PDA

View Full Version : K1/ muay thai Vechter van het jaar *K-1 Dynamite Spoiler*



marcelt
22-12-2008, 12:46
Wie is de K1-muay thai vechter van het jaar 2008 naar jouw mening?

Massi
22-12-2008, 12:49
Badr Hari, positief of negatief meest besproken en gewoon buiten dat kleine smetje gewoon de beste.

marcelt
22-12-2008, 12:50
Voor mij Remy Bonjasky !

payap
22-12-2008, 12:54
Er van uit gaande dat we Nederlandse vechters bedoelen.

Niely Holzken heeft dit jaar het meeste indruk op me gemaakt. Ondanks de KO nederlaag begin dit jaar tegen Alviar Lima voor mij de vechter van het jaar. Nieky gaat zo wie zo voor de KO en dan kan het ook eens mis gaan. Part of the game! Voor het publiek zijn dit ook de mooiste vechters omdat ze garant voor spektakel staan.

William Diender, Marco Pique, Joeri Mes, Virgil Kalakoda allemaal verslagen op KO dit jaar!

MB667
22-12-2008, 12:54
van het jaar 2009? dat weet geen man ;)

van het jaar 2008 Petrosyan en Chahid. En idd Holzken.

pavani
22-12-2008, 12:56
Nieky,

Die heeft enorm veel progessie gemaakt het afgelopen jaar, en is m.i. een grote kanshebber om de K1 Max op zijn naam te schrijven.

marcelt
22-12-2008, 12:57
Ja lekker dom, 2008 dus!

Eelco
22-12-2008, 12:59
Toch Bonjasky.

ashi76
22-12-2008, 13:03
Ja lekker dom, 2008 dus!

Aangepast. ;)

marcelt
22-12-2008, 13:49
THNX!

ZakKa!
22-12-2008, 14:13
Voor mij duidelijk Badr Hari. De hoeveelheid Knockouts die hij dit jaar op naam heeft staan, buitengewoon. Bonjasky is het niet, hij stelde me teleur tegen Slowinski. Heeft ook zelf toegegeven dat hij niet goed vocht op die dag.

oliebol
22-12-2008, 14:24
Andy Souwer staat 2 keer in de poll, miss kan dat aangepast worden :)
ik kan echt niet kiezen wie ik de beste vechter van het jaar vind eigelijk.
Nieky Holzken heeft wel veel indruk op me gemaakt dus ik denk dat ik maar voor Nieky ga.

anonymous001
22-12-2008, 14:27
Badr Hari, positief of negatief meest besproken en gewoon buiten dat kleine smetje gewoon de beste.

Zit wel wat in. Maar ik ga toch voor Spong...

Wheelie
22-12-2008, 14:36
Nieky Holzken heeft op mij het meeste indruk gemaakt, prachtige vechter die afgelopen jaar een K-1 MAX contract verdiend heeft.

Glen
22-12-2008, 15:05
Mosab Amrani natuurlijk !

BiCkOnE
22-12-2008, 15:07
Ondanks zijn laatste "foutje" toch Badr..

ZakKa!
22-12-2008, 15:11
Nieky Holzken heeft op mij het meeste indruk gemaakt, prachtige vechter die afgelopen jaar een K-1 MAX contract verdiend heeft.

Hij verdient in mijn ogen dan ook een 2e plaats. Een 2e plaats die heel dicht bij de eerste plaats ligt;)

Ash
22-12-2008, 15:13
Badr Hari

spacebox
22-12-2008, 16:05
Badr Hari en als ik een tweede mag noemen dan zimmerman

jaco
22-12-2008, 17:27
voor mij is het holzken en op de tweede plaats zimmerman

YoMarK
22-12-2008, 17:49
Overeem - Hari gaat toch nog door dit jaar ofniet?

Zo ja, dan Alistair als ie Hari weet je KO-en. :thup:

En anders gewoon Bonjaski, klasse kerel, en gewoon de beste dit jaar.

Pernik
22-12-2008, 18:26
Bij vechter van het jaar denk ik aan iemand die niet alleen een geweldige vechter is, maar de sport ook positief in het nieuws brengt, dus ik kan onmogelijk op Badr stemmen, alleen een geweldige vechter zijn is niet genoeg.
Ik ga voor Bonjasky, met minime voorsprong op Souwer, Holzken en Spong.

Jeru
22-12-2008, 20:01
Toch Badr. Hele indrukwekkende overwinningen dit jaar. Helaas van de finale....

Muay Thai Elite
22-12-2008, 20:46
SPONG!!

anonymous001
22-12-2008, 21:37
wat een zeikwijf he? hahahha

:lol:

Wel een beetje...;)

MilfhunterMMA
22-12-2008, 22:18
Bonjasky wat my betreft. mooie tko op saki en le banner en hij stond ruim voor op punten tegen hari.

