PDA

View Full Version : Nederland owned zwaar op de voeten, leuk, maar nu nog op de grond, hoe????



sikkwitttet
28-12-2008, 08:10
WE winnen K-1 ieder jaar. Zo niet, valt het kabinet.En we winnen nu ook steeds meer in mma(dream door gergard gewonnen, en manhoef in halve finale). Hardonk net gewonnen in ufc. Meerdere Nlers gaan nu naar ufc. Overeem ging lekker(kut alleen van cc), yvel mag tegen the baby faced ass, en later misschien fedor.(vergeet misschien nog wat nederlands mma suc6. ooh wacht m-1 challenges)

Maar oke 2008 was nog niet zo slecht mma jaar voor Nederland. maar hoe kunnen we een beter 2009 krijgen. En dan bedoel ik ook dat er weer 100% mma gala's komen. Met echt goeie partijen.
en dat grond nivo beter word in Nederland. Want eerlijk is eerlijk, ik verbaas mij steeds over hoe "leuk en gezellig" Ede steeds is. En ben weer blij dat ik er steeds bij ben. En vind van goed nivo, maar belgen en de duitsers zijn vaak toch de zegenvierende.( en dat komt niet alleen maar door guard jumpen):D

iemand idëëen???
of lul ik maar op de vroege morgen???

ik stel voor. Grond seminars.

sebastiaan
28-12-2008, 08:53
WE winnen K-1 ieder jaar. Zo niet, valt het kabinet.En we winnen nu ook steeds meer in mma(dream door gergard gewonnen, en manhoef in halve finale). Hardonk net gewonnen in ufc. Meerdere Nlers gaan nu naar ufc. Overeem ging lekker(kut alleen van cc), yvel mag tegen the baby faced ass, en later misschien fedor.(vergeet misschien nog wat nederlands mma suc6. ooh wacht m-1 challenges)

Maar oke 2008 was nog niet zo slecht mma jaar voor Nederland. maar hoe kunnen we een beter 2009 krijgen. En dan bedoel ik ook dat er weer 100% mma gala's komen. Met echt goeie partijen.
en dat grond nivo beter word in Nederland. Want eerlijk is eerlijk, ik verbaas mij steeds over hoe "leuk en gezellig" Ede steeds is. En ben weer blij dat ik er steeds bij ben. En vind van goed nivo, maar belgen en de duitsers zijn vaak toch de zegenvierende.( en dat komt niet alleen maar door guard jumpen):D

iemand idëëen???
of lul ik maar op de vroege morgen???

ik stel voor. Grond seminars.

Denk niet dat je kan zeggen dat Belgen en Duitsers vaak de winnaars zijn,ze winnen ook,maar NL heeft volgens mij al een grote inhaal slag gemaakt.
Los daarvan winnen Duitsers meestal op punten door gooien/triptackedowns (luta livre achtige shit) en winnen dan het toernooi,maar dat heeft meer met de korte duur van een Ede partij te maken en dat er niet tot actie word gemaand bij stallers,dan met de voorsprong op grond niveau.
En team exit heeft een grote groep goede BJJ'ers, maar dat heeft Team Aqua bv met alle respect ook.

HUNEBED
28-12-2008, 13:05
We lopen gewoon - nóg - ietse pietsie achter op grondgebied, maar dat gaan we redelijk snel goedmaken m.i.

dirk5
28-12-2008, 13:45
komt helemaal goed.

Overeem is top op de grond, Mousasi ook top, en Stefan Struve laat wereldkampioenen BJJ tikken.

Tony
28-12-2008, 13:50
Het hele grappling gebeuren komt goed... Wat dacht je als mannen als bv een Jesse Gibbs ofzo aan de top komen.. Dan heb je degelijk brown belt (of black belt tegen die tijd) in het mma spelletje.

Denk dat het probleem van Nederlanders meer in het vlak van worstelen/takedown defence ligt.

Octavius
28-12-2008, 14:11
Ik zeg SPOILER.

A.F.
28-12-2008, 14:17
Ik zeg SPOILER.

zet jij nou nog maar is een bakkie koffie voor jezelf

761217186
28-12-2008, 14:44
We doen het als Nederlanders steeds beter op de grond, wat ik wel merk is dat BJJ en grappeling in Nederland nog niet zo populair is. In elke stad vind je wel een of meer kickboksscholen, dit is zeker niet het geval met BBJ/grappeling. Meer animo voor deze sport = meer kans op talent. Maar we zijn op de goede weg want momenteel is het een van de snelst groeiende vechtsporten in NL. Ook komen er steeds meer goede scholen bij omdat we nu op een moment aankomen dat er steeds meer ervaren BJJ’ers rondlopen die langzaam maar zeker ook les gaan geven.

