topfighter
06-12-2008, 14:56
zonde van de vechter badr. zonde voor mij als fan van het spelletje, maar nee.

ik heb alleen het stuk gezien (uitgerekend tijdens de finale komt er visite langs )waar badr doorgaat terwijl
1 remy op de grond ligt
2 scheids tussen beide komt
3 zie 2
4 zie 2
5 volgens mij een illegaal techniek gebruikt

Kreeg meteen het gevoel #@!#$!, wat is het een !@$!@#$

dacht echt dat hij iets respectvoller was geworden, nadat ik hem p. aerts zag verslinden.
Maar nee, ben bang dat het misschien niet in zit bij hem.

ps: misschien als K-1 hem niet uitbetaald dat ie de volgende keer ..................

dit kan niet , het is geen mma !!!!! direct schorsen , en lang genoeg!!!!
Totaal geen respect !!!

Zando
06-12-2008, 14:57
Diskwalificatie volkomen terecht .. Idiote actie..

123trisweat
06-12-2008, 14:58
merk wel dat het voorval emoties bij me los maakt, best raar.

Illuminati
06-12-2008, 15:00
Vraag me af wat de reactie vanuit Manhoef is.

123trisweat
06-12-2008, 15:01
Vraag me af wat de reactie vanuit Manhoef is.

verrek ja, die had namelijk een hele goede avond. Heb genoten van zijn knock out

Thomasmurda
06-12-2008, 15:17
Hmm ik heb de finale nog ff nagekeken op de SBS site en geloof dat Hari op een gegeven moment ook tegen iemand in z'n hoek zei: "Hij is een homo", terwijl Remy in z'n hoek zat bij te komen..

Ik hoop dat ik 't verkeerd verstaan heb..

Judas
06-12-2008, 15:19
Hmm ik heb de finale nog ff nagekeken op de SBS site en geloof dat Hari op een gegeven moment ook tegen iemand in z'n hoek zei: "Hij is een homo", terwijl Remy in z'n hoek zat bij te komen..

Ik hoop dat ik 't verkeerd verstaan heb..

Dat is idd wat hij zei.

Ronald
06-12-2008, 15:47
Al het geleuter over afkomst is verwijderd (overigens ook de zinvolle dingen die er over gezegd werden door mensen die wel nadenken).
Wie er over blijft drammen krijgt een ban en kan even af gaan koelen.

deco'o
06-12-2008, 16:08
vraag me ook af hoe kia motors gaat reageren

Pernik
06-12-2008, 16:11
Dat "een schande" zou ik zo willen veranderen in "zonde", zo'n geweldig toernooi, reclame voor K1 in de wereld, bij zulke partijen maakt het niet uit waar de vechter vandaan komt en dan zo'n eind, hopelijk gaat Badr goed in de spiegel kijken en komt hij (mentaal) sterker terug, hem de grond in trappen is erg makkelijk nu, doe ik dus niet aan mee ( DQ natuurlijk 100 % terecht).

PD_EC
06-12-2008, 16:27
dit was een mooi toernooi met top partijen maar in de finale was het even mis
badr heeft een regel overtreden en moet daarvoor direct DQ moeten worden
maar hij kreeg eerst geel en naar die 5 minuten herstel voor remy kreeg hij rood en werdt DQ dan wordt er van alles geroepen hier dat remy een mietje is er toneel speelde en over badr worden dingen gezegt het is gebeurt en terug draaien kan niet meer dus laten we hopen dat de finale volgend jaar weer Top is zonder dit gedoe

Biiyen
06-12-2008, 16:32
Kijk eens naar die stream van SBS, als Remy in de hoek zit zegt Badr "Het is een homo". en Fred eroverheen "Wat zijn dat nu weer voor teksten?".

The O2 men
06-12-2008, 16:39
Begrijpt niemand de vechtstijl van Badr dan????
Natuurlijk had hij dat niet moeten doen, dat weet iedereen, OOK hijzelf!
Maar als hij vecht met zijn hart voor de winst op KO dan ben je soms net te laat om het vechtbeest onder controle te krijgen.
Dat komt wel met de jaren!
Hij is nog jong.
Ik vind dat hij een heel erg goed tournooi heeft gevochten!
En laat ik het zo zeggen, als het tegen Peter Aerts was geweest, was er door gevochten!
Volgend jaar Badr!!!!

Thomasmurda
06-12-2008, 16:53
vraag me ook af hoe kia motors gaat reageren


Idd ja. Toen ik zag dat 'ie met dat shirt opkwam dacht ik: Eindelijk een grote sponsor, maar waarom uitgerekend Badr? (aangezien 'ie nogal een badboy imago heeft)

Kia zal wel wat goed te praten hebben na dit drama..

Octavius
06-12-2008, 16:54
Idd ja. Toen ik zag dat 'ie met dat shirt opkwam dacht ik: Eindelijk een grote sponsor, maar waarom uitgerekend Badr? (aangezien 'ie nogal een badboy imago heeft)

Kia zal wel wat goed te praten hebben na dit drama..

Denk eerder omgekeerd.

Thomasmurda
06-12-2008, 17:01
Denk eerder omgekeerd.

Nouja, degene die binnen Kia met het idee kwam om Hari te sponseren zal wel billenkoek krijgen. Als bedrijf wil je natuurlijk niet geassocieerd worden met zo'n onsportieve sporter.

ICON
06-12-2008, 17:03
kan je lionheart nu geen neg reps geven nu hij gebanned is??

*zet in agenda, morgen neg reps geven aan lionheart*

Quato
06-12-2008, 17:05
Wat een trieste vertoning, gooit hier niet alleen een goeie kans op de wereldtitel een een hoop cash weg, maar naar respect van menig fan kan Hari nu ook wel fluiten. Diep en diep triest. Hoop dat ie nu met geen cent naar huis gaat en ze 'm nooit weer uitnodigen. Verpest met z'n actie de hele WGP finale.

Wheelie
06-12-2008, 17:13
kan je lionheart nu geen neg reps geven nu hij gebanned is??

*zet in agenda, morgen neg reps geven aan lionheart*

lmao :thup:

TOON
06-12-2008, 17:17
Persoonlijk vind ik dat de organisatie ook een steekje heeft laten vallen....gewoon meteen een rode kaart...hij maakt een vet illegale actie zelfs toen de scheids er tussen sprong...in iedere andere sport had ie meteen in kunnen rukken... hiermee hebben ze de sport ook geen goed gedaan, blijf je dat gezeik houden over dat 'acteren'
het was een soccerkick waar Wand trots op zou zijn pffffff
lamme actie! ban for life!

Wheelie
06-12-2008, 17:25
YOKOHAMA - - Badr Hari toonde na zijn diskwalificatie in de finalepartij van de ‘K-1 World GP Final 2008’ geen berouw. ,,Ik ben een emotioneel persoon. Ik kom om te knokken, of dat nou staand of liggend is”, merkte Hari na afloop op in de catacomben van de Yokohama Arena. Hij zei zich geërgerd te hebben aan de vechtstijl van Bonjasky. ,,Het was weer hetzelfde liedje met hem. Remy hield alleen zijn handen hoog. ”

Uit frustratie trapte de Amsterdammer van Marokkaanse komaf vervolgens Bonjasky in de tweede ronde tegen het gezicht, nadat de scheidsrechter al een stopteken had gegeven. In de eerste ronde trakteerde Bonjasky zijn 23-jarige opponent overigens al op een ‘down’.
,,Dit was een duur grapje en een goede les voor de volgende keer. Ik heb geen glazen bol, maar ik beloof me in het vervolg in te houden”, beweerde Hari. Volgens de ‘Golden Boy’, zoals zijn bijnaam luidt, had hij de K-1 geen slechte dienst bewezen. Integendeel. ,,Deze actie is goed voor de sport. De mensen vinden het niet leuk om altijd naar hetzelfde te kijken. Het was een schitterend toernooi.”

dietrik
06-12-2008, 17:29
Die Badr spoort dus duidelijk niet. Maar goed dat wisten we al.

Tony
06-12-2008, 17:31
*********

Badr is de kampioen. Wat hij vandaag heeft laten zien is veel meer dan die 4 ton waard.

---Justinian

Let svp op je taalgebruik!

---/Justinian

Ik heb in mijn +/- 8000 posts zo'n 3x neg reps uitgedeeld.

jij was die derde

123trisweat
06-12-2008, 17:32
YOKOHAMA - - Badr Hari toonde na zijn diskwalificatie in de finalepartij van de ‘K-1 World GP Final 2008’ geen berouw. ,,Ik ben een emotioneel persoon. Ik kom om te knokken, of dat nou staand of liggend is”, merkte Hari na afloop op in de catacomben van de Yokohama Arena. Hij zei zich geërgerd te hebben aan de vechtstijl van Bonjasky. ,,Het was weer hetzelfde liedje met hem. Remy hield alleen zijn handen hoog. ”

Uit frustratie trapte de Amsterdammer van Marokkaanse komaf vervolgens Bonjasky in de tweede ronde tegen het gezicht, nadat de scheidsrechter al een stopteken had gegeven. In de eerste ronde trakteerde Bonjasky zijn 23-jarige opponent overigens al op een ‘down’.
,,Dit was een duur grapje en een goede les voor de volgende keer. Ik heb geen glazen bol, maar ik beloof me in het vervolg in te houden”, beweerde Hari. Volgens de ‘Golden Boy’, zoals zijn bijnaam luidt, had hij de K-1 geen slechte dienst bewezen. Integendeel. ,,Deze actie is goed voor de sport. De mensen vinden het niet leuk om altijd naar hetzelfde te kijken. Het was een schitterend toernooi.”

Nou als ie dit heeft gezegd dan maar 1 talentvolle vechter minder in K-1 in de toekomst. Geef zijn portie dan maar aan Zimmerman.

Durfal
06-12-2008, 18:24
Begrijpt niemand de vechtstijl van Badr dan????
Natuurlijk had hij dat niet moeten doen, dat weet iedereen, OOK hijzelf!
Maar als hij vecht met zijn hart voor de winst op KO dan ben je soms net te laat om het vechtbeest onder controle te krijgen.
Dat komt wel met de jaren!
Hij is nog jong.
Ik vind dat hij een heel erg goed tournooi heeft gevochten!
En laat ik het zo zeggen, als het tegen Peter Aerts was geweest, was er door gevochten!
Volgend jaar Badr!!!!

Ten eerste doet Peter Aerts zoiets onsportiefs als dit niet en ja die rode kaart had meteen gegeven moeten worden.
Die onvolwassen arrogante Hari had geen seconde langer in die K1 ring mogen staan!!
Natuurlijk moet je er keihard zelf voor knokken maar het is ook een grote eer om in die K1 ring te mogen staan!!!! en dan doe je dit!!!!
Overigens zou elke vechter wie dan ook na deze oerstomme actie gediskwalificeerd worden
wie dan ook!!!!!
En dan nog doodleuk gaan screeuwen dat je tegenstander een homo is!! wat een idioot sorry hoor, ga idd maar lekker mma knokken met Kimbo als footstomps schijnbaar een favoriete techniek van je zijn....... echt allemaal te gek voor woorden dit geheel.....

anonymous001
06-12-2008, 18:26
Begrijpt niemand de vechtstijl van Badr dan????
Natuurlijk had hij dat niet moeten doen, dat weet iedereen, OOK hijzelf!
Maar als hij vecht met zijn hart voor de winst op KO dan ben je soms net te laat om het vechtbeest onder controle te krijgen.


Nee, begrijp ik niet.

En dat gelul over 'vechtbeest' of 'adrenaline' of weet ik wat voor bullshit nog veel minder.

lopez86
06-12-2008, 18:39
Ondanks zijn altijd al discutabele gedrag had ik erg veel respect voor Badr zijn manier van vechten en ring presence.
Dat is bij deze naar een absoluut dieptepunt gedaalt.
Ik hoop dat ze hem bij K-1, It's Showtime en elke andere organisatie voor een jaar, of zelfs permanent, eruit gooien.
Zo'n jongen moet hard gestraft worden.
Wie niet horen wil moet maar voelen.

Lee Hottie # 1 fan
06-12-2008, 18:46
idd wat een lul die badr.. dit valt niet goed te praten

ik geef remy zelfs gelijk.. badr naait hem remy naait terug het enige wat de org. kon don was een DQ..

en dan nog Badr stond al dik achter op punten dus als remy met zijn verdedigende stijl de pot had uitgevochten wat ie als de beste kan had Remy als nog gewonnen

el bastardo
06-12-2008, 18:55
Ik hoop dat dit geleuter van Badr vanavond niet wordt uitgezonden. Komt de sport echt niet ten goede.

wout61
06-12-2008, 19:00
Echt een kut reactie van badr.
Baal er goed van was net zo'n mooi toernooi.
Zimmerman,saki noem maar op allemaal top prestaties.
Echt reclame voor de k1 en dan dit.
Echt jammer maar bonjaskey heeft het wel verdiend.
Jammer dat ze het niet af konden maken maar wel terecht.
Laar hari maar een jaartje niet vechten.
Maar ja dat zou ook weer jammer zijn.

weks
06-12-2008, 19:43
zonde dat het zo moest gaan
is toch die straatmentaliteit die hij niet los kon laten
zonde

Briant
06-12-2008, 19:48
Het was een geweldig toernooi. Remy speelde geen toneel, dr waren artsen bij lijkt me sterk dat die dat niet door hebben. Daarnaast was de actie onbegrijpelijk van Badr Hari. De enige manier dat ik hem nog zie terug keren in het K1 circuit als hij groot en openlijk excuses aanbied voor zn wangedrag jegens Remy en jegens de organisatie van het K1. Jammer want het was een geweldig toernooi, dat dit zo'n schaduw moet hebben.
We zullen de komende dagen moeten zien wat de gevolgen zijn voor k1 en de vechters.

Wheelie
06-12-2008, 19:53
YouTube - K-1.wmv (http://nl.youtube.com/watch?v=RLiIm2Kv7iI)

Devster
06-12-2008, 19:59
En hij probeert het nog recht te lullen ook:

Hari toont geen berouw - Telegraaf.nl - De website van wakker Nederland [Telesport] (http://www.telegraaf.nl/telesport/2735835/__Hari_toont_geen_berouw__.html?p=1,1)

Wat een arrogantie...

ICON
06-12-2008, 20:00
ik zag ook dat de dokter dat lampje van links naar rechts bewoog en dat remy zijn ogen niet mee met het lichtje bewoog

paspoes
06-12-2008, 20:04
Heavy Shit, wel jammer van zo'n aktie:thown:

ArjanV
06-12-2008, 20:05
Valt me nog mee van hem dat hij niet over "toneelspelen" begint...
Dat zal zelfs hem nog net iets te ver gaan gezien zijn partij tegen Karaev destijds...

Wheelie
06-12-2008, 20:09
Hele partij

YouTube - Badr Hari vs Remy Bonjaski (http://nl.youtube.com/watch?v=xzejxfKC_WY)

Tsuki
06-12-2008, 20:10
ik zag ook dat de dokter dat lampje van links naar rechts bewoog en dat remy zijn ogen niet mee met het lichtje bewoog


ik praat absoluut niet goed wat badr heeft gedaan en de DQ was meer dan terecht maar kom op zeg remy doet net of iemand hem een aantal maal vol op zijn hoofd heeft getrapt zonder verdediging ................ ik vind het nogal overdreven van hem.

Wheelie
06-12-2008, 20:13
Remy is gewoon slim geweest en heeft nu lekker $ 400.000,- op zijn rekening staan ;)

ICON
06-12-2008, 20:14
ik praat absoluut niet goed wat badr heeft gedaan en de DQ was meer dan terecht maar kom op zeg remy doet net of iemand hem een aantal maal vol op zijn hoofd heeft getrapt zonder verdediging ................ ik vind het nogal overdreven van hem.

ik zeg ook niet dat dat niet gespeeld kan zijn.... t viel me alleen op ;-)

paspoes
06-12-2008, 20:15
Offtopic,

De Admins waren druk bezig vandaag met waarschuwingen delen hier en daar :lol: reps voor de admins :thup:

Ontopic,

Zonde van zo finale

deco'o
06-12-2008, 20:17
badrs achterste had het anders ook flink te verduren tijdens zijn val na de trap

Justinian
06-12-2008, 20:18
ik praat absoluut niet goed wat badr heeft gedaan en de DQ was meer dan terecht maar kom op zeg remy doet net of iemand hem een aantal maal vol op zijn hoofd heeft getrapt zonder verdediging ................ ik vind het nogal overdreven van hem.
Deja vu

http://www.youtube.com/watch?v=x78Vk2JP3a8

:whistling:

Eelco
06-12-2008, 20:18
Vraag me nog steeds af waarom Hari niet gelijk gediskwalificeerd werd na die actie, eerst geel geven, dan wachten of Remy nog verder kan en vervolgens rood en DQ??
Vind het op zijn plaats als Hari, in dit geval, direct na zo'n actie gediskwalificeerd wordt ongeacht af Remy doorkan of niet.

dimitri
06-12-2008, 20:18
Remy had 'm gewoon moeten heelhooken toch

De dikke nudist
06-12-2008, 20:18
En toch wil ik Badr uitroepen tot Man of the Night.
Hij hep gewoon geslacht.

Justinian
06-12-2008, 20:18
Valt me nog mee van hem dat hij niet over "toneelspelen" begint...
Dat zal zelfs hem nog net iets te ver gaan gezien zijn partij tegen Karaev destijds...
Je was me voor ;)

kooivechter
06-12-2008, 20:20
ik praat absoluut niet goed wat badr heeft gedaan en de DQ was meer dan terecht maar kom op zeg remy doet net of iemand hem een aantal maal vol op zijn hoofd heeft getrapt zonder verdediging ................ ik vind het nogal overdreven van hem.

dat meen je toch niet serieus. Jij bent helderziend en denkt op dat moment even te weten wat Remy voelt. 1 zo'n trap is al teveel.
En daarnaast dat mensen zich nog druk gaan maken of remy wel of niet volgens hun acteerde. Dat heeft toch geen enkele meerwaarde. Badr is sowieso gediskwalificeerd en of hij hem nu wel of niet goed raakte is toch van geen enkel belang. Wees juist blij dat het nog goed afliep voor Remy na zo'n trap.

De dikke nudist
06-12-2008, 20:24
dat meen je toch niet serieus. Jij bent helderziend en denkt op dat moment even te weten wat Remy voelt. 1 zo'n trap is al teveel.
En daarnaast dat mensen zich nog druk gaan maken of remy wel of niet volgens hun acteerde. Dat heeft toch geen enkele meerwaarde. Badr is sowieso gediskwalificeerd en of hij hem nu wel of niet goed raakte is toch van geen enkel belang. Wees juist blij dat het nog goed afliep voor Remy na zo'n trap.