BJJrajawali
22-12-2008, 22:43
SPONG !!
Hari zeker niet na zijn grote fout, dat was geen foutje of smetje gewoon een grote fout.
Bonjasky ook niet die had door moeten vechten.....

Dan blijft er maar 1 over: Tyrone Spong
Killer, niet te stoppen blijft alles winnen en word langzaam aan ook steeds zwaarder. K1 champ in de maak denk ik

Wiseguy
22-12-2008, 22:45
Dat kan natuurlijk alleen maar Badr zijn.

Al zijn partijen op KO of opgave gewonnen en 1 verloren door disqualificatie. Elke tegenstander leek kansloos of zelfs een Nieuweling tegen hem.

Sefo > Gedeklasseerd

Feitosa > Leek wel een nieuweling

Ostajic > Lag na 1 stoot al op het canvas

Choi > Mooie overwinning na een slim gevochte partij
Aerts > Vernederd

Zimmeran > Nadat hij zwaar was aangeslagen toch op een overtuigende manier gewonnen

Bonjasky > Ondanks de 8 tellen had hij nog een (grote) kans om de partij naar zich toe te trekken als hij wat verstandiger had gehandeld

Hij heeft maar liefst 7 partijen op het hoogste niveau in 1 jaar gedraaid. Dus al met al in mijn ogen de vechter van het jaar.

A-team
22-12-2008, 22:47
Bonjasky! Spong snap ik niet , want echte Toppers heeft hij dit jaar nog niet gehad. Ik hoop volgend jaar wel en dan is hij zeker mijn nummer 1 dan!

54321
22-12-2008, 22:48
souwer, halve finale k-1 max en winst shootboxing toernooi!

BJJrajawali
22-12-2008, 22:57
Bonjasky! Spong snap ik niet , want echte Toppers heeft hij dit jaar nog niet gehad. Ik hoop volgend jaar wel en dan is hij zeker mijn nummer 1 dan!


Dat klopt wel maar ik vind het zo jammer dat Remy niet opstond en de partij had afgemaakt. Ik kan dat niet begrijpen. :twak:
Als die gewoon had doorgevochten en had gewonnen was hij ook zeker mijn nummer 1 geweest.

BJJrajawali
22-12-2008, 22:58
Alles valt in het niet zodra over de final partij begint......

BJJrajawali
22-12-2008, 22:59
Bonjasky! Spong snap ik niet , want echte Toppers heeft hij dit jaar nog niet gehad. Ik hoop volgend jaar wel en dan is hij zeker mijn nummer 1 dan!


Dat kan natuurlijk alleen maar Badr zijn.

Al zijn partijen op KO of opgave gewonnen en 1 verloren door disqualificatie. Elke tegenstander leek kansloos of zelfs een Nieuweling tegen hem.

Sefo > Gedeklasseerd

Feitosa > Leek wel een nieuweling

Ostajic > Lag na 1 stoot al op het canvas

Choi > Mooie overwinning na een slim gevochte partij
Aerts > Vernederd

Zimmeran > Nadat hij zwaar was aangeslagen toch op een overtuigende manier gewonnen

Bonjasky > Ondanks de 8 tellen had hij nog een (grote) kans om de partij naar zich toe te trekken als hij wat verstandiger had gehandeld

Hij heeft maar liefst 7 partijen op het hoogste niveau in 1 jaar gedraaid. Dus al met al in mijn ogen de vechter van het jaar.


Alles valt in het niet zodra je over de finale begint helaas.......

BJJrajawali
22-12-2008, 23:07
Maar gaat over het hele jaar 2008, finale is maar een partij. Wiseguy heeft volgens mij wel gelijk

Maar wel een heel belangrijke ..... Als je zoiets doet ben je in mijn ogen geen vechter van het jaar..... Als je zoiets doet bij een andere sport word je ook niet eens geselecteerd voor sporter van het jaar.....

Maar los van de laatste partij heeft Badr echt een zwaar goed jaar gedraaid, eerlijk is eerlijk!

adenane
22-12-2008, 23:54
Maar gaat over het hele jaar 2008, finale is maar een partij. Wiseguy heeft volgens mij wel gelijk

Klopt dat de finale maar 1 partij is en je niet je beslissing daarop kunt laten afhangen. Zinedine Zidane werd (ondanks de kopstoot) toch nog uitgeroepen tot speler van het WK. Voor mij was Badr ook DE vechter van 2008, alles gewonnen, jammer van zijn actie dat leidde tot een diskwalificatie...