Ik denk dat we in Nederland vooral moeten gaan investeren in het promoten van het BJJ / grappeling.

Muay Thai Elite
28-12-2008, 14:55
Grondwerk lol.

Biiyen
28-12-2008, 16:10
Het is een kwestie van geduld voordat ze bij de UFC ook alle Nederlanders andere nationaliteiten gaan geven.

remco pardoel
28-12-2008, 16:23
Ben je zo onwetend??
er zijn zoveel seminars ...

het probleem is ego's ... als je beter op de grond zal willen worden zal je moeten trainen en dan zal je moeten reizen, twee a drie maal per week een uurtje heen en een uurtje terug rijden om te kunnen trainen
dan wordt je goed
gaan mensen geld verdienen dan vinden ze dat je maar naar hun moet komen ...
Zo werkt het niet altijd

sikkwitttet
28-12-2008, 16:24
Het is een kwestie van geduld voordat ze bij de UFC ook alle Nederlanders andere nationaliteiten gaan geven:thup::thup::thup:

haha, maar ik denk ook dat het goed zou zijn als mma op tv kwam. gewoon net als k-1. Vooral grappling. dat zou het bad image achtige toch wel weg halen. maar we moeten grappling dan niet leuk maken voor oma's en kleine kinderen(zoals mensen dat hebben gedaan met judo. en kijk wat voor bull shit dat is geworden)

sikkwitttet
28-12-2008, 16:27
ooh remco. neeuh niet onwetend. vaker bij jou langs geweest.Tijd terug dat wel. toen nog met tayarii(jurojin leiden). maar ik stelde maar wat voor. en dat van ego's?? leg es ff beter uit.
je bedoelt dat iemand die iets voorsteld capsones krijgt in nederland??? of hoe moet ik het zien?

Octavius
28-12-2008, 16:31
zet jij nou nog maar is een bakkie koffie voor jezelf

Al gedaan!

Ontopic;

Je kan niet in alles de beste zijn. Nederland is voorloper geweest als het om staand vechten gaat. En denk dat we ook steeds beter worden op de grond. Maar zoiets gaat niet in 1 a 2 jaar.

Dragao
28-12-2008, 16:37
Het hele grappling gebeuren komt goed... Wat dacht je als mannen als bv een Jesse Gibbs ofzo aan de top komen.. Dan heb je degelijk brown belt (of black belt tegen die tijd) in het mma spelletje.

Denk dat het probleem van Nederlanders meer in het vlak van worstelen/takedown defence ligt.


X2

WE hebben gewoon een flinke achterstand vergeleken met Oost Europa en Amerika doordat het worstelen hier eigenlijk zo goed als dood is en daarmee bepaal je toch waar het gevecht zich zal afspelen

chief108
28-12-2008, 17:06
het probleem is ego's ... als je beter op de grond zal willen worden zal je moeten trainen en dan zal je moeten reizen, twee a drie maal per week een uurtje heen en een uurtje terug rijden om te kunnen trainen
dan wordt je goed
gaan mensen geld verdienen dan vinden ze dat je maar naar hun moet komen ...
Zo werkt het niet altijd
Listen to Da Man...

simtekf1
28-12-2008, 17:24
Bedankt voor de Hardonk spoiler.

YoMarK
28-12-2008, 22:21
Bedankt voor de Hardonk spoiler.
Is het nu zo moeilijk om gewoon niet op MMA forums te gaan kijken als je dingen nog niet gezien hebt? Dat is net zoiets als zonder jas naar buiten gaan, en dan klagen dat het koud is.

Briant
28-12-2008, 22:49
Remco heeft gelijk. Er is talent zat in Nederland.

anonymous001
28-12-2008, 22:54
En zo moeilijk is het allemaal ook weer niet om een achterstand in te lopen.

Nederland heeft het twee keer gedaan, IMHO. Een keer in de jaren 60 met judo, de andere keer in de jaren 70 met karate/ MT. Beide keren leek het een kansloze onderneming om de achterstand in te halen. Beide keren heeft Nederland door gewoon goed te kijken naar wat de anderen deden voor enorme upsets gezorgd.

sikkwitttet
29-12-2008, 02:41
maar die beiden keren, was dat door enkelingen, met wat vrienden. en allemaal toevallig. en opeens hey we zijn allemaal goed??? nee denk het niet he.

of was het dat enkelingen, of meerdere samen daar na toe gingen en leren. of samen elkaar verbeteren en helpen in het vooruit komen.

