PDA

View Full Version : K1: Geen schorsing voor Badr Hari



Bossie
18-12-2008, 14:06
YOKOHAMA - K1-vechter Badr Hari wordt niet geschorst voor zijn misdragingen in de K1-finale tegen Remy Bonjasky. De Marokkaan verliest wel zijn K1-titel in de categorie tot 100 kilogram. Ook moet hij zijn kampioensgordel inleveren. Eerder werd al bekend dat Hari al z'n prijzengeld van het laatste K1-toernooi kwijtraakt.

Hari schopte in de finale een op de grond liggende Bonjasky en kreeg daarvoor een rode kaart.
Het K1-reglement bevat geen bepaling die het mogelijk maakt een vechter te schorsen. Naar aanleiding van het incident rond Hari heeft de K1-bond FEG de regels aangepast. Na een rode kaart kan voortaan een schorsing van maximaal een jaar worden opgelegd.

Judas
18-12-2008, 14:08
Was te verwachten...

blackadder
18-12-2008, 14:20
Tsja. Dus ik denk dat we dit soort incidenten in de toekomst vaker kunnen verwachten.

Ingmar
18-12-2008, 14:27
En hij krijgt geen prijzengeld.
Eikel.

Glen
18-12-2008, 14:27
Maar ook zijn titel tot 100 kg kwijt snap ik dan weer niet...

dirk5
18-12-2008, 14:29
Japanners..... die zijn nou eenmaal moeilijk te begrijpen.

Illest
18-12-2008, 14:35
:cool2:

Ach, dat was toch een bullshit-titel.

Een K1-Heavyweight titel win je in december als je 3 partijen op 1 avond weet te winnen, simpel.

(ik las op een andere site dat Remy gewoon een schoen naar hem had moeten gooien, kijk das nou humor;))

Octavius
18-12-2008, 15:18
:cool2:

Ach, dat was toch een bullshit-titel.

Een K1-Heavyweight titel win je in december als je 3 partijen op 1 avond weet te winnen, simpel.


Nee dan win je de GP titel. Er is ook nog een K-1 HW titel en een K-1 SHW titel. Badr had de K-1 HW titel en die is hij nu kwijt.

Illest
18-12-2008, 15:26
:cool2:

Ja, dat klopt...maar ik vind die GP-titel de meeste waarde hebben.

Die 2 andere titels zijn er toch niet zo lang?

anonymous001
18-12-2008, 15:30
Van mij hoeft ie verder helemaal niet zo gestrafd te worden, ofzo, maar:



Het K1-reglement bevat geen bepaling die het mogelijk maakt een vechter te schorsen. .

:eek:

Ze kunnen niet schorsen!? Wie heeft ooit van een sportregelement gehoord waarin schorsing onmogelijk is?!

___RZA___
18-12-2008, 15:48
Van mij hoeft ie verder helemaal niet zo gestrafd te worden, ofzo, maar:



:eek:

Ze kunnen niet schorsen!? Wie heeft ooit van een sportregelement gehoord waarin schorsing onmogelijk is?!


Volgens het gehele verhaal dat op de K-1 site staat is het vanaf heden wel mogelijk te schorsen voor een periode van 3 maanden tot een jaar na een rode kaart. Deze regel is ingevoerd naar aanleiding van de finale.

simtekf1
18-12-2008, 15:50
Maar ze hebben de reglementen nu wel zo aangepast dat een rode kaart maximaal een jaar schorsing kan opleveren.

Dit staat trouwens op de K-1 site:

http://www.k-1.co.jp/k-1gp/d.gifhttp://www.k-1.co.jp/k-1gp/images/side2.gifhttp://www.k-1.co.jp/k-1gp/images/spacer.gif

http://www.k-1.co.jp/k-1gp/d1title.gif
FEG announces penalties against Badr Hari
(official statement)