ArjanV
23-12-2008, 00:04
Een poll voor de beste K1 muay thai vechter van 2008 waar Peter Aerts niet bij staat? :thown:

Hij is volgens mij degene die de regerend K1 kampioen versloeg (als enigste) en daardoor ook gelijk zorgde voor een mooi eindtournooi met vele kanshebbers...

Guytje
23-12-2008, 06:46
en waar staat Peter Aerts????

Guillermo
23-12-2008, 06:58
Tyrone Spong ofcourse. Waarom? : because he keeps spankin that ass! Yeah!:thup:

Sammy
23-12-2008, 09:46
Spong hoort wat mij betreft eigenlijk niet bij. Volgens mij heeft hij namelijk slechts 1 K 1-partij gedraaid: tegen Samedov in Eindhoven. Dan is de reeks van Badr Hari toch echt indrukwekkender. Of de winst van Peter Aerts tegen Schilt.

Kameleon
23-12-2008, 10:03
en waar staat Peter Aerts????

Aerts wint van Schilt, geeft de K-1 weer een nieuw leven en staat niet in de poll....:-(

Fasada
23-12-2008, 10:22
Met alle respect voor Aerts maar dit is geen publieksprijs, deze had hij namelijk van mij wel gekregen want ik vind hem echt een geweldige vechter en persoonlijkheid, zeker op zijn leeftijd en staat van dienst hoort hij tot de allergrootste maar als je gewoon realistisch ben kan hij niet in het rijtje voor komen puur omdat hij maar 3 keer heeft gevochten in 2008 en met een verlies in de eerste ronde mogen duidelijk zijn dat er sowieso twee vechters hem voorgaan die aanspraak maken op de vechter van het jaar. Dat Zimmerman, Saki, Kraus erbij staan is leuk maar eigenlijk horen die er ook niet op te staan omdat er gewoon vechters zijn die beter zijn op hun gewicht en organisatie dus is het zinloos.

Ik zou gewoon de keuze houden aan de volgende vechters;

- Badr Hari (Finalist en smaakmaker)
- Remy Bonjasky (ongeslagen en winnaar K-1)
- Andy Souwer (halve finale en shootboxing kampioen)
- Nieky Holzken (veel gevochten en toppers verslagen op indrukwekkende wijze)
- Tyrone Spong (nog steeds ongeslagen dit jaar)

Dit is wat mij betreft het lijstje en ik neig om Nieky de voordeel te geven omdat hij erg gegroeid is en ook op indrukwekkende wijze iedereen versloeg op KO net als Badr maar ja die heeft een rode kaart gekregen ;)
Spong is weliswaar ongeslagen maar heeft nog niet tegen de lichting Zimmerman en Saki gevochten dus wacht nog even daar mee, grote kans dat hij 2009 gaat winnen.. Het ging dus voor mij tussen Nieky en Bonjasky maar hoewel ik hem heb verdedigd in de Badr/Remy blijft het niet verder vechten een smet op zijn winningstreak van 2008 dus ga voor Nieky!

* Als je de prijs moet uitreiken op basis van win/verlies en eventueel KO's hoort Bonjasky de prijs te winnen, ongeslagen in 2008 met 6 partijen waarvan 2 KO en 1 TKO, maar 1 beslissing en dan de diskwalificatie met daarbij de K-1 titel.

BJJrajawali
23-12-2008, 11:02
Klopt dat de finale maar 1 partij is en je niet je beslissing daarop kunt laten afhangen. Zinedine Zidane werd (ondanks de kopstoot) toch nog uitgeroepen tot speler van het WK. Voor mij was Badr ook DE vechter van 2008, alles gewonnen, jammer van zijn actie dat leidde tot een diskwalificatie...

Dat stond al vast voordat hij van het veld werd gestuurd...... en Badr heeft zoals je zegt niet alles gewonnen..... Hij heeft de finale verloren, zijn geld en zijn gordel...... Niet echt vechter van het jaar waardig....
Bonjasky daarintegen heeft wel alles gewonnen.... maar toch blijf ik bij Spong. Ongeslagen en geen smetjes....

dontmindme
23-12-2008, 11:12
Ik zou gewoon de keuze houden aan de volgende vechters;

- Badr Hari (Finalist en smaakmaker)
- Remy Bonjasky (ongeslagen en winnaar K-1)
- Andy Souwer (halve finale en shootboxing kampioen)
- Nieky Holzken (veel gevochten en toppers verslagen op indrukwekkende wijze)
- Tyrone Spong (nog steeds ongeslagen dit jaar)

Dit is wat mij betreft het lijstje en ik neig om Nieky de voordeel te geven omdat hij erg gegroeid is en ook op indrukwekkende wijze iedereen versloeg op KO net als Badr maar ja die heeft een rode kaart gekregen ;)
Spong is weliswaar ongeslagen maar heeft nog niet tegen de lichting Zimmerman en Saki gevochten dus wacht nog even daar mee, grote kans dat hij 2009 gaat winnen.. Het ging dus voor mij tussen Nieky en Bonjasky maar hoewel ik hem heb verdedigd in de Badr/Remy blijft het niet verder vechten een smet op zijn winningstreak van 2008 dus ga voor Nieky!