Dan is wat Pardoel zegt, niet echt goed nieuws. Dat ego's in de weg spelen. Net zoals bonden. Dat gaat ook eeuuhh ja beetje nergens naar toe(cross my fingers that i got it wrong)

Floris
29-12-2008, 03:00
Ik denk dat jij het Nederlands grapplingpeil gewoon single-handedly omlaag haalt Laurens, daar ligt het aan... ;)

Muay Thai Elite
29-12-2008, 03:06
Loze thread is loos. Statistics mean nothing to the individual.

MTE heeft gesproken.

sikkwitttet
29-12-2008, 05:48
Ik denk dat jij het Nederlands grapplingpeil gewoon single-handedly omlaag haalt Laurens, daar ligt het aan... ;)


shit man je hebt mij :P

denk kom weer ff met hem in contact door over grappling te hebben. en ff smart te doen:D

jammer dat jou knie het niet meer doet. Nederland mist out nu

Ash
29-12-2008, 06:07
We ownen wereldwijd inderdaad een bepaalde titel als het gaat om ringsporten als boxen, kick- & thai boxen (staand vechten).

Nederland heeft gewoon een rijke geschiedenis aan deze ringsporten. Daar wordt dan ook veel voor gepromoot (zeker de laatste jaren) en zo krijgt het dan ook veel aandacht. Met als resultaat dat dit bekende en erg actief beoefende sporten zijn en blijven.

Toch weten we allemaal dat Nederland rijk is aan diverse andere vechtsporten. Zo zie ik alleen op dit forum al namen voorbij komen waarvan ik niet wist eens dat het bestond. Tuurlijk zijn er meer sporten, maar inderdaad er moet even naar worden gezocht en in veel gevallen is het niet naast de deur.

Er moet vanuit de media aandacht worden besteed aan sporten die we meer willen zien en daar zit de uitdaging ook weer in, want het blijft altijd wel moeilijk om sommige mensen er van te overtuigen dat sommige sporten naast goed te beoefenen zijn en ook echt wel gewild zijn.

Met de komst van dingen als UFC en termen als Mixt Martial Arts (MMA) beginnen sporten als BJJ en grappling wel steeds beter in zicht komen. Maar er zijn nog zoveel andere sporten die hier in aanmerking voor komen. Denk alleen al aan het oude vertrouwde Judo.

Ik denk dat als we ook wat betreft grondspel een bepaalde faam willen behalen, we hier inderdaad hard voor moeten werken. Maar dan moeten we hier wel de kans voor krijgen (en nemen) en hier serieus over zijn.
We zien eigenlijk nu al dat er grote stappen worden gemaakt. Zie bijv. Germain die een MMA wedstrijd aangaat of Sturve met UFC aandacht. Het komt uiteindelijk als een soort van natuurlijk process naar voren.

Ik zie in 2009 dan ook wel een groei in grappling contests en gala's waar alleen MMA wedstrijden worden gegeven. Zodra dit wat meer gaat leven zal hier dan ook meer aandacht aan worden besteed. Dan zullen we misschien ook wat serieuzer aandacht geven aan grond sporten en hier dus wat harder voor gaan!

Als ik kijk naar Nederland en vechtsporten zie ik toch wel stiekem een streber mentaliteit dus ik zie dit wel goedkomen. Dus we willen CONTROL, GROUND CONTROL wel te verstaan

micha
29-12-2008, 08:21
Siyar

MataLeo
29-12-2008, 08:21
Ik heb een beetje kontakt met Calmaro Gym (van oudsher kickboxen en Muay Thai ) en zelfs daar vinden ze langzamerhand MMA een leuk sport ........ en gaan binnenkort aan de slag met MMA lessen ............
Natuurlijk is de UFC mede verantwoordelijk voor deze ontwikkeling !

Justinian
29-12-2008, 10:39
Het grondwerk zit in Nederland in de lift. Ben er zelf specifiek al mee bezig sinds 1996 (en sinds 1980 met judo ;)). Als ik het niveau van toen vergelijk met dat van nu, dan constateer ik dat het niveau echt enorm is gegroeid sindsdien. Het is denk ik een kwestie van samenwerken, goed kijken naar anderen en zorgen dat er voldoende wedstrijden zijn. Bij ons op de sportschool probeer ik er ook voor te zorgen dat de jongens elkaar onderling helpen; zie je dat de ander een fout maakt, wijs hem er dan op en corrigeer hem evt.

