PDA

View Full Version : 2 vette UFN-fight for troops gifjes (spoiler)



Tony
12-12-2008, 14:00
Cantwell die de arm brak van al-hassan na een armbar
http://farm4.static.flickr.com/3131/3100026206_16ae9e2aef_o.gif

koscheck
http://farm4.static.flickr.com/3110/3100026218_fcac3ac896_o.gif

chief108
12-12-2008, 14:07
wil toch al die partijen nog eens rustig terug zien dit weekend

was een brute UFN :p

ZakKa!
24-12-2008, 03:58
Ik wou over de match van Cantwell tegen Al-hassan even vragen wat jullie vonden van het gedrag van Cantwell na deze brute armbar. Het is 'tap or snap'. het is Al-hassans eigen fout dat dit gebeurde. Dat weet ik wel, maar hoe kan Cantwell na afloop
zeggen: Í've always wanted to do that,' en lachend armbreek-bewegingen richting het publiek maken? Ik vind dat niet kunnen. Blij zijn omdat je hebt gewonnen ebgrijp ik, maar niet omdat je iemands arm breekt of uit de kom trekt. Wat vinden jullie?

Sorry ik wilde niet een oud topic weer tot leven brengen. Wil gewoon graag weten wat jullie hiervan vinden.

RayOmac
24-12-2008, 07:55
Wat een show was dat zeg echt heel vet.

The Bulldog
24-12-2008, 08:01
Ik wou over de match van Cantwell tegen Al-hassan even vragen wat jullie vonden van het gedrag van Cantwell na deze brute armbar. Het is 'tap or snap'. het is Al-hassans eigen fout dat dit gebeurde. Dat weet ik wel, maar hoe kan Cantwell na afloop
zeggen: Í've always wanted to do that,' en lachend armbreek-bewegingen richting het publiek maken? Ik vind dat niet kunnen. Blij zijn omdat je hebt gewonnen ebgrijp ik, maar niet omdat je iemands arm breekt of uit de kom trekt. Wat vinden jullie?

Sorry ik wilde niet een oud topic weer tot leven brengen. Wil gewoon graag weten wat jullie hiervan vinden.

Adrenaline....


ik heb ook eens iemands arm zo gebroken met een partij...ik schrok me de pleuris toen....maar had achteraf wel zo iets van eigen schuld voor die eikel...(verdomde toe te geven/te tikken)

Mr 1 Leg
24-12-2008, 09:23
x2 als je niet op tijd afklopt heb je pech simpel

Tony
24-12-2008, 09:27
Ik wou over de match van Cantwell tegen Al-hassan even vragen wat jullie vonden van het gedrag van Cantwell na deze brute armbar. Het is 'tap or snap'. het is Al-hassans eigen fout dat dit gebeurde. Dat weet ik wel, maar hoe kan Cantwell na afloop
zeggen: Í've always wanted to do that,' en lachend armbreek-bewegingen richting het publiek maken? Ik vind dat niet kunnen. Blij zijn omdat je hebt gewonnen ebgrijp ik, maar niet omdat je iemands arm breekt of uit de kom trekt. Wat vinden jullie?

Sorry ik wilde niet een oud topic weer tot leven brengen. Wil gewoon graag weten wat jullie hiervan vinden.

Ik vind het om eerlijk te zijn niet kunnen (zo'n post-fight-opmerkingen)... Maar dan spreek ik voor de rest vd wereld.... want MMA wordt er echt niet meer geaccepteerd door wereldwijd, na zulke opmerkingen.

Ik daarentegen kan er stiekem (pssst, niet doorvertellen) wel om lachen.. Het is gewoon een vechter die gewonnen heeft op een mooie submission in de ufc... dan mag je best je gevoelens laten spreken.

En ja, tap or snap.. punt uit.. die hassan had uren de tijd om te tappen.. het is ook niet zo dat de submission er ineens was.. Hij duurde al met al best lang.

Dusja... idd niet correct, maar stiekem wel te begrijpen en te vergeven.

ZakKa!
24-12-2008, 15:29
Thanks voor jullie reacties. Ik vind dat je de adrenaline nit de schuld kan geven van zulke opmerkingen. Bovendien had deze vechter dik een uur na de wedstrijd nog een interview waarin hij weer zijn blijdschap uitte over de gebroken arm. Dan is de adrenaline op zijn minst wel een beetje weggeebt.