Als Remy had door gewild had Badr alleen een puntenstraf gekregen denk ik.
De K-1 finale wordt niet zo makkelijk stilgelegd.

Tov
06-12-2008, 20:25
Remy is gewoon slim geweest en heeft nu lekker $ 400.000,- op zijn rekening staan ;)

en gelijk heeft hij. Als de scheids zijn werk goed had gedaan en gelijk de 'juiste' kleur kaart had getrokken was en ook geen gezeur over toneelspelen geweest. Hij (de scheids) kan zo voor de KNVB gaan werken.

kooivechter
06-12-2008, 20:30
Als Remy had door gewild had Badr alleen een puntenstraf gekregen denk ik.
De K-1 finale wordt niet zo makkelijk stilgelegd.

Dat klopt. Alleen dat gedeelte kun je de k-1 zelf verwijten. Bij zo'n actie van Badr had het natuurlijk gelijk een diskwalificatie moeten zijn. Hoe graag wij en de k1 deze partij zouden willen vervolgen. Je zag dat de k1 dit niet had verwacht en zich ook geen raad wist met deze situatie.

kooivechter
06-12-2008, 20:31
en gelijk heeft hij. Als de scheids zijn werk goed had gedaan en gelijk de 'juiste' kleur kaart had getrokken was en ook geen gezeur over toneelspelen geweest. Hij (de scheids) kan zo voor de KNVB gaan werken.

x2

De dikke nudist
06-12-2008, 20:35
Tov en kooivechter zijn correct.
Door op deze manier te reageren werd de uitkomst praktisch aan Remy overgelaten.

Hari was gewoon een lullo.

leks
06-12-2008, 20:38
Trouwens die klap waarop Hari neerging was nog een bitchslap ook, zou daar ms de frustatie in hebben gezeten? ;)

ICON
06-12-2008, 20:41
ik had ook niet echt het idee dat hij neerging maar dat hij gewoon die trap probeerde te ontwijken.

Justinian
06-12-2008, 20:41
Als Remy had door gewild had Badr alleen een puntenstraf gekregen denk ik.
De K-1 finale wordt niet zo makkelijk stilgelegd.
Dat doet er niet toe! Waar het om gaat is dat Badr er voor heeft gekozen de regels op (zeer) grove wijze te overtreden. Hij brengt Remy daarmee schade toe, die hij hem tot dan toe niet heeft kunnen toebrengen. Getuige ook zijn reactie (Telegraaf): Hij zei zich geërgerd te hebben aan de vechtstijl van Bonjasky. "Het was weer hetzelfde liedje met hem. Remy hield alleen zijn handen hoog." Als Remy toch had besloten om te gaan vechten dan zou hij door die stoten en footstomp wellicht minder scherp vechten en had Badr daar mogelijk (onterecht) van kunnen profiteren. Met andere woorden het is Badr die hier laf heeft gespeeld en niet Remy die terecht blijft zitten.

Remy hield zich netjes aan de regels - hoge dekking of niet - en zo behoor je een wedstrijd te winnen. Als je je tijdens een K-1 wedstrijd stoort aan de vechtstijl van je tegenstander en je om die reden maar besluit hem een footstomp te geven dan ben je mijns inziens niet geschikt voor het spel. Ik vind Badr een geweldige vechter om naar te kijken en eerlijk gezegd had ik het hem na Peter Aerts zeer gegund. Maar dit slaat werkelijk nergens op. Ik had gedacht dat Badr nog met een aanleiding zou komen die mogelijk begrip (geen acceptatie) zou opleveren. De enige aanleiding die ik tot nu toe heb gelezen is dus dat Remy zijn dekking goed voor elkaar heeft... :wacko: Gemakshalve wordt maar even vergeten dat Remy vanuit die dekking Badr wel 8 tellen heeft bezorgd.

Natuurlijk speelt emotie een rol, maar op dit niveau moet je dit soort grove overtredingen uit je hoofd laten. Ik hoop voor Badr dat hij dit probleem op weet te lossen, want voor het overige behoort hij qua niveau tot de top en zie ik hem graag vechten.

Guillermo
06-12-2008, 20:54
Natuurlijk speelt emotie een rol, maar op dit niveau moet je dit soort grove overtredingen uit je hoofd laten. Ik hoop voor Badr dat hij dit probleem op weet te lossen, want voor het overige behoort hij qua niveau tot de top en zie ik hem graag vechten.

Als hij nu al zijn emoties niet onder controle heeft tijdens een wedstrijd hoe gaat hij in godsnaam dan deze blamage te boven komen nu driekwart (of meer) van zijn fans zwaar teleurgesteld is? Na deze aktie toont hij zich mentaal ongeschikt vind ik. I could be wrong :(

TOON
06-12-2008, 20:55
Dat doet er niet toe! Waar het om gaat is dat Badr er voor heeft gekozen de regels op (zeer) grove wijze te overtreden. Hij brengt Remy daarmee schade toe, die hij hem tot dan toe niet heeft kunnen toebrengen. Getuige ook zijn reactie (Telegraaf): Hij zei zich geërgerd te hebben aan de vechtstijl van Bonjasky. "Het was weer hetzelfde liedje met hem. Remy hield alleen zijn handen hoog." Als Remy toch had besloten om te gaan vechten dan zou hij door die stoten en footstomp wellicht minder scherp vechten en had Badr daar mogelijk (onterecht) van kunnen profiteren. Met andere woorden het is Badr die hier laf heeft gespeeld en niet Remy die terecht blijft zitten.

Remy hield zich netjes aan de regels - hoge dekking of niet - en zo behoor je een wedstrijd te winnen. Als je je tijdens een K-1 wedstrijd stoort aan de vechtstijl van je tegenstander en je om die reden maar besluit hem een footstomp te geven dan ben je mijns inziens niet geschikt voor het spel. Ik vind Badr een geweldige vechter om naar te kijken en eerlijk gezegd had ik het hem na Peter Aerts zeer gegund. Maar dit slaat werkelijk nergens op. Ik had gedacht dat Badr nog met een aanleiding zou komen die mogelijk begrip (geen acceptatie) zou opleveren. De enige aanleiding die ik tot nu toe heb gelezen is dus dat Remy zijn dekking goed voor elkaar heeft... :wacko: Gemakshalve wordt maar even vergeten dat Remy vanuit die dekking Badr wel 8 tellen heeft bezorgd.

Natuurlijk speelt emotie een rol, maar op dit niveau moet je dit soort grove overtredingen uit je hoofd laten. Ik hoop voor Badr dat hij dit probleem op weet te lossen, want voor het overige behoort hij qua niveau tot de top en zie ik hem graag vechten.

x1000

el bastardo
06-12-2008, 20:58
Dat doet er niet toe! Waar het om gaat is dat Badr er voor heeft gekozen de regels op (zeer) grove wijze te overtreden. Hij brengt Remy daarmee schade toe, die hij hem tot dan toe niet heeft kunnen toebrengen. Getuige ook zijn reactie (Telegraaf): Hij zei zich geërgerd te hebben aan de vechtstijl van Bonjasky. "Het was weer hetzelfde liedje met hem. Remy hield alleen zijn handen hoog." Als Remy toch had besloten om te gaan vechten dan zou hij door die stoten en footstomp wellicht minder scherp vechten en had Badr daar mogelijk (onterecht) van kunnen profiteren. Met andere woorden het is Badr die hier laf heeft gespeeld en niet Remy die terecht blijft zitten.

Remy hield zich netjes aan de regels - hoge dekking of niet - en zo behoor je een wedstrijd te winnen. Als je je tijdens een K-1 wedstrijd stoort aan de vechtstijl van je tegenstander en je om die reden maar besluit hem een footstomp te geven dan ben je mijns inziens niet geschikt voor het spel. Ik vind Badr een geweldige vechter om naar te kijken en eerlijk gezegd had ik het hem na Peter Aerts zeer gegund. Maar dit slaat werkelijk nergens op. Ik had gedacht dat Badr nog met een aanleiding zou komen die mogelijk begrip (geen acceptatie) zou opleveren. De enige aanleiding die ik tot nu toe heb gelezen is dus dat Remy zijn dekking goed voor elkaar heeft... :wacko: Gemakshalve wordt maar even vergeten dat Remy vanuit die dekking Badr wel 8 tellen heeft bezorgd.

Natuurlijk speelt emotie een rol, maar op dit niveau moet je dit soort grove overtredingen uit je hoofd laten. Ik hoop voor Badr dat hij dit probleem op weet te lossen, want voor het overige behoort hij qua niveau tot de top en zie ik hem graag vechten.
Had het niet beter kunnen verwoorden.

chief108
06-12-2008, 21:00
Had het niet beter kunnen verwoorden.
dat verbaast niemand...
dit was al een erg lange post van je... :rolleyes:

helpt dus toch die bijlessen van je 8 jarige buurmeisje

blackadder
06-12-2008, 21:06
Als hij nu al zijn emoties niet onder controle heeft tijdens een wedstrijd hoe gaat hij in godsnaam dan deze blamage te boven komen nu driekwart (of meer) van zijn fans zwaar teleurgesteld is? Na deze aktie toont hij zich mentaal ongeschikt vind ik. I could be wrong :(
Op KB.nl lopen ze hem nog steeds als trouwe hondjes achterna.

Octavius
06-12-2008, 21:18
Op KB.nl lopen ze hem nog steeds als trouwe hondjes achterna.

Sommige willen alleen geloven wat ze willen geloven.


@ Justi. 2x Niks aan toe te voegen.

el bastardo
06-12-2008, 21:48
dat verbaast niemand...
dit was al een erg lange post van je... :rolleyes:

helpt dus toch die bijlessen van je 8 jarige buurmeisje
Heeft mn buurmeisje weer lopen klagen? Ze krijgt er genoeg voor! ;)

Wheelie
06-12-2008, 22:00
Op KB.nl lopen ze hem nog steeds als trouwe hondjes achterna.

Ik had niet anders verwacht ;)

SebasMMA
06-12-2008, 22:02
Ik zal wel een ban krijgen maar ik ben nu zo fucking pissed. Ik heb alles door m'n kamer gesmeten en ik baal vooral voor Remy. Gatverdamme. Ik hoop dat Badr allebei z'n knieen breekt en portier mag zijn voor de rest van z'n leven. Bedankt Badr, de hele Nederlandse vechtsport-scene weer 10 jaar terug gezet. Vieze klootzak.

MMARuud
06-12-2008, 22:19
Dat doet er niet toe! Waar het om gaat is dat Badr er voor heeft gekozen de regels op (zeer) grove wijze te overtreden. Hij brengt Remy daarmee schade toe, die hij hem tot dan toe niet heeft kunnen toebrengen. Getuige ook zijn reactie (Telegraaf): Hij zei zich geërgerd te hebben aan de vechtstijl van Bonjasky. "Het was weer hetzelfde liedje met hem. Remy hield alleen zijn handen hoog." Als Remy toch had besloten om te gaan vechten dan zou hij door die stoten en footstomp wellicht minder scherp vechten en had Badr daar mogelijk (onterecht) van kunnen profiteren. Met andere woorden het is Badr die hier laf heeft gespeeld en niet Remy die terecht blijft zitten.

Remy hield zich netjes aan de regels - hoge dekking of niet - en zo behoor je een wedstrijd te winnen. Als je je tijdens een K-1 wedstrijd stoort aan de vechtstijl van je tegenstander en je om die reden maar besluit hem een footstomp te geven dan ben je mijns inziens niet geschikt voor het spel. Ik vind Badr een geweldige vechter om naar te kijken en eerlijk gezegd had ik het hem na Peter Aerts zeer gegund. Maar dit slaat werkelijk nergens op. Ik had gedacht dat Badr nog met een aanleiding zou komen die mogelijk begrip (geen acceptatie) zou opleveren. De enige aanleiding die ik tot nu toe heb gelezen is dus dat Remy zijn dekking goed voor elkaar heeft... :wacko: Gemakshalve wordt maar even vergeten dat Remy vanuit die dekking Badr wel 8 tellen heeft bezorgd.

Natuurlijk speelt emotie een rol, maar op dit niveau moet je dit soort grove overtredingen uit je hoofd laten. Ik hoop voor Badr dat hij dit probleem op weet te lossen, want voor het overige behoort hij qua niveau tot de top en zie ik hem graag vechten.

Helemaal waar!

Vooral ook;

Als Remy toch had besloten om te gaan vechten dan zou hij door die stoten en footstomp wellicht minder scherp vechten en had Badr daar mogelijk (onterecht) van kunnen profiteren. Met andere woorden het is Badr die hier laf heeft gespeeld en niet Remy die terecht blijft zitten.voor alle mensen die het toneel spelen vonden

Na zoiets kun je toch niet meer met je hoofd goed bij de wedstrijd zijn! Het zou dom zijn geweest van Remi als hij door zou hebben gevochten! En dom is hij niet, integendeel lijkt me een erg intelligente kerel (itt **** **** :boos:)

ps vindt de scheids wel een held hoe die Hari weg haalde. En idd was het beter geweest om meteen rood te geven maar kan me voorstellen dat het een moeilijke beslissing was om zo snel te maken (zo'n foutje moet kunnen immers dit werd goed hersteld).

Hagelslag
06-12-2008, 23:26
Ik zal wel een ban krijgen maar ik ben nu zo fucking pissed. Ik heb alles door m'n kamer gesmeten en ik baal vooral voor Remy. Gatverdamme. Ik hoop dat Badr allebei z'n knieen breekt en portier mag zijn voor de rest van z'n leven. Bedankt Badr, de hele Nederlandse vechtsport-scene weer 10 jaar terug gezet. Vieze klootzak.Bij deze heb je mijn steun om niet gebanned te worden, al is dit wel erg rigoreus. Ach iedereen zijn verzetje toch.
Wat Hari heeft gedaan mag hem in mijn ogen z'n contract kosten. Hij heeft de K-1, het kickboxen en zichzelf te schande genaakt. Het is wel zo dat er nu in 150 landen te zien is hoe de finalist van het grootste vechtsporttoernooi ter wereld zich als een beest gedraagt. Dit gaat weer een hoop negatieve publiciteit opleveren.
Ik vind dat de K-1 in dit geval maar het voorbeeld van de UFC moet volgen. Toen Sobral zich daar op een soortgelijke manier gedroeg hebben ze ook zijn contract ontbonden.

Wheelie
06-12-2008, 23:52
Dit postte iemand op kakutougi die daar aanwezig was


The thing that kills me about the last fight is that Hari had the croud to a Masato like level. By that I mean that even when his shots were being blocked the crowd was going crazy. He went from that to having people follow him out and throw food at him. Bottomeline is he didn't know what to do with Remy. Remy stayed defence and was content with countering. Hari wanted him to get wild so he could get through his gaurd. The mental match played out as a half a round with no strikes. Remy then pushed forward and through punches and kicks when Hari stopped. He got him on the ropes and scored the down. He almost decapitated him with that kick. If I had known what was coming I would have prayed for the kick to have landed. Hari just seem to lose it. Even in that flurry he hit all gloves and just wanted to get through to Remy. So his single leg and ground n pound to a foot stomp finish is the best he could come up with.

I am going to tell you this know. Remy was out of it. His head bounced of the mat. When he was being given the award they had to get his attention back, because he was looking at the floor. I too wanted him to finish the fight, but by the looks of him that would have just given Hari the win. Bonjasky is a guy who two years ago left the ring to a groin shot, came back to the fight and got hit again in the groin. Then went on to score a down and win the fight. I don't see this as a wanted out situation, because he was winning. I am glad Remy won and I think more fans will flock to him now. He is famous, but the old gaurd is still loved more.

TOON
06-12-2008, 23:59
wat een wijze woorden!!

anonymous001
07-12-2008, 00:31
Tov en kooivechter zijn correct.
Door op deze manier te reageren werd de uitkomst praktisch aan Remy overgelaten.

Hari was gewoon een lullo.

Ja.

Behalve dan dat de scheidsrechter het ook gewoon goed deed...

Eerst geel, omdat je nog niet weet hoe het verder loopt, daarna rood, omdat Bonjasky niet door blijkt te kunnen gaan.

Klaar. :cool2:

anonymous001
07-12-2008, 00:35
Oe.

Morgen is ie jarig!

En dan allemaal uit volle borst: LANG ZAL IE LEVEN, LANG ZAL IE LEVEN!!!!!

:jason2:

TOON
07-12-2008, 00:46
Ja.

Behalve dan dat de scheidsrechter het ook gewoon goed deed...

Eerst geel, omdat je nog niet weet hoe het verder loopt, daarna rood, omdat Bonjasky niet door blijkt te kunnen gaan.

Klaar. :cool2:

Ben ik het eigenlijk niet mee eens...ze hadden hem gewoon direct rood moeten geven, niet eerst afwachten hoe het met Remy ging, want stel he...stel dat Remy doorgevochten had en in ronde drie zwaar KO gegaan was...dan had Badr gewonnen en dan was niemand maar dan ook niemand blij.... iemand die zo zwaar de regels overtreed had direct rood moeten krijgen! bij iedere andere kickbokswedstrijd dan de K1 finale partij was de pot meteen gestopt....

Octavius
07-12-2008, 00:55
Een ding is zeker. Hij gaat zonder geld naar huis.



Article 14 – PENALTY
In case the fighter delivers foul techniques, the fighter will be penalized in the following manner.
 The full amount (100%) of fight money shall be confiscated when a fighter is disqualified (three points reduction).

anonymous001
07-12-2008, 00:58
Ben ik het eigenlijk niet mee eens...ze hadden hem gewoon direct rood moeten geven, niet eerst afwachten hoe het met Remy ging, want stel he...stel dat Remy doorgevochten had en in ronde drie zwaar KO gegaan was...dan had Badr gewonnen en dan was niemand maar dan ook niemand blij.... iemand die zo zwaar de regels overtreed had direct rood moeten krijgen! bij iedere andere kickbokswedstrijd dan de K1 finale partij was de pot meteen gestopt....

Hmm...

Ja, ik snap je punt. Maar als Remy door had willen vechten, wat dan? Dan was de finale met een domper geeindigd, terwijl beide vechters door wilden...

Volgens mij is het standaard om minpunten toe te kennen bij een overtreding. Als vervolgens blijkt dat door die overtreding de ander uitgeschakeld is, dan gaat het voordeel naar degene die het slachtoffer was...

