PDA

View Full Version : Holyfield toch wereldkampioen?



Garcia
01-01-2009, 14:23
AMSTERDAM - Evander Holyfield wordt misschien alsnog de oudste wereldkampioen in het zwaargewicht boksen. De 46-jarige vechtjas verloor in december van vorig jaar weliswaar het titelgevecht van Nikolai Valoejev op punten, maar de World Boxing Association (WBA) heeft op de officiële website inmiddels aangekondigd de partij nogmaals op band te bekijken om tot een definitief oordeel te komen. Een merendeel van aanwezigen was het destijds namelijk niet eens met de uitslag.

n de strijd om de wereldtitel in Zürich gaven Valoejev en uitdager Holyfield elkaar geen strobreed toe. De winst ging uiteindelijk nipt naar de imposante Russische verschijning. Twee juryleden beslisten in het voordeel van Valoejev. Het derde jurylid beoordeelde de partij als onbeslist. Binnen afzienbare tijd zal een nieuw panel van deskundigen bepalen wie tot de definitieve winnaar wordt uitgeroepen.

Bron: Holyfield toch wereldkampioen? - Telegraaf.nl - De website van wakker Nederland [Telesport] (http://www.telegraaf.nl/telesport/2904018/__Holyfield_toch_wereldkampioen___.html?p=1,2)

Jarno
01-01-2009, 14:38
Zij het heel erg licht, had ik toen ook Valoejev als winnaar. Holyfield scoorde zichtbaarder met zijn linkse hoeken, maar vocht vind ik niet met KO overgave. Valoejev scoorde net wat meer met zuivere treffers, en aanvals drift. Al was hij ook niet opzoek naar de KO waar door het een draak van een 12 ronder was...

leks
01-01-2009, 14:42
Dit is toch wel heel vaag, er zijn wel 100x dubieuzere uitslagen geweest, helemaal in Duitsland :confused:

YoMarK
01-01-2009, 17:08
Nou ik vind deze anders wel heeeel dubieus. Valoejev deed helemaal niets om de partij te winnen, en Holyfield ging er af en toe toch echt voor, en scoorde meer punten(dat vond ik tijdens de wedstrijd in ieder geval). Valoejev had een paar jabs raak, maar meer ook niet.

T15Boxing
01-01-2009, 17:52
Goed nieuws. Meeste Boxing fans hadden Holyfield ruim voor en dat was ook duidelijk. Hopelijk geven ze het aan Evander en wordt hij '5 time Heavyweight Champion' en dan please retire.

Ralph
01-01-2009, 21:06
Ik had Holyfield ook duidelijk als winnaar op punten, dus hoop dat de uitslag nog wordt veranderd.