PDA

View Full Version : Opvallend interview K-1 Producer Tanikawa: "No more friends in K-1"



Jeru
11-12-2008, 09:52
Ik was nog even het programmaboekje van de K-1 finale aan het doorlezen en kwam toen dit interview tegen met een aantal opvallende uitspraken van K-1 Producer Sadaharu Tanikawa. Vooral over vriendschap in de K-1, Badr (uiteraard) en het aantal Nederlandse vechters. Dit interview is voorafgaand aan het toernooi afgenomen. Sorry van de kwaliteit, maar heb geen scanner ;)
bron: Fields K-1 World GP 2008 Final programmaboek



http://lh3.ggpht.com/_6V6Uk12CNyA/SUDSCMLiSVI/AAAAAAAADS4/a7FzoWQuVAc/s800/DSC02011.JPG

http://lh3.ggpht.com/_6V6Uk12CNyA/SUDSDWp5dXI/AAAAAAAADTA/-4t8WjvVKe4/s800/DSC02012.JPG

http://www.fansofk1.com/uploads/articles/1085667526_com_tany.jpg
Tanikawa

chief108
11-12-2008, 09:59
ja hoor....


we might restrict the number of Dutch fighters in the WGP to just one. if so, many of the top trainers will not stay in the Netherlands for the sake of just one fighter.

Jeru
11-12-2008, 10:00
Ik bedoel maar....

anonymous001
11-12-2008, 10:11
Raar interview. Rare gast.

Gek ook dat hij Bonjasky niet een keer noemt (geloof ik: het was inderdaad lastig lezen). Terwijl die toch wel een favoriet was.

anonymous001
11-12-2008, 10:12
Raar interview. Rare gast.

Gek ook dat hij Bonjasky niet een keer noemt (geloof ik: het was inderdaad lastig lezen). Terwijl die toch wel een favoriet was.

O ja, hij noemt em als lid van de oude garde, zie ik nu...

chief108
11-12-2008, 10:36
ff een schema maken, dit hadden we dus al geregeld:
Hari -> Marokko
Saki -> Turkije
Zimmerman -> Suriname

en wat doen we met de rest?

Chico
11-12-2008, 10:49
Je kunt antilliaanse vechters laten uitkomen voor hun eigen eiland ;)

maar ik vind het vreemd dat hij zegt dat nederlandse coaches naar het buitenland moeten gaan.. dat is toch de zaken omdraaien..

Jeru
11-12-2008, 10:54
ff een schema maken, dit hadden we dus al geregeld:
Hari -> Marokko
Saki -> Turkije
Zimmerman -> Suriname

en wat doen we met de rest?

We hebben eventueel nog Noordhol Land, Zuidhol Land, Gelder Land, Fries Land en Flevo Land :D
Zullen ze toch ook wel goed vinden?

HUNEBED
11-12-2008, 11:02
Grieksel, Blankstad en Turkenburg, tja makkelijk toch...

YouTube - Jacobse en van Es - Turkenburg (http://www.youtube.com/watch?v=K0lg9KchCqQ)

MRT
11-12-2008, 11:42
Ergens is het niet zo raar wat hij zegt. Het is een feit dat in Nederland vwb kickboksen we een hoge 'dichtheid' hebben aan super vechters en de kennis en kunde van een flink aantal trainers is ook vrij hoog vergeleken met andere landen. Ik laat Japan en Thailand even buiten beschouwing gezien hun achtergrond met o.a. karate en muay thai.

Hier liggen ook kansen voor goede trainers uit Nederland. Kijk naar bv andere sporten waar Nederlandse trainers behoren tot de top in hun professie. Tevens is er een kans dat de huidige monopolie positie van de Nederlanders in de K1 op lange termijn tegen je gaat werken. Met name op commercieel vlak. Hoe interessant is het voor de commercie om alleen maar Nederlanders aan het werk te zien? Nu lijkt de K1 al een beetje op de Nederlandse erediviesie van het kickboksen nietwaar? Niks mis mee voor mij als objectieve kijker. Voor potentiele investeerders aan de commerciele kant wellicht wel.

De K1 niet enkel een sportief evenement; het is een amusements evenement waarbij kijkers graag grote helden ziet schitteren en veel drama wil zien bij verliezers. Als het uiteindelijk alleen maar door Nederlanders gedomineerd wordt voor pak hem beet 20 jaar, dan is het voor veel mensen misschien helemaal interessant meer.