Zo is het toch? (bedoel ik serieus...)

Octavius
07-12-2008, 01:02
Article 13 – DISQUALIFICATION

A fighter shall be disqualified and fined the full amount (100%) of fight money in following conditions.

A fighter intentionally uses a foul technique and the referee declares the disqualification to the fighter.
A fighter fails to follow the referee's instructions during a match.
A fighter is late for a match or does not show up at all.
A fighter exhibits ill-mannered behavior or a malicious attitude during a match.
The referee determines that a fighter does not have the will to fight.
When a fighter receives three (3) point reductions due to foul techniques within one (1) round.
The official physician deems a fighter unfit to fight as a result of a medical check.
A corner man has entered in the ring or touched one of the fighters during the match. And in case corner men scuffles with each other.
A fighter is found to be positive in the result of doping test.
A fighter is found to have broken other rules.

TOON
07-12-2008, 01:03
Hmm...

Ja, ik snap je punt. Maar als Remy door had willen vechten, wat dan? Dan was de finale met een domper geeindigd, terwijl beide vechters door wilden...

Volgens mij is het standaard om minpunten toe te kennen bij een overtreding. Als vervolgens blijkt dat door die overtreding de ander uitgeschakeld is, dan gaat het voordeel naar degene die het slachtoffer was...

Zo is het toch? (bedoel ik serieus...)

ik weet het eerlijk gezegd niet, kan zo een twee drie geen soortgelijk voorbeeld voor de geest halen... als Remy doorgevochten had en Hari had gewonnen dan had ik er in ieder geval nog zwaarder de pest in gehad...

TOON
07-12-2008, 01:15
thanks Octavius...zie er al drie tussen staan waar ie een DQ voor verdiend had idd...

gieloe
07-12-2008, 01:22
LOL...

@Fietsen op de stoep mag ook niet!

De dikke nudist
07-12-2008, 01:23
LOL...

@Fietsen op de stoep mag ook niet!

Ik LOL'de.

TOON
07-12-2008, 01:31
badr vond het niet zo'n schande zo te horen...

Dalton
07-12-2008, 01:46
Mededeling van K1 organisatie:

K-1 Event Producer Sadaharu Tanikawa's post-event remarks suggested that Hari's conduct had not only hurt Bonjasky the fighter, but also K-1 the sport: "It was such a careless thing for Badr Hari to do. He was incredible in the first and second fights, so it was such a waste. The event was broadcast to 150 countries. If we forgave Hari for such behavior, it would be insulting to all the other fighters. Giving him a red card means he will be fined his entire purse. On top of that, we will have to think of some further punishment after discussing this with Nobuaki Kakuda."

anoniem gg
07-12-2008, 01:46
YOKOHAMA - - Badr Hari toonde na zijn diskwalificatie in de finalepartij van de ‘K-1 World GP Final 2008’ geen berouw. ,,Ik ben een emotioneel persoon. Ik kom om te knokken, of dat nou staand of liggend is”, merkte Hari na afloop op in de catacomben van de Yokohama Arena. Hij zei zich geërgerd te hebben aan de vechtstijl van Bonjasky. ,,Het was weer hetzelfde liedje met hem. Remy hield alleen zijn handen hoog. ”

Uit frustratie trapte de Amsterdammer van Marokkaanse komaf vervolgens Bonjasky in de tweede ronde tegen het gezicht, nadat de scheidsrechter al een stopteken had gegeven. In de eerste ronde trakteerde Bonjasky zijn 23-jarige opponent overigens al op een ‘down’.
,,Dit was een duur grapje en een goede les voor de volgende keer. Ik heb geen glazen bol, maar ik beloof me in het vervolg in te houden”, beweerde Hari. Volgens de ‘Golden Boy’, zoals zijn bijnaam luidt, had hij de K-1 geen slechte dienst bewezen. Integendeel. ,,Deze actie is goed voor de sport. De mensen vinden het niet leuk om altijd naar hetzelfde te kijken. Het was een schitterend toernooi.”

dat is vreemd?

Iemand zei het al op sherdog:

Badr Hari daagde Alistair uit na de partij van Crop Cop, Badr vondt MMA maar knuffelen en mietjes en zei dat K-1 de echte sport was en wou wel vechten tegen Alistair maar dan op K-1 regels.
Badr zijn eigen woorden: (en acties) dat hij een vechter is, en nu blijkbaar MMA ook leuk vindt en " beoefend" zien we Badr hopenlijk terug op NYE , Alistair is klaar voor de dynamite show!

Arie
07-12-2008, 01:48
En dat loopt vrij rond in onze samenleving.

anonymous001
07-12-2008, 01:51
dat is vreemd?

Iemand zei het al op sherdog:

Badr Hari daagde Alistair uit na de partij van Crop Cop, Badr vondt MMA maar knuffelen en mietjes en zei dat K-1 de echte sport was en wou wel vechten tegen Alistair maar dan op K-1 regels.
Badr zijn eigen woorden: (en acties) dat hij een vechter is, en nu blijkbaar MMA ook leuk vindt en " beoefend" zien we Badr hopenlijk terug op NYE , Alistair is klaar voor de dynamite show!

:lol:

Laat maar zien: Alistair - Badr... MMA regels...


Ow... Wat ga ik daar van genieten... Financieel, ook.:cool2:

gieloe
07-12-2008, 01:54
dat is vreemd?

Iemand zei het al op sherdog:

Badr Hari daagde Alistair uit na de partij van Crop Cop, Badr vondt MMA maar knuffelen en mietjes en zei dat K-1 de echte sport was en wou wel vechten tegen Alistair maar dan op K-1 regels.
Badr zijn eigen woorden: (en acties) dat hij een vechter is, en nu blijkbaar MMA ook leuk vindt en " beoefend" zien we Badr hopenlijk terug op NYE , Alistair is klaar voor de dynamite show!

Dat vindt ik nou een goede post van je!

Co
07-12-2008, 02:05
Jammer dat de sport weer veel negatieve reacties zal krijgen in ons land (en andere) door de actie van badr,nooit meer laten vechten hij is een schande voor de sport.

Yamato Damashii
07-12-2008, 02:06
Ik zat met open mond te kijken toen Hari die actie maakte.....hoe kan je nou zo'n domme actie begaan? :eek:

Ik vind ook dat ze hem direct rood hadden moeten geven en gezien de reglementen had dit dus ook gemoeten.

Zou me niks verbazen als K-1 hem een tijd niet laat vechten of helemaal de organisatie uitgooid. Zonde aan de ene kant want hij brengt altijd spectakel en zijn eerste 2 partijen dit toernooi waren top. Maar onzin zo als hij tegen Remy uithaalde moet hard bestraft worden, dus ik zou me er in kunnen vinden.

Door alle ophef over die actie van Hari is er weinig aandacht meer voor de prestatie van Remy. Jammer want hij heeft toch laten zien weer terug te zijn na 2 moeilijke jaren. Ik vond hem sterk draaien en hij was ook aan de winnende hand tegen Hari. Topprestatie dus! Alleen jammer van de nare bijsmaak die hij nu over houdt aan deze titel.

Tomcraft86
07-12-2008, 02:08
dat is vreemd?

Iemand zei het al op sherdog:

Badr Hari daagde Alistair uit na de partij van Crop Cop, Badr vondt MMA maar knuffelen en mietjes en zei dat K-1 de echte sport was en wou wel vechten tegen Alistair maar dan op K-1 regels.
Badr zijn eigen woorden: (en acties) dat hij een vechter is, en nu blijkbaar MMA ook leuk vindt en " beoefend" zien we Badr hopenlijk terug op NYE , Alistair is klaar voor de dynamite show!


Ben het vaak niet eens met je comments, maar wat Hari deed is klote voor het imago van de K-1 op de Nederlandse TV die jij voor een groot deel hebt opgebouwd..

Bas Boon +1

anoniem gg
07-12-2008, 02:20
Ben het vaak niet eens met je comments, maar wat Hari deed is klote voor het imago van de K-1 op de Nederlandse TV die jij voor een groot deel hebt opgebouwd..

Bas Boon +1

Ja ik was een tijdje bij Lex Muller van SBS6 hier in japan en die was niet bepaald blij. Hij bevestigde ook net als andere journalisten dat dit nu precies is waarop andere zenders of kranten / media op zitten te wachten. Men kan dan weer zeggen, kijk we zeiden het toch! Laat dat maar lekker bij de telegraaf of SBS!
Ik doe mijn best voor het volgende seizoen!

anonymous001
07-12-2008, 02:28
Ja ik was een tijdje bij Lex Muller van SBS6 hier in japan en die was niet bepaald blij. Hij bevestigde ook net als andere journalisten dat dit nu precies is waarop andere zenders of kranten / media op zitten te wachten. Men kan dan weer zeggen, kijk we zeiden het toch! Laat dat maar lekker bij de telegraaf of SBS!
Ik doe mijn best voor het volgende seizoen!

Helaas kan ik niet nog een keer reps geven...

oliebol
07-12-2008, 02:47
wat een klote actie van Hari zeg, ik begon hem al steeds vervelender te vinden met die arrogante uitspraken van hem. Ik zou er niet mee zitten als ze hem de k1 uit gooien eigelijk, jammer van het talent maar als hij er zo mee omgaat jammer dan.
Ik was altijd fan van hem maar dat werd al minder toen die zo arrogant ging lopen doen maar nu heb ik eigelijk weinig tot geen respect meer voor hem, hij heeft niet alleen zichzelf ten schande gebracht maar hij heeft het ook verpest voor de K1. Het werd altijd al afgeschilderd als barbaars enzo en dat ging nu de goede kant op en door Hari zijn er nu heel veel mensen die daar nu gelijk in krijgen :(

DUTCHDEATH
07-12-2008, 03:00
Vinnie Jones, Paul Gascoine, Erik Cantona, Mike tyson, Steven Seagal, van Dame, Badr Hari een rijtje uit velen van erg getalenteerde en af en toe geniale mensen die zich niet altijd in de hand kunnen houden. Het is jammer dat deze mensen zich op (zeker voor henzelf) belangrijke momenten niet in konden houden en beheersen. Hierdoor is het ook dat je van bijna al deze mensen nu niets meer hoort.Dat hun agressie op de verkeerde momenten en de verkeerde tijd voor hen naar voren kwam. Ik hoop niet voor Badr dat hij hierdoor zijn cariere in de K1 vergooit heeft want eerlijk gezegd was ik al een tijd een grote fan van hem en zijn explosieve vechtstijl. Ik ben ook denk ik een van de weinigen die voorafgaand aan dit toernooi Badr als winnaar hadden voorspeld. Ik vind het erg jammer dat hij op deze manier het gevecht en gelijk de glans van de winnaar, van dit voor de "Nederlanders" zeer geslaagde toernooi, heeft weggenomen. Ik hoop dat je een prettige verjaardag hebt vandaag Badr en wens je veel wijsheid in de toekomst. En Mike natuurlijk veel sterkte hiermee.(waanzin en genialiteit liggen dicht bij elkaar)
Ik wil ook Remy feliciteren met z'n K1 titel en zijn goede sportieve instelling.
Ga zo door Remy en misschien doen we deze finale het volgend jaar op een sportieve manier over, toch?
Dan kunnen we echt zien wie de slimste/sterkste is !
Nog een ding, is er voor de wedstrijd iets gebeurd waardoor jullie geen "touch gloves" deden of heb ik dat gemist?
Heel apart...........
:osu: greetzzz

Arie
07-12-2008, 04:52
waanzin en genialiteit liggen dicht bij elkaar

En soms ook totaal niet.

marcelt
07-12-2008, 04:58
Als ik K1 directeur was zou ik hem voor altijd eruit gooien. Wat een schande voor onze sport deze man. En wat jammer dat hij zich niet als positief rolmodel gedraagt voor de jonge generaties in Nl en zo mensen in de kaart speelt die Marokkanen graag stigmatiseren. In dit geval ben ik blij dat hij niet voor NL uitkwam.
Zie Hari graag in de knuffel-mietjes-mma sport tegen Alistair en hoop dat deze hem zo hard aanpakt dat Badr nooit meer zin heeft een ring te betreden.
Remy daarentegen is een sportieve man die ik graag zijn overwinning tegen Badr had gegund. Wat triest dat je niet kan verdragen dat iemand een goede dekking\ verdediging heeft.

Muay Thai Elite
07-12-2008, 05:16
Badr, jij bent een schande voor Muay Thai, MMA, K-1 en Martial Arts in zijn geheel........... Een schande, een gezwel, een zwarte pagina, een migraine-aanval..... Kortom, we (JA, WE) kunnen je missen als kiespijn in de K-1 en de sport.

Je moest eens weten hoeveel mensen zich nu schamen. Plaatsvervangende schaamte heet dat Badr. Ze schamen zich, omdat hun geliefde sport, hun geliefde passie, mijn geliefde passie, en alles waar die passie voor staat (Respect, eer, doorzettingsvermogen, zelfkennis, zelfbeheersing, moed) door JOU binnen 10 seconden teniet wordt gedaan.

Echt Badr, je bent een schande. Een regelrechte loser. Bonjasky is een winnaar, een nummer 1, en maak je geen illusies; jij bent niet nummer 2. Jij bent nog minder dan een nul.

tfix
07-12-2008, 06:31
Remy zei dat hij hem had kunnen winnen, ik denk persoonlijk als badr had aangezet, dat hij het nog naar zich toe had kunne trekken.
Remy heeft denk ik ook wel een stuk toneel gespeeld, dus zoveel sportman vond ik hem dan ook weer niet.
Maar wel begrijpelijk.

Maar niets over hem, hij stond er goed voor.
Wat badr heeft gedaan vind ik dat hij niet eens bij mij meer op de school hoeft te verschijnen.
Hoe hij ook reageerde op de camera mag hij van mij verband worden van de K1
Die sukkel

tfix
07-12-2008, 06:32
PS: ik ben blij dat je voor marokko uitkwam en niet voor nederland.
Hoewel het voor beide zuur is.

marcelt
07-12-2008, 09:10
Remy zei dat hij hem had kunnen winnen, ik denk persoonlijk als badr had aangezet, dat hij het nog naar zich toe had kunne trekken.Remy heeft denk ik ook wel een stuk toneel gespeeld, dus zoveel sportman vond ik hem dan ook weer niet.


War een onzin toneel gespeeld. Kijk eens naar de beelden man. Je ziet zijn oofd naar achter klappen van die trap.

DeLaSerna
07-12-2008, 09:31
Ik hoop Hari nooit meer terug te zien in de K1, ondanks dat hij 2 geweldige partijen heeft laten zien..
en als die wel terugkomt, dan hoop ik op een rematch tegen Aerts..
die gaf dat al een beetje aan in een interview na afloop van het gevecht tegen Hari!

Ik denk dat Aerts zich heeft laten verrassen en de volgende keer zich beter kan voorbereiden!

Deze actie is werkelijk een schande voor de sport en voor zichzelf..
Aan zijn interview merk je dat hij ook nog denkt dat mensen dit leuk vinden?? Ik niet dus!!
Hij moet een voorbeeld nemen aan Remy, die een ambassadeur is van de sport!

Ik denk ook dat Hari een flink pak slaag heeft zien aankomen, vandaar zijn actie!
Erg jammer, want het was een mooi toernooi, met mooie partijen een mooie finale op papier
en het had echt een vette laatste ronde kunnen worden, maar Hari zag het anders.... Schorsen die man, voor een lange tijd!!!

Wheelie
07-12-2008, 09:42
Remy heeft denk ik ook wel een stuk toneel gespeeld, dus zoveel sportman vond ik hem dan ook weer niet.
Maar wel begrijpelijk.


Dit postte iemand die daar aan de ring zat


I am going to tell you this now. Remy was out of it. His head bounced of the mat. When he was being given the award they had to get his attention back, because he was looking at the floor. I too wanted him to finish the fight, but by the looks of him that would have just given Hari the win.

Dalton
07-12-2008, 09:54
K-1 Event Producer Sadaharu Tanikawa's Comments:

K-1 is a sport, K-1 is not street fighting. We had the same problem with Bob Sapp in the past, and it's unfortunate it happened again yesterday. I was sitting ringside with Masato, and he was very angry with Hari's actions. This morning in the newspapers I read Hari's comments, he seemed unapologetic, and that is disappointing. We have rules, to fight in K-1 you must have a professional attitude. I will be discussing with K-1 Rules Director Nobuaki Kakuda about an appropriate punishment for Hari. Peter Aerts told me he wants a rematch with Hari at K-1 Dynamite on New Year's Eve, but as we don't know Hari's penalty yet that seems unlikely.


Als ze besluiten Hari langer tijd te schorsen is de kans dik aanwezig dat hij of in de bak terecht komt of het slachtoffer wordt van een afrekening.

Het blijft jammer dat hij zich zo laat gaan. Tot op dat moment was hij eigenlijk de enige terechte winnaar van het tournooi.
Zimmerman was heel erg een "one trick pony", die teveel op zijn zware stoot vertrouwde.
Van Saki was ik ook niet echt onder de indruk (en met een hangbuikje over een broekje die bijna op de knieen hangt vond ik er bovendien niet echt als een sportman uitzien).
Bonjaski kwam redelijk goed weg met de blessure van le Banner. Ook vond ik de "bokstechniek" van Bonjaski erg triest. Hij raakte met alles en nogwat behalve het trefvlak en de K.O. stoot tegen Hari was de meest foute binnenkant die ik sinds lange tijd gezien heb.
Hari vocht intelligent en paste zijn gameplan gedurende het gevecht goed aan, paste een groot aantal technieken heel effectiegf toe en wist telkens goed terug te komen uit een slehte positie, totdat de stoppen compleet onnodig doorsloegen.


.

De man van 14K
07-12-2008, 10:16
Wordt Hari dan een 2de Mike Tyson. Of is hij dat al?

ijsbier
07-12-2008, 10:23
Wordt Hari dan een 2de Mike Tyson. Of is hij dat al?


nee, mike tyson was echt de beste voor n tijdje...

anoniem gg
07-12-2008, 10:32
K-1 Event Producer Sadaharu Tanikawa's Comments:

K-1 is a sport, K-1 is not street fighting. We had the same problem with Bob Sapp in the past, and it's unfortunate it happened again yesterday. I was sitting ringside with Masato, and he was very angry with Hari's actions. This morning in the newspapers I read Hari's comments, he seemed unapologetic, and that is disappointing. We have rules, to fight in K-1 you must have a professional attitude. I will be discussing with K-1 Rules Director Nobuaki Kakuda about an appropriate punishment for Hari. Peter Aerts told me he wants a rematch with Hari at K-1 Dynamite on New Year's Eve, but as we don't know Hari's penalty yet that seems unlikely.