Remco zorgt jaarlijks voor vele seminars van topdocenten. Daar probeer ik ook aan deel te nemen en mijn voordeel mee te doen. Dit jaar heb ik een Romulo Barral - met dank aan Remco - ook een seminar kunnen laten geven in Glanerbrug. Werkt heel goed en hopelijk kunnen we dit volgend jaar weer doen.

Blythe
29-12-2008, 10:51
Het hele grappling gebeuren komt goed... Wat dacht je als mannen als bv een Jesse Gibbs ofzo aan de top komen.. Dan heb je degelijk brown belt (of black belt tegen die tijd) in het mma spelletje.

Denk dat het probleem van Nederlanders meer in het vlak van worstelen/takedown defence ligt.

Persoonlijk denk ik ook dat het daar meer mee te maken heeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik te weinig recht van spreken heb (ben nog niet zo bekend met vooral de Nederlandse MMA scene) maar volgens mij doen veel Nederlanders het prima op de grond.

Alleen zie je te vaak dat takedowns at will worden gemaakt en dat er te weinig controle is.

Je ziet aan de Amerikaanse vechters ook dat heel veel toppers een wrestling base hebben, schijnbaar toch de beste basis om mee te beginnen?

Justinian
29-12-2008, 11:34
Je ziet aan de Amerikaanse vechters ook dat heel veel toppers een wrestling base hebben, schijnbaar toch de beste basis om mee te beginnen?
Hoeft niet perse worstelen te zijn, judo is ook top. Mijns inziens nog beter zelfs, want dan heb je zowel de takedowns als de submissions. Zorg dat je er het staande werk aan toevoegt en je bent allround. Zie bijvoorbeeld Karo Parisiyan of - om in Nederland te blijven - Jason Jones!

Tony
29-12-2008, 11:39
Ja maar hoeveel mensen weten nou uiteindelijk zo'n perfecte judo-->mma transitie te doen als Parysian? Dat zijn er maar weinig hoor.

Ik heb ook het idee dat in Nederland (ff over 1 kam scheren) de judoka's amper verder kijken naar andere vechtsporten.... Ze blijven liever bij hun eigen beschermde en bekende judo wereldje.

Ik ken een aantal nederlandse kampioenen (judo).. Maar als je ze uberhaubt eens vraagt naar BJJ of MMA dan kennen ze het eigenlijk niet eens.. Want BJJ zijn mietjes en leggen het af tegen judoka;s (want meer allround) en MMA is toch met bijten en krabben in een afgelsoten kooi? ;)

Justinian
29-12-2008, 11:51
Ja maar hoeveel mensen weten nou uiteindelijk zo'n perfecte judo-->mma transitie te doen als Parysian? Dat zijn er maar weinig hoor.
Dat is afhankelijk van de vechter, maar zo moeilijk is dat nou ook weer niet. Als je goed bent in het judo dan heb je over het algemeen een goede balans en kun je goed werpen. Waar ik judo train(de) deden we ook weleens judo zonder jas. Dat is wel even wennen, maar een beetje judoka heeft dat snel onder de knie.


Ik heb ook het idee dat in Nederland (ff over 1 kam scheren) de judoka's amper verder kijken naar andere vechtsporten.... Ze blijven liever bij hun eigen beschermde en bekende judo wereldje.
Dat zou inderdaad wel kunnen, maar doet niet af aan de stelling dat judo een goede basis biedt voor het gooiwerk in het MMA.

Tony
29-12-2008, 11:55
Dat zou inderdaad wel kunnen, maar doet niet af aan de stelling dat judo een goede basis biedt voor het gooiwerk in het MMA.

True...


Hoe zit t eigenlijk met (Combat)Sambo in Nederland?
Ik meen te herinneren dat Chris Dolman ooit hier een paar dikke overwinningen in heeft gehad.

Wordt Sambo aktief beoefend in NL? HOe is het niveau hiervan?

The Bulldog
29-12-2008, 11:57
Dat is afhankelijk van de vechter, maar zo moeilijk is dat nou ook weer niet. Als je goed bent in het judo dan heb je over het algemeen een goede balans en kun je goed werpen. Waar ik judo train(de) deden we ook weleens judo zonder jas. Dat is wel even wennen, maar een beetje judoka heeft dat snel onder de knie.


Dat zou inderdaad wel kunnen, maar doet niet af aan de stelling dat judo een goede basis biedt voor het gooiwerk in het MMA.


