PDA

View Full Version : Justin Eilers shot dead



Vitor Belfort
26-12-2008, 21:51
http://www.sherdog.com/thumbnail_crop.php?image=http://www.cdn.sherdog.com/_images/headers/20081226120801_big_eilers.JPG&width_size=570

Justin Eilers was shot and died shortly after on Friday morning in an apparent domestic disturbance at an acquaintance’s home in Canyon County, Idaho. Eilers was 30 years old.

Canyon County sheriffs arrived at the residence at 10:44 p.m. MST, where Eilers was found shot and wounded.

"Emergency medical staff took live-saving measures, but they were unsuccessful," said Capt. Dana Maxfield.

Eilers was pronounced dead at the scene. An autopsy conducted Friday released the cause of death as a single gunshot wound to the chest. The bullet reportedly punctured Eilers’ lung before exiting his body, said Monte Cox, Eiler's longtime manager.

Cox said Eilers had gathered with relatives for the holidays, but tensions escalated with an ex-girlfriend, also in attendance. Eilers was asked to leave the residence, but was said to have refused and began throwing dishes and other objects in protest. The home’s owner was then said to have pulled a gun on Eilers and shot him in the chest after a brief verbal confrontation.

Eilers’ ex-girlfriend, mother, and young son were said to have been in the room at the time of the shooting.

James Robert Malec, 48, was arrested and charged with second degree murder in relation with the shooting, said Capt. Maxfield. It is believed that Malec is Eilers’ mother’s boyfriend.

Eilers was introduced to the fight game by close friend and former UFC champion Jens Pulver, who saw potential in the former Iowa State middle linebacker. After a brief tryout, Eilers became a member of the formidable Miletich Martial Arts team.

A well-liked figure in the fight community, the athletic heavyweight quickly rose through the ranks and fought for the UFC heavyweight championship against Andrei Arlovski at UFC 51 in June 2005. The fight was stopped 4:10 into the first round when Eilers incurred a knee injury and collapsed to the canvas.

Eilers (19-7-1) appeared in the Octagon four times, and went 1-3 in the UFC.

The Boise native reeled off 10 victories in his next 11 fights and got his second title bid for the EliteXC promotion in 2008.

After a second-round loss to the much heftier Antonio Silva last July, Eilers announced he’d be moving down to the 205-pound division.

“He was really getting his fight career together,” said Cox, who called Eilers a good friend.

sherdog.com

54321
26-12-2008, 22:22
zure shit man. r.i.p

Casparvdzouw
26-12-2008, 22:53
Damn,

ik zag gister nog het gevecht tussen hem en Silvia, en dacht die kerel heeft zeker weten wel skills(boxing) en hoopte hem op 205 te zien, ECHT jammer.

Jeru
26-12-2008, 23:02
Is al de derde Amerikaanse MMA-er die in relatief korte tijd triest aan z'n einde is gekomen. Gaat niet goed zo...

R.I.P.

Tony
26-12-2008, 23:32
ai ai ai.. niet goed nee... triest nieuws

Mr 1 Leg
27-12-2008, 09:36
dat is zeker erg voor zijn familie en vrienden innege deelneming

chief108
27-12-2008, 12:06
het eerste wat bij mij opkomt is dat interview van Dana White waarin staat dat hij ooit gevlucht was voor de maffia...

al die vage moorden en doodsoorzaken bij elkaar genomen lijken toch wel iets op een actie van de mob om de UFC markt te kunnen reguleren/ controleren
er gaat teveel geld in om om links te laten liggen natuurlijk

en helemaal als ze al een appeltje te schillen hadden met Mr. White

gewoon ff laten zien dat ze ongestraft allerlei verschillende knokkers kunnen uitschakelen
zodat de UFC gaat vrezen voor hun toppers

zeg niet dat het zo is
maar het zou best zo kunnen zijn... :wink:

Emilio
27-12-2008, 12:12
Eilers vocht toch niet eens meer voor UFC?

tering wat een bizar nieuws zeg....

R.I.P

A.F.
27-12-2008, 12:30
het eerste wat bij mij opkomt is dat interview van Dana White waarin staat dat hij ooit gevlucht was voor de maffia...

al die vage moorden en doodsoorzaken bij elkaar genomen lijken toch wel iets op een actie van de mob om de UFC markt te kunnen reguleren/ controleren
er gaat teveel geld in om om links te laten liggen natuurlijk

en helemaal als ze al een appeltje te schillen hadden met Mr. White

gewoon ff laten zien dat ze ongestraft allerlei verschillende knokkers kunnen uitschakelen
zodat de UFC gaat vrezen voor hun toppers

zeg niet dat het zo is
maar het zou best zo kunnen zijn... :wink:

[/conspiracytheory on/]

Ja... en de maffia staan eigenlijk synoniem aan de Men In Black... wat betekent dat die mma vechters gewoon buitenaardse wezens waren en Dana White is de opperalien...

dus heeft iedereen toch gelijk... mma vechters zijn een stelletje barbaarse buitenaardse idioten...

zeg niet dat het zo is....
maar het zou best zo kunnen zijn.. /conspiracytheory of/

:finger:

anonymous001
27-12-2008, 12:42
[/conspiracytheory on/]

Ja... en de maffia staan eigenlijk synoniem aan de Men In Black... wat betekent dat die mma vechters gewoon buitenaardse wezens waren en Dana White is de opperalien...

dus heeft iedereen toch gelijk... mma vechters zijn een stelletje barbaarse buitenaardse idioten...

zeg niet dat het zo is....
maar het zou best zo kunnen zijn.. /conspiracytheory of/

:finger:

Tuurlijk...