Talent en andere randvoorwaarden tot succes zijn er niet alleen in Nederland. Wat elders wellicht wel ontbreekt is de kennis en kunde om talenten te brengen naar het niveau waar wij Nederlanders staan. Andersom gebeurt het al: Slowinsky traint bij Hoost; Arrab; Leko trainen by Hemmers .... Wat wel een punt van aandacht is, is dat het vinden van kwalitatief voldoende tegenstanders in Nederland geen punt is. In andere landen wellicht wel.

Just my 2 cents .....

dirk5
11-12-2008, 11:53
de winnaar van de k-1 mag zich zelf king of kings noemen.

Een titel van niks natuurlijk wanneer er een hoop cans meedoen omdat de besten toevallig uit hetzelfde land komen.

K-1 is the cream of the crop (op sommige uitzonderingen na) leave it that way!!!

Chico
11-12-2008, 12:35
Maar om nou als japanner te zeggen dat de nederlanders hun coaches over de wereld moeten verdelen omdat er teveel goede trainers zijn in nederland vind ik nogal arrogant... hij heeft weinig in te brengen in waar de diverse trainers hun clubs willen opzetten...

wij zeggen als nederlanders toch ook niet dat de japanse judotrainers meer over de wereld verdeeld moeten worden omdat er een hoge concentratie goed judotrainers in japan zijn...

paspoes
11-12-2008, 12:57
ff een schema maken, dit hadden we dus al geregeld:
Hari -> Marokko
Saki -> Turkije
Zimmerman -> Suriname

en wat doen we met de rest?

was mooier geweest als zimmerman voor Curacao uitkomt:whistling:

Coldcrust
11-12-2008, 12:59
Fuck die hele K1..ik hoop dat het allemaal snel in elkaar dondert zodat we ons weer met echte sport bezig kunnen houden. Deze man heeft rare ideeen.

dimitri
11-12-2008, 17:15
ff een schema maken, dit hadden we dus al geregeld:
Hari -> Marokko
Saki -> Turkije
Zimmerman -> Suriname

en wat doen we met de rest?

RESERVE-BELGEN, alle 15 miljoen !!!


(minus Saki, Zimmerman en Hari dus)

De man van 14K
11-12-2008, 17:24
Het is net economie en dan wel de kracht van vrije markt werking wel te verstaan.
Als je gaat reguleren door overheidsingrijpen verstoor je dat balans.
Dat is nu enigszins merkbaar door de vechters die onder een andere nationaliteit uitkomen maar als ze het aantal Nederlandse vechters willen beperken tot 1 dan zal de kwaliteit van de uiteindelijk k1 finale minder worden.
We hadden dit jaar de beste K1 sinds jaren, de deelnemers buiten NL kwamen er gewoon niet aan te pas, en dan wil je de Nederlandse deelnemers terugbrengen naar 1 stuks??

dimitri
11-12-2008, 17:36
Het is net economie en dan wel de kracht van vrije markt werking wel te verstaan.
Als je gaat reguleren door overheidsingrijpen verstoor je dat balans.
Dat is nu enigszins merkbaar door de vechters die onder een andere nationaliteit uitkomen maar als ze het aantal Nederlandse vechters willen beperken tot 1 dan zal de kwaliteit van de uiteindelijk k1 finale minder worden.
We hadden dit jaar de beste K1 sinds jaren, de deelnemers buiten NL kwamen er gewoon niet aan te pas, en dan wil je de Nederlandse deelnemers terugbrengen naar 1 stuks??

Economieën zijn niet altijd zelf-regulerend, ik denk dat dat ondertussen voor iedereen duidelijk is. Bovendien wordt in vele sectoren continu door overheden ingegrepen. Maar da's een heel ander onderwerp.

De vergelijking tussen K1 en macro-economie gaat niet echt op. Een betere vergelijking is met andere entertainment instellingen. K1 kan bepalen wie er in hun show komt net zoals Paul De Leeuw kan beslissen wie hij in zijn show ontvangt.

Wat denk je dat voor K1 belangrijk is? De 16 beste vechters in de finales met daarin 15 hollanders? Of 16 vechters van verschillende nationaliteiten die fans uit 16 verschillende landen aantrekken? Je kan nog altijd de beste nederlander in de show hebben, en die kan nog steeds winnen. Die paar honderd kijkers in Nl wegen niet op tegen het potentieel in andere landen die nu geen vertegenwoordigers hebben (want lager niveau dan de Nl vechters).