Sensei is correct...mijn eerste basis trainingen zijn ook no gi Judo trainingen geweest...en wat betreft stabiliteit, takedowndefense en worpen is dat denk ik een hele goede basis...vooral die toppers zoals JAson jones en dergelijke....grooooooot voordeel...

Justinian
29-12-2008, 11:59
True...


Hoe zit t eigenlijk met (Combat)Sambo in Nederland?
Ik meen te herinneren dat Chris Dolman ooit hier een paar dikke overwinningen in heeft gehad.

Wordt Sambo aktief beoefend in NL? HOe is het niveau hiervan?
Volgens mij leeft dat niet echt. Ik heb in 1997 nog eens mee gedaan met het open NK en heb - nadat ik van de kampioen verloor (een Rus) - de derde plek gehaald. Probleem was dat ik de regels niet zo goed kende en eigenlijk maar wat deed ;) Bij ons op de sportschool loopt een Kazachstaan die hier wel goed in is. Hij gaat binnenkort ook wedstrijden draaien. We noemen hem trouwens Borat...

The Bulldog
29-12-2008, 12:02
Borat is een harde....

remco pardoel
29-12-2008, 12:24
Judo is inderdaad een hele goede basis
In europa hebben we een Judo cultuur ipv een worstel cultuur.

Dus wil je dat je kindje een goede MMA vechter wordt ... zet m eerst tot zijn twaalfde op Judo, laat m daarna blijven trainen met Judo en ga dan eens Thai boksen of BJJ erbij pakken.

Ik kan me alleen maar bij Roy aansluiten.
Volg drie of vier maal per jaar een seminar, alleen al voor de inspiratie en het gevoel op te doen... er zijn er genoeg

anonymous001
29-12-2008, 12:43
Ik denk ook dat het toevallig is dat er in de UFC zoveel worstelaars zitten en zo weinig judoka's. Worstelaars zijn in de VS gewoon de lui die MMA wilden gaan doen. Het is wel echt jammer dat Nederlandse judoka's zo weinig interesse in MMA hebben, ik ken er een paar die met wat extra training zo naar Japan of de VS zouden kunnnen...

Briant
29-12-2008, 13:48
Het probleem met Judo is is dat het heel niet zo alround gegeven word als dat het is. Heel veel sportscholen geven 90% staand en 10% grond wat dan meestal bokje omduwen inhoudt. Ideaal gezien zou dit natuurlijk 50-50 moeten zijn. Maar door de wedstrijdregels word het oninteressant om veel aandacht aan grond te besteden. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik midden in een sankaku/triangle word onderbroken om staand te hervatten.
Dus probleem met Judo is dat het te veel gefocused is op Judo zelf en de huidige regels. Terwijl met de juiste staand/grond verhouding op de training het mogelijk is om aan veel meer systemen mee te doen. Incl. Grappling, BJJ noem maar op.

Tony
29-12-2008, 13:55
Zijn er judoscholen in nederland die de "kosen" variant van judo behandelen?
Zover ik weet was dat de stijl die Maedo/Kimura beoefenden.

Was die Maeda niet de voorloper van het BJJ? Want hij gaf toch judo lessen aan de gracies... en hun maakte er hun beurt weer het bjj van?

http://video.google.com/videoplay?docid=969229849663208456&q=kosen+judo

http://video.google.com/videoplay?docid=6595496112628984441&q=kosen+judo

Briant
29-12-2008, 14:47
Kosen Judo bestaat officieel niet meer, het is opgegaan in het Kodokan Judo uit Tokyo. Er zijn in Japan nog wel scholen (voornamelijk in Kyoto) die veel aandacht besteden aan Ne Waza en enkele van de "kosen" Judo grootmeesters zijn nog steeds levend en actief.
In Nederland zijn er wel Judo scholen die meer aandacht besteden aan het Ne waza, zo wordt er twee keer per jaar een "Kosen" ne waza toernooitje georganiseerd door Jan Rust (Budosport Rust).
En op enkele scholen zoals die van Chris de Korte (die opgeleid is door een Kosen Meester) en BA Physical (ok hand in eigen borst steken maar ik kan spreken uit ervaring) wordt Judo aangeboden dat verder gaat dan enkel het wedstrijdjudo. Helaas is dit meer uitzondering dan regel.