Als ze besluiten Hari langer tijd te schorsen is de kans dik aanwezig dat hij of in de bak terecht komt of het slachtoffer wordt van een afrekening.

Het blijft jammer dat hij zich zo laat gaan. Tot op dat moment was hij eigenlijk de enige terechte winnaar van het tournooi.
Zimmerman was heel erg een "one trick pony", die teveel op zijn zware stoot vertrouwde.
Van Saki was ik ook niet echt onder de indruk (en met een hangbuikje over een broekje die bijna op de knieen hangt vond ik er bovendien niet echt als een sportman uitzien).
Bonjaski kwam redelijk goed weg met de blessure van le Banner. Ook vond ik de "bokstechniek" van Bonjaski erg triest. Hij raakte met alles en nogwat behalve het trefvlak en de K.O. stoot tegen Hari was de meest foute binnenkant die ik sinds lange tijd gezien heb.
Hari vocht intelligent en paste zijn gameplan gedurende het gevecht goed aan, paste een groot aantal technieken heel effectiegf toe en wist telkens goed terug te komen uit een slehte positie, totdat de stoppen compleet onnodig doorsloegen.


.

de beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen

Saki vocht een wereld partij tegen Karaev (diezelfde die van badr won die Karaev) en Errol had een slooppartij tegen teixeira.
In plaats van een beetje weg te lopen en de tweede ronde op naam te zetten ging Errol voor de kil en werdt het een superspektakel!
Voor de eerste keer mee doen en gelijk derde worden, dan ben je goed bezig en niet omdat het toevallig GG jongens zijn!
ga er zelf staan en kop even een stoot of trap van Errol terug of een linkse hoek van saki!

Justinian
07-12-2008, 10:44
de beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen

Saki vocht een wereld partij tegen Karaev (diezelfde die van badr won die Karaev) en Errol had een slooppartij tegen teixeira.
In plaats van een beetje weg te lopen en de tweede ronde op naam te zetten ging Errol voor de kil en werdt het een superspektakel!
Voor de eerste keer mee doen en gelijk derde worden, dan ben je goed bezig en niet omdat het toevallig GG jongens zijn!
ga er zelf staan en kop even een stoot of trap van Errol terug of een linkse hoek van saki!
Mee eens. Saki deed het beter dan ik had verwacht tegen Karaev. Karaev blijft mijns inziens altijd een gevaarlijke vechter. Saki vocht mooi gevarieerd en dat hij uiteindelijk van Bonjasky verloor doet daar niets aan af. Hoe oud is Saki eigenlijk, 25 ofzo? Hij heeft in ieder geval nog een lange tijd te gaan en dat hij nu al derde wordt is een topprestatie!

Zelfde geldt voor Zimmerman. Zware partij tegen die Braziliaan, maar toch winnen. Denk dat de meeste mensen laatstgenoemde hebben onderschat. Errol wist in de volgende partij Hari zelfs 8 tellen te bezorgen. Hari kwam knap terug, maar Errol was dichtbij. Ook voor hem geldt dat het een topprestatie is om nu al derde te worden op dit niveau.

prinsieboy
07-12-2008, 10:59
schandalig van hari! totaal geen respect voor de tegenstander
vind het heel sneu voor bonjasky had hem een beter einde gegund!

MB667
07-12-2008, 11:33
bob sapp vs bonjansky dejavu. viel me toen eigenlijk ook op. Hari is voor mij de champ. Vond het toch een van de beste k1's tot nu toe.elke wedstrijd was top

Hendy
07-12-2008, 11:38
Mee eens. Saki deed het beter dan ik had verwacht tegen Karaev. Karaev blijft mijns inziens altijd een gevaarlijke vechter. Saki vocht mooi gevarieerd en dat hij uiteindelijk van Bonjasky verloor doet daar niets aan af. Hoe oud is Saki eigenlijk, 25 ofzo? Hij heeft in ieder geval nog een lange tijd te gaan en dat hij nu al derde wordt is een topprestatie!

Zelfde geldt voor Zimmerman. Zware partij tegen die Braziliaan, maar toch winnen. Denk dat de meeste mensen laatstgenoemde hebben onderschat. Errol wist in de volgende partij Hari zelfs 8 tellen te bezorgen. Hari kwam knap terug, maar Errol was dichtbij. Ook voor hem geldt dat het een topprestatie is om nu al derde te worden op dit niveau. 2x

Spike_tm
07-12-2008, 11:41
Echt een mega anit-climax deze finale. Verziekte de hele avond. Badr was echt heel goed de eerste twee partijen en hoewel ik hem absoluut niet sympathiek vind, had ik hem vòòr de finale partij de overwinning wel gegund op basis van de eerste twee partijen.
Als ik heel eerlijk ben, Bonjasky, saaie vechter. Kan me echt ergeren aan z'n houding in de ring. Het komt maar niet op gang. Tegen LeBanner was het een lullige opgave, Saki vond ik een lucky shot. Liever Aerts, LeBanner, Saki, Karaev en zelfs Badr als winnaar.

Dat was vòòr de finale partij. Wat een schandalige vertoning. Badr maakt helaas z'n "twijfelachtige" reputatie helemaal waar. Dom, hij had ondanks de in mijn ogen onterechte down (hij duikt onder een trap door, gaat niet neer, had wel last van die tik ervoor), nog goede kans om te winnen. Dan zo'n actie, belachelijk.

Remy had last van de trap, toch had ik zoiets van sta toch op man, ga door en maak het dan maar af. Remy die door gaat en Badr echt KO trapt, dat was de ultieme afstraffing geweest voor het wangedrag van Badr. Dat had de finale en de winnaar nog de glans kunnen geven die de K1 verdient na een jaar lang knokken voor dit slotstuk. Dat was om medische redenen blijkbaar niet mogelijk. Zoals gezegd echt een anti climax.

Helemaal schandalig is de reactie na afloop van Badr. Wat mij betreft een levenslange uitsluiting. Dit brengt de sport die zoveel moeite heeft om acceptatie bij het onwetende algemene publiek te krijgen zoveel schade toe.

TOON
07-12-2008, 11:44
Mee eens. Saki deed het beter dan ik had verwacht tegen Karaev. Karaev blijft mijns inziens altijd een gevaarlijke vechter. Saki vocht mooi gevarieerd en dat hij uiteindelijk van Bonjasky verloor doet daar niets aan af. Hoe oud is Saki eigenlijk, 25 ofzo? Hij heeft in ieder geval nog een lange tijd te gaan en dat hij nu al derde wordt is een topprestatie!

Zelfde geldt voor Zimmerman. Zware partij tegen die Braziliaan, maar toch winnen. Denk dat de meeste mensen laatstgenoemde hebben onderschat. Errol wist in de volgende partij Hari zelfs 8 tellen te bezorgen. Hari kwam knap terug, maar Errol was dichtbij. Ook voor hem geldt dat het een topprestatie is om nu al derde te worden op dit niveau.

inderdaad....was ook onder de indruk van Saki en Zimmerman, dacht dat ze er nog lang niet voor klaar waren maar ze hebben laten zien dat ze er dicht tegenaan zitten...!

Jer0en
07-12-2008, 11:46
de beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen

Saki vocht een wereld partij tegen Karaev (diezelfde die van badr won die Karaev) en Errol had een slooppartij tegen teixeira.
In plaats van een beetje weg te lopen en de tweede ronde op naam te zetten ging Errol voor de kil en werdt het een superspektakel!
Voor de eerste keer mee doen en gelijk derde worden, dan ben je goed bezig en niet omdat het toevallig GG jongens zijn!
ga er zelf staan en kop even een stoot of trap van Errol terug of een linkse hoek van saki!


x2

MB667
07-12-2008, 11:53
Saki en Zimmerman waren idd goed bezig. MAar Teceira was ook niet verkeerd moet ik zeggen, had ik niet verwacht.

Christophe
07-12-2008, 11:53
ps vindt de scheids wel een held hoe die Hari weg haalde. En idd was het beter geweest om meteen rood te geven maar kan me voorstellen dat het een moeilijke beslissing was om zo snel te maken (zo'n foutje moet kunnen immers dit werd goed hersteld).
Right on the spot ... die beste man reageert ook maar naar het beste van zijn vermogen, en het gaat wel om de finale van een heel jaar K1, dus ik kan me inbeelden dat hij dit niet echt verwachtte.


En dat loopt vrij rond in onze samenleving.
Pfffffffffff... inderdaad zeg, als hij zo al reageert als zijn carrière er vanaf hangt en er mensen in 150 landen naar hem kijken, wat doet hij dan als hij in een pestbui is en je stoot hem per ongeluk aan in een disco op zaterdagavond!?!


In dit geval ben ik blij dat hij niet voor NL uitkwam.
Dat dacht ik ook onmiddelijk ... Marokko zal trots zijn!


Badr, jij bent een schande voor Muay Thai, MMA, K-1 en Martial Arts in zijn geheel........... Een schande, een gezwel, een zwarte pagina, een migraine-aanval..... Kortom, we (JA, WE) kunnen je missen als kiespijn in de K-1 en de sport.

Je moest eens weten hoeveel mensen zich nu schamen. Plaatsvervangende schaamte heet dat Badr. Ze schamen zich, omdat hun geliefde sport, hun geliefde passie, mijn geliefde passie, en alles waar die passie voor staat (Respect, eer, doorzettingsvermogen, zelfkennis, zelfbeheersing, moed) door JOU binnen 10 seconden teniet wordt gedaan.

Echt Badr, je bent een schande. Een regelrechte loser. Bonjasky is een winnaar, een nummer 1, en maak je geen illusies; jij bent niet nummer 2. Jij bent nog minder dan een nul.
x 2 ... perfect verwoord! :boos:


Want K1 moet ook haar verantwoordelijkheid nemen in deze net als Mike en zijn staf.
Mike heeft een topclub, en is een toptrainer ... ik vraag me dan ook af hoe hij hier op reageert. Badr's reactie naderhand doet me vrezen dat Mike hem niet echt heeft gewezen op de ernst van de zaak, laat staan sancties heeft getrokken. Imo kan Mike hem beter buiten gooien!


Wat mij betreft een levenslange uitsluiting. Dit brengt de sport die zoveel moeite heeft om acceptatie bij het onwetende algemene publiek te krijgen zoveel schade toe.
Inderdaad ... banned for life is imo de meest gepaste straf! En meteen ook een waarschuwing voor de toekomst dat dit gedrag niet aanvaard wordt én een verklaring naar het "onwetende algemene publiek" dat wat ze hier gezien hebben geen K1 was!

Wat Badr's kwaliteiten als vechter ook mogen zijn, als ik hem nooit meer zie knokken ga ik er geen traan om laten. Al moet ik zeggen dat zo'n partijtje straf tegen opper-knuffelaar Alistair me wel iets lijkt.

rai
07-12-2008, 12:11
Het niveau was erg hoog, afgelopen gp. De (jongere) vechters waren aan elkaar gewaagd. 1 persoon stak er alleen bovenuit: Bonjasky. Hij kwam op geen enkel ogenblik in gevaar tegen LeBanner. Hij controleerde de partij tegen Sakie. Saki kreeg de ruimte de Bonjasky hem gaf, meer had Saki niet in te brengen. Ik hoor mensen zeggen Bonjasky verdedigt altijd, Maar krijg je niet bij eerste les mee; "je deking is belangrijk, je wint geen partij als je niet over een goede verdediging beschikt"?
Die les heeft Remy dus goed begrepen. Hij heeft dan weinig tot geen serieuze schade opgelopen in zijn eerste 2 partijen. Hij wint overtuigend, niks geen lucky punch, geen split decisions of iets dergelijks, gewoon 2 maal K.O.. Ukndisputed!!

Hari laat 2 top partijen zien absolute wereldklasse. Al denk ik dat hij voornamelijk tegen Zimmerman wat serieuze klappen heeft moeten incasseren. De finale tegen Remy loopt iets anders dan hij verwacht had. Knock down, hij voelt hoe de winst hem door de vingers glipt.
Waarom vertoont Badr, zulk waardeloos en onsportief gedrag? Omdat die gozer onderdruk staat, hij voelt dat hij gaat verliezen. Zijn optreden is niks meer dan een uiting van onmacht. Dit wordt nog een bevestigd als je zijn gedrag vergelijkt met zijn uitting van respect tegenover Peter Aerts, na afloop van die partij. (traditionel Japanse groet) Dat sportieve gedrag kan hij wel uiten, als Badr het gevoel heeft dat hij de zaken voor elkaar heeft. Wanneer hij dat dus niet heeft wordt hij onzeker en uit zich dat in heel er onsportief gedrag. ZONDE
Ondanks dit alles is er maar een winnaar en dat is Bonjasky, een hele waardige kampioen.Hij is de terechte winnaar dit jaar en deed dat met styl.

rai
07-12-2008, 12:35
Nee, begrijp ik niet.

En dat gelul over 'vechtbeest' of 'adrenaline' of weet ik wat voor bullshit nog veel minder.


Je slaat de spijker op zijn kop:twak:

rai
07-12-2008, 12:39
ik had ook niet echt het idee dat hij neerging maar dat hij gewoon die trap probeerde te ontwijken.


Dat viel mij ook op, want die trap zat er gewoon op, en dan was het over uit geweest. Grappig dat je dat ook opmerkte

kooivechter
07-12-2008, 12:54
Het niveau was erg hoog, afgelopen gp. De (jongere) vechters waren aan elkaar gewaagd. 1 persoon stak er alleen bovenuit: Bonjasky. Hij kwam op geen enkel ogenblik in gevaar tegen LeBanner. Hij controleerde de partij tegen Sakie. Saki kreeg de ruimte de Bonjasky hem gaf, meer had Saki niet in te brengen. Ik hoor mensen zeggen Bonjasky verdedigt altijd, Maar krijg je niet bij eerste les mee; "je deking is belangrijk, je wint geen partij als je niet over een goede verdediging beschikt"?
Die les heeft Remy dus goed begrepen. Hij heeft dan weinig tot geen serieuze schade opgelopen in zijn eerste 2 partijen. Hij wint overtuigend, niks geen lucky punch, geen split decisions of iets dergelijks, gewoon 2 maal K.O.. Ukndisputed!!

Hari laat 2 top partijen zien absolute wereldklasse. Al denk ik dat hij voornamelijk tegen Zimmerman wat serieuze klappen heeft moeten incasseren. De finale tegen Remy loopt iets anders dan hij verwacht had. Knock down, hij voelt hoe de winst hem door de vingers glipt.
Waarom vertoont Badr, zulk waardeloos en onsportief gedrag? Omdat die gozer onderdruk staat, hij voelt dat hij gaat verliezen. Zijn optreden is niks meer dan een uiting van onmacht. Dit wordt nog een bevestigd als je zijn gedrag vergelijkt met zijn uitting van respect tegenover Peter Aerts, na afloop van die partij. (traditionel Japanse groet) Dat sportieve gedrag kan hij wel uiten, als Badr het gevoel heeft dat hij de zaken voor elkaar heeft. Wanneer hij dat dus niet heeft wordt hij onzeker en uit zich dat in heel er onsportief gedrag. ZONDE
Ondanks dit alles is er maar een winnaar en dat is Bonjasky, een hele waardige kampioen.Hij is de terechte winnaar dit jaar en deed dat met styl.

helemaal goed

Wiseguy
07-12-2008, 13:17
Ik moet toch even advocaat van de duivel spelen.

Jullie geven aan dat hij dat niet kan doen en al helemaal niet als de hele wereld meekijkt. Maar als hij zich met dat soort dingen zou bezig houden zou hij niet aan vechten toekomen. Op het moment dat je in een partij ziet dan focus je je alleen op je tegenstander en niet alles eromheen.

Ook vind ik dat er dingen worden geroepen die over the top en erg irrationeel zijn.
Jullie vinden Badr toch irrationeel? Laat dan zien dat je beter dan hem bent door wel met je verstand en niet met je gevoel te praten anders zijn jullie precies hetzelfde als hem want hij liet zijn gevoel "praten".

TOON
07-12-2008, 13:22
het gaat er niet om of de hele wereld meekijkt, das helaas een heel vervelend gevolg van deze actie in deze wedstrijd, zo'n actie was net zo verderfelijk geweest als het bij de amateurs gebeurd was...

Vechters moeten zich aan de regels kunnen houden anders horen ze niet in de ring maar op de straat thuis...

anonymous001
07-12-2008, 13:26
Ik moet toch even advocaat van de duivel spelen.

Jullie geven aan dat hij dat niet kan doen en al helemaal niet als de hele wereld meekijkt. Maar als hij zich met dat soort dingen zou bezig houden zou hij niet aan vechten toekomen. Op het moment dat je in een partij ziet dan focus je je alleen op je tegenstander en niet alles eromheen.

Ook vind ik dat er dingen worden geroepen die over the top en erg irrationeel zijn.
Jullie vinden Badr toch irrationeel? Laat dan zien dat je beter dan hem bent door wel met je verstand en niet met je gevoel te praten anders zijn jullie precies hetzelfde als hem want hij liet zijn gevoel "praten".

En de prijs voor de domste post van 2008 gaat naar... :rolleyes:

Wiseguy
07-12-2008, 13:29
het gaat er niet om of de hele wereld meekijkt, das helaas een heel vervelend gevolg van deze actie in deze wedstrijd, zo'n actie was net zo verderfelijk geweest als het bij de amateurs gebeurd was...

Vechters moeten zich aan de regels kunnen houden anders horen ze niet in de ring maar op de straat thuis...

Ja maar de meeste doen net alsof hij hier niet voor gestraft is. Hij is gediskwalificeerd en krijgt geen cent terwijl hij er zo hard voor getraind en gevochten heeft en verliest waarschijnlijk zijn sponsorcontract met kia.

Dat vind ik op zichzelf al een zware straf. Hij heeft een fout gemaakt en accepteert de consequenties.

Veel mensen hadden al bij voorbaat een hekel aan hem en grijpen dit aan om al hun frustraties te uiten. Hij is geen ideaal voorbeeld voor de sport maar dat zijn er al genoeg. Je hebt altijd types nodig die de sport interessant houden. Iedereen haatte tyson maar toch bleef iedereen naar zijn partijen kijken.

Gaan jullie maar lekker naar de partijen kijken van de sportieve Sem Schilt dan blijf ik wel naar Badr kijken.