De man van 14K
11-12-2008, 17:57
Het gaat om het principe, een vrije markt economie is een economie waarbij de markt vrij is en dat op die economie toezicht gehouden wordt via een mooie term; laissez fair ( laat doorgaan, de wereld gaat vanzelf).
Dit is utopisch, eind 18e heeft econoom maynard dat beschreven in het boek: The end of laissez faire. Het is dus mooi dat iedereen onderhand weet dat het niet zo werkt, dat doet heeft het nl. nooit gedaan.
De link naar macro economie is weldegelijk snel gelegd aangezien we hier praten over een competitie en vrijheid die we hier willen hebben.
Jij geeft aan dat die competitie al dermate bevloed wordt door de K1 dat er meer sprake is van een entertainment show.
Er is wel degelijk sprake van een competitie waarbij kwaliteit er voor zorgt dat je toegelaten wordt en dat is nou toevallig iets waar we, in Nederland, heel veel van hebben.
stel: Als de K-1 van boven af zou gaan knijpen in de toelating; maw je komt wel als Nederlanders relatief makkelijk in de onderste regioonen van de K1 maar als je in de finale wil komen moet je eerst alle NL toppers verslaan die er zijn, denk ik dat ze zichzelf kapot maken


Marketing technisch begrijpt iedereen wel dat het voor de kijkcijfers beter is om mensen van meedere nationaliteiten te laten vechten en het liefs dan nog freaks.
Maar daar doen we niet aan; Dit is Mixfight en we promoten hier alleen kwaliteit!

Biiyen
11-12-2008, 18:55
Vieze rotzakken! Eerst Nederlanders gewoon een andere nationaliteit geven, en als zelfs dat niet werkt dan verbied je Nederland gewoon om meer dan 1 vechter af te leveren. Ik vraag me af wat ze bedenken als zelfs dat niet helpt?! Dan mag Nederland alleen nog maar vechters aanleveren waarvan ten minste 2 ledematen missen.

Mr 1 Leg
11-12-2008, 19:59
srhrijf mij dan maar in ik heb maar 1been hahahahaha

dimitri
11-12-2008, 20:08
Het gaat om het principe, een vrije markt economie is een economie waarbij de markt vrij is en dat op die economie toezicht gehouden wordt via een mooie term; laissez fair ( laat doorgaan, de wereld gaat vanzelf).
Dit is utopisch, eind 18e heeft econoom maynard dat beschreven in het boek: The end of laissez faire. Het is dus mooi dat iedereen onderhand weet dat het niet zo werkt, dat doet heeft het nl. nooit gedaan.
De link naar macro economie is weldegelijk snel gelegd aangezien we hier praten over een competitie en vrijheid die we hier willen hebben.
Jij geeft aan dat die competitie al dermate bevloed wordt door de K1 dat er meer sprake is van een entertainment show.
Er is wel degelijk sprake van een competitie waarbij kwaliteit er voor zorgt dat je toegelaten wordt en dat is nou toevallig iets waar we, in Nederland, heel veel van hebben.
stel: Als de K-1 van boven af zou gaan knijpen in de toelating; maw je komt wel als Nederlanders relatief makkelijk in de onderste regioonen van de K1 maar als je in de finale wil komen moet je eerst alle NL toppers verslaan die er zijn, denk ik dat ze zichzelf kapot maken


Marketing technisch begrijpt iedereen wel dat het voor de kijkcijfers beter is om mensen van meedere nationaliteiten te laten vechten en het liefs dan nog freaks.
Maar daar doen we niet aan; Dit is Mixfight en we promoten hier alleen kwaliteit!

Kwa kwaliteit heb je een punt, maar als het is duidelijk dat K1 voor de kijkcijfers (lees geld) gaat

El Bambino
11-12-2008, 20:11
Op zich wel logisch wat deze jappaner zegt...wij willen tog ook in de voetballerij de buitelanders beperken!!!! Japan is hun land en hun mogen bepalen wat ze ermee doen, net zoals wij heir in de voetballerij minder buitelanders willen om onze eigen jeugd een kans te geven!

blackadder
11-12-2008, 20:33
Nou lekker. Hij eist min of meer een braindrain van Nederlands trainers talent omdat de rest van de wereld om de een of andere reden niet zulke trainers uit zichzelf weet voort te brengen.