Ik vind eigenlijk ook dat de ref eerder moest ingrijpen. Deze ref staat er bekend om dat hij partijen vaak te lang door laat gaan. Hoofdschuldige is wel al-Hassan zelf uiteraard.

Tony
24-12-2008, 15:37
dat wist ik niet... Kijk dat je als "rookie" in de ufc een toppartij draait en je emoties laat spreken.. vooruit.

Maar een uur na afloop mag je wel wat respectvoller zijn naar de andere vechter. Hij kan immers een maandje of 6 uit de roulatie.

Daar gaat zijn brood voor het gezin..

ZakKa!
24-12-2008, 16:31
Ik was er wel van geschrokken man. Weet iemand trouwens wat de vechter zijn officiële medische toestand is? Wie weet kan de man zelfs langer dan een halfjaar niet vechten. Het kan het einde van carrière betekenen.

Tony
24-12-2008, 16:40
Cantwell's reactie:


“The only thing I could to end the fight was force the arm until either it broke or he tapped, and that’s what I did. Fighting is always a series of calculated risks, and he had ample opportunity to tap. But none of us enter the ring trying to end each others career, and I do regret the comments I made and being so animated about it afterwards. It was the adrenaline taking over.”

ZakKa!
24-12-2008, 17:29
Ja zijn excuses heeft hij uiteindelijk wel aangeboden, nadat er kritiek op hem kwam. Maar zoals ik al eerder zei kan hij de adrenaline niet de schuld geven. Tjek dit interview maar eens:

http://video.aol.com/video-detail/steve-cantwell-post-fight-interview/3837827732/?icid=VIDLRV02

Rond 1:00 zegt hij dit:

"I've wanted to break an arm for 5,5 years, finally got my shot so it's awesome man!"

Als je toegeeft dat je er vijfeneenhalf jaar hebt gehoopt iemand zijn arm te breken, heeft adrenaline er niks mee te maken lijkt mij.

Dit soort uitspraken bevestigd een hoop vooroordelen over deze sport. Gelukkig is het een individu en kan je de MMA-scene daarop niet over 1 kam scheren. Blijf dit soort uitspraken wel schandalig vinden, zoiets wens je gewoon neit van je mede-sporter.


Voor de rest was het een geweldig evenement.

Slome
24-12-2008, 21:05
zeurpiet:p

YoMarK
24-12-2008, 22:19
Zakka, het is gewoon tap or snap.
D'r was geen andere uitkomst mogelijk. Z'n tegenstander is gewoon zo dom geweest niet te kloppen, en dan is dit het gevolg.
Z'n opmerkingen zijn misschien niet verstandig, maar ik kan het me wel voorstellen.
MMA hoeft en gaat sowieso helemaal niet geaccepteerd te worden door het grote publiek, het zal nog wel iets groeien, maar dat is het dan, het is te geweldadig(en dat moet gewoon zo blijven).

ZakKa!
24-12-2008, 23:22
Het is tap of snap ja dat weet ik, daar gaat het niet om. Die sukkel van een al-Hassan had moeten tappen. Je ziet mij nergens Cantwell verwijten dat hij zijn arm heeft gebroken. Wel erg jammer dat dit moet gebeuren. Maarja, Al-Hassan kent de risico's van de sport dondersgoed lijkt mij.

Het gaat mij alleen om dit soort opmerkingen. Dat MMA niet door het grote publiek geaccepteerd zal worden zal mij een worst wezen. Ik accepteer MMA. Het is en blijft een geweldige sport, maar dit soort uitspraken zal ik nooit accepteren.

Biiyen
24-12-2008, 23:46
Het is best dubbel Zakka! Iemand zijn arm breken en er blij mee zijn is vreemd maar aan de andere kant is iemand KO slaan ook vet kicken, tenminste ik vond het gaaf. Kun je wel zeggen "Dat is niet te vergelijken". Dat is niet geheel juist want je beschadigt wel iemand zijn hersens, het enige verschil is dat je die schade niet direct ziet.

Wellicht was het beter geweest als hij die opmerkingen voor zichzelf had gehouden, was in ieder geval een stuk professioneler geweest. Het best gezegd is dus, het is cool om te doen mar hou in ieder geval gewoon je bek en vier je persoonlijke "arm breek" feestje thuis.