* Als je de prijs moet uitreiken op basis van win/verlies en eventueel KO's hoort Bonjasky de prijs te winnen, ongeslagen in 2008 met 6 partijen waarvan 2 KO en 1 TKO, maar 1 beslissing en dan de diskwalificatie met daarbij de K-1 titel.

met zo 'n lijst kan ik wel leven, wat betreft Spong 09 gaat zijn jaar worden in de K1.
lichting Saki en vooral Zimmerman is op techniek en kracht zeker een mooie uitdaging.

Primal
23-12-2008, 11:19
Ik twijfelde tussen nieky Holzken en Tyrone Spong. Maar ik ga toch voor Nieky. hij heeft veel laten zien dit jaar. Inderdaad ondanks die KO tegen Lima... Maar verder is hij erg groot geworden en heeft op mij flinke indruk gemaakt!

payap
23-12-2008, 11:27
Overigens had wat mij betreft zeer zeker ook Germaine de Randamie er tussen gehoord. Ze heeft haar MMA debuut dan wel verloren maar dat telt hier niet mee want daar is een andere verkiezing voor. Verder heeft ze alles gewonnen. Oa op full muaythai rules tegen Julie Kitchen om diverse wereldtitels (Julie Kitchen won later weer in ons land van Hatice). Ze heeft haar ongeslagen record van 44-0!!!! weten te handhaven.

Germaine had meer kunnen vechten maar de kracht en status van haar kunnen in de ring wordt uitgebreid bevestigd door het feit dat er bijna niemand meer met haar de ring in durft! Diverse dames (veelal beladen met titels) houden de boot af en ook zijn er dit jaar na ik meen 4 partijen van haar in het water gevallen omdat tegenstandsters zich hals over kop afmelden (wellicht youtube gekeken?). Laatste was nog in eigen land op Slamm 5 waar eerst Pernilla zich terugtrok en daarna haar vervangster Casey ook eieren voor haar geld koos.

Fasada
23-12-2008, 11:32
@ Payap

Dan kan Germaine elkaar jaar de titel opeisen ;)

marcelt
23-12-2008, 11:55
Eigenlijk vind ik dat je er drie polls van moet maken; een voor K-1 max -70, een voor K-1 heavygasten en een voor overige vechters. Nu is t een beetje appelen met peren vergelijken. Nu is het een poll van wie rent er het leukst hard? (100 mtr/400 mtr??:)

Wat let je? ! Ga je gang.

ZanZaiZuk
23-12-2008, 13:59
Souwer mag gerust shootboxlegende van het jaar worden maar er staat hier wel k-1/muay thai, vind dat er mensen zijn die veel beter gepresteerd hebben dit jaar of souwer power hoor ... En peter Aerts staat er zelfs niet tussen ondanks zijn overwinning op Schilt, zimmerman en saki winnen toch echt nog niet van schilt, zeker saki niet. Remy en Badr? dat gaan we volgend jaar waarschijnlijk zien zeker.
1 Badr
2 Spong
3 Holzken

BJJrajawali
24-12-2008, 11:09
Souwer mag gerust shootboxlegende van het jaar worden maar er staat hier wel k-1/muay thai, vind dat er mensen zijn die veel beter gepresteerd hebben dit jaar of souwer power hoor ... En peter Aerts staat er zelfs niet tussen ondanks zijn overwinning op Schilt, zimmerman en saki winnen toch echt nog niet van schilt, zeker saki niet. Remy en Badr? dat gaan we volgend jaar waarschijnlijk zien zeker.
1 Badr
2 Spong
3 Holzken


Aerts is een hele goede vechter geweest en heeft veel betekend de afgelopen jaren. Maar dit jaar viel dat wel mee. en in de partij tegen Badr heb ik hem alleen gezien met de opkomst..... vechter van dit jaar helaas niet voor Aerts ondanks zijn zege op Schilt. En souwer vecht toch K1 en heeft halve finale gehaald.... dus die staat er terecht bij vind ik.
Toch nog steeds Spong op 1 voor mij

Gennep-Spitfire
24-12-2008, 11:21
Tyrone Spong

marcelt
24-12-2008, 12:23
Marcelt, de poll is top. Ik kan niet eens een poll maken ( heb er een jaar over gedaan om een...post quick reply...te maken hahaha). Top man! En wat vind jij van de uistslagen tot nu toe? groet roy

Ja Germaine en Aerts hadden er wel bijgemoeten, maar mocht er 10 kiezen.