http://www.k-1.co.jp/k-1gp/images/spacers.gif
During the Final Match of the “K-1 World GP 2008 Final” at the Yokohama Arena on Saturday, December 6, fighter Badr Hari twice punched opponent Remy Bonjasky, who was lying on the mat. After referee Nobuaki Kakuda intervened between the two fighters, Hari kicked Bonjasky. Hari was shown a red card (three point deduction) and thus disqualified because as a result of the foul.
The K-1 Rules Committee took this incident very seriously and held discussions with event promoter FEG. On Wednesday, December 17, 2008, K-1 Event Producer Sadaharu Tanikawa announced penalties that will be imposed on Badr Hari effective immediately.
Penalties
1. The confiscation of the full amount (100%) of Hari's fight money.
2. The confiscation of Hari's event prize money and the stripping of his title as K-1 World GP runner-up for the year 2008. (there will be no runner-up this year)
3. The stripping of Hari's K-1 Heavyweight Title and Belt.
Said Mr. Tanikawa: K-1 is now broadcast in about 150 countries worldwide. Such foul behavior should not be happened in the K-1 ring. In this regard, Badr Hari could be given an even more severe punishment, such as the suspension of his right to fight. However, after consulting with our attorney and judges, it was decided to penalize him in accordance with the K-1 Official Rules.
According to K-1 Official Rules, a fighter loses the full amount of his fight money when he receives a red card and is disqualified. In addition, the fighter is deprived of any event title and prize money when disqualified.
Regarding the deprivation of Hari's title as K-1 Heavyweight Champion: upon receiving the title belt, a fighter signs an agreement stating he will behave in a dignified manner befitting a champion. What Badr Hari did violated this agreement, and thus his title has been revoked.
Under the current K-1 Official Rules, there is no provision for the suspension of fighters. After consideration in light of this incident, we have decided to add to the rules new provisions for fighters' suspensions of three months to one year. These measures can be implemented when a fighter receives a red card/disqualification, in order to punish the fighter more strictly.
In the past, there have been fighters, such as Bob Sapp and Francois Botha, who have received penalties. However, Badr Hari has received the most severe penalties in K-1's history.
As Badr Hari has been deprived of the title of Heavyweight Champion, the championship is now vacant. FEG is planning to hold a title match, excluding Hari.
We hope Badr Hari will sincerely accept the punishment. I also hope he will perform voluntary social service, and show us that he regrets his behavior and has changed his attitude so that he can come back to K-1 soon.

Statement from Badr Hari
I apologize for using foul techniques at the K-1 World GP Final, and disappointing K-1 staff and all the fans of the world's most recognized fight event. I am upset at losing the title and the second-place prize money, as well as my fight money. It was only my hope to be the K-1 Champion.
I really regret what I did now and will fully accept the penalties FEG decided to give me. However, the only way that I can express my regret and apology is to fight and prove that I can show great fights under K-1 Rules. In addition, I would like to finish the fight against Remy Bonjasky cleanly and clearly in the ring.
I apologize to my fans who always lift my spirits. Please give me an opportunity to fight in front of them as soon as possible.

http://www.k-1.co.jp/k-1gp/images/spacer.gifhttp://www.k-1.co.jp/k-1gp/images/081217/photo01s.jpg (javascript:MM_openBrWindow('images/081217/photo01b.htm','K-1','width=400,height=600');)


http://www.k-1.co.jp/k-1gp/images/081217/photo02s.jpg (javascript:MM_openBrWindow('images/081217/photo02b.htm','K1','width=600,height=400');)


http://www.k-1.co.jp/k-1gp/images/081217/photo03s.jpg (javascript:MM_openBrWindow('images/081217/photo03b.htm','K-1','width=400,height=600');)


http://www.k-1.co.jp/k-1gp/images/spacer.gif

http://www.k-1.co.jp/k-1gp/images/r_triangle.gifFieLDS K-1 WORLD GP 2008 FINAL : Results (http://www.k-1.co.jp/k-1gp/b08_1206.htm)

http://www.k-1.co.jp/k-1gp/images/spacers.gif
back (javascript:history.back();) <<

Fasada
18-12-2008, 15:58
Wel typisch dat hij geen excuses richting Remy doet...maar dat is misschien te veel gevraagd ;)

phranq
18-12-2008, 16:02
Ik kan me niet herinneren dat Botha of Sapp geschorst werden na doorslaan op de grond of dat ze boetes hebben moeten betalen... tuurlijk was Badr fout maar hij is nu wel genoeg gestraft... ik gun hem igg een sportieve revanche...

De man van 14K
18-12-2008, 16:03
Badr = geld.
Behalve dat het onsportief is boeit het me verder niet.
Enige wat ik jammer vind is dat er kennelijk geen sprake van enige vorm van normen en waarden bij de K1 is en dat Badr toch op een bepaalde wijze gelijk krijgt, want lets fact it: hij heeft die titel zo weer terug.

phranq
18-12-2008, 16:06
Badr = geld.
Behalve dat het onsportief is boeit het me verder niet.
Enige wat ik jammer vind is dat er kennelijk geen sprake van enige vorm van normen en waarden bij de K1 is en dat Badr toch op een bepaalde wijze gelijk krijgt, want lets fact it: hij heeft die titel zo weer terug.

