PDA

View Full Version : Grondwerk verbeteren of geinteresseerd in het worstelen?



Simsonkdodenhaag
01-01-2009, 16:31
Altijd al willen weten wat olympisch worstelen inhoudt?
Of puur geinteresseerd in het verbeteren van je eigen grondwerk?

Kom dan zeker langs bij:

SIMSON KDO DEN HAAG op 10 januari as te Rubensstraat 41
2526 AP Den Haag.

Aanvang: 18:00


Hier zal een A competitie avond gehouden worden.

Voor meer info aub een PM sturen.


Ben je met openbaar vervoer? www.9292ov.nl (http://www.9292ov.nl)

Sportieve groet,
http://img90.imageshack.us/img90/6933/presentation1yf2.th.jpg (http://img90.imageshack.us/my.php?image=presentation1yf2.jpg)

dimitri
01-01-2009, 23:59
Moet je dan ook zo'n pakje aan?

Simsonkdodenhaag
04-01-2009, 19:19
kort filmpje over de club

YouTube - worstelen bij simson k.d.o (http://www.youtube.com/watch?v=7hB7lkLc6Qo&feature=related)

Tony
04-01-2009, 19:42
top man.. thanks voor het filmpje.. Heel mooi hoor. Jammer dat worstelen niet populairder is in nederland.

Jeru
04-01-2009, 19:44
Dat is zeker jammer... een goede basis in het worstelen zou zeker helpen om in de UFC te komen ;)

Simsonkdodenhaag
04-01-2009, 19:52
geen dank.

Ik zal binnenkort even een korte training uploaden met daarin:

circuittraining (bodyweight exercises, acrobatiek, gewichtschijven)
techniektraining
sparren
stukje gemekker bij het voetballen (altijd leuk, goede warming up voor de warming up)

sportieve groet.

Tony
04-01-2009, 20:42
Super! Zie het filmpje graag tegenmoet komen.

wrestler_nl
04-01-2009, 21:52
bedankt voor het filmpje

Tsuki
04-01-2009, 22:04
ziet er gaaf uit man ....................worstelen is ZOOOOOOOO VET !!!!!!!!

sikkwitttet
05-01-2009, 00:23
ziet er gaaf uit man ....................worstelen is ZOOOOOOOO VET !!!!!!!!

kidding right????

nee bedoel, vet om dit als basis zeg maar in je mma mee te nemen.maar vind sport zelf net niet vet genoeg om gewoon naar te kijken op tv.Oke echt een vette wedstrijd daar gelaten. maar dat is een spannende finale spartellen voor dronkenmensen ook.
maja vind grappling eigelijk(helemaal mijn ding) ook saai om te kijken, behalve als vette wedstijd is natuurlijk.
wat maakt naast takedowns dan worstelen zo vet??? oke basis is goed voor bv.mma, maar maakt het niet vet. toch??:wacko:

761217186
05-01-2009, 00:36
leuk filmpje hoor, wat ik zie en hoor als ik het filmpje bekijkt is de goede sfeer die daar onderling heerst. volgens mij is dit het belangrijkste om ergens lang gemotiveerd te trainen. Ik denk dat veel MMA vechters in jullie regio er goed aan doen om het worstelen er bij te trainen. Misschien wel leuk voor jullie om een keer met een groepje mee te doen met het grappeling toernooi in Ede, al is het maar voor de ervaring en gezelligheid? Grappeling is wel wat anders natuurlijk, maar met wat kleine aanpassingen denk ik dat jullie goed mee kunnen komen en er zo een leuke en leerzame dag van kunnen maken.

su6

Dave

Simsonkdodenhaag
05-01-2009, 00:41
@sikkwitttet

Wat de meeste worstelaars triggert is dat het hard werken is.

Je bent gauw stuk door de regels van het spelletje.
Iemand afhouden kan niet, passief worstelen leidt tot passiviteitscall van de scheidsrechter, ook als je in aanvallende positie bent moet je tonen dat je bezig bent.
Een wedstrijd van meer dan 3 ronde is daarom ook niet mogelijk.
Daarnaast is het gigantisch techniek, hoeveel manier kan je een mens nou ten val brengen (alle technieken).

je kan inderdaad ceintuurs maken en gooien enz, maar een ware kick krijgen de meeste worstelaars als je je tegenstander outwrestled op basis van inzicht.
Dingen doen die je tegenstander helemaal niet verwacht door een goede opzet, waar je tegenstander helemaal niet aan heeft gedacht, geeft een kick.

het ziet er soms snel en sloppy uit, maar er gebeurt echt gigantisch veel vanuit de clinch als positionering. Vanuit die positie bepaal je de mogelijkheden, dan komen er nog meer mogelijkheden bij doordat je duwt en trekt, van hoogte wisselt, de clinch afbreekt, hoe ben je geclincht, hoe maak je gebruik van je gewicht.


Worstelen is naast veel herhaling en techniek echt echt een beroep om iemands creatief, je kan blasten en double legged take downs doen, maar in de regel slaapt een andere worstelaar niet, als je dan een counter punt krijgt baal je. Het is daarom echt een leuk spelletje om te doen, en nogmaal s je moet conditioneel echt volhardend zijn.

Ik zou echt zeggen, doe het eens een keer. De onmacht die je hebt tegen een ervaren worstelaar is voor velen een uitdaging om de sport te doen, althans bij mij dan.


En inderdaad de sfeer bij Simson KDO Den Haag maar ook andere worstelscholen is altijd amicaal.
Ook van diegene tegen wie je het moeilijk hebt op de club krijg je tips etc.