W.b. de uitslagen kan me helemaal vinden in nieky en Remy, maar had gehoopt dat de Mixfighters Badr wel meer op zijn gedrag af zouden rekenen. Aan de andere kant qua pure vechtprestaties moet ik zeggen dat het dan toch wel Badr zou moeten zijn.
Ik verbaasde me over kickbox.nl waar ze een actie hebben om brieven aan de K1 te sturen omdat ze vinden dat Badr yte zwaar gestrafft is.
Mijn wens voor 2009 is dat Badr Ko geslagen wordt door Remy en Na een flinke knie en ground en poundsessie gesubmit wordt door Alistair.

rafi
24-12-2008, 22:45
roy sier = correct

ZakKa!
24-12-2008, 23:26
Ik mis Masato eigenlijk in het rijtje. De k-1 max finales waren gruwelijk!

Verder begrijp ik niet dat zoveel mensen op Remy stemmen. Ja hij heeft de Grand-prix gewonnen. Terecht, maar dit jaar was hij niet overtuigend genoeg.

YoMarK
24-12-2008, 23:45
Masato is Japans ;)

De mensen in het lijstje zijn nederlands(of hebben dat in ieder geval als nationaliteit), maar dat weet je zelf ook.
Als titel van de poll lijkt me dan ook "Nederlandse K1/ muay thai Vechter van het jaar" beter gepast.
Ik snap dan weer wel dat er zoveel mensen op Remy stemmen, hij is gewoon de beste K-1 HW vechter van nederland (misschien op schilt na). Hari is nog niet volwassen genoeg, en verdient door z'n acties de titel gewoon niet(daarnaast had ie nooit van Bonjasky gewonnen).

ZakKa!
25-12-2008, 02:24
Haha ok had niet door dat het alleen om Nederlandse vechters ging.

Maar YoMark, vond je Bonjasky dan niet teleurstellend vechten tegen slowinski?
Dit jaar vond ik hem gewoon niet overtuigend. Vergelijk hoe hij nu vecht eens met hoe hij een paar jaar geleden vocht Hij is nog steeds 1 van de beste, maar ik ben minder fan van hem sinds hij zo verdedigend speelt. Badr heeft dit jaar veel knockouts laten zien en heeft Peter Aertst (!!!!) afgemaakt. Vooral dankzij dat laatste verdient Badr de titel vechter van het jaar.

Die vliegende frontkick/dubbele trap, (hoe je het ook wil noemen) wat een down veroorzaakte. Nog nooit iemand neer zien gaan bij zo'n trap tijdens een kickboxwedstrijd, echt geweldig.

YoMarK
25-12-2008, 02:38
Tegen Slowinsky was het inderdaad niet veel soeps. Bonjasky kwam niet uit de verf, en misschien was Slowinsky wel gewoon erg goed die avond, wie weet.
Bonjasky vecht de laatste tijd inderdaad wat meer behoudend, waar vroeger de flying knees je om oren vlogen. Toch vind ik hem nog steeds geweldig om naar te kijken. Bovendien, tijdens de de afgelopen GP (T)KO-ed hij wel JLB en Saki op een avond, en geeft hij Hari een down. Dat kan je toch niet echt behoudend noemen. Misschien dat hij zich wat aanstelde toen Hari hem trapte, maargoed Hari was de veroorzaker van het probleem.
Wat ik veel belangrijker vind is dat Hari totaal respectloos is, en Bonjasky gewoon een ambassadeur voor de sport.

Kort gezegt: Mensen als Hari(typetje Tyson) moeten er ook zijn maar verdienen in mijn ogen niet de titel "Vechter van het jaar" zolang ze
a) geen titels winnen
b) zich als een debiel gedragen

Hari heeft in mijn ogen (afgezien van Aerts - die gewoon zichzelf niet was, toch?) ook gewoon mindere tegenstanders verslagen, vergelijk de records van Bonjasky en Hari eens dit jaar.

ZakKa!
25-12-2008, 03:48
Vergelijk de records van bonjasky met badr dit jaar? Graag!

Bonjasky:

Won van Le Banner. Echter, ik had begrepen dat Le Banner al van tevoren last had van zijn arm. Toch goed gevochten. Remy trapte continu op die arm.

Won op grandiose wijze van Saki (echte vette ko!), maar Saki is ook geen echte K1-topper in mijn ogen.

Won van Badr, we weten allemaal hoe.
De down kan je overigens niet echt een down noemen vind ik. Er werd wel terecht geteld, maar Badr dook naar de grond om de knie van Remy te ontwijken. De stoot van Remy kwam niet voluit vanuit zijn schouder

Bonjasky vocht verder tegen Manhoef en Volk Atajev, dat was het. Wel geweldig gevochten tegen Manhoef trouwens.

