PDA

View Full Version : K-1 Verslag van de Telegraaf *spoiler*



Wheelie
07-12-2008, 10:20
K-1-vechter Bonjasky voor derde keer wereldkampioen na misdraging Hari


YOKOHAMA, zondag - Met tranen in zijn ogen heeft Remy Bonjasky zich voor de derde keer laten kronen tot wereldkampioen in de K-1. Huilde hij in 2003 en 2004 bij het veroveren van de wereldtitel van pure blijdschap, gisteren in Yokohama vochten teleurstelling en woede om voorrang. De manier waarop hij de ‘K-1 World GP Final 2008’ op zijn naam schreef, stemde de Almeerder diep ongelukkig. Oorzaak was de ernstige misdraging van zijn tegenstander Badr Hari in de finale. De Amsterdammer van Marokkaanse afkomst werd terecht gediskwalificeerd wegens het uitdelen van twee stoten en een trap in het gezicht van Bonjasky, nadat de scheidsrechter tevergeefs een stopteken had gegeven. ,,De glans van dit kampioenschap is weggehaald”, doelde Bonjasky (32) na afloop op de onbezonnen actie van de talentvolle Hari. ,,Badr was vast gefrustreerd, omdat hij dreigde te verliezen. Ik vind dat je de regels moet respecteren.

Dit is een schande voor de K-1.”

Vrijwel alle aanwezigen veroordeelden het gedrag van Hari, die zijn imago van ‘Bad Boy’ meer dan waarmaakte op Japanse bodem. ,,Dit valt niet goed te praten. Het ziet ernaar uit dat hij een slechte verliezer is”, aldus Ernesto Hoost, de viervoudig K-1-wereldkampioen. ,,Badr verdient een straf te krijgen, maar het is afwachten of dat ook gebeurt. Hij is immers een commerciële magneet voor de K-1.”

Tot het bewuste moment in het laatste gevecht van de enerverende avond maakten alle acht finalisten juist grote reclame voor hun sport, met een serie prachtige knockouts als hoogtepunt. Na de kwartfinalepartijen stonden er vier vechters met een Nederlandse achtergrond in de halve eindstrijd. Naast Bonjasky en Hari waren dat de sterke finaledebutanten Gokhan Saki en Errol Zimmerman.

Het optreden van Peter Aerts was maar van korte duur. In zijn openingspartij liet de 38-jarige inwoner van Borne zich overbluffen door Hari, die bij de laatste vier een spetterend én sportief duel uitvocht met Zimmerman.

Beide kemphanen kregen een keer acht tellen, waarna Hari de partij met een knock-out in de derde ronde besliste. De berekenend vechtende Bonjasky bereikte de finale via overwinningen op Jerome Le Banner en Saki, beide op knockout. ,,Dat had ik mijn fans vooraf beloofd”, keek Bonjasky terug.

Voor het tweede jaar op rij eindigde de K-1-finaledag echter in een enorme anticlimax.

Ging Aerts een jaar geleden tegen Sem Schilt vroegtijdig door zijn knie, ditmaal verpestte Hari dus het slotakkoord. Hij kreeg aanvankelijk slechts een gele kaart voorgeschoteld, maar toen bleek dat Bonjasky na een medische stop niet verder kon vechten, toonde de scheidsrechter alsnog een rode prent. ,,Ik zag dubbel en ben nog steeds een beetje dizzy”, verklaarde de kersverse wereldkampioen in de catacomben van de Yokohama Arena. De Nederlander had zijn 23-jarige opponent na ruim twee minuten in de eerste ronde overigens al met een fikse stoot tegen het canvas gewerkt.

Voor Bonjasky, die nu net als Schilt en Aerts drie K-1wereldtitels heeft binnen gesleept, was het bizarre voorval geen nieuwe ervaring. Op 11 oktober 2003 maakte hij een soortgelijk incident mee, toen de uitgerangeerde Amerikaanse stormram Bob Sapp hem op het achterhoofd sloeg en ook een diskwalificatie aan de broek kreeg. ,,Dit is niet mijn manier om deze sport te bedrijven”, baalde de ‘Flying Gentleman’. Behalve een kampioensgordel, kroon en ketting nam hij ook een cheque ter waarde van 400.00 dollar in ontvangst. ,,Ik ga hier als kampioen weg, maar het verloop van de finale blijft een grote smet.”

En Hari? Die toonde geen berouw. ,,Ik ben een emotioneel mens. Zoals altijd deed Remy niets anders dan zijn handen hoog houden. Ik kom om te knokken, of dat nou liggend of staand is. Deze finale is goed voor de sport geweest.

De mensen vinden het niet leuk om altijd naar hetzelfde te kijken.” Tsja…

Mike
07-12-2008, 10:25
ik vind het ook een schande

snap niet waar die mee bezig is

en dan achteraf t nog min of meer goed praten

echt ongelooflijk

Mike
07-12-2008, 10:25
thnx voor t tikken wheelie!

rene37
07-12-2008, 10:52
Ik zou graag een reaktie van Mike of Melvin horen.... Of misschien zegt het uitblijven hiervan genoeg.

FightProvider
07-12-2008, 11:25
Ik zou graag een reaktie van Mike of Melvin horen.... Of misschien zegt het uitblijven hiervan genoeg.

Wat een onzin, Mike en Melvin zijn toch niet verantwoordelijk voor de daden van Badr!!

rene37
07-12-2008, 12:12
Wat een onzin, Mike en Melvin zijn toch niet verantwoordelijk voor de daden van Badr!!

Heb ik het over verantwoordelijkheid? waar haal je dat uit gozer? Lijkt me toch interessant om te horen wat de trainer en zijn teamgenoot cq begeleider in de ring van deze aktie vindt.
Maar ja.... blijkbaar wil jij niet verder kijken dan je neus lang is.
Slaap lekker verder joh.:sleep1: Truste..

MB667
07-12-2008, 12:19
winnaar maar 40.000?

Mark105
07-12-2008, 12:33
winnaar maar 40.000?

$400.000

FightProvider
07-12-2008, 12:36
Heb ik het over verantwoordelijkheid? waar haal je dat uit gozer? Lijkt me toch interessant om te horen wat de trainer en zijn teamgenoot cq begeleider in de ring van deze aktie vindt.
Maar ja.... blijkbaar wil jij niet verder kijken dan je neus lang is.
Slaap lekker verder joh.:sleep1: Truste..


Wat zegt het uitblijven van deze reactie volgens jou?