Hij heeft ook geen gage gehad van de finale.....

dirk5
18-12-2008, 16:07
slim.... heel slim, Badr het idee geven dat hij de regels maakt.

Nee, zo zal dit onsportieve eigenheimertje zijn lesje wel leren.

HUNEBED
18-12-2008, 16:36
zo wordt de K-1 nooit serieus genomen door de grote-mensen-sportorganisaties zoals de Olympische spelen enz. dat hoeft ook niet maar het is wel typerend, evenals doping waar nooit op 'gecontroleerd' wordt

A.F.
18-12-2008, 16:40
slim.... heel slim, Badr het idee geven dat hij de regels maakt.

Nee, zo zal dit onsportieve eigenheimertje zijn lesje wel leren.

leg uit???

want volgens mij is ie zwaarder gestraft als geen andere vechter

jojo
18-12-2008, 16:46
geen schorsing???????? waar gaat dit heen!!!
Lekker voorbeeld!!! K-1 komt op tv om het kickboxen te promoten en dan krijg je zo'n bericht nou ik vind het echt schandalig!!!

Dan kunnen ze wel zeggen dat hij geen geld krijgt nou of hij dat erg vind?
hij gaat gewoon volgende maand weer in japan vechten en pakt dan gewoon zijn geld.

wat een gore klote sooi!!!! K-1 is lekker professioneel bezig :boos:
( he he dit lucht op heerlijk!!!)

Guillermo
18-12-2008, 16:48
Yep, tot nu toe is Badr het zwaarst gestrafd van allen als ik het goed heb (Sapp, Botha enz)
Het is wel genoeg zo, alleen nu nog een asskicking van Overeem, dan is het helemaal mooi :lol:

dirk5
18-12-2008, 16:50
leg uit???

want volgens mij is ie zwaarder gestraft als geen andere vechter

ze hebben hem zijn purse afgepakt en zijn titel ontnomen, vind ik persoonlijk niet zwaar genoeg. Dingen zoals deze zijn al eerder gebeurd, maar om nu pas de regels te gaan veranderen daar zet je Hari mee op een voetstuk. Mijn mening is schorsen voor een jaar, maarja dan zijn ze binnen de k-1 hun cashcow kwijt dus dat kunnen ze ook niet maken. Wat je hier wel mee bereikt is dat de k-1 een stuk minder serieus word gevonden, en dat vind ik een slechte zaak.

Fasada
18-12-2008, 16:59
Hij mag misschien de zwaarste straf hebben gehad maar dat moet je wel in zijn context zien.
Botha heeft sindsdien niet meer gevochten en Sapp was ook aan het einde van zijn contract.
Verder was het niet in een finale en was de actie van Badr ook veel erger dus blijf zijn straf erg mild vinden..

Nu krijgt hij de kans om over 2 weken weer een goede boterham te verdienen dus de geld straf zal hem een zorg zijn en de titel? ja die wint hij weer als hij de kans krijgt (-100kg). Ach ja, het verbaasd mij niks dus hoop snel weer dikke partijen van hem te zien...Wat dat kan ie wel...

Kameleon
18-12-2008, 17:04
Hij heeft ook geen gage gehad van de finale.....

Ach, wie zegt dat...wellicht voor de buitenwacht niet, maar heeft hij toch nog z'n gage gekregen. Heel goed mogelijk. K-1 is momenteel afhankelijk van hem en dat buit hij helemaal uit. Gelijk heeft ie.

dirk5
18-12-2008, 17:20
Ach, wie zegt dat...wellicht voor de buitenwacht niet, maar heeft hij toch nog z'n gage gekregen. Heel goed mogelijk. K-1 is momenteel afhankelijk van hem en dat buit hij helemaal uit. Gelijk heeft ie.

En wat denk je van zijn sponsoren? die gast heeft flink geld verdient, gewonnen of niet.

Jarno
18-12-2008, 17:23
Ik kan me niet herinneren dat Botha of Sapp geschorst werden na doorslaan op de grond of dat ze boetes hebben moeten betalen... tuurlijk was Badr fout maar hij is nu wel genoeg gestraft... ik gun hem igg een sportieve revanche...

x2!!