Wiseguy
07-12-2008, 13:30
En de prijs voor de domste post van 2008 gaat naar... :rolleyes:

Voor iemand die zichzelf socrates noemt ben je wel heel erg kort door de bocht.

anonymous001
07-12-2008, 13:40
Voor iemand die zichzelf socrates noemt ben je wel heel erg kort door de bocht.

Voor iemand die zichzelf wiseguy noemt ben je wel heel erg... :whistling:

marcelt
07-12-2008, 13:43
de beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen

Saki vocht een wereld partij tegen Karaev (diezelfde die van badr won die Karaev) en Errol had een slooppartij tegen teixeira.
In plaats van een beetje weg te lopen en de tweede ronde op naam te zetten ging Errol voor de kil en werdt het een superspektakel!
Voor de eerste keer mee doen en gelijk derde worden, dan ben je goed bezig en niet omdat het toevallig GG jongens zijn!
ga er zelf staan en kop even een stoot of trap van Errol terug of een linkse hoek van saki!

Dat Laatste is een onzin argument Bas. Wij zijn fans hier en kunnen uiteraard niet op tegen de top 8 van de wereld. Maar dat is ook niet het punt. Als iemand vindt dat Saki of Errol niet goed gevochten hebben heeft hij vanuit zijn stanpunt gelijk en heeft dat niets te maken met hun stoten terug te kunnen koppen.

Wiseguy
07-12-2008, 13:44
Voor iemand die zichzelf wiseguy noemt ben je wel heel erg... :whistling:


Ik kom met argumenten. Die moet jij dan weer met argumenten bestrijden want je bent wel erg ongenuanceerd iets waar je socrates niet op kon betrappen.

Mensen verwijten badr dat hij irrationeel is terwijl ze zelf hun gevoel laten spreken dat vind ik nogal ironisch.

Iemand hoeft niet dom te zijn als hij het niet met je eens is. Misschien ben jij wel dom omdat je zwart / wit denkt.

luc
07-12-2008, 13:45
En de prijs voor de domste post van 2008 gaat naar... :rolleyes:


En de prijs van grootste komediant??
En die van grootste manipulator Socrates?
Maar dan ga ik off topic.

De dikke nudist
07-12-2008, 13:52
QQ

deco'o
07-12-2008, 13:52
ik vond het des te vreemder omdat badr net los begon te komen
in zijn tweede partij ging hij ook neer en werd toen wakker
hij zou die partij ook zo gewonnen kunnen hebben

hopelijk leert hij hiervan en wint hij de respect van de mensen terug
tijd zal het leren

rai
07-12-2008, 13:53
Ja ik was een tijdje bij Lex Muller van SBS6 hier in japan en die was niet bepaald blij. Hij bevestigde ook net als andere journalisten dat dit nu precies is waarop andere zenders of kranten / media op zitten te wachten. Men kan dan weer zeggen, kijk we zeiden het toch! Laat dat maar lekker bij de telegraaf of SBS!
Ik doe mijn best voor het volgende seizoen!


Beste Bas, ik ben benieuwd hoe het GG team handelt wanneer een vechter van GG zich zo onsportief en zo onproffesioneel gedraagt als Badr deed.

Hebben jullie als organisatie daar soort van regels voor opgesteld?
Als een van de GG vechters exact hetzelde had gedaan als Badr, wat kunnen dan consequenties zijn die hij kan ondervinden vanuit het GG team?
Zo'n vechter kan immers een enorme deuk aan jullie (goede) image bezorgen? :confused:

anonymous001
07-12-2008, 13:54
En de prijs van grootste komediant??
En die van grootste manipulator Socrates?
Maar dan ga ik off topic.

Idd, je kan zeggen van mij wat je wil, maar ik ben geen schande voor de k1...

Manipulator?


That's why I find it so amusing that the latter-day saints of our
business... one, attribute to me motives that just weren't there, and two,
accuse me of corrupting morality, which I wish I had the power to do.

Ringmaster
07-12-2008, 13:57
Ik ben het met het betoog van Wiseguy eens. Wat alleen wel onmetelijk kut is, is dat door deze gebeurtenis - midden in de spotlights van de wereldpers - het stigma dat op vechtsport rust wordt bevestigd.
>
Probeer nu een leek nog maar aan z'n verstand te brengen dat het in de vechtsport om discipline en respect gaat...

luc
07-12-2008, 14:03
Idd, je kan zeggen van mij wat je wil, maar ik ben geen schande voor de k1...

Manipulator?




Manipuleren = intimidatie om een andere uitslag te verkrijgen.
Mensen onder druk zetten om een doel te bereiken.

Biiyen
07-12-2008, 14:09
Manipuleren = intimidatie om een andere uitslag te verkrijgen.
Mensen onder druk zetten om een doel te bereiken.

Manipuleren is niet mensen onder druk zetten om een bepaald doel te bereiken. En manipuleren is een geen enkel geval intimideren!

Iemand die gemanipuleerd wordt die doet iets waarvan hij denkt dat hij het volledig uit zichzelf deed en daarbij volledig zelf in controle was. Maar eigenlijk werd hij door een slinks persoon in die richting gedrukt.

Manipuleren is om iemand iets onder valse voorwaarden, of door iets te overdrijven en/of gebruik te maken van diens gevoelens, in de richting te duwen waarvan jij dat wil.

tot zo ver de taal politie.

TOON
07-12-2008, 14:10
Ja maar de meeste doen net alsof hij hier niet voor gestraft is. Hij is gediskwalificeerd en krijgt geen cent terwijl hij er zo hard voor getraind en gevochten heeft en verliest waarschijnlijk zijn sponsorcontract met kia.

Dat vind ik op zichzelf al een zware straf. Hij heeft een fout gemaakt en accepteert de consequenties.

Veel mensen hadden al bij voorbaat een hekel aan hem en grijpen dit aan om al hun frustraties te uiten. Hij is geen ideaal voorbeeld voor de sport maar dat zijn er al genoeg. Je hebt altijd types nodig die de sport interessant houden. Iedereen haatte tyson maar toch bleef iedereen naar zijn partijen kijken.

Gaan jullie maar lekker naar de partijen kijken van de sportieve Sem Schilt dan blijf ik wel naar Badr kijken.


dat is dus het punt...hij heeft inderdaad een fout gemaakt, maar zijn reacties tijdens het gevecht richting Remy en zn hoek en na afloop in de interviews maakt het voor mij nog erger...daaruit blijkt dat hij het allemaal niet zo boeiend vind en het vooral erg vond voor zichzelf en de misgelopen centen...

wrestler_nl
07-12-2008, 14:13
,,Dit valt niet goed te praten. Het ziet ernaar uit dat Badr een slechte verliezer is”, meende Ernesto Hoost, de viervoudig K-1-wereldkampioen, die in Yokohama aanwezig was als trainer van reservevechter Paul Slowinski (nederlaag tegen Melvin Manhoef, red.) en tv-commentator. ,,Badr verdient een straf te krijgen, maar het is afwachten of dat ook gebeurt. Hij is immers een commerciële magneet voor de K-1.”
De verhalen dat Remy Bonjasky zich zou hebben aangesteld na de trap van Hari betitelde Hoost als ‘onzin’. ,,De fout ligt bij Badr.”
Ook Peter Aerts, die in de openingspartij van Hari verloor, had geen goed woord over voor het incident in het slotgevecht van het toernooi. ,,Dit is slecht voor de K-1. Met sport heeft dit helemaal niets te maken.”

http://www.telegraaf.nl/telesport/2738853/__Hoost__Hari_slechte_verliezer__.html?p=5,2

Influcted
07-12-2008, 14:28
Lifeban van K-1 IMO.

Dalton
07-12-2008, 14:35
Dat Laatste is een onzin argument Bas. Wij zijn fans hier en kunnen uiteraard niet op tegen de top 8 van de wereld. Maar dat is ook niet het punt. Als iemand vindt dat Saki of Errol niet goed gevochten hebben heeft hij vanuit zijn stanpunt gelijk en heeft dat niets te maken met hun stoten terug te kunnen koppen.

Bovendien stond er ook niet dat Saki of Errol niet goed gevochten hebben. Gewoon groot respect voor hun prestatie. Er stond dat Badr tot aan de finale qua prestaties en uitstraling de terechte kampioen zou zijn geweest.

Als je als sport serieus genomen wilt worden en pretendeert de beste vechters ter wereld bij elkaar te hebben komt het serieuser over als de kampioen er goed afgetraind uitziet, een complete vechter is met meerdere "wapens", mooie combinaties en technieken kan laten zien, zijn tactiek kan aanpassen aan de tegenstander en in ieder geval niet pas een paar wedstrijden gevochten heeft (Teixeira) of zoals in het verleden vaak gebeurde één of andere circus-akt is.


.

anonymous001
07-12-2008, 14:46
Ik moet toch even advocaat van de duivel spelen.

Jullie geven aan dat hij dat niet kan doen en al helemaal niet als de hele wereld meekijkt. Maar als hij zich met dat soort dingen zou bezig houden zou hij niet aan vechten toekomen. Op het moment dat je in een partij ziet dan focus je je alleen op je tegenstander en niet alles eromheen.

Ook vind ik dat er dingen worden geroepen die over the top en erg irrationeel zijn.
Jullie vinden Badr toch irrationeel? Laat dan zien dat je beter dan hem bent door wel met je verstand en niet met je gevoel te praten anders zijn jullie precies hetzelfde als hem want hij liet zijn gevoel "praten".

Nou, vooruit dan maar:

"Ik moet toch even advocaat van de duivel spelen."

Je verdedigt Hari al de hele tijd, dus dit slaat nergens op.

"Jullie geven aan"
"er dingen worden geroepen"

Als je niet specificeert wie je bedoelt valt je hele betoog in het water. Er is zelfs een naam voor wat je hier doet: de drogreden van de stroman...

"Maar als hij zich met dat soort dingen zou bezig houden zou hij niet aan vechten toekomen."

Dus als hij gewoon zou doen waar hij veertig uur per week op traint (thaiboksen), dan zou hij niet aan vechten toekomen? Realiseer je je hoe dom dit klinkt?

"Op het moment dat je in een partij ziet dan focus je je alleen op je tegenstander en niet alles eromheen. "

Klinkt mooi, maar betekent niets. En als het iets zou betekenen, is het niet waar. Hari wist donders goed wat hij deed. Dat maakt het zo erg...

"Laat dan zien dat je beter dan hem bent door wel met je verstand en niet met je gevoel te praten anders zijn jullie precies hetzelfde als hem want hij liet zijn gevoel "praten"."

Ik kan dit niet anders lezen dan dat je bedoelt dat als iemand zegt dat hij emotioneel reageert op een extreme overtreding (je had dus niet gezegd over wie je het had, maar dit veronderstel ik maar even, anders staat er helemaal niks), hij net zo erg is als degene die de overtreding begaat. Een bizarre analogie...

Zo duidelijker?

rai
07-12-2008, 14:48
het gaat om skills, niet om het uiterlijk toch?

Het zijn vechters, geen chippendales

Garcia
07-12-2008, 14:53
Ik zal ook maar mijn mening posten over de K1 finale ;)

Ik heb nog steeds respect voor een vechter als Badr ondanks het feit dat hij een ongeloofelijke domme fout heeft begaan en ondanks het feit dat hij daar ook achteraf niet z'n excuses voor heeft aangeboden. Echter als je de beelden bekijkt zie je dat Badr tot 2 maal toe naar Remy toe wil gaan om (hopelijk z'n excuses aan te bieden) maar tegengehouden wordt door de scheids (logisch natuurlijk). Als je daar in de finale staat wordt natuurlijk verwacht van je dat je professioneel genoeg bent om dit soort acties niet te doen. Ik hoop dat Badr een gepast straf gaat krijgen en van deze fout leert. Het zou mijn inziens zonde zijn om zo'n talent dat een groot potentie heeft om K1 kampioen te worden voor het leven te bannen.

En ik kan niets anders zeggen dat Zimmerman, Saki en Teceira mij aangenaam verrast hebben. Zimmerman vocht een van z'n beste partijen ooit tegen Badr en was dichtbij een overwinning.

Saki ondanks het commentaar van sommige over z'n hangbuikje is een vechter die sneller en harder trapt dan menig K1 vechter. Of het nou lowkicks of mawashi's zijn het gaat snel en hard. Hij vocht scherp en gretig en ik heb daar alleen maar respect voor.

Teceira was ook een onbekende vechter maar vocht ontzettend goed en ik hoop dat deze man zijn stijgende lijn door kan pakken en volgend jaar verder komt in het toernooi. Het is hem van harte gegund!!

Fasada
07-12-2008, 14:58
Wat een einde en wat ongelooflijk dom!!

Dat hij de fout in gaat is niet goed te praten maar het gebeurt helaas weleens, maar in de finale is nieuw voor mij.

Wat ik eigenlijk veel erger vind, is zijn gedrag erna...

Constant provocerend richting Bonjasky, ruzie maken met de hoek van Bonjasky, geen excuses aanbieden aan het publiek, en dan doodleuk op tv zeggen dat 'fietsen op de stoep ook niet mag'. Als hij achteraf eerlijk toe had gegeven dat het stom was van hem dan wil ik hem nog de voordeel van de twijfel geven maar op deze manier verpest hij het echt voor zich zelf. Ik kan mij nog herinerren toen Spong tegen Mes vocht en dat Badr bij Mes in de hoek stond. Toen was hij na het gevecht ook constant op zoek naar oogcontact met Spong om hem uit te dagen.

@Garcia; volgens mij liep hij niet naar hem toe om excuses aan te bieden maar om hem uit te dagen, het was duidelijk te zien dat hij met de verkeerde bedoelingen die kant op wou komen...

Garcia
07-12-2008, 15:03
@Garcia; volgens mij liep hij niet naar hem toe om excuses aan te bieden maar om hem uit te dagen, het was duidelijk te zien dat hij met de verkeerde bedoelingen die kant op wou komen...

Ik kan het verkeerd hebben idd. Ik hoop dat hij in iedergeval goede bedoelingen had ;)

Muay Thai Elite
07-12-2008, 15:07
Fasada is correct. Hari wou zeker geen excuses maken, anders had ie dat wel voor de camera, het publiek, de scheidsrechter en de jury gemaakt. Zijn lichaamstaal en zijn uitspraken jegens Bonjasky leken me ook niet doen vermoeden dat hij excuses wilde maken.

BoysNoize
07-12-2008, 15:07
ik had nou niet het idee dat Badr zijn excuses wilde gaan aanbieden..

Hij had een redelijk agressieve blik in zijn ogen en had eerder het idee dat hij Remy wilde gaan zeggen dat hij zich niet moest aanstellen en door moest knokken...

Wiseguy
07-12-2008, 15:21
Nou, vooruit dan maar:

"Ik moet toch even advocaat van de duivel spelen."

Je verdedigt Hari al de hele tijd, dus dit slaat nergens op.

"Jullie geven aan"
"er dingen worden geroepen"

Als je niet specificeert wie je bedoelt valt je hele betoog in het water. Er is zelfs een naam voor wat je hier doet: de drogreden van de stroman...

"Maar als hij zich met dat soort dingen zou bezig houden zou hij niet aan vechten toekomen."

Dus als hij gewoon zou doen waar hij veertig uur per week op traint (thaiboksen), dan zou hij niet aan vechten toekomen? Realiseer je je hoe dom dit klinkt?

"Op het moment dat je in een partij ziet dan focus je je alleen op je tegenstander en niet alles eromheen. "

Klinkt mooi, maar betekent niets. En als het iets zou betekenen, is het niet waar. Hari wist donders goed wat hij deed. Dat maakt het zo erg...

"Laat dan zien dat je beter dan hem bent door wel met je verstand en niet met je gevoel te praten anders zijn jullie precies hetzelfde als hem want hij liet zijn gevoel "praten"."

Ik kan dit niet anders lezen dan dat je bedoelt dat als iemand zegt dat hij emotioneel reageert op een extreme overtreding (je had dus niet gezegd over wie je het had, maar dit veronderstel ik maar even, anders staat er helemaal niks), hij net zo erg is als degene die de overtreding begaat. Een bizarre analogie...

Zo duidelijker?


"Je verdedigt Hari al de hele tijd, dus dit slaat nergens op."

Het is toch overduidelijk dat de publieke opinie tegen badr is gekeerd. Dat ik het dan voor hem zou "opnemen" of het nou eenmalig is of meerdere malen is niet relevant.

"Als je niet specificeert wie je bedoelt valt je hele betoog in het water. Er is zelfs een naam voor wat je hier doet: de drogreden van de stroman..."

Ik spreek in het algemeen en doel niet op iemand in het specefiek. Ik heb de opmerking vaak zien terugkomen dat Badr dit niet kon maken onder het kijkend oog van heel de wereld . Mensen die het hebben gepost zullen zich wel aangesproken voelen lijkt mij of schat ik de gemiddelde forumbezoeker te hoog in?



"Klinkt mooi, maar betekent niets. En als het iets zou betekenen, is het niet waar. Hari wist donders goed wat hij deed. Dat maakt het zo erg..."

Citeer mij dat ik zeg dat hij niet wist waar hij mee bezig was. Ik heb alleen aangegeven dat hij geen rekening hield met het feit dat iedereen meekeek omdat hij bezig was met Remy en niet met het publiek. Dus je slaat totaal de plank mis met je irrelevant opmerking.


"Ik kan dit niet anders lezen dan dat je bedoelt dat als iemand zegt dat hij emotioneel reageert op een extreme overtreding (je had dus niet gezegd over wie je het had, maar dit veronderstel ik maar even, anders staat er helemaal niks), hij net zo erg is als degene die de overtreding begaat. Een bizarre analogie..."

Vind je het niet Ironisch dat iemand een irrationele daad zelf irrationeel beoordeeld. Of vind je het raar dat ik dat ironisch vind?

cornelus
07-12-2008, 15:33
Badr Hari goes MMA, whut.. UFC :pimp:
(hoe's het trouwens met die gast "Hairobservator") :eek:
sorry off-topic

A-team
07-12-2008, 16:09
Ja maar de meeste doen net alsof hij hier niet voor gestraft is. Hij is gediskwalificeerd en krijgt geen cent terwijl hij er zo hard voor getraind en gevochten heeft en verliest waarschijnlijk zijn sponsorcontract met kia.

Dat vind ik op zichzelf al een zware straf. Hij heeft een fout gemaakt en accepteert de consequenties.