Muay Thai Elite
29-12-2008, 14:49
Judo lol.

marcelt
29-12-2008, 14:54
Hoeft niet perse worstelen te zijn, judo is ook top. Mijns inziens nog beter zelfs, want dan heb je zowel de takedowns als de submissions. Zorg dat je er het staande werk aan toevoegt en je bent allround. Zie bijvoorbeeld Karo Parisiyan of - om in Nederland te blijven - Jason Jones!

tweebenen takedowns zijn toch geen judo of met je armen om iemand heen. Dat zijn toch echte worsteldingen, net als je daar tegen leren verdedigen.

A.F.
29-12-2008, 14:58
USA = goeie worstelaar = studiebeurs

NL = goeie judoka = eer? of iets dergelijks...

Briant
29-12-2008, 15:00
tweebenen takedowns zijn toch geen judo of met je armen om iemand heen. Dat zijn toch echte worsteldingen, net als je daar tegen leren verdedigen.

http://www.kodokan.org/e_waza/morotegari.html

zoek op "morote gari" in youtube en je ziet een hele hoop competitie voorbeelden en instructionals.

sikkwitttet
29-12-2008, 15:38
moet toe geven tegen judoka's is het altijd vreemd vechten. ze zijn sterk. controleren alles wat je doet. maar krijg hun rug op de vloer. en je bent vaak al binnnen.Totale paniek in die oogjes dan. en nog wat. als je ze niet kunt pakken van af jou rug op de grond. geef ze side. ze gaan dan zo vreemde judo houding nemen. Soort totale controle enz. mislukte houdgreep(kom ff niet op de naam). zij denken zo die heb ik. Pak dan ff rust. en brug em gewoon andere kant op. zo pats boem je hebt side. en zij liggen met rug op vloer. paniek.

zal wel niet altijd opgaan, maar vaak wel. ooh en pak een been, en ga gerust voor leglocks, ook al zuig je er in. hun vaak erger

danial
29-12-2008, 15:46
Ik denk ook gebrek aan toernooi,
We gaan binnenkort in emmen een grappling/Bjj toernooi organiseren

PS. moet met Roy en Remco nog praten

HUNTER
29-12-2008, 15:50
moet toe geven tegen judoka's is het altijd vreemd vechten. ze zijn sterk. controleren alles wat je doet. maar krijg hun rug op de vloer. en je bent vaak al binnnen.Totale paniek in die oogjes dan. en nog wat. als je ze niet kunt pakken van af jou rug op de grond. geef ze side. ze gaan dan zo vreemde judo houding nemen. Soort totale controle enz. mislukte houdgreep(kom ff niet op de naam). zij denken zo die heb ik. Pak dan ff rust. en brug em gewoon andere kant op. zo pats boem je hebt side. en zij liggen met rug op vloer. paniek.

zal wel niet altijd opgaan, maar vaak wel. ooh en pak een been, en ga gerust voor leglocks, ook al zuig je er in. hun vaak erger

jouw judo trainingspartners zijn zo te zien net zo goed als je leraar Nederlands......

HUNEBED
29-12-2008, 15:58
USA = goeie worstelaar = studiebeurs

NL = goeie judoka = eer? of iets dergelijks...

Nu heb je voor talentvolle sporters een topsportbeurs, maar dat is geen vetpot, geeft wel aan dat Nederland (probeert te werken) werkt aan een topsport-cultuur maar 'denk dat we het steeds vaker gaan zien dat grote bedrijven topsporters gaan sponsoren (zoals DSB met Henk Grol en Rabobank met Fatima de M.M.) en zich daarmee proberen naar buiten te profileren, aan de ene kant een super marketing (én goedkoop) aan de andere kant ook een risico als "jouw" sporter opeens rare zaken gaat doen, privé of tijdens zijn of haar sport...

Hoeveel deelnemers waren er trouwens met dat laatste open grapple toernooi in Ede?
Méér dan ooit tevoren toch? (heb geen preciese cijfers) Maar geeft aan dat het enorm leeft.

Briant
29-12-2008, 17:58
jouw judo trainingspartners zijn zo te zien net zo goed als je leraar Nederlands......

Idd kwam een 3de dan Judo bij ons trainen (Grappling) en hij pakte me de eerste les op een leglock. Ironisch he ;)

Tuurlijk moet je je aanpassen als je van judo naar Grappling gaat oid, maar ik herken geheel niets in het verhaal van skwakasafasdf.