TOON
11-12-2008, 20:38
Op zich wel logisch wat deze jappaner zegt...wij willen tog ook in de voetballerij de buitelanders beperken!!!! Japan is hun land en hun mogen bepalen wat ze ermee doen, net zoals wij heir in de voetballerij minder buitelanders willen om onze eigen jeugd een kans te geven!

op zich begrijpelijk dat ze dat willen, maar dan kunnen ze toch echt niet meer zeggen dat de kampioen de top dog in het kickboksen is....das dan onmogelijk als je mensen uit gaat sluiten....

El Bambino
11-12-2008, 20:55
op zich begrijpelijk dat ze dat willen, maar dan kunnen ze toch echt niet meer zeggen dat de kampioen de top dog in het kickboksen is....das dan onmogelijk als je mensen uit gaat sluiten....


Tja...dat is dus hun grote dilema. Als ze de nederlanders willen beperken dan zullen ze niet meer de beste vechters krijgen en zal de titel beste van de wereld niet meer gelden als je de beste veschters niet laat concurreren.

rai
11-12-2008, 20:56
Ik ben ook van mening dat er iets moet veranderen. In Japan lopen de bezoekers aantallen behoorlijk terug, de belangstelling voor het K1 HW neemt gewoon af.
Het zou jammer zijn dat K1 misschien wel op de fles gaat. ( er deden geruchten de ronde dat ze financieel niet zo gezond meer zijn/waren? teruglopende inkomsten PPV) Voor de vechters is daar toch het grote geld te verdienen. Het is toch voor veel vechters het ultieme doel om in Japan te vechten. Ik hoop dan maar dat als er veranderingen komen dit niet ten koste gaat voor de Nederlandse jongens die Japan (willen) vechten, en op die manier de kans op het grote geld mislopen.
Maar ik kan goed inkomen met het feit dat het K1 HW gebeuren voor Japanners (bedrijven, fans ed) steeds onaantrekkelijker wordt.
Commercie, zakelijke belangen, zullen altijd wel elkaar in conflict blijven met intergriteit en sportiviteit. Al zullen de harde dollars uiteindelijk meer gewicht in de schaal brengen
Maar een ding is zeker: de K1 organisatie is heel hard aan het denken hoe ze het "Hollandse probleem" kunnen oplossen.

Guillermo
11-12-2008, 21:04
Misschien dat het tijd wordt voor een nederlandse organisatie die de touwtjes in handen neemt? Gewoon eigen organisatie oprichten, met eigen regels. Het niveau wordt zowieso hoog, en de bond draagt bij aan het toerisme (buitenlanders die willen trainen met de masters!) en je trekt misschien nog grote sponsors aan ook nog. NL wordt dan nog meer neergezet op de kaart als beste kickboks land. NL heeft genoeg rescourses om dit klaar te spelen denk ik.

Slome
11-12-2008, 21:07
Misschien dat het tijd wordt voor een nederlandse organisatie die de touwtjes in handen neemt? Gewoon eigen organisatie oprichten, met eigen regels. Het niveau wordt zowieso hoog, en de bond draagt bij aan het toerisme (buitenlanders die willen trainen met de masters!) en je trekt misschien nog grote sponsors aan ook nog. NL wordt dan nog meer neergezet op de kaart als beste kickboks land. NL heeft genoeg rescourses om dit klaar te spelen denk ik.


Wat houdt je tegen:thup:

Guillermo
11-12-2008, 21:09
Wat houdt je tegen:thup:

Dikke doekoes :whistling:

El Bambino
11-12-2008, 21:11
Misschien dat het tijd wordt voor een nederlandse organisatie die de touwtjes in handen neemt? Gewoon eigen organisatie oprichten, met eigen regels. Het niveau wordt zowieso hoog, en de bond draagt bij aan het toerisme (buitenlanders die willen trainen met de masters!) en je trekt misschien nog grote sponsors aan ook nog. NL wordt dan nog meer neergezet op de kaart als beste kickboks land. NL heeft genoeg rescourses om dit klaar te spelen denk ik.