Hij heeft nu ook zijn excuus aangeboden, dus hebben we dat ook weer gehad... En kunnen we weer verder met ademhalen...;)

Hari biedt openlijk excuses aan - Telegraaf.nl - De website van wakker Nederland [Telesport] (http://www.telegraaf.nl/telesport/2827283/__Hari_biedt_openlijk_excuses_aan__.html?p=3,1)

simtekf1
18-12-2008, 17:38
Hij mag misschien de zwaarste straf hebben gehad maar dat moet je wel in zijn context zien.
Botha heeft sindsdien niet meer gevochten en Sapp was ook aan het einde van zijn contract.
Verder was het niet in een finale en was de actie van Badr ook veel erger dus blijf zijn straf erg mild vinden..

Nu krijgt hij de kans om over 2 weken weer een goede boterham te verdienen dus de geld straf zal hem een zorg zijn en de titel? ja die wint hij weer als hij de kans krijgt (-100kg). Ach ja, het verbaasd mij niks dus hoop snel weer dikke partijen van hem te zien...Wat dat kan ie wel...

Uhm, Botha sloeg Abidi in hun eerste partij vol in z'n gezicht en daarna heeft hij nog heel wat K-1 wedstrijden gevochten.

En Sapp, hoe vaak die de fout in is gegaan weet ik niet meer, maar dat is niet op 1 hand te tellen.

Fight Master
18-12-2008, 18:01
Ik kan me niet herinneren dat Botha of Sapp geschorst werden na doorslaan op de grond of dat ze boetes hebben moeten betalen... tuurlijk was Badr fout maar hij is nu wel genoeg gestraft... ik gun hem igg een sportieve revanche...
leg uit??? want volgens mij is ie zwaarder gestraft als geen andere vechter
x2!! Hij heeft nu ook zijn excuus aangeboden, dus hebben we dat ook weer gehad... En kunnen we weer verder met ademhalen... Hari biedt openlijk excuses aan - Telegraaf.nl - De website van wakker Nederland [Telesport] Jongens, als dit geen vechter was geweest van It's Showtime dan hadden jullie er wel iets anders over gedacht ;)

123trisweat
18-12-2008, 18:24
en daarnaast komen ze hem onzettend tegemoet door eerst een k-1 partij tegen overeem te regelen. krijgt de winnaar ckr ook nog een geldbonus.

Jarno
18-12-2008, 18:30
Jongens, als dit geen vechter was geweest van It's Showtime dan hadden jullie er wel iets anders over gedacht ;)

Hij is goed...:hugegrin:


We hebben net ook allemaal Simon op gebeld om te vragen, wat en hoe we het mochten posten...:rotflmao:

Bud S
18-12-2008, 19:08
We hope Badr Hari will sincerely accept the punishment. I also hope he will perform voluntary social service, and show us that he regrets his behavior


:rotflmao::rotflmao::rotflmao::rotflmao::rotflmao: :rotflmao::rotflmao:

ja ik hoop ook echt dat ie vanaf nu ouwe vrouwtjes meehelpt met oversteken

blackadder
18-12-2008, 19:21
Ik zie hem nergens in dit artikel zijn excuses aan Remy bieden of wel ??
Had je dat echt verwacht dan? Ik wed dat ook zijn excuses aan de K-1 en zijn fans, die zijn actie sowieso al cool vinden dus waarvoor nog excuses, ook alleen onder druk van Rutz tot stand is gekomen en niet van hemzelf.

chief108
18-12-2008, 19:25
:rotflmao::rotflmao::rotflmao::rotflmao::rotflmao: :rotflmao::rotflmao:

ja ik hoop ook echt dat ie vanaf nu ouwe vrouwtjes meehelpt met oversteken
hahaha....

moest ook enorm lachen toen ik dat las

zag hem al schoffelen in een plantsoen, of de volgepiste lakens van bejaarden wassen ofzo :lol:

Ash
18-12-2008, 20:07
Er zijn zoals vele al zeggen en denken teveel partijen betrokken om dit erger te maken dan dat het al is. Badr is gewoon een cashcow en daar willen een boel mensen de vruchten van plukken.

Dus hoe straf je iemand waarvan je toch een soort van afhankelijk ben? En is deze straf dan zwaar genoeg? Ja dat blijft altijd de vraag.. Willen we iemand ruineren of hem laten weten en voelen dat hij goed fout zat en het hem nog eens laten proberen.