Justinian
29-12-2008, 18:14
Ik denk ook gebrek aan toernooi,
We gaan binnenkort in emmen een grappling/Bjj toernooi organiseren

PS. moet met Roy en Remco nog praten
Dat komt wel goed ;)

remco pardoel
29-12-2008, 19:40
In Japan heb je een aantal Judoka's die het niet echt slecht doen in MMA
In judo heb je zeker double legs en zo .. alleen met worstelen heb veel minder keuze uit technieken. dus het wordt beperkt tot 5 a 6 worpen.

Ash
29-12-2008, 19:46
USA = goeie worstelaar = studiebeurs

Dit is ook iets wat we in Nederland missen. Niet het feit dat je een leuke beurs krijgt, maar dat men in de USA al snel de kans krijgen om aan American football of grappling / worstelen deel te nemen en zo vanuit school gestimuleerd te worden om te gaan sporten. Soort van met de paplepel sporten naar binnen gieten.

Ook heeft de USA de WWF, waar worstelen sowieso een geweldige naam door heeft gekregen. Weer iets waar veel media op gericht is.

Muay Thai Elite
29-12-2008, 19:58
Dit is ook iets wat we in Nederland missen. Niet het feit dat je een leuke beurs krijgt, maar dat men in de USA al snel de kans krijgen om aan American football of grappling / worstelen deel te nemen en zo vanuit school gestimuleerd te worden om te gaan sporten. Soort van met de paplepel sporten naar binnen gieten.

Ook heeft de USA de WWF, waar worstelen sowieso een geweldige naam door heeft gekregen. Weer iets waar veel media op gericht is.

Ja en je ziet hoe gezond en atletisch iedereen in Amerika daardoor is.. Het helpt dus echt!

remco pardoel
29-12-2008, 19:59
en die doen ze goed in MMA
UFC is 80% Amerikaan en dus zullen er ook meer worstelaars zijn in de scene daar

anonymous001
29-12-2008, 20:03
Ja en je ziet hoe gezond en atletisch iedereen in Amerika daardoor is.. Het helpt dus echt!

Idd. Dat gezeur altijd over dat de sporters in Nederland het zo slecht hebben... Boehoehoe...:crying:

MilfhunterMMA
29-12-2008, 20:18
judo is met gi. dat is ook een behoorlijk verschil met het mma worstel gedeelte.

Justinian
29-12-2008, 20:40
judo is met gi. dat is ook een behoorlijk verschil met het mma worstel gedeelte.
Je moet de omschakeling zien te maken en dat is mijns inziens niet zo moeilijk. Heel veel technieken die je met pak maakt, kun je ook zonder pak maken. Je zult alleen even moeten wennen aan de beetpakhouding.

Het is denk ik ook wel logisch dat er in Amerika meer worstelaars scoren in het MMA, omdat dat er daar gewoon met de paplepel wordt ingegoten. Hier in Nederland is het judo wat groter dan worstelen.

OT/ Hier trouwens een leuk filmpje van een Amerikaanse worstelaar (Frank Trigg) tegen een voor mij onbekende Amerikaanse judoka.

http://www.youtube.com/watch?v=rTm94LbLNQE

ijsblok
29-12-2008, 21:46
Ik denk ook dat het toevallig is dat er in de UFC zoveel worstelaars zitten en zo weinig judoka's. Worstelaars zijn in de VS gewoon de lui die MMA wilden gaan doen. Het is wel echt jammer dat Nederlandse judoka's zo weinig interesse in MMA hebben, ik ken er een paar die met wat extra training zo naar Japan of de VS zouden kunnnen...


Ik ben behoorlijk ingevoerd in de judowereld in NL, dus ben benieuwd wie je daar geschikt voor acht...

Denk wel dat je gelijk hebt met dat weinig judoka's geinteresseerd zijn in MMA in NL, maar het begint mi wel toe te nemen hoor! Zie oa Gegard M, Jason Jones, Rahad Darpinyan die sinds kort lekker bezig is en ik zag dat Michael Kuiper binnenkort ook ergens in de line-up staat...

chief108
29-12-2008, 21:51
Ik denk ook gebrek aan toernooi,
We gaan binnenkort in emmen een grappling/Bjj toernooi organiseren

:thup:

anonymous001
29-12-2008, 22:10
Ik ben behoorlijk ingevoerd in de judowereld in NL, dus ben benieuwd wie je daar geschikt voor acht...


