PDA

View Full Version : Vraagje aan de Thailand kenners!



RisingSun
18-12-2008, 22:10
Ik ga als mijn school helemaal netjes afgerond is in juni voor een half jaar richting Azie met een maatje begin september. We hebben net gekeken voor een flex ticket waardoor de retourdatum flexibel verzet kan worden maar dat loop echt richting de 1800 euro! Een ticket naar Bankok met retourdatum is de helft goedkoper maar we weten niet vanwege eventueel geldgebrek wanneer we precies terug willen / moeten. De tickets zijn via www.airberlin.com (http://www.airberlin.com). Nu hebben we het idee om voor 319 euro alleen een vertrek ticket te kopen en dan tegen die tijd te checken of er lastminute vluchten terug zijn naar Duitsland. Ik heb geen idee of dit verstandig is en daarom vraag ik jullie thailand deskundigen om raad.
Ik hoop dat er iemand is die ons kan adviseren voor een goede start van dit avontuur!

Jelle

Biiyen
18-12-2008, 22:17
Kijk eens op LTU daar heb je cheap tickets, en wat je moet doen is een ticket kopen met einddatum maar dat je wel mag verschuiven. Dat verzetten kost 30 euro en betaal je bij vertrek op het vliegveld.

Boek alleen een hotelletje voor de eerste dag! Kun je via internet boeken. Goeie spot en down town Bangklok is "A-one inn" in Soi Kasem. Heb ook telefoon nummer voor je mocht je dat willen. Vandaaruit kun je dan rest plannen.

RisingSun
18-12-2008, 23:11
Bedankt voor je reactie!

maar.. je betaald idd wel 30 euro om te verzetten, maar ook nog eens het verschil in dagwaarde van de ticket op dat moment en dat kan volgens mij al snel honderden euro's oplopen. Dit is het addertje onder het gras. Ook kun je maar max. een maand verzetten dus heel veel speling heb je ook niet..

Of heb ik het mis?

RisingSun
18-12-2008, 23:17
Bij het spaartarief zijn omboekingen tot 30 minuten voor vertrek tegen betaling van 30 EUR voor een korte- of middellange-afstandsvlucht of 50 EUR voor een lange-afstandsvlucht (minstens 3.000 miles tussen de plaats van vertrek en de bestemming) per boeking en passagier mogelijk. Wanneer het geboekte tarief op het moment van omboeken niet meer beschikbaar is, moet niet alleen het verschil met het beschikbare tarief betaald worden, maar dienen ook de omboekingskosten te worden voldaan. Bij het omboeken naar een lager tarief wordt het verschil met het originele tarief niet vergoed. Het is ook mogelijk van het spaar- naar het flextarief om te boeken

joost
18-12-2008, 23:34
en voor overige informatie check www.thaiportal.nl (http://www.thaiportal.nl) ;)