He...zullen wij het op poten zetten Guillermito?
Zonder dolle...ik denk dat de vechters het niet zien zitten door de hoge belasting tarief. Van de € 200.000; die ze zouden verdienen bij het winnen van het K1 (als de finale hier zou zijn) moeten ze de helft inleveren en dat is de grootste reden waarom ze liever in het buiteland vechten!

blackadder
11-12-2008, 21:19
He...zullen wij het op poten zetten Guillermito?
Zonder dolle...ik denk dat de vechters het niet zien zitten door de hoge belasting tarief. Van de € 200.000; die ze zouden verdienen bij het winnen van het K1 (als de finale hier zou zijn) moeten ze de helft inleveren en dat is de grootste reden waarom ze liever in het buiteland vechten!
Moeten ze dat niet sowieso als ze in NL wonen?

rai
11-12-2008, 21:24
Misschien dat het tijd wordt voor een nederlandse organisatie die de touwtjes in handen neemt? Gewoon eigen organisatie oprichten, met eigen regels. Het niveau wordt zowieso hoog, en de bond draagt bij aan het toerisme (buitenlanders die willen trainen met de masters!) en je trekt misschien nog grote sponsors aan ook nog. NL wordt dan nog meer neergezet op de kaart als beste kickboks land. NL heeft genoeg rescourses om dit klaar te spelen denk ik.

Aan talent ontbreekt het niet,
Maar welke "gerenomeerde" bedrijven "durfen" met kickboxers en promotors in zee te gaan. De growshop op de hoek durft wel, Kia heeft ook lef getoond, natuurlijk. Maar behalve de growshop, de plaatselijke sigarenboer en een of andere sextent en KIA niet te vergeten ,zien we weinig tot geen andere sponsoren.
Het is wel maf, Nederland is wat betreft de sport een autoriteit maar waar blijven de grote Nederlande bedrijven? Er is wel degelijk markt voor toch?

TOON
11-12-2008, 21:25
Moeten ze dat niet sowieso als ze in NL wonen?

zolang ze hier wonen zijn ze hier belastingplichtig...dus van die 4 ton van Remy gaat volgens mij toch echt wel een groot gedeelte naar de kas van Bos...

El Bambino
11-12-2008, 21:27
Moeten ze dat niet sowieso als ze in NL wonen?



Als u in Nederland woont, dan moet u in uw belastingaangifte uw gehele wereldinkomen aangeven. Tot uw wereldinkomen behoren ook uw inkomsten uit het buitenland (bijvoorbeeld arbeidsinkomen of vermogen in het buitenland). Dit leidt tot een verhoging van de grondslag waarover uw belasting wordt berekend.
Dat u het buitenlands inkomen in Nederland moet aangeven, betekent niet dat u daarover altijd in Nederland inkomstenbelasting moet betalen. Als het recht om belasting te heffen op grond van (inter)nationale regelingen is toegewezen aan een ander land dan Nederland, bent u over die inkomsten in Nederland geen inkomstenbelasting verschuldigd. Afspraken daarover zijn vastgelegd in belastingverdragen die Nederland heeft gesloten met andere landen.

Is dus afhankelijk per land waar je betaald krijgt!

rai
11-12-2008, 21:31
Als u in Nederland woont, dan moet u in uw belastingaangifte uw gehele wereldinkomen aangeven. Tot uw wereldinkomen behoren ook uw inkomsten uit het buitenland (bijvoorbeeld arbeidsinkomen of vermogen in het buitenland). Dit leidt tot een verhoging van de grondslag waarover uw belasting wordt berekend.
Dat u het buitenlands inkomen in Nederland moet aangeven, betekent niet dat u daarover altijd in Nederland inkomstenbelasting moet betalen. Als het recht om belasting te heffen op grond van (inter)nationale regelingen is toegewezen aan een ander land dan Nederland, bent u over die inkomsten in Nederland geen inkomstenbelasting verschuldigd. Afspraken daarover zijn vastgelegd in belastingverdragen die Nederland heeft gesloten met andere landen.

Is dus afhankelijk per land waar je betaald krijgt!

Helaas voor Bonjasky kan hij die 4 ton ook niet onopgemerkt naar de Kaaiman eilanden wegsluizen;)

El Bambino
11-12-2008, 21:37
Helaas voor Bonjasky kan hij die 4 ton ook niet onopgemerkt naar de Kaaiman eilanden wegsluizen;)

Je vecht je de pleuris, je lichaam gaat helemaal kapot...en eenmaal aangekomen op schiphol....bont en blauw en mank.....wacht de fiscus op je met de opmerking....mag ik ff vangen........:D.....