Als ik dan nog even terug kijk op die toen der tijd geweldige documentaire zie: http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=88152&highlight=badr

Betekent een titel en geld gewoon veel voor hem. Dus dat de straf die hij heeft gekregen hem raakt is denk ik wel een feit. Dat hij hier ook mee zal zitten is bijna niet weg te denken.
Daarnaast zullen ook zijn mede sporters een negatief beeld van hem krijgen waar hij hard voor zal moeten gaan werken om deze weer positief te krijgen.

Dus Badr! Laat zien dat je geleerd heb van je fouten!

TOON
18-12-2008, 20:17
baal er gewoon verschrikkelijk van dat ie nu alweer in de ring een van mn favoriete vechters een nederlaag toe gaat brengen...hoop het niet....maar had zooooooooooo
veel liever eerst die MMA partij gezien tegen Overeem...dat zou ik pas een goede
straf vinden...asswhooping!!!!

Bobson
18-12-2008, 22:28
Dat er geen schorsing komt verbaast mij niets. Zo'n organisatie sputtert formeel een beetje, maar wrijft zich ondertussen in de handen om alle aandacht. The show must go on!

Bud S
19-12-2008, 08:31
Ik zie hem nergens in dit artikel zijn excuses aan Remy bieden of wel ??

nee maar dat is ook zoiets als het excuses aanbieden aan een huilbaby, dat komt niet over...:D

anonymous001
19-12-2008, 09:47
Tering, wat een gebadrineer; "Laat zien dat je geleerd heb van je fouten" pffff
He, gab, excuses zijn al aangeboden.

:lol:

ZakKa!
19-12-2008, 13:46
Ik vind het een goede straf. Voor een schorsing voel ik niks, ik wil de man zien matten!

Hans Vos
19-12-2008, 14:18
wat een stelletje ouwe wijven hier zeg ,badr dit,badr dat ,simon dit ,simon dat . badr is gestraft ,heeft excuus aan geboden ,is zijn hw titel kwijt,kreeg geen prijzengeld !!! jongens het is gebeurt ,hij heeft straf gehad ,simon of it,s showtime kan er niets aan doen dus hou op met dat gejank zeg. als je badr wat te vertellen hebt loop naar hem toe ,klop hem op zijn schouder en vertel het hem recht in zijn gezicht ,dan ben je een kerel . flink hoor lekker anoniem de boel afzijken en hem weet ik veel wat noemen . en dan simon er bij betrekken ? bah misselijk vind ik het !!!:thown::thown:groet hans

die hw titel pakt hij gewoon weer terug en volgent jaar gewoon weer naar de finale .

Illest
19-12-2008, 15:14
:cool2:

Hier posten geen oude wijven, alleen maar vechtsportliefhebbers die discussieren over van alles wat met onze sport te maken heeft.
Denk je soms dat de mensen die hier posten niet vechten of trainen en zomaar wat roepen?

De enige die hier loopt af te zeiken ben jij. Niet anoniem dus ben jij een grote kerel.

Bud S
19-12-2008, 17:28
wat een stelletje ouwe wijven hier zeg ,badr dit,badr dat ,simon dit ,simon dat . badr is gestraft ,heeft excuus aan geboden ,is zijn hw titel kwijt,kreeg geen prijzengeld !!!

vlnr: chief, willem777, illest...;)


http://web.inter.nl.net/users/interniek/hagazine/personen/bijzondere/internoudjes_S.jpg

chief108
19-12-2008, 17:29
old bitches rule mixfight...

Jamila
19-12-2008, 19:58
Geen schorsing, geen geld kwijt, wel belt kwijt ........................... Misschien nieuwe titel voor Gökhan Saki.

Gr, Jamila:thup:

ICON
19-12-2008, 20:03
typisch... twee dagen te laat

ICON
19-12-2008, 20:03
ooh sorry vergeet iets....


:thup::thup::thup:gg rulezzzzzz:thup::thup::thup:

micha
19-12-2008, 20:08
die belt zou mooi staan aan de muur in Breda

spacebox
19-12-2008, 20:14
die belt zou mooi staan aan de muur in Breda


Droom maar lekker!!!!!!!!!!!

chief108
19-12-2008, 20:33
badr heeft dat ding zo weer terug

Jamila
19-12-2008, 20:49
Moet Badr wel eerst een paar kilo afvallen, ach ja dat is ook oud nieuws dat die belt tot 100 kg is ( hij mag proberen de belt van Sem te pakken dat is bove de 100 kg )


Gr, Jamila:thup: