PDA

View Full Version : K1 WPG hoe vond je het ? *spoiler*



marcelt
07-12-2008, 10:33
Als ik de actie van BH buiten beschouwing laat (genoeg over gezegd in diverse topics) , moet ik zeggen dat ik zeer genoten heb van deze K1 finale. Wat een partijen. Schitterend!

weks
07-12-2008, 10:37
een van de mooiste toernooien helaas jammer van de finale partij.

Wheelie
07-12-2008, 11:03
Een van de mooiste K-1 GP finales die ik ooit gezien heb.
Allemaal goede en technische vechters.
Badr Hari heeft op mij 't meeste indruk gemaakt, zowel positief als negatief.
Hoe hij van Peter Aerts won en daarna het respect voor Peter toonde vond ik mooi.
De manier waarop hij zijn 8 tellen nam na de knockdowns tegen Zimmerman en Bonjaski was top.
Helaas is de laatste actie bij mij het meest blijven hangen, belachelijke onsportieve actie.

Zimmerman die komt er wel ;)

Karel
07-12-2008, 11:46
mooi om de jonge jongens zo bezig te zien, jammer dat de veteranen daardoor wel erg langzaam lijken...
de weg naar de finale was ook mooi, hari komt er met zijn snelheid en felheid, Bonjasky door zijn ervarenheid/tactiek...de spanning zat er goed in door de vele knockdowns waarvan Hari idd goed herstelde. Ook de andere partijen waren gewoon goed..
hoewel Bonjasky niet zo oud is was het voor mij toch degene die de eer van de oude garde hoog moest houden, de perfecte finale op papier dus, het was gewoon voorbestemd die finale..

Spike_tm
07-12-2008, 12:02
Top toernooi, alleen die finale verziekte alles. Mega anti-climax. Ik ging echt met een kater gevoel naar m'n nest.

Marco
07-12-2008, 12:19
in de dagen voor de finale voelde ik me hetzelfde als mijn zoontjes die nog in sinterklaas geloven, ik kon bijna niet wachten... tijdens de finale voelde ik me nog steeds hetzelfde als mijn zoontjes, nl. mijn hooggespannen verwachtingen kwamen uit, in de finale partij sloeg mijn euforie om in verdriet want de sport waar ik en steeds meer mensen met mij zo van hou werd in 1x in een superslecht daglicht gesteld door een man die niet helemaal lekker in zijn hoofd is....jammer jammer jammer ik ging dus niet met een tevreden gevoel mijn bed in, kon ook slecht slapen, en werd tenslotte wakker met een kater zonder 1 druppel alcohol te hebben genuttigd.....
misschien klinkt bovenstaande een beetje dramatisch voor sommigen maar zo voelde ik als liefhebber het ...

de rest van de finale partijen vond ik super, het deed pijn om te zien dat Aerts het niet redde tegen Hari, het was prachtig om te zien hoe een Saki en Zimmerman zich bewijzen en over Bonjasky kan je veel zeggen maar de man handhaafd zich aan de top en maakt goed gebruik van zijn wapens en maskeert zijn zwakheden goed.

Ralph
07-12-2008, 12:28
Zimmerman is mij het meest opgevallen. Die eerste ronde tegen Teixera was ff kut, maar daarna knokte hij echt lekker! Vooral tegen Badr zag je zijn vechtershart. Hij moet nog een beetje bijgeschaafd worden, maar als hij wat meer 1-2-3 combinaties gaat maken i.p.v. die ene harde stoot, dan wordt het echt een grote. Explosiviteit genoeg in ieder geval!
En Badr.... tja. Daar is al genoeg over gezegd. Die heeft het feestje gewoon verpest.

O, je zou het bijna vergeten door alle opwinding: Remy Bonjasky! De eerste ronde tegen JLB was echt top! Daarna werd het weer een beetje voorzichtig, maar ja, dat is nu eenmaal zijn vechtstijl. Maar naar mijn mening had ie die eerste en tweede pot veel sneller kunnen beslissen als hij agressief naar voren had geknokt. De finale begon zoals je kan verwachten: erg afwachtend van beide kanten. Ik snap dan ook niet wat Badr loopt te zeuren; hij was zelf net zo afwachtend als Remy (m.u.v. die rare uitbarsting, waarbij hij Remy amper raakte, behalve toen die op de grond lag dan :)). Sowieso de terechte kampioen dit jaar!

johnmixfight
07-12-2008, 12:36
ik vind het jammer van aerts maar eerlijk is eerlijk, badr heeft hem gewoon gesloopt met agressief en strak vechten.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat Badr zich een goed voorbeeld heeft getoond voor zijn landgenoten

"fietsen op de stoep mag ook niet ? " dus dan mag alles maar als je niet kan winnen ?