Veel mensen hadden al bij voorbaat een hekel aan hem en grijpen dit aan om al hun frustraties te uiten. Hij is geen ideaal voorbeeld voor de sport maar dat zijn er al genoeg. Je hebt altijd types nodig die de sport interessant houden. Iedereen haatte tyson maar toch bleef iedereen naar zijn partijen kijken.

Gaan jullie maar lekker naar de partijen kijken van de sportieve Sem Schilt dan blijf ik wel naar Badr kijken.

Ik denk dat het beter is als je gewoon lekker gaat .........
Zeg dan liever niets!:twak:

sebastiaan
07-12-2008, 16:14
http://img70.imageshack.us/img70/9064/full08lw3.gif

En dan nog zeggen dat die footstomp niet goed raak was :S....Kijk hoe Bonjasky zijn hoofd naar beneden/achter klapt.!

En in de left cornerrr...Wandeleeiiiii Siiillllvaaaaaa!!!
hehehehe..

Zonde dat ie zich zo de k1 finale door de neus liet boren..
Vindt het tof dat Remy champ is! maar had het liever anders gezien.

paspoes
07-12-2008, 16:20
de beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen

Saki vocht een wereld partij tegen Karaev (diezelfde die van badr won die Karaev) en Errol had een slooppartij tegen teixeira.
In plaats van een beetje weg te lopen en de tweede ronde op naam te zetten ging Errol voor de kil en werdt het een superspektakel!
Voor de eerste keer mee doen en gelijk derde worden, dan ben je goed bezig en niet omdat het toevallig GG jongens zijn!
ga er zelf staan en kop even een stoot of trap van Errol terug of een linkse hoek van saki!


Mee eens. Saki deed het beter dan ik had verwacht tegen Karaev. Karaev blijft mijns inziens altijd een gevaarlijke vechter. Saki vocht mooi gevarieerd en dat hij uiteindelijk van Bonjasky verloor doet daar niets aan af. Hoe oud is Saki eigenlijk, 25 ofzo? Hij heeft in ieder geval nog een lange tijd te gaan en dat hij nu al derde wordt is een topprestatie!

Zelfde geldt voor Zimmerman. Zware partij tegen die Braziliaan, maar toch winnen. Denk dat de meeste mensen laatstgenoemde hebben onderschat. Errol wist in de volgende partij Hari zelfs 8 tellen te bezorgen. Hari kwam knap terug, maar Errol was dichtbij. Ook voor hem geldt dat het een topprestatie is om nu al derde te worden op dit niveau.

x4 BasBoon en Roy zijn Correct:thup: wereld prestatie van Errol en Saki!!!

Pernik
07-12-2008, 16:52
Iedereen haatte tyson maar toch bleef iedereen naar zijn partijen kijken.


Tyson ging zich pas misdragen nadat hij de top had bereikt en omringd werd door foute mensen die alleen maar van hem aan het profiteren waren.
Badr is (nog?) onderweg naar de top, maar wordt blijkbaar niet omringd door, mentaal gezien, de juiste mensen, misschien moet hij een poosje meelopen met mensen als Aerts en Hoost.

smike
07-12-2008, 17:34
Ik heb altijd al een hekel aan die onopgevoede simpele ziel gehad.
Hij heeft duidelijk geen manieren of respect geleerd en dat laat hij in zo ongeveer elke partij blijken.
Wat mij betreft wordt hij voor het leven geschorst bij elke bond in elke contactsport.

123trisweat
07-12-2008, 17:59
blijf het ongeloofelijk...............vinden

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00589/09_hari_bonjasky_13_589094d.jpg

Ralph
07-12-2008, 18:33
Een stevige schorsing lijkt me niet meer dan logisch. Ben benieuwd waar de K-1 mee gaat komen....

Judas
07-12-2008, 18:45
Echter als je de beelden bekijkt zie je dat Badr tot 2 maal toe naar Remy toe wil gaan om (hopelijk z'n excuses aan te bieden) maar tegengehouden wordt door de scheids (logisch natuurlijk).

Voor zover ik kon horen zei hij "sta op man". En liep hij hem in z'n hoek voor homo uit te maken, dus excuses lijkt me sterk...

Guillermo
07-12-2008, 18:51
Nou die aktie van hem om verhaal te halen bij Ivan Hipolyte is nog stommer weer... maarja hij wordt mogelijk een half jaar geschorst als ik de roddelgraaf mag geloven.

Schorsing dreigt voor Hari - Telegraaf.nl - De website van wakker Nederland [Telesport] (http://www.telegraaf.nl/telesport/2740604/__Schorsing_dreigt_voor_Hari__.html?p=14,1)

Ash
07-12-2008, 19:03
Zit je met je vrienden een geweldige K1 te kijken en dan op het eind een ongelovelijke domper van een laatste gevecht!

Jammer dat het zo is afgelopen... Het was namelijk een interessante opstelling Badr vs. Remy. Hebben ze beiden er zo hard voor gewerkt voor uiteindelijk een waardeloze uitkomst.

tap-out
07-12-2008, 19:35
Erg jammer dat het zo is gelopen.

Als Remy wel verder kon gaan en ze de partij hadden kunnen hervatten, denk ik dat Badr de eindzege had weten te behalen.

Het zal mij niet verbazen als hij naast zijn sponsorgeld ook een ander deel van zijn inkomen verliest (ivm een K1 schorsing). Wat moet hij dan?

Wellicht is MMA wat voor hem.....kan hij wat meer GnP toepassen. :-)

Train elke dag 1 uur op sprawlen , leer hew wat sub defence en we hebben een leuke MMA vechter. Ik zie hem zo redelijk meedraaien in bijvoorbeeld strikeforce.

rai
07-12-2008, 19:42
Een stevige schorsing lijkt me niet meer dan logisch. Ben benieuwd waar de K-1 mee gaat komen....
Die schorsing, waarover gesproken wordt is wel mild hoor.(half jaar)

Ik hoop ook dat meneer Rutz zijn verantwoording neemt, en Badr een behoorlijke tijd buiten de ring houdt. Anders gaat dit tenkoste van de geloofwaardigheid van de sport. maar ook zijn eigen geloofwaardigheid.

Bud S
07-12-2008, 20:03
ok het kon niet door de beugel wat badr deed
maar bonjasky is de arjan robben van de k-1.
dit is nu de 3e keer in een paar jaar dat ie z'n tegenstander laat diskwalificeren.
tegen sapp lag ie zich enorm aan te stellen, toen met die trap in z'n ballen, en nu dit weer tegen badr.

hij staat in z'n recht om het zo te spelen. maar een peter aerts, een melvin manhoef of een ramon dekkers zouden dit nooit doen.
zou hun eer te na zijn om zo kampioen te worden.

het tekent bonjasky dat ie eerst loopt te janken en vervolgens met een brede grijns zegt "maar ik heb toch lekker $400.000 gewonnen"

jammer dat badr er ingetrapt is

marcelt
07-12-2008, 20:15
Is het nu opeens de schuld van Remy? Denk eens na Willem. Het is Badrs actie !

Muay Thai Elite
07-12-2008, 20:22
ok het kon niet door de beugel wat badr deed
maar bonjasky is de arjan robben van de k-1.
dit is nu de 3e keer in een paar jaar dat ie z'n tegenstander laat diskwalificeren.
tegen sapp lag ie zich enorm aan te stellen, toen met die trap in z'n ballen, en nu dit weer tegen badr.

hij staat in z'n recht om het zo te spelen. maar een peter aerts, een melvin manhoef of een ramon dekkers zouden dit nooit doen.
zou hun eer te na zijn om zo kampioen te worden.

het tekent bonjasky dat ie eerst loopt te janken en vervolgens met een brede grijns zegt "maar ik heb toch lekker $400.000 gewonnen"

jammer dat badr er ingetrapt is

Willem is aan t trollen? Overduidelijk.........

BJJ Haarlem
07-12-2008, 20:26
BADR IS GEWOON DE BESTE HOE DAN OOK HIJ IS EEN SLOPER REMY WAS GEWOON BANG OM DOOR TE GAAN MET ZN SMOESJE IK ZAG ALLES DOUBBLE GEWOON GEEN LEEF HEBBEN OM DOOR TE GAAN BADR SLOOOOPT HEM GEWOON...

oliebol
07-12-2008, 20:30
dat was idd wel te zien ja toen hij die 8 tellen kreeg, als hij hem zo zou slopen dan had de wedstrijd er denk ik toch wel anders uitgezien.

Biiyen
07-12-2008, 20:34
BADR IS GEWOON DE BESTE HOE DAN OOK HIJ IS EEN SLOPER REMY WAS GEWOON BANG OM DOOR TE GAAN MET ZN SMOESJE IK ZAG ALLES DOUBBLE GEWOON GEEN LEEF HEBBEN OM DOOR TE GAAN BADR SLOOOOPT HEM GEWOON...

Heey, er zit een knop je TB!
Die helpt je zo uit de puree,
druk em in en ga maar mee.
De letters kleiner zetten.

Tony Galento
07-12-2008, 20:50
BADR IS GEWOON DE BESTE HOE DAN OOK HIJ IS EEN SLOPER REMY WAS GEWOON BANG OM DOOR TE GAAN MET ZN SMOESJE IK ZAG ALLES DOUBBLE GEWOON GEEN LEEF HEBBEN OM DOOR TE GAAN BADR SLOOOOPT HEM GEWOON...


Acht tellen krijgen van een bangerd. :D

Muay Thai Elite
07-12-2008, 20:51
BADR IS GEWOON DE BESTE HOE DAN OOK HIJ IS EEN SLOPER REMY WAS GEWOON BANG OM DOOR TE GAAN MET ZN SMOESJE IK ZAG ALLES DOUBBLE GEWOON GEEN LEEF HEBBEN OM DOOR TE GAAN BADR SLOOOOPT HEM GEWOON...

lol

Dalton
07-12-2008, 20:52
Ik vind het juist wel mooi hoe BJJ durft om allerdaagse letters in een geheel eigen en unieke volgorde neer te zetten. Heel creatief, mijn complimenten.

MRT
07-12-2008, 21:08
Tot aan het incident was en is Badr wat mij betreft de beste kickbokser van dit toernooi. Ik heb het nog 'even' op internet bekeken en denk echt dat hij zijn finale had kunnen ombuigen tot een winst. Het blijft natuurlijk gissen naar wat iemand bezielt om op het hoogtepunt van je sportieve carriere dit te doen. Hier is geen enkele logica tegenop gewassen denk ik. Je leeft voor je sport, traint -zoals ook de overige deelnemers- als een topsporter, hebt een super sponsor die je steunt en dan ... kortsluiting in je hersenen ... Voor voor de psychologen onder ons?

Dat Remy dan de winnaar wordt is vanzelfsprekend want uiteindelijk heeft hij de finale moeten bereiken door ook super kickboksers te verslaan. En dat is het spelletje: je wint binnen de grenzen van de regels of je verliest door buiten de regels te treden. En of je nu super dominant was het hele toernooi of niet of mensen vinden je bokstechnisch niet zo goed .... dat is niet ter zake.

Heb tot aan het incident wel gesmuld van de kwaliteit; op 1 reserve partij na stuk voor stuk leuke potten voor de objectieve kijker.

Italian*Berlusconi*
07-12-2008, 22:13
word er eigenlijk op drugs / doping gechecked voor de wedstrijd? niet dat ik hier iets mee wil zeggen....................

Mythildor
07-12-2008, 23:03
Badr, jij bent een schande voor Muay Thai, MMA, K-1 en Martial Arts in zijn geheel........... Een schande, een gezwel, een zwarte pagina, een migraine-aanval..... Kortom, we (JA, WE) kunnen je missen als kiespijn in de K-1 en de sport.
Je moest eens weten hoeveel mensen zich nu schamen. Plaatsvervangende schaamte heet dat Badr. Ze schamen zich, omdat hun geliefde sport, hun geliefde passie, mijn geliefde passie, en alles waar die passie voor staat (Respect, eer, doorzettingsvermogen, zelfkennis, zelfbeheersing, moed) door JOU binnen 10 seconden teniet wordt gedaan.
Echt Badr, je bent een schande. Een regelrechte loser. Bonjasky is een winnaar, een nummer 1, en maak je geen illusies; jij bent niet nummer 2. Jij bent nog minder dan een nul.

Ik heb je door de jaren heen veel dingen zien posten en was het daar inhoudelijk voor het merendeel zeker niet mee eens, maar bovenstaande is absoluut de beste reactie die ik in de kwestie "bad boy Badr" heb gelezen op Mixfight.
Reps kerel!

Christophe
07-12-2008, 23:15
Erg jammer dat het zo is gelopen.

Als Remy wel verder kon gaan en ze de partij hadden kunnen hervatten, denk ik dat Badr de eindzege had weten te behalen.

Het zal mij niet verbazen als hij naast zijn sponsorgeld ook een ander deel van zijn inkomen verliest (ivm een K1 schorsing). Wat moet hij dan?

Wellicht is MMA wat voor hem.....kan hij wat meer GnP toepassen. :-)

Train elke dag 1 uur op sprawlen , leer hew wat sub defence en we hebben een leuke MMA vechter. Ik zie hem zo redelijk meedraaien in bijvoorbeeld strikeforce.

Volgens mij kan hij helemaal niks gaan doen in MMA, toch niet op een fatsoenlijk niveau! Daar weten ze wel raad met zulke "Bad boys"

Mephisto
07-12-2008, 23:26
Veel mensen denken toch dat indien de pot eerlijk was verlopen Badr zou hebben gewonnen.

Ik denk dat de dekking van Remy goed dicht zat, scoorde op de juiste momenten en de power had om een KO te forceren. Remy is intelligenter in de ring en was tot de overtreding untouchable voor Badr.

Wellicht de reden van Badr's frustratie over het feit dat Remy volgens hem niet wilde vechten (Badr werd waarschijnlijk door iets uit het publiek geraakt toen hij besloot te checken of de scheids wel tot 10 (ok 8) kon tellen) en besloot de partij met alle mogelijke middelen te beëindigen.

Wel kut dat het weer Bonjasky is, iedereen weet dat hij voor een vechter een teer zieltje heeft en trekt dit soort zaken uit de kast om hem uit zijn doen te brengen, kijk naar Sapp, Leko en nu weer Badr. Vindt het niet correct dat als ware het een soort omgekeerde bewijslast Bonjasky degene is die moet laten zien dat "het" echt is...

Il Loco
07-12-2008, 23:29
Ik heb echt genoten van het toernooi, geweldige partijen met een grote brok emotie, zo kan het echt alleen maar in Japan.

Maar het enigste wat er na Bonjasky - Hari door mijn hoofd schiet is; wat viel er voor Badr te winnen met die actie. En wat zou er toch door zijn hoofd hebben gespookt. Eerder op de avond een pracht partij tegen Aerts en dan nog tegen Zimmerman een geweldige pot. En dat moet dan eindigen in een anti-climax als deze... Zonde...

Ik heb al eerder mijn ongenoegen tegenover Badr zijn attitude uitgesproken, en dit bevestig alleen nog maar meer wat ik van hem als persoonlijkheid vond. Een kwal. Als sporter kun je moeilijk om hem heen, maar telkens wanneer zijn persoonlijkheid over zijn sport lijkt te gaan heersen vervalt hij in dit straat tuig gedrag.

Het eerste wat me bijgeleert werd toen ik met martial arts begon was eer en respect naar elk ander toe, de rest komt daarna. En uiteraard hoort er afentoe een 'showtje' bij, maar het probleem met Badr is dat hij geen show speelt, hij is gewoon echt zo. Bij mensen zoals Muhammad Ali was het een en al entertainment, maar wanneer de camera weg was was het back to bussiness, en kon hij ook tegenover de mensen die hij voor de camera verbaal had afgeslacht vriendelijk en aardig zijn. Maar Badr heeft dat niet, wat Badr wel heeft is een grote brok agressie. En daar moet hij toch maar eens iets op gaan vinden. Zelfbeheersing is een absolute must voor een vechter van zijn kaliber.

En mensen die zeggen dat Bonjasky een mietje was. Je kunt dat vanuit 2 kanten bekijken. Kant 1 is nogal vrij zwart wit namenlijk, wat Badr deed was zo fout als maar fout kan zijn. Maar zo hard was het niet, Remy had makkelijk kunnen opstaan.

Kant 2 is menselijker. Natuurlijk had hij kunnen opstaan. Het zijn getrainde vechters. Zo heel hard leek het inderdaad niet. Oké hij zal het zeker gevoeld hebben, maar een getraind vechter met een groot incaserings vermogen had zeker kunnen opstaan, zo ook Bonjasky. Maar denk eens realistich na, veplaats jezelf eens in de man.

Je weet als je opstaat er een kans is dat iemand die jou net op de meest foute wijze iets heeft aangedaan de kans word gegeven om de partij te beslissen in zijn voordeel. Je bent nu aangeslagen door de trap tegen je hoofd. Mischien mis je focus, ben je verward. Voel je je in je eer aangetast, natuurlijk sta je dan niet op. Een aktie zoals die van Badr dient niet anders dan fel bestraft te worden. En ook al ben je niet verward en ben je nog een brok focus. Waarom zou je zo iemand dan nog het respect bieden om een kans op een overwinning. Waarom? Om te tonen dat je een man bent, een vechter? Natuurlijk niet, foute daden zijn er om bestraft te worden.

De conclussie is gewoon dat Badr heeft afgedaan, in mijn ogen voor de zoveelste keer.. Hij heeft van zoveel mensen zoveel kansen gehad, nu pikt niemand het meer. Hij zal aan zichzelf moeten werken, en een dosis respect moeten aanleren voordat hij ook maar de kans mag krijgen om weer in een ring te staan.

Badr hari heeft gewoon met zijn aktie een prachtig toernooi in een klap (schop) om zeep geholpen.

blackadder
07-12-2008, 23:33
Goede post loco.:)

Ralph
07-12-2008, 23:38
Lijkt me trouwens ook wel vet als de K-1 naast een geldboete en een schorsing Badr verplicht om 'anger management' te volgen :)

Mythildor
07-12-2008, 23:46
Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat Badr na z`n 1e ronde Knockdown voelde dat hij het niet meer van Remy zou gaan winnen (vooral door z`n voortdurend dichtzittende dekking)
Waarschijnlijk ging Hari liever de boeken in als verliezer door DQ dan door een verlies op punten of een verlies op KO.

Ralph
07-12-2008, 23:58
Zou idd ook goed kunnen. Die stoot waarop ie 'neerging' leek me nou ook niet al te hard. Ik denk dat ie gewoon heel even niet heel scherp was, die gesprongen trap van Bonjasky aan zag komen en die gewoon ontweek door neer te gaan en zo een echt KO te ontlopen. Bonjasky's verdediging was gewoon weer top en daar kon Hari niet mee omgaan. Jammer dat ie daar niet sportief omheen probeert te komen.