Ik denk dat veel (sub-)toppers een end moeten kunnen komen, maar specifiek had ik een jongen als Sidney Carty in gedachten... Ik weet alleen niet of hij nog judo't...

ijsblok
29-12-2008, 22:17
Ik denk dat veel (sub-)toppers een end moeten kunnen komen, maar specifiek had ik een jongen als Sidney Carty in gedachten... Ik weet alleen niet of hij nog judo't...

die judood aj jaren niet meer (iig geen competitie). Grappig dat je nu toevallig wel iemand noemt die geinteresseers is in meerdere vechtsporten dan alleen judo, hij heeft wel eens meegedaan aan het WK Kurash (of hoe je dat ook noemt) en wat ge(sumo)worsteld. (of was Jesse Moerkerk die worstelaar?)

anonymous001
29-12-2008, 22:20
die judood aj jaren niet meer (iig geen competitie). Grappig dat je nu toevallig wel iemand noemt die geinteresseers is in meerdere vechtsporten dan alleen judo, hij heeft wel een meegedaan aan het WK Kurash (of hoe je dat ook noemt) en wat ge(sumo)worsteld. (of was Jesse Moerkerk die worstelaar?)

Jesse Moerkerk is wat mij betreft een ander voorbeeld ;) (hoewel hij natuurlijk niet zo'n reus is als Sidney).

Dat van dat kurash weet ik verder niet...

ijsblok
29-12-2008, 22:22
Jesse Moerkerk is wat mij betreft een ander voorbeeld ;) (hoewel hij natuurlijk niet zo'n reus is als Sidney).

Dat van dat kurash weet ik verder niet...


nou, om even off topic verder te gaan: Jesse overschreidt dacht ik ook wel de 140 kg. Hij judood ook nauwelijks meer maar is overgestapt op Sumo (en heeft de NOC NSF A status).

Jeru
29-12-2008, 22:28
Sidney doet (of deed?) idd naast het judo ook Sumo.

http://www.sumobond.nl/img/foto/wk2005/sidney%20carty%202.jpg

Justinian
29-12-2008, 23:24
Sidney doet (of deed?) idd naast het judo ook Sumo.

http://www.sumobond.nl/img/foto/wk2005/sidney%20carty%202.jpg
Ik heb vroeger nog eens tegen hem gedraaid in het judo. Lange gast.

ijsblok
30-12-2008, 15:11
Ik heb vroeger nog eens tegen hem gedraaid in het judo. Lange gast.


ik wist niet jij een plus gewicht bent!

ps. waar komt die foto van sidney vandaan? wil die site wel ff bekijken..

Muay Thai Elite
30-12-2008, 15:15
Sumo lol.

anonymous001
30-12-2008, 16:09
Sumo lol.


Bruut harde sport, jongen. Vergis je niet.:cool2:

Justinian
30-12-2008, 16:18
ik wist niet jij een plus gewicht bent!

ps. waar komt die foto van sidney vandaan? wil die site wel ff bekijken..
Ben ik ook niet, was een +86kg toernooi en ik woog 87kg. Kwam hem in de voorronde en om de tweede en derde plaats tegen. Beide keren gewonnen met ipon ;)

ijsblok
30-12-2008, 22:57
Ben ik ook niet, was een +86kg toernooi en ik woog 87kg. Kwam hem in de voorronde en om de tweede en derde plaats tegen. Beide keren gewonnen met ipon ;)

erg netjes! Carty is toch 4voudig vicekampioen van NL!

Simsonkdodenhaag
01-01-2009, 16:42
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=667607#post667607

lunatic
01-01-2009, 16:58
Judo is zeker wel een goede basis.
Je moet immers ook goed kunnen vallen en afslaan ;)

Briant
01-01-2009, 17:05
Judo is zeker wel een goede basis.
Je moet immers ook goed kunnen vallen en afslaan ;)


Jij kan het weten er kan er geen zo'n mooie judorol als jij ;P

Maarre zien we je ooit nog een keer in de ring/kooi?

lunatic
01-01-2009, 20:07
Jij kan het weten er kan er geen zo'n mooie judorol als jij ;P

Maarre zien we je ooit nog een keer in de ring/kooi?

Jazeker, ben weer aan het trainen dus gaat goedkomen ;)
Over een paar maanden ben ik weer fit en dan moet het maar weer gaan gebeuren:thup:

Briant
02-01-2009, 13:46
Jazeker, ben weer aan het trainen dus gaat goedkomen ;)
Over een paar maanden ben ik weer fit en dan moet het maar weer gaan gebeuren:thup:

Ben benieuwd, we houden je in de gaten ;)

Muay Thai Elite
02-01-2009, 13:55
Hm ik ben vast nog katerig van O&N, want volgens mij was dit een vechtforum, geen suck-a-dick-forum..