We zitten op een school en moeten allemaal beter worden, is er een die beter wordt dan een ander, dan is dat vanwege hardwerken, talent en fysiek.
Kan je niets aan doen maar alleen aan optrekken en meedoen.

chief108
05-01-2009, 22:16
thnx dude

marcelt
06-01-2009, 00:21
Tof filmpje. Vette training!

JeMalleMoer
06-01-2009, 03:13
ik zie een nieuwe man bijt hond topper aankomen

ijsblok
06-01-2009, 14:05
ziet er vet uit... als ik al niet zo'n druk schema had zou ik wel eens mee willen trainen :(. Heel misschien wil ik 10 januari wel een kijkje nemen, heb pm gestuurd.

wrestler_nl
06-01-2009, 14:10
@sikkwitttet

Wat de meeste worstelaars triggert is dat het hard werken is.

Je bent gauw stuk door de regels van het spelletje.
Iemand afhouden kan niet, passief worstelen leidt tot passiviteitscall van de scheidsrechter, ook als je in aanvallende positie bent moet je tonen dat je bezig bent.
Een wedstrijd van meer dan 3 ronde is daarom ook niet mogelijk.
Daarnaast is het gigantisch techniek, hoeveel manier kan je een mens nou ten val brengen (alle technieken).

je kan inderdaad ceintuurs maken en gooien enz, maar een ware kick krijgen de meeste worstelaars als je je tegenstander outwrestled op basis van inzicht.
Dingen doen die je tegenstander helemaal niet verwacht door een goede opzet, waar je tegenstander helemaal niet aan heeft gedacht, geeft een kick.

het ziet er soms snel en sloppy uit, maar er gebeurt echt gigantisch veel vanuit de clinch als positionering. Vanuit die positie bepaal je de mogelijkheden, dan komen er nog meer mogelijkheden bij doordat je duwt en trekt, van hoogte wisselt, de clinch afbreekt, hoe ben je geclincht, hoe maak je gebruik van je gewicht.


Worstelen is naast veel herhaling en techniek echt echt een beroep om iemands creatief, je kan blasten en double legged take downs doen, maar in de regel slaapt een andere worstelaar niet, als je dan een counter punt krijgt baal je. Het is daarom echt een leuk spelletje om te doen, en nogmaal s je moet conditioneel echt volhardend zijn.

Ik zou echt zeggen, doe het eens een keer. De onmacht die je hebt tegen een ervaren worstelaar is voor velen een uitdaging om de sport te doen, althans bij mij dan.


En inderdaad de sfeer bij Simson KDO Den Haag maar ook andere worstelscholen is altijd amicaal.
Ook van diegene tegen wie je het moeilijk hebt op de club krijg je tips etc.

We zitten op een school en moeten allemaal beter worden, is er een die beter wordt dan een ander, dan is dat vanwege hardwerken, talent en fysiek.
Kan je niets aan doen maar alleen aan optrekken en meedoen.


:thup:

Simsonkdodenhaag
07-01-2009, 18:57
de reden waarom US-worstelaars ondanks hun harde werk toch vaak of vrijwel altijd verliezen op de olympische spelen van de russen.

Niet fysiek, maar techniek

Sergei Beloglazov
wellichts swerelds beste licht gewicht worstelaars in het verleden

http://blip.tv/file/391200/

Fr3ddy
07-01-2009, 20:15
@sikkwitttet

Wat de meeste worstelaars triggert is dat het hard werken is.

Je bent gauw stuk door de regels van het spelletje.
Iemand afhouden kan niet, passief worstelen leidt tot passiviteitscall van de scheidsrechter, ook als je in aanvallende positie bent moet je tonen dat je bezig bent.
Een wedstrijd van meer dan 3 ronde is daarom ook niet mogelijk.
Daarnaast is het gigantisch techniek, hoeveel manier kan je een mens nou ten val brengen (alle technieken).

je kan inderdaad ceintuurs maken en gooien enz, maar een ware kick krijgen de meeste worstelaars als je je tegenstander outwrestled op basis van inzicht.
Dingen doen die je tegenstander helemaal niet verwacht door een goede opzet, waar je tegenstander helemaal niet aan heeft gedacht, geeft een kick.

het ziet er soms snel en sloppy uit, maar er gebeurt echt gigantisch veel vanuit de clinch als positionering. Vanuit die positie bepaal je de mogelijkheden, dan komen er nog meer mogelijkheden bij doordat je duwt en trekt, van hoogte wisselt, de clinch afbreekt, hoe ben je geclincht, hoe maak je gebruik van je gewicht.


Worstelen is naast veel herhaling en techniek echt echt een beroep om iemands creatief, je kan blasten en double legged take downs doen, maar in de regel slaapt een andere worstelaar niet, als je dan een counter punt krijgt baal je. Het is daarom echt een leuk spelletje om te doen, en nogmaal s je moet conditioneel echt volhardend zijn.

Ik zou echt zeggen, doe het eens een keer. De onmacht die je hebt tegen een ervaren worstelaar is voor velen een uitdaging om de sport te doen, althans bij mij dan.


En inderdaad de sfeer bij Simson KDO Den Haag maar ook andere worstelscholen is altijd amicaal.
Ook van diegene tegen wie je het moeilijk hebt op de club krijg je tips etc.

We zitten op een school en moeten allemaal beter worden, is er een die beter wordt dan een ander, dan is dat vanwege hardwerken, talent en fysiek.
Kan je niets aan doen maar alleen aan optrekken en meedoen.

Hart voor de sport :)

MMAFAN-1122
08-01-2009, 09:48
Bedankt voor het fimpje....