Badr Hari:

Ray sefo op knock out
Feitosa op knock out (!)
Ostojic op knock out (eerste fokin paar seconden)
Hong Man Choi op TKO
Peter Aerts op TKO (!)
Zimmerman op KO


Als ik deze 2 lijstjes naast elkaar leg, vind ik die van Badr een stuk indrukwekkender. Heeft gestaan tegen grotere vechters, heeft meer laten zien. Je zegt dat Badr tegen mindere vechters vocht, voor Remy geldt dat des te meer ;)

Verder geloof ik niet helemaal dat Peter zijn dag niet had. Peter is en blijft een geweldige vechter. Al zou het waar zijn dat hij zijn dag niet heeft, Badr heeft gewoon laten zien dat hij de betere is.

Voor de rest begrijp ik je wel, Bonjasky is nog steeds zeker 1 van mijn favorieten en 1 van de beste. Dit jaar vond ik alleen niet zijn jaar.

payap
25-12-2008, 10:55
Vergelijk de records van bonjasky met badr dit jaar? Graag!

Bonjasky:

Won van Le Banner. Echter, ik had begrepen dat Le Banner al van tevoren last had van zijn arm. Toch goed gevochten. Remy trapte continu op die arm.

Won op grandiose wijze van Saki (echte vette ko!), maar Saki is ook geen echte K1-topper in mijn ogen.

Won van Badr, we weten allemaal hoe.
De down kan je overigens niet echt een down noemen vind ik. Er werd wel terecht geteld, maar Badr dook naar de grond om de knie van Remy te ontwijken. De stoot van Remy kwam niet voluit vanuit zijn schouder

Bonjasky vocht verder tegen Manhoef en Volk Atajev, dat was het. Wel geweldig gevochten tegen Manhoef trouwens.

Badr Hari:

Ray sefo op knock out
Feitosa op knock out (!)
Ostojic op knock out (eerste fokin paar seconden)
Hong Man Choi op TKO
Peter Aerts op TKO (!)
Zimmerman op KO


Als ik deze 2 lijstjes naast elkaar leg, vind ik die van Badr een stuk indrukwekkender. Heeft gestaan tegen grotere vechters, heeft meer laten zien. Je zegt dat Badr tegen mindere vechters vocht, voor Remy geldt dat des te meer ;)

Verder geloof ik niet helemaal dat Peter zijn dag niet had. Peter is en blijft een geweldige vechter. Al zou het waar zijn dat hij zijn dag niet heeft, Badr heeft gewoon laten zien dat hij de betere is.

Voor de rest begrijp ik je wel, Bonjasky is nog steeds zeker 1 van mijn favorieten en 1 van de beste. Dit jaar vond ik alleen niet zijn jaar.

Vindt dit een nogal scheve opsomming van de records in het afgelopen jaar. Bij Remy zet je bij de overwinningen allemaal zaken erbij die de overwinningen moeten afroomen. Bij Badr niet. Vergelijkbaar met hoe je Remy brengt kan je bij Badr dit erbij zetten:
Sefo is oud en versleten!
Ostojic is een onbekende en ondanks dat Badr hem KO sloeg stond hij te tollen op zijn benen omdat hij zelf aan was bij die dubbele slag.
Hong man Choi kreeg Badr 8 tellen
Zimmerman kreeg Badr 8 tellen
Bonjasky kreeg Badr 8 tellen en was aan het verliezen en daarna de grofste misdraging uit de K-1 historie.

Qua prestatie's vindt ik Badr niet beter gepresteerd hebben dan Remy. Wel vindt ik Badr veel sensationeler om te zien vechten. Er gebeurt altijd wat. Hij gaat voor de KO en is zeer sterk in de aanval. Verdedigend laat hij veel gaten vallen. Zie aantal keren dat hij geteld werd. Daar in tegen heeft hij een knokker mentaliteit omdat hij altijd sterk en snel hersteld n daarna weer vol het gevecht zoekt en op jacht naar bloed gaat.

Bij mijn eigen keuze laat ik deze van meerdere faktoren afhangen.
Prestatie's over het jaar, tegen wie en op welke wijze. Vorderingen die een vechter maakt. En zeker niet onbelangrijk is de vechter ook een ambassadeur voor de sport geweest!

ZakKa!
25-12-2008, 12:41
Remy is altijd al een ambassadeur geweest. Hij is Charismatisch en een goede prater. Mee eens.

Natuurlijkzat Remy voor op punten tegen Badr, maar bekijk de wedstrijd is nog een keer. Je zult dan namelijk zien dat Badr degene is die continu initiatief toonde en combinaties probeerde te maken. Je weet dat de aanvallende vechter altijd hoge ogen scoort bij de juryleden.