Wiseguy
08-12-2008, 02:06
Die knockdown was een lachertje. hij viel omdat hij de trap ontweek en niet omdat hij aangeslagen was. Als hij aangeslagen was had hij nooit die trap kunnen ontwijken.

Mr.dragon
08-12-2008, 03:21
Al dat ethische gezeur over dat het niet netjes is, hou toch op. Dit is en blijft vechtsport en geen korfbal.
Ik weet zeker dat 99% van de kijkers meer genoten heeft van de partijen van Badr dan die van Remy, dus daar heeft Badr wel degelijk een punt.
Dan is er nog het eeuwige gezeur van het `imago´. Moet iedereen deze sport dan leuk gaan vinden en gaan kijken? Dat imago zal nooit verdwijnen, plus dat de leken die kijken, mij over het algemen vertellen hoe mooi ze het vinden als er iemand de ... in wordt geslagen. En dan maakt het echt niet uit of dat nou conform de regels is of niet.
Wat schiet je op met een schorsing? Saaie partijen misschien veel meer niet.
Kortom doe mij Badr er gebeurt tenminste wat onverwacht spectaculairs Hari maar en laat Remy schwalbe Bonjasky maar zitten.

blackadder
08-12-2008, 07:04
Saaie partijen misschien veel meer niet.
Kortom doe mij Badr er gebeurt tenminste wat onverwacht spectaculairs Hari maar en laat Remy schwalbe Bonjasky maar zitten.
Misschien is WWF dan toch eerder wat voor jou.

Ingmar
08-12-2008, 09:01
Man man wist echt niet wat ik zag.De finale van het grootste vechtsportspektakel ter wereld waar iedereen naar kijkt en wat doet een van de vechters:respectloos en lafhartig natrappen als zijn tegenstander al neer is.En dat in Japan het land van de budo-gedachte.
Ik ben blij dat Badr voor Marokko uit is gekomen en ons vechtsportland Nederland tenminste niet ten schande heeft gemaakt ten overstaan van de hele wereld.
Ik ben benieuwd of zijn trainer trots op zijn pupil is.
Schorsen voor het leven die jongen.
En dan de reactie na het gevecht alsof er niets gebeurd is"je mag ook niet op de stoep fietsen".
Wat een drama terwijl hij zo goed bezig was.
Hij komt zichzelf nog wel tegen met deze instelling,in de cel.

IJsbrand
08-12-2008, 09:05
Al dat ethische gezeur over dat het niet netjes is, hou toch op. Dit is en blijft vechtsport en geen korfbal.
Ik weet zeker dat 99% van de kijkers meer genoten heeft van de partijen van Badr dan die van Remy, dus daar heeft Badr wel degelijk een punt.
Dan is er nog het eeuwige gezeur van het `imago´. Moet iedereen deze sport dan leuk gaan vinden en gaan kijken? Dat imago zal nooit verdwijnen, plus dat de leken die kijken, mij over het algemen vertellen hoe mooi ze het vinden als er iemand de ... in wordt geslagen. En dan maakt het echt niet uit of dat nou conform de regels is of niet.
Wat schiet je op met een schorsing?
.
Ben het gedeeltelijk wel met je eens, behalve dat is wel genoten heb van Remy. Een schorsing zal Hari gewoon accepteren en dat zal zn "comeback" alleen maar spectaculairder maken. Geloof maar niet dat de K1 de kip met de gouden eieren zal slachten. Nu hebben ze iemand het commerieel goed doet (a la sapp) en nog kan vechten ook op een brute manier. Het gaat niet om wie de beste is (anders hadden ze toch wel de kampioen van de laatste 3 jaar een wildcard gegeven) het gaat erom wie het meest scoort in termen van yens. En dat is Hari. Nog nooit zoveel aandacht voor een finale geweest als laatste keer. Telegraaf, nrc teletekst enz enz.
Iedereen die ik gesproken heb begint er over tegen mij (jij houd toch van k1 nou wat ik gezien heb...) en iedereen kent zijn naam. Bij Schilt hadden ze het over die lange die zijn moeder de groeten deed.....
Hari verdient een sanctie, die accepteert hij en komt nog spectaculairder terug. Geloof mij nou dat hij hier uiteindelijk alleen beter van wordt.
Die gasten eten ,slapen en trainen voor een ding. Een management achter hem met een flinke vinger in de pap. Hop ,rematch Bonjasky - Hari is nu al een top affice.
Lees net dat Aerts een rematch wil dus nog een top affice
en Zimmerman zal het ook graag overdoen dus.....

rai
08-12-2008, 09:19
Misschien is WWF dan toch eerder wat voor jou.

Ik denk van wel, lekker veel spektakel, en allemaal ook zo lekker echt:rolleyes:

A-team
08-12-2008, 09:32
Veel mensen denken toch dat indien de pot eerlijk was verlopen Badr zou hebben gewonnen.

Ik denk dat de dekking van Remy goed dicht zat, scoorde op de juiste momenten en de power had om een KO te forceren. Remy is intelligenter in de ring en was tot de overtreding untouchable voor Badr.

Wellicht de reden van Badr's frustratie over het feit dat Remy volgens hem niet wilde vechten (Badr werd waarschijnlijk door iets uit het publiek geraakt toen hij besloot te checken of de scheids wel tot 10 (ok 8) kon tellen) en besloot de partij met alle mogelijke middelen te beëindigen.

Wel kut dat het weer Bonjasky is, iedereen weet dat hij voor een vechter een teer zieltje heeft en trekt dit soort zaken uit de kast om hem uit zijn doen te brengen, kijk naar Sapp, Leko en nu weer Badr. Vindt het niet correct dat als ware het een soort omgekeerde bewijslast Bonjasky degene is die moet laten zien dat "het" echt is...

x2 Hij kwam er gewoon niet aan, daardoor die aktie!

Robbie!
08-12-2008, 09:44
Al dat ethische gezeur over dat het niet netjes is, hou toch op. Dit is en blijft vechtsport en geen korfbal.
Ik weet zeker dat 99% van de kijkers meer genoten heeft van de partijen van Badr dan die van Remy, dus daar heeft Badr wel degelijk een punt.
Dan is er nog het eeuwige gezeur van het `imago´. Moet iedereen deze sport dan leuk gaan vinden en gaan kijken? Dat imago zal nooit verdwijnen, plus dat de leken die kijken, mij over het algemen vertellen hoe mooi ze het vinden als er iemand de ... in wordt geslagen. En dan maakt het echt niet uit of dat nou conform de regels is of niet.
Wat schiet je op met een schorsing? Saaie partijen misschien veel meer niet.
Kortom doe mij Badr er gebeurt tenminste wat onverwacht spectaculairs Hari maar en laat Remy schwalbe Bonjasky maar zitten.


Badr is wat mij betreft een van de meest attractieve vechters en zorgt idd altijd voor spektakel. Ben, of eigenlijk was echt een fan van hem, maar dat is nu helemaal weg. Heb helaas hem ook op 1 gezet bij ringsports. Heb ik nu echt spijt van.

Badr behoort gewoon nooit meer in de K-1 te vechten. Wat "onverwachts" is in dit geval niet wat we wilden zien. Als de regels niet meer worden nageleefd dan is het einde zoek. Consequent zijn nu en nooit meer voor de K-1 laten vechten. Hoe jammer ook. Remy heeft gewoon juist gehandeld en terecht gewonnen. Ben Hari fan af....

MB667
08-12-2008, 09:51
Als Hari nooit meer zou moeten vechten, dan moeten oa. Royce (meen ik)Gracie (doorgaan met choke na kloppen), Yvel (scheids slaan), Cro Cop(doorslaan Alexander E, Vovchanchyn) etc etc etc etc ook niet meer vechten. Bullshit dus. Straf ok, ban 4 life nee.

TOON
08-12-2008, 10:02
Ben het gedeeltelijk wel met je eens, behalve dat is wel genoten heb van Remy. Een schorsing zal Hari gewoon accepteren en dat zal zn "comeback" alleen maar spectaculairder maken. Geloof maar niet dat de K1 de kip met de gouden eieren zal slachten. Nu hebben ze iemand het commerieel goed doet (a la sapp) en nog kan vechten ook op een brute manier. Het gaat niet om wie de beste is (anders hadden ze toch wel de kampioen van de laatste 3 jaar een wildcard gegeven) het gaat erom wie het meest scoort in termen van yens. En dat is Hari. Nog nooit zoveel aandacht voor een finale geweest als laatste keer. Telegraaf, nrc teletekst enz enz.
Iedereen die ik gesproken heb begint er over tegen mij (jij houd toch van k1 nou wat ik gezien heb...) en iedereen kent zijn naam. Bij Schilt hadden ze het over die lange die zijn moeder de groeten deed.....
Hari verdient een sanctie, die accepteert hij en komt nog spectaculairder terug. Geloof mij nou dat hij hier uiteindelijk alleen beter van wordt.
Die gasten eten ,slapen en trainen voor een ding. Een management achter hem met een flinke vinger in de pap. Hop ,rematch Bonjasky - Hari is nu al een top affice.
Lees net dat Aerts een rematch wil dus nog een top affice
en Zimmerman zal het ook graag overdoen dus.....

x2 K1 ziet nu ook wel heel wat dollar tekens...er zijn een aantal mooie partijen in de maak voor de toekomst....helaas is het zo dat zo'n actie je vaak alleen maar commercieel meer aantrekkelijk maakt....iedereen wil Badr toch wel weer zien vechten...om te verliezen of om te winnen...kijkcijfers zullen sky-high zijn!

jimmyjmmr
08-12-2008, 10:05
de down van Badr was idd meer een ontwijking van de gesprongen trap/knie dan een down van de klap ervoor.
vervolgens volgt er een offensief van Badr naar Remy, die daar alleen met een hoog gesloten dekking op kan reageren. dat frustreerd Badr. nadat Remy een trap maakt en Badr deze opvangt en Remy naar de grong brengt slaat de stopp door.

conclusie: Badr is gefrustreert......

heel zijn emotionele reactie is dus wel verklaarbaar ook gezien het korte tijdstip van/ na de wedstrijd.
blijft natuurlijk een DQ op zijn plaats.

neemt niet weg dat na analyse van de gehele toornooi en finale partij dat badr wel een hele goede vechter is met een zeer goede conditie (gezien de 2 downs en direct weer 100% kunnen gaan) die helaas de regels vergeet doordat hij te emotioneel betrokken is tijdens het "spel" .

Paco
08-12-2008, 10:09
Ben het gedeeltelijk wel met je eens, behalve dat is wel genoten heb van Remy. Een schorsing zal Hari gewoon accepteren en dat zal zn "comeback" alleen maar spectaculairder maken. Geloof maar niet dat de K1 de kip met de gouden eieren zal slachten. Nu hebben ze iemand het commerieel goed doet (a la sapp) en nog kan vechten ook op een brute manier. Het gaat niet om wie de beste is (anders hadden ze toch wel de kampioen van de laatste 3 jaar een wildcard gegeven) het gaat erom wie het meest scoort in termen van yens. En dat is Hari. Nog nooit zoveel aandacht voor een finale geweest als laatste keer. Telegraaf, nrc teletekst enz enz.
Iedereen die ik gesproken heb begint er over tegen mij (jij houd toch van k1 nou wat ik gezien heb...) en iedereen kent zijn naam. Bij Schilt hadden ze het over die lange die zijn moeder de groeten deed.....
Hari verdient een sanctie, die accepteert hij en komt nog spectaculairder terug. Geloof mij nou dat hij hier uiteindelijk alleen beter van wordt.
Die gasten eten ,slapen en trainen voor een ding. Een management achter hem met een flinke vinger in de pap. Hop ,rematch Bonjasky - Hari is nu al een top affice.
Lees net dat Aerts een rematch wil dus nog een top affice
en Zimmerman zal het ook graag overdoen dus.....

Ja één ding is zeker, Badr heeft wel de aandacht.

Ton
08-12-2008, 10:14
Heb nog niet gereageerd na de K1 finale, wil er ook niet al te veel over zeggen. Ben er nog steeds stront beroerd van dat Aerts het niet waar heeft kunnen maken. Heeft geen seconde in zijn partij gezeten. Het leek zelfs op sommige moment wel een beetje klungelig, niet leuk om te zien als Peter Aerts fan...

Wat Badr betreft, die haarvlek verdiend nog niet eens negatieve aandacht. Man wat ben ik klaar met die gozer! Zie hem graag in de ring, maar dan wel gestrekt en zwaar KO!

Robbie!
08-12-2008, 10:28
Als Hari nooit meer zou moeten vechten, dan moeten oa. Royce (meen ik)Gracie (doorgaan met choke na kloppen), Yvel (scheids slaan), Cro Cop(doorslaan Alexander E, Vovchanchyn) etc etc etc etc ook niet meer vechten. Bullshit dus. Straf ok, ban 4 life nee.

Die gevallen ken ik allemaal niet. Een keer doordraaien en 1 verkeerde actie in het heetst van de strijd ok, maar 2 keer slaan en vervolgens ook nog eens een footstomp, kom op zeg. En het allerergste vind ik zijn reactie na de tijd. Geen enkel berouw, dus lijkt het me duidelijk.

MB667
08-12-2008, 10:47
en laten we 'dirty'bob schreiber niet vergeten, door ons allemaal geliefd om zijn vechtershart, maar de naam dirty kreeg hij ook niet voor niets.

en over Gilbert Yvel, ook Nederlands trots, werd vandaag nog een artikel geschreven las ik net op sherdog. De schrijver vind het ook nodig om te vermelden dat Yvel nooit meer mag vechten als het aan hem ligt. Pure onzin. Ik vind dat wanneer je je straf hebt uitgezeten, je weer mag doen waar je je het liefst mee bezig houdt/ of waar je je geld mee verdient, is toch met voetbal ook zo, dat iemand geschorst wordt voor een onrechtmatige elleboogstoot (of wat dan ook) en hiervoor 1 tot 3 wedstrijden niet meer mee mag voetballen, en niet een heel jaar of wat dan ook. Moet nu ook zijn.

hier de artikel over yvel

http://www.sherdog.com/news/articles/resident-yvel-15436

Italian*Berlusconi*
08-12-2008, 10:53
Als Hari nooit meer zou moeten vechten, dan moeten oa. Royce (meen ik)Gracie (doorgaan met choke na kloppen), Yvel (scheids slaan), Cro Cop(doorslaan Alexander E, Vovchanchyn) etc etc etc etc ook niet meer vechten. Bullshit dus. Straf ok, ban 4 life nee.

verschilletje is wel (op Yvel na) dat dit veel voorkomt bij Badr, in en buiten de ring dat hij zich niet kan gedragen. Bij bijv Royce Gracie was dat met Gordeau omdat Gerard Royce in zijn oor had gebeten...
Nogmaals zit wel een verschilletje in karakter en mentaliteit van de mensen die jij opnoemt en bijv Badr en een Yvel...

rai
08-12-2008, 10:53
x2 K1 ziet nu ook wel heel wat dollar tekens...er zijn een aantal mooie partijen in de maak voor de toekomst....helaas is het zo dat zo'n actie je vaak alleen maar commercieel meer aantrekkelijk maakt....iedereen wil Badr toch wel weer zien vechten...om te verliezen of om te winnen...kijkcijfers zullen sky-high zijn!

Als het gaat om het kickboksen in Nederland heeft Simon Rutz een dikke vinger in de pap.
Ik vind dat hij niet zijn kop in het zand moet steken (lees: de hol van Hari) door Hari gewoon weer zij partijtjes te laten draaien. bij een andere organistatie dan K1 bijv.

Ik hoop echt dat meneer Rutz de geloofwaardigheid en de integriteit van de sport (hier in Nederland) hoog houdt. Simon Rutz zal nu als liefhebber van de sport moeten handelen en niet als zakenman. Al denk ik dat het zakelijk wel verstandig is om een integere reputatie te hebben.
Hari hoeft echt niet voor zijn leven lang verbannen te worden uit de sport.
Dat is een enorme verpilling van talent.
Als Hari binnen een jaar hier gewoon weer staat te knokken, dan verliest de sport echt zijn geloofwaardigheid en dat kan de sport in Nederland gezien zijn reputie er nou niet bepaald bijhebben.
Dus meneer Rutz denk als liefhebber, en niet aan de Euro's die jouw pocket moeten vullen.
I
n dit soort situatie is het jammer dat we niet beschikken over 1 bond die als overkoepelend orgaan functioneert. Een grote landelijke bond zou een strafmaat kunnen bepalen die los staat van zakelijke belangen. Eenduidige regelgeving kunnen toepassen, dezelfde straf voor het overtreden van de regels. Of je nu Badr Hari bent of Jan met de pet die als amateur zo nu en dan een partijtje knokt. Integriteit en sportiviteit moeten het gezicht van de sport bepalen en niet de zakelijke belangen.

Dutch Dynamite
08-12-2008, 10:56
Wat een grote mate van 'deindividualisatie' hier...Ben t er volledig mee eens dat wat Badr deed niet juist was. Badr is m.i. de grootste publiek trekker. Super bokskwaliteiten en na die vette Knock Down tegen Zimmerman, goed gebruik maken van de 10 tellen en weer terug komen, en hoe.... Ook in de finale had ie kunnen winnen, jammer dat t zo moest lopen. Maar ken wel meer gevallen waar t niet altijd helemaal netjes is verlopen en die dingen gebeuren soms nu eenmaal. Weet zeker dat iedereen volgende keer weer kijkt als Badr moet vechten.

achie
08-12-2008, 11:00
het is kickboksen jongens!!!! niet zo heilig doen allemaal, kan gebeuren!!! als iedereen eerlijk is dan weet je dat je misselijk word van Bonjansky zijn stijl! is een goede vechter maar een schijtbak! Badr is de K1!!!! van wie hebben jullie genoten????

Tony Galento
08-12-2008, 11:13
het is kickboksen jongens!!!! niet zo heilig doen allemaal, kan gebeuren!!! als iedereen eerlijk is dan weet je dat je misselijk word van Bonjansky zijn stijl! is een goede vechter maar een schijtbak! Badr is de K1!!!! van wie hebben jullie genoten????

Van Zimmerman.

chief108
08-12-2008, 11:19
vond de finale al aardig klote maar al dat gezeik achteraf heeft deze GP echt verkut voor mij....