De mafia heeft absoluut niets te maken met vechtsport! Belachelijk om zoiets te denken...

Michael Corleone zou trots op je zijn, flipper...

dirk5
27-12-2008, 12:44
triest triest triest

chief108
27-12-2008, 12:59
Tuurlijk...

De mafia heeft absoluut niets te maken met vechtsport! Belachelijk om zoiets te denken...

Michael Corleone zou trots op je zijn, flipper...
kijk alleen maar eens in de Nederlandse scene
en dan gaat het hier op peanuts vergeleken bij de bedragen die er in de UFC omgaan....

A.F.
27-12-2008, 13:31
Zo zo....

De nerdjes zijn een beetje serieus vandaag....

Hoor je mij zeggen dat de maffia niets met vechtsport te maken heeft????

Nope.. Dus ga eerst begrijpend lezen!!! ok?

Vond het alleen een beetje ver gezocht van chief...

anonymous001
27-12-2008, 14:08
Sorry dat ik je stoor bij het mooi weer spelen...

Speel lekker verder.

A.F.
27-12-2008, 14:11
lees het nog 1 keertje goed...

kom op! Probeer het nu eens met je ogen open

Floris
27-12-2008, 14:38
het eerste wat bij mij opkomt is dat interview van Dana White waarin staat dat hij ooit gevlucht was voor de maffia...

al die vage moorden en doodsoorzaken bij elkaar genomen lijken toch wel iets op een actie van de mob om de UFC markt te kunnen reguleren/ controleren
er gaat teveel geld in om om links te laten liggen natuurlijk

en helemaal als ze al een appeltje te schillen hadden met Mr. White

gewoon ff laten zien dat ze ongestraft allerlei verschillende knokkers kunnen uitschakelen
zodat de UFC gaat vrezen voor hun toppers

zeg niet dat het zo is
maar het zou best zo kunnen zijn... :wink:

Flipper heeft gelijk hoor, dit slaat echt helemaal nergens op...

''al die vage moorden en doodsoorzaken bij elkaar genomen lijken toch wel iets op een actie van de mob om de UFC markt te kunnen reguleren/ controleren''

Uhm, ok... de drie UFC vechters die waarvan ik weet zijn:

- Gilbert Aldana: Verdronken tijdens een familie uitje op een boot.
- Evan Tanner: Verdwaald en omgekomen tijdens een solo hike in een gevaardlijk gebied.
- Justin Eilers, doodgeschoten door de vriend van zijn Moeder tijdens een familieruzie.


Damn, die maffia verzint toch wel hele rare manieren om mensen te pakken de laatste tijd zeg... :rolleyes:

chief108
27-12-2008, 14:51
Vond het alleen een beetje ver gezocht van chief...
is het ook

maar is gewoon het eerste wat bij me opkwam toen ik weer een bericht over een dooie vechter zag

anonymous001
27-12-2008, 16:35
Flipper heeft gelijk hoor, dit slaat echt helemaal nergens op...

''al die vage moorden en doodsoorzaken bij elkaar genomen lijken toch wel iets op een actie van de mob om de UFC markt te kunnen reguleren/ controleren''

Uhm, ok... de drie UFC vechters die waarvan ik weet zijn:

- Gilbert Aldana: Verdronken tijdens een familie uitje op een boot.
- Evan Tanner: Verdwaald en omgekomen tijdens een solo hike in een gevaardlijk gebied.
- Justin Eilers, doodgeschoten door de vriend van zijn Moeder tijdens een familieruzie.


Damn, die maffia verzint toch wel hele rare manieren om mensen te pakken de laatste tijd zeg... :rolleyes:

Ja. Je hebt gelijk. En ik zat fout.

Ik heb een beetje een overgevoeligheid ontwikkeld voor mensen die samenzweringstheorietjes ontkennen als het over vechtsport gaat, omdat er vaak wel vuur is waar rook is. Maar dit gaat veel te ver.

Dacht zo in mijn achterhoofd dat er meer overleden waren recentelijk, maar daar zal ik me in vergist hebben.

Het zou me overigens niets verbazen als men zulk soort tactieken zou gaan hanteren.

Tony
27-12-2008, 17:42
Cox said Eilers had gathered with relatives for the holidays, but tensions escalated with an ex-girlfriend, also in attendance. Eilers was asked to leave the residence, but was said to have refused and began throwing dishes and other objects in protest. The home’s owner was then said to have pulled a gun on Eilers and shot him in the chest after a brief verbal confrontation.

Eilers’ ex-girlfriend, mother, and young son were said to have been in the room at the time of the shooting.

Fr3ddy
27-12-2008, 18:24
rip :(