Biiyen
11-12-2008, 21:37
Als Bonjsky in NL moet afdragen dan is hij goed de lul! Met 400.000 val je direct in de 55.000 grens en betaal je 51% belasting.

rai
11-12-2008, 21:41
Als Bonjsky in NL moet afdragen dan is hij goed de lul! Met 400.000 val je direct in de 55.000 grens en betaal je 51% belasting.

Ik hoop maar voor Bonjasky dat hij zijn vrouwtje geen Gucci jurk heeft beloofd. Dan houdt ie helemaal noppes over.

El Bambino
11-12-2008, 21:47
Ik hoop maar voor Bonjasky dat hij zijn vrouwtje geen Gucci jurk heeft beloofd. Dan houdt ie helemaal noppes over.

HAHAHAHA
Nou...wat ik zag op de finale....een blonde pop...best een toppertje...dat zijn de grootste golddiggers......dus Remy moet volgend jaar weer aan de bak...en weer in de finale komen...en als ie geluk heeft komt ie weer tegen Badr...en als ie nog meer geluk heeft....krijgt Badr weer zijn zieki.... en trap ie hm op de grond...en zo hoef Bojanski niet helemaal bont en blauw aan te komen op schiphol....waar de fiscus op hem wacht....en krijgt die pop van hem weer een Gucci jurk.......:thup:

blackadder
11-12-2008, 21:48
Dan is er in Europa altijd nog Monaco om een K-1 final te houden. Nix fiscus.

oliebol
11-12-2008, 21:49
Dan hebben die Japanners zelf dus ook een probleem als hun dit in de k1 max en die nieuwe -60 klasse ook gaan doen, want daar hebben de Japanners zelf meer als 1 deelnemer.
Dan moeten ze gaan kiezen tussen Sato en Masato terwijl die het allebei heel erg goed doen in de k1 max daar gaan ze dan ook niet blij mee zijn.

blackadder
11-12-2008, 22:02
Dan hebben die Japanners zelf dus ook een probleem als hun dit in de k1 max en die nieuwe -60 klasse ook gaan doen, want daar hebben de Japanners zelf meer als 1 deelnemer.
Dan moeten ze gaan kiezen tussen Sato en Masato terwijl die het allebei heel erg goed doen in de k1 max daar gaan ze dan ook niet blij mee zijn.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit alleen voor NL'ers zou gelden.

rai
11-12-2008, 22:03
HAHAHAHA
Nou...wat ik zag op de finale....een blonde pop...best een toppertje...dat zijn de grootste golddiggers......dus Remy moet volgend jaar weer aan de bak...en weer in de finale komen...en als ie geluk heeft komt ie weer tegen Badr...en als ie nog meer geluk heeft....krijgt Badr weer zijn zieki.... en trap ie hm op de grond...en zo hoef Bojanski niet helemaal bont en blauw aan te komen op schiphol....waar de fiscus op hem wacht....en krijgt die pop van hem weer een Gucci jurk.......:thup:


Zo zie je maar weer. Als hij het alleen maar voor de poen deed, dan was hij wel acteur geworden toch?:whistling:

Jeru
12-12-2008, 10:25
Ik zie dat ze bij Mat-magazine zo aardig zijn geweest om het over te tikken :D
Is het wat makkelijker te lezen ;)
http://www.mat-magazine.com/mat/content/view/6134/2/

MMA-knaller
12-12-2008, 12:32
HAHAHAHA
Nou...wat ik zag op de finale....een blonde pop...best een toppertje...dat zijn de grootste golddiggers......dus Remy moet volgend jaar weer aan de bak...en weer in de finale komen...en als ie geluk heeft komt ie weer tegen Badr...en als ie nog meer geluk heeft....krijgt Badr weer zijn zieki.... en trap ie hm op de grond...en zo hoef Bojanski niet helemaal bont en blauw aan te komen op schiphol....waar de fiscus op hem wacht....en krijgt die pop van hem weer een Gucci jurk.......:thup:

Een vicieuze cirkel is een situatie waarin iets een bepaald gevolg heeft, terwijl dat gevolg op zijn beurt het eerstgenoemde verschijnsel in stand houdt of versterkt. Een vicieuze cirkel is dus een situatie waarin een bepaald verschijnsel zichzelf indirect in stand houdt. Is men eenmaal in een vicieuze cirkel terecht gekomen, dan is het bijzonder moeilijk of zelfs onmogelijk daar uit te breken.