Sefo en Ostojiv zijn geen goede tegenstanders, mee eens. Maar Atjev, waar Remy tegen vocht, had ik ook nog nooit eerder van gehoord. Saki is ook geen K1-topper.

Ja Badr kreeg 8 tellen tegen Choi, so what? Choi heeft hem de hele wedstrijd maar iets van 2x geraakt.

Bij mijn keuze kijk ik alleen naar de prestaties van een vechter. Ik heb Remy dit jaar niet zin winnen van een Aerts of Feitosa. Als ik kijk naar van WIE ze hebben gewonnen, geeft Badr zijn record toch de meeste indruk dit jaar. Kom op hij heeft Peter Aerts verslagen. :)

Ik kan ook kijken HOE ze hebben gewonnen, dan nog steeds is het weer Badr die de meeste indruk maakt. Niemand heeft het Badr echt moeilijk kunnen maken behalve Zimmerman. Ja, Choi was ook kansloos. Ook vocht Badr tijdens de ramadan tegen Choi, helemaal een mooie prestatie.

Ik zie dat je ook andere factoren meeweegt. Vraagje:

Stel de partij Remy Vs Badr was er nog nooit geweest, zou je dan nog steeds niet voor Badr kiezen?

payap
25-12-2008, 13:42
Zonder die partij tussen Badr en Remy had ik idd Badr hoger staan dan Remy over het afgelopen jaar. Het is gewoon erg jammer wat er in die finale gebeurde. Had Badr de K-1 finale gewonnen van Remy (en op een gewone manier zoals zijn andere wedstrijden) dan was zonder meer Badr mijn keuze geweest voor dit jaar.

Zelf heb ik gekozen voor Nieky Holzken overigens ondanks zijn verlies op KO tegen Lima begin dit jaar. Zijn ongelovelijke groei en vooruitgang, sensationele manier van vechten en ijzersterke partijen op KO tegen Pique, Diender, Mes (mooiste KO van het jaar met die draaitrap) en de declassering van Kalakoda in Japan zijn hier de reden van.

Remy (winnen k-1 en zijn thriller tegen Manhoef) heb ik als tweede samen met Andy Souwer (Shootboxing toernooi gewonnen in Japan, zijn gewonnen kraker tegen Yodsaenklai die jaren ongeslagen is en zelfs Buakaw zijn handen niet aan wil branden, helaas geen prongolatie van de K-1 MAX titel want anders had hij zeker 1 gestaan en ook dat hij een echte ambassadeur van de sport is). Spong zit voor mij in een overgangs fase in zijn carriere na het uithollen van diverse klassen is hij nu bezig met de stap naar het zwaargewicht. Volgend jaar gaat hij de toppers daar ontmoeten en kan hij maar zo vlg jaar mijn keus zijn.

ZakKa!
25-12-2008, 14:55
Yeah, begrijp je andere keuzes. Vooral Nieky.

tfix
26-12-2008, 13:45
bonjaski (vel over been)
De titel zegt dat hij de beste was.

PS:
souwer staat er 2 x in

PigDog
26-12-2008, 21:19
Bonjasky > Ondanks de 8 tellen had hij nog een (grote) kans om de partij naar zich toe te trekken als hij wat verstandiger had gehandeld
.

Wat een onzin! Juist het feit dat hij al op zijn sloffen aanvoelde dat hij geen enkele kans meer had om van Bonjanski te winnen, frustreerde zo enorm, dat hij het maar zo (onverstandig, noem jij dat) afhandelde.....

Iemand die zich zo laat gaan, voor een miljoenenpubliek, hoort niet op de K-1 thuis.....
en kan dus onmogeljk de beste vechter zijn...

PigDog
26-12-2008, 21:28
Saki is ook geen K1-topper.





Niemand heeft het Badr echt moeilijk kunnen maken behalve Zimmerman.


Grappig, Saki en Zimmerman trainen samen. Saki heeft meer ervaring en is verder dan Zimmerman. Saki heeft ook een betere scorelijst de afgelopen 2 jaar.

Dus volgens jou had Saki kunnen winnen van Badr, als Zimmerman het hem al moeilijk maakte?
Dus had Remy toch de moeilijkere tegenstander?
Maar je stemde voor Badr?

Ik snap het niet meer....

ZakKa!
26-12-2008, 21:44
Grappig, Saki en Zimmerman trainen samen. Saki heeft meer ervaring en is verder dan Zimmerman. Saki heeft ook een betere scorelijst de afgelopen 2 jaar.