Marrokanen komen toch al zo lekker in het nieuws, dat zal nu wel anders worden, tenslotte heeft meneer Hari zijn voorbeeld functie weer gebruikt....

nogmaals jammer

:crying::crying:

Hendy
07-12-2008, 12:41
quote :Saki kan het nog ver schoppen, jammer dat hij klein van stuk is.
Hij zal het zwaar krijgen tegen vechters als Remy,Badr,Glaube,Sem etc

Saki heeft claube al een keer gemishandeld ;)

MB667
07-12-2008, 12:57
De beste tot nu toe ja. Ik had me per ongeluk verslapen tot 15 uur. dus ik kon ook nog niet eens op de pc kijken ivm spoiler. was een pure regelrechte martelgang tot kwart op 11. dacht eerst dat het om kwart voor 11 begon. Had ik geregeld dat we in een volle cafe op groot scherm op sbs6 konden kijken, begon het een half uur later.....weer wachten, en toen begon het, en iedereen vond het heel erg leuk om te kijken (merendeel niet vechtsporters en vechtsportliefhebbers). Er waren geen slechte wedstrijden, elke vechter ging ervoor, of ze nu verloren of wonnen, ze hebben allemaal top gevochten.

Wiseguy
07-12-2008, 14:41
quote :Saki kan het nog ver schoppen, jammer dat hij klein van stuk is.
Hij zal het zwaar krijgen tegen vechters als Remy,Badr,Glaube,Sem etc

Saki heeft claube al een keer gemishandeld ;)

Dat was zimmerman

marcelt
07-12-2008, 15:44
Het was heel moeilijk om niet te gaan kijken, maar het was gelukt. Ook ik was de hele dag zenuwachtig als een kind voor de sint. Jammer dat we eerst een half uur Show en Hart nieuws doormoesten en dat de uitzending technisch haperde.
Ik stond perplex dat Aerts niets in te brengen had tegen Hari. Maar wat deed hij het goed. Ook alle andere kwartfinales waren sensationeel. Grote vechtersharten allemaal. Zimmerman leek slecht tegaan, maar moet je nooit opgeven till the fat lady sings. Texteira was veel beter dan ik dacht. Saki had een prachtpot tegen Karaev. Remy had enorme trappen en knieen. Dat merkte je ook tegen Saki die er een te verwerken kreeg i/d halve. Badr vocht inderdaad schitterend, maar wat haalde hij de K1 uiteindelijk naar beneden. Iconen zoals Aerts en Hoost veroordeelden het scherp, ook de K1 zelf en gelukkig ook bijna het hele forum hier. Verbaas me over mensen die vinden dat Remy iets fout gedaan heeft.

OXY
07-12-2008, 17:04
Als eerste SBS nogmaal bedankt voor de livestream........

Aerts vs Hari was pijnlijk om te zien als groot Aerts fan maar wel een super prestatie van Hari.
Een groot compliment voor Saki en Zimmerman beiden super gevochten.
Jammer voor Le Banner denk dat we hem niet meer terug zien


En over die finale is idd genoeg gesproken...............

oliebol
07-12-2008, 18:31
Vond het jammer van de partij van Aerts, ik had stiekem wel verwacht dat Badr zou winnen maar dat hij zo'n klappen zou krijgen had ik nou niet gedacht.
Verder vond ik de partij van Badr tegen Zimmerman echt een vette partij, Zimmerman vocht deze partij ook een stuk beter als die tegen Teixera.
Ik vond het dit jaar echt een leuke WGP uitgezonderd de finale.

chief108
08-12-2008, 12:18
vond de finale al aardig klote maar al dat gezeik achteraf heeft deze GP echt verkut voor mij....

DonChoa
08-12-2008, 12:23
Alle partijen waren vet, maar zoals de meeste mensen op dit forum hier vind ik dit een spijtig einde van dit prachtige toernooi, next time better!!!

jimmyjmmr
08-12-2008, 12:30
op de afloop na was het een schitterende K1 finale.
mooi open veld met een hoop verschillende vechters.
jammer dat Texeira en Zimmerman gelijk tegen elkaar stonden want anders had het er misschien wel heel anders uit gezien.
Aerts werd goed overdonderd door Hari en bonjanski laat duidelijk zien dat hij het spelletje K1 toernooi vechten zeer goed beheerst.

The Bulldog
08-12-2008, 12:54
top partijen, tops line up....top dat je jonge garde toetreed....

vreemde finale....

maar wel weer top dramas achteraf.....pffffffffffff

Glen
08-12-2008, 13:29
Zimmerman - Texeira

Jammer dat Errol Texeira in het begin had onderschat.. Texeira heeft ondanks hij redelijk onbekend is voor velen toch een mooie pot neer gezet.

Is dat zo, onderschat??
Of ging hij er van uit dat zijn volgende kluif weleens Badr Hari kon zijn?
En heeft hij netjes de boel gedoseerd!
Anyway, Hari vs Zimmerman was een finale partij (voor mij).

simtekf1
08-12-2008, 15:00
1 van de beste toernooien in jaren. (en dan vergeten we de laatste pot)
Iedereen was gretig en wou winnen, mooi, erg mooi.