Guillermo
08-12-2008, 11:22
Van Zimmerman.

LOL! reps :thup:

rai
08-12-2008, 11:24
Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat Badr na z`n 1e ronde Knockdown voelde dat hij het niet meer van Remy zou gaan winnen (vooral door z`n voortdurend dichtzittende dekking)
Waarschijnlijk ging Hari liever de boeken in als verliezer door DQ dan door een verlies op punten of een verlies op KO.

Ik zie ook weinig andere verklaringen voor zijn gedrag.
het verliezen van zelfbeheersing is een uiting van onmacht. En mensen die zeker en zelfbewust zijn die accepteren de gebeurtenissen zoals ze zijn. Hoe ze ook plaatsvinden
Badr dacht dat hij de winst al op zak. Die acht tellen maakte hem duidelijk dat de zaken er anders voorstonden dan hij dacht. Dan komt de onzekerheid en het gevolg van daarvan zijn ons allen welbekend:(

rai
08-12-2008, 11:34
Van Zimmerman.

Ben je bekend met het feit dat bijna alle uitingen van agressie het gevolg van angst? Bijna allemaal, agressie is een natuurlijke reactie op angst. Vertel mij nu eens wie is de schijtbak is: Bonjasky of Hari

Bud S
08-12-2008, 11:41
Maar ken wel meer gevallen waar t niet altijd helemaal netjes is verlopen en die dingen gebeuren soms nu eenmaal.

die scheids dacht er in 1e instantie ook zo over en gaf 'm slechts een gele kaart. pas toen bonjasky aangaf dat ie echt niet meer verder wilde (:whistling:) had ie geen keus en kwam hij met die rooie kaart

Chico
08-12-2008, 11:42
Als Hari nooit meer zou moeten vechten, dan moeten oa. Royce (meen ik)Gracie (doorgaan met choke na kloppen), Yvel (scheids slaan), Cro Cop(doorslaan Alexander E, Vovchanchyn) etc etc etc etc ook niet meer vechten. Bullshit dus. Straf ok, ban 4 life nee.

Royce Gracie - Deed dit nadat hij gebeten was door Gordeau... die overigens ook een smerige vechter is die wat mij betreft ook de ring niet meer inhoeft..

Cro Cop - Sloeg nog een keer na een knock down.. maar dit is mma geen k1.. daar mag je wel op de grond slaan... als je het daar niet afmaakt tot de scheids er tussen springt kun je de partij nog verliezen ook...

Yvel had wat mij betreft ook geschorst voor het leven kunnen worden.. netzoals bob schrijber... ik had destijds een partij van bob gezien in pride tegen een japanner waar hij om de scheids heen sloeg om zijn tegenstander te raken nadat de partij was stil gelegd.. dit soort vechters zijn totaal geen goede reclame voor nederland in de vechtsport wereld.. en daar kan hari dus bijgezet worden...

partij van de avond was voor mij trouwens Saki vs Remy... vind alleen dat saki zo raar wegdraait elke keer...

Zimmerman vond ik de eerste partij tegenvallen, vond hem daar slecht vechten.. maar in zijn partij tegen hari vond ik hem juist super vechten...

en jammer van Jerome...

Wiseguy
08-12-2008, 11:42
http://img401.imageshack.us/img401/4893/remykriegteinoscargd9.jpg

rai
08-12-2008, 11:45
Wat hier gesuggereerd wordt ben ik het niet mee eens, maar tering het is wel een toffe foto hoor, hahahah

chief108
08-12-2008, 11:48
reps...

Tony Galento
08-12-2008, 11:52
Ben je bekend met het feit dat bijna alle uitingen van agressie het gevolg van angst? Bijna allemaal, agressie is een natuurlijke reactie op angst. Vertel mij nu eens wie is de schijtbak is: Bonjasky of Hari

Hari.

rai
08-12-2008, 11:56
het was een retorische vraag hoor!!:whistling:

Tony Galento
08-12-2008, 11:58
het was een retorische vraag hoor!!:whistling:

:D

Bud S
08-12-2008, 12:33
http://img401.imageshack.us/img401/4893/remykriegteinoscargd9.jpg


een foto zegt meer dan 1000 woorden...

reps

De man van 14K
08-12-2008, 13:23
Vind iedereen hier Bonjasky nou een jankerd???

ik ga die partij voor de 4de keer kijken, ik vind nl van niet maar misschien keek ik naar een camera uit een verkeerde hoek en trapte hij Bonsjaky niet op zijn hoofd?

Naqual
08-12-2008, 13:24
ja..en toch ben ik het wel met de Oscar foto eens.
Vind Remy toch wel erg theatraal.
De tranen waren oprecht / ontlading maar heb het idee dat hij de blessures
toch wel erg aandikt. De trap in zijn ballen van Leko, nu weer na deze trap gelijk weer
dubbel zien..? Jammer hij heeft het niet nodig namelijk..

Muay Thai Elite
08-12-2008, 13:34
het is kickboksen jongens!!!! niet zo heilig doen allemaal, kan gebeuren!!! als iedereen eerlijk is dan weet je dat je misselijk word van Bonjansky zijn stijl! is een goede vechter maar een schijtbak! Badr is de K1!!!! van wie hebben jullie genoten????

Het enige waar ik van moest kokhalzen was die schijtactie van Badr. En geloof me, niemand heeft echt genoten van de wedstrijd Bonjasky-Hari. De rest van het gala was echt grote klasse! Alle vechters (minus 1) lieten weer zien waar K-1 eigenlijk om draaide. Niet om Sapp, Akebono en al die andere clowns.

Over Bonjasky: De doktoren hebben de wedstrijd gestaakt. Bonjasky was aangeslagen, dus als hij had doorgevochten was het:
1) Oneerlijk geweest, omdat Badr een voorsprong had door een illegale actie
2) Pas ECHT een KUTgala geweest was als Badr had gewonnen, na zo'n achterlijk infantiele actie.

Fasada
08-12-2008, 13:43
Ik snap de mensen niet die vinden dat Bonjasky acteert.. Dat is toch na zo'n actie niet meer relevant. Ik vond dat Badr meteen rood hoorde te krijgen...

Stel dat Bonjasky zich aanstelt dan is dat zijn goed recht, wie wil nou vechten tegen iemand die al lak heeft aan de regels en er een kans bestaat dat je 4 ton misloopt, als hij was doorgegaan en ik was zijn coach had ik hem gewoon geadviseerd om te blijven liggen

Ik wil ook benadrukken dat een trap of stoot die je niet verwacht vele malen harder aankomt, het is denk ik ook een mentalen/psychologisch effect zo'n trap na...

Nogmaals; ook al acteert Bonjasky dan nog is dat zijn goed recht!!

Wiseguy
08-12-2008, 13:47
Volgens mij begrijp je mijn insteek niet. Badr is inderdaad terecht gediskwalificeerd dat is het punt ook niet. Maar Bonjasky lag daar als een stervende zwaan op de grond en toen het bekend was dat Badr rood kreeg is hij op wonderbaarlijke wijze opgestaan.

dimitri
08-12-2008, 13:49
Het enige waar ik van moest kokhalzen was die schijtactie van Badr. En geloof me, niemand heeft echt genoten van de wedstrijd Bonjasky-Hari. De rest van het gala was echt grote klasse! Alle vechters (minus 1) lieten weer zien waar K-1 eigenlijk om draaide. Niet om Sapp, Akebono en al die andere clowns.

Over Bonjasky: De doktoren hebben de wedstrijd gestaakt. Bonjasky was aangeslagen, dus als hij had doorgevochten was het:
1) Oneerlijk geweest, omdat Badr een voorsprong had door een illegale actie
2) Pas ECHT een KUTgala geweest was als Badr had gewonnen, na zo'n achterlijk infantiele actie.

Idd, eindelijk een final 8 zonder knoeiers (hoewel sefo en choi toch nog een reservepartij kreegen). Geen Musashi, Fujimoto, zonder die grote koreaanse TKD'er die zijn handen aan z'n heupen houdt, zonder kogelstoters, zonder Big Daddy Goodridge, ...

En dan moet Hari de finale verneuken.

chief108
08-12-2008, 13:49
dit jaar is er gewoon geen "winnaar"
alleen 2 verliezers

Chico
08-12-2008, 13:50
Originally Posted by achie http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=655712#post655712)
het is kickboksen jongens!!!! niet zo heilig doen allemaal, kan gebeuren!!! als iedereen eerlijk is dan weet je dat je misselijk word van Bonjansky zijn stijl! is een goede vechter maar een schijtbak! Badr is de K1!!!! van wie hebben jullie genoten????
idd het is kickboksen.. geen mma... dus nee dat kan niet gebeuren...

en ik vind de stijl van Bonjansky mooi...

Ton
08-12-2008, 13:50
Volgens mij begrijp je mijn insteek niet. Badr is inderdaad terecht gediskwalificeerd dat is het punt ook niet. Maar Bonjasky lag daar als een stervende zwaan op de grond en toen het bekend was dat Badr rood kreeg is hij op wonderbaarlijke wijze opgestaan.

En terecht dat ie op wonderbaarlijke wijze genas!!! Moet er niet aan denken dat zo'n misbaksel met 4 ton naar huis gaat! :twak:

Ingmar
08-12-2008, 13:52
Dit lijkt echt Nederland wel.
We gaan lekker het slachtoffer (Bonjasky)aanpakken en de dader (Badr)verdedigen.
Bonjasky heeft zichzelf zeker nagetrapt??
Schande!

Muay Thai Elite
08-12-2008, 14:06
lol@ de scherpe analyse van Ingmar. Dat is volgens mij psychologisch heel goed uit te leggen. Naarmate de dagen vorderen, mindert de haat en wordt men sympatieker jegens de dader. Wat ook kan zijn; als het net gebeurt is focust iedereen zich op de dader. Het gedrag van het slachtoffer wordt later ineens onder de loep genomen.

Ik ben het overigens weer met Fasada eens: Het doet er niet eens toe ALS Bonjasky (Dus niet Bonjansky, Bonjaski of wat dan ook mensen) "geacteerd" heeft, het zou namelijk een schande zijn als Badr door dit rotkunstje alsnog gewonnen had.

a.s.c.
08-12-2008, 14:08
Als je de ring vecht zijn er regels.. zo simpel is het.. als je niet in staat bent die regels te respecteren ben je geen professionele vechter. Belachelijk om Remy Bonjaski uit te maken voor aansteller of acteur.. Hij heeft op spectaculaire wijze gewonnen van Le Banner en Saki en was goed op weg om Badr ook op schitterende wijze te verslaan. Als iemand bij een voetbalwedstrijd de bal oppakt en een touchdown scoort kan hij tot ook niet beweren dat voetbal voor mietjes is en dat ze eigenlijk rugby zouden moeten spelen?

rai
08-12-2008, 14:21
Het enige waar ik van moest kokhalzen was die schijtactie van Badr. En geloof me, niemand heeft echt genoten van de wedstrijd Bonjasky-Hari. De rest van het gala was echt grote klasse! Alle vechters (minus 1) lieten weer zien waar K-1 eigenlijk om draaide. Niet om Sapp, Akebono en al die andere clowns.

Over Bonjasky: De doktoren hebben de wedstrijd gestaakt. Bonjasky was aangeslagen, dus als hij had doorgevochten was het:
1) Oneerlijk geweest, omdat Badr een voorsprong had door een illegale actie
2) Pas ECHT een KUTgala geweest was als Badr had gewonnen, na zo'n achterlijk infantiele actie.

Dit is gewoon de hele waarheid. Nuff said

Dragon Tail
08-12-2008, 14:22
Idd, eindelijk een final 8 zonder knoeiers (hoewel sefo en choi toch nog een reservepartij kreegen). Geen Musashi, Fujimoto, zonder die grote koreaanse TKD'er die zijn handen aan z'n heupen houdt, zonder kogelstoters, zonder Big Daddy Goodridge, ...

En dan moet Hari de finale verneuken.

Dit dacht ik ook.

Bud S
08-12-2008, 14:26
Als iemand bij een voetbalwedstrijd de bal oppakt en een touchdown scoort kan hij tot ook niet beweren dat voetbal voor mietjes is en dat ze eigenlijk rugby zouden moeten spelen?

hmmm... alleen voor die actie overweeg ik toch eens aan voetbal te beginnen.
in het team van hari

rai
08-12-2008, 14:27
Er is er al een reactie bekend van Simon Rutz en Passenier, hier ben ik heel benieuwd naar.:confused:

Remco
08-12-2008, 14:27
Even een paar punten.

1. Badr is niet doorgedraaid.
Badr heeft weloverwogen de regels overtreden. Dit blijkt uit zijn consistente houding voor, tijdens en na het gebeuren. Tijdens het gebeuren gaat ie ook bewust door, totdat er geen andere conclusie meer mogelijk is dan dat hij gediskwalificeerd wordt en Remy meer pijn heeft dan hij. Kijk naar die foto. Kakuda heeft de arm van Badr met twee armen vast. Als het je dan nog niet duidelijk is dat je een drempel passeert en je de boel afmaakt met een footstomp, dan ben je weloverwogen fout bezig.

2. De down was geen 'bukken' voor die gesprongen trap
Na de linker hoek zakt Badr ineen. Dit kan betekenen dat ie aangeslagen is, of dat hij zijn evenwicht verliest. De laatste optie is uitgesloten, nu Badr zonder protest gebruik maakte van de 8 tellen rust. Vechters die willen voorkomen dat de scheidsrechter een valpartij als een down opvat, veren op als een duveltje in een doosje. Badr niet.

3. Badr is anders dan de anderen
Bij de overtredingen van Gilbert en Bob zie ik veel meer iemand die doordraait dan Badr. Bovendien erkennen deze vechters achteraf over het algemeen ook dat ze fout zaten. Het zijn straatvechters die eenmaal in 'the zone' niet anders kunnen. Het is jammer dat Badr aflevering 12 van TUF vermoedelijk gemist heeft. Na doorvragen erkende Junie Browning vrij snel gewoon bang te zijn te verliezen. Absoluut menselijk natuurlijk. Uiteindelijk denk ik dat iedereen die doordraait in zekere zin een aanval van angst heeft. Eenmaal bij zinnen dringt de conclusie zich dan toch op dat het niet oke was en men zichzelf alleen maar heeft beschadigd.

Badr lijkt echter werkelijk overtuigd te zijn van de juistheid van zijn handelen. Dat maakt hem uniek ten aanzien van de anderen. Bij een andere opstelling zou hij zijn kansen terug te kunnen keren aanzienlijk hebben kunnen vergroten. Voor Badr speelt echter iets hogers. In feite eiste hij respect van Remy om het gevecht met hem aan te gaan. Hij begreep echter niet dat dat nu juist was wat Remy deed. Remy fileerde hem en hij voelde vermoedelijk aan dat het te moeilijk werd. Dus koos hij - a la Junie - welbewust voor de easy way out: een diskwalificatie en geen (T)KO of verlies volgens de K-1 reglementen.

rai
08-12-2008, 14:32
Even een paar punten.

1. Badr is niet doorgedraaid.
Badr heeft weloverwogen de regels overtreden. Dit blijkt uit zijn consistente houding voor, tijdens en na het gebeuren. Tijdens het gebeuren gaat ie ook bewust door, totdat er geen andere conclusie meer mogelijk is dan dat hij gediskwalificeerd wordt en Remy meer pijn heeft dan hij. Kijk naar die foto. Kakuda heeft de arm van Badr met twee armen vast. Als het je dan nog niet duidelijk is dat je een drempel passeert en je de boel afmaakt met een footstomp, dan ben je weloverwogen fout bezig.

2. De down was geen 'bukken' voor die gesprongen trap
Na de linker hoek zakt Badr ineen. Dit kan betekenen dat ie aangeslagen is, of dat hij zijn evenwicht verliest. De laatste optie is uitgesloten, nu Badr zonder protest gebruik maakte van de 8 tellen rust. Vechters die willen voorkomen dat de scheidsrechter een valpartij als een down opvat, veren op als een duveltje in een doosje. Badr niet.

3. Badr is anders dan de anderen
Bij de overtredingen van Gilbert en Bob zie ik veel meer iemand die doordraait dan Badr. Bovendien erkennen deze vechters achteraf over het algemeen ook dat ze fout zaten. Het zijn straatvechters die eenmaal in 'the zone' niet anders kunnen. Het is jammer dat Badr aflevering 12 van TUF vermoedelijk gemist heeft. Na doorvragen erkende Junie Browning vrij snel gewoon bang te zijn te verliezen. Absoluut menselijk natuurlijk. Uiteindelijk denk ik dat iedereen die doordraait in zekere zin een aanval van angst heeft. Eenmaal bij zinnen dringt de conclusie zich dan toch op dat het niet oke was en men zichzelf alleen maar heeft beschadigd.

Badr lijkt echter werkelijk overtuigd te zijn van de juistheid van zijn handelen. Dat maakt hem uniek ten aanzien van de anderen. Bij een andere opstelling zou hij zijn kansen terug te kunnen keren aanzienlijk hebben kunnen vergroten. Voor Badr speelt echter iets hogers. In feite eiste hij respect van Remy om het gevecht met hem aan te gaan. Hij begreep echter niet dat dat nu juist was wat Remy deed. Remy fileerde hem en hij voelde vermoedelijk aan dat het te moeilijk werd. Dus koos hij - a la Junie - welbewust voor de easy way out: een diskwalificatie en geen (T)KO of verlies volgens de K-1 reglementen.

Interessant punt heb je gemaakt in eerste instantie had ik een andere mening over de 8 tellen van Hari. Ik dacht dat hij bewust ging liggen omdat die trap erop zou zitten. Maar door je beargumentering kijk ik er nu anders tegen aan. Ik ga die partij eens even weer zien. (eerste keer trouwens net als vele mensen met mij heb ik er wel een nare smaak aan over gehouden.)

Bud S
08-12-2008, 14:37
Ik ben het overigens weer met Fasada eens: Het doet er niet eens toe ALS Bonjasky (Dus niet Bonjansky, Bonjaski of wat dan ook mensen) "geacteerd" heeft, het zou namelijk een schande zijn als Badr door dit rotkunstje alsnog gewonnen had.

dat doet er wel toe
ongeacht of ie daarna wint of verliest, een k.o. faken verdient net zo weinig respect als het natrappen van hari

rai
08-12-2008, 14:43
Remy heeft "cous cous" van Badr gemaakt. Badr is een supergetalenteerde vechter net als Remy. Het verschil zit hem echter in de mentaliteit. En om die reden is Remy een kampioen en Badr (nog???) niet.