Dus volgens jou had Saki kunnen winnen van Badr, als Zimmerman het hem al moeilijk maakte?
Dus had Remy toch de moeilijkere tegenstander?
Maar je stemde voor Badr?

Ik snap het niet meer....

Sorry maar op basis van zo'n scorelijst beweren dat Saki moeilijker is vind ik krom. Al heeft Saki een betere ervaring dan Zimmerman, wil dat neit zeggen dat Saki sterker is dan zimmerman. Ook dat ze samen trainen zegt verder weinig. Saki is om te beginnen een stuk lichter en kleiner dan Zimmerman. Saki maakt geen schijn van kans tegen Badr.

Dus nee, Remy had absoluut niet de moeilijkere tegenstander.

Mar volgens jou is Saki sterker dan Zimmerman dus?

EDIT: Verder vond ik trouwens niet dat Zimmerman het Badr ECHT moeilijk maakte. Wat ik met mijn post bedoelde is dat Zimmerman, vergeleken met de andere tegenstanders van dit jaar, de enige was die Badr het een beetje moeilijk heeft gemaakt. Badr's andere tegenstanders maakten geen schijn van kans.

Wiseguy
27-12-2008, 01:00
Wat een onzin! Juist het feit dat hij al op zijn sloffen aanvoelde dat hij geen enkele kans meer had om van Bonjanski te winnen, frustreerde zo enorm, dat hij het maar zo (onverstandig, noem jij dat) afhandelde.....

Iemand die zich zo laat gaan, voor een miljoenenpubliek, hoort niet op de K-1 thuis.....
en kan dus onmogeljk de beste vechter zijn...


Eerste ronde was 10-8 voor Remy.

Tweede ronde was waarschijnlijk 10-9 voor Badr.

Maja speculeren heeft geen zin maar badr had zeker nog kans gemaakt.

Muay Thai Elite
27-12-2008, 01:10
Maja speculeren heeft geen zin maar badr had zeker nog kans gemaakt.

Sufste en meest nutteloze zin ooit.

Wiseguy
27-12-2008, 01:14
Sufste en meest nutteloze zin ooit.

Ja nogal tegenstrijdig vind je niet.

Hele discussies voeren over gevechten hebben geen zin of nut maar toch doen we het allemaal. Of denk je dat erover lullen iets veranderd?

Gelukkig draagt jou opmerking heel veel bij aan dit zinloze gelul.

Muay Thai Elite
27-12-2008, 01:24
Ik heb het alleen over het feit dat je

1. eerst beweert dat speculeren geen zin heeft (chapeau, je hebt gelijk) en het daarna tóch doet.. Lame.
2. stelt dat Badr 'een kans' had.. Ja duh, uiteraard had ie een kans. Dat heet een wedstrijd..

ZakKa!
27-12-2008, 01:38
Ik snap Wiseguy wel, aangezien hij reageerde op iemand die nou juist zei dat Badr geen ENKELE kans maakte om de pot te winnen. Zo'n opmerking slaat pas echt nergens op vind ik.

Verder heeft speculeren inderdaad weinig zin.

K-1sunstarr
27-12-2008, 21:43
Jongens ik ga voor Tyrone Spong.

Ronald
01-01-2009, 20:17
Veel mensen hebben op Badr Hari gestemd. Nu vond de partij van Badr vs Alistair natuurlijk ook nog in 2008 plaats. En het zich terugtrekken van Badr voor de mma partij een dag later.
Ik ben benieuwd of deze poll er anders uit zou hebben gezien als deze poll ná de partij van Badr vs Alistair plaats zou hebben gevonden...

oliebol
01-01-2009, 20:19
alistair voor k1 vechter van het jaar :p

weks
01-01-2009, 21:15
toch spong

gedeelde 2e plaats voor badr en holzken

YoMarK
01-01-2009, 21:23
Aangezien hierboven ook al spoilers staan. :)


Overeem - Hari gaat toch nog door dit jaar ofniet?

Zo ja, dan Alistair als ie Hari weet je KO-en. :thup:

En anders gewoon Bonjaski, klasse kerel, en gewoon de beste dit jaar.
Overeem ontbreekt ;)
Wat mij betreft is het trouwens nog steeds Bonjasky.

PigDog
03-01-2009, 11:00
Saki maakt geen schijn van kans tegen Badr.

Badr's andere tegenstanders maakten geen schijn van kans.

Ik ben blij dat jij er verstand van hebt.......

jan sensei kyokushin
03-01-2009, 11:11
Osu stemmen maakt niks uit bijzaak , ik heb op Saki gestemt , maar ik heb Respect voor alle vechters in het martial -arts -budo als als als zeg ik altijd ze ook Respect voor mekaar hebben in de ring en er buiten winnen of verliezen of gelijk .
Respect !! staat bij mij op plaats 1 :)

osu