PDA

View Full Version : Crocop: 'I Will retire in 2009'; Wants final fight to be in the UFC



Tony
03-01-2009, 18:29
News
(http://www.fightersonlymagazine.co.uk/news/?offset=0)

02/01/09 - CroCop: 'I will retire in 2009'; Wants final fight to be in UFC

Mirko ‘CroCop’ Filopivic says he will probably retire in 2009 - and he wants his final fight to be in the UFC.
He told Croatian newspaper Jutarnji (‘Early Riser’) today that he turns 35 later this year and has to give serious thought to quitting MMA.


Asked about his plans for the year, he said: “I'm not in the years when you can create a long-term plan... today my health is my priority.



“I believe that during 2009 I will fight three more times for Dream, then I hope for a farewell fight in the UFC.”
He was speaking as it emerged that the operation he requires on his knee has been postponed for nearly two weeks because of flu.


Filopovic has severe knee damage and needs ligaments repairing, but has to wait until his immune system is strong enough to handle an operation.


He said that after the operation, he will need three months to recover and then will train “For several weeks” to get fighting fit before competing again.

weks
03-01-2009, 18:39
gun m zeker een waardig afscheid

Mythildor
03-01-2009, 18:40
Ik hoop voor Crocop (en ook een beetje voor jou Tony ;) ) dat hij die partijen bij Dream met een overwinning kan afsluiten, maar hoop daarbij ook dat ze hem wel wat niveau zullen aanbieden. Niet van die kookies, maar dat zal de tijd uitwijzen.
Bovendien zullen die overwinningen denk ik een voorwaarde zijn om überhaup nog voor de UFC uit te mogen komen.

kooivechter
03-01-2009, 19:18
verstandige beslissing denk ik. ik zie crocop niet meer terugkomen op z'n oude niveau

Judas
03-01-2009, 19:27
Jammer. Maar volgens mij loopt hij al langer met die gedachte rond. Zou ook goed verklaren waarom hij niet meer zo gemotiveerd oogde als voorheen. Echt jammer, want die keihard vooruitknokkende Crocop was altijd 1 van mijn favoriete vechters!

Biiyen
03-01-2009, 19:59
Ik begrijp alleen niet waarom hij in de UFC zijn afscheid wil? Hij is voornamelijk bekend in Japan en Europa. In de USA is hij eigenlijk een no-name. Voor de meeste UFC fans is hij meer de "The Man" van Pride FC die in de UFC zijn bek ging.

Vitor Belfort
03-01-2009, 20:02
Ik denk dat hij zijn "mislukt" UFC-avontuur toch nog goed wil afsluiten...

Angelco
03-01-2009, 20:09
Spijtig, maar na een knie-operatie 4 keer vechten in 6 maanden? Lijkt me niet zo slim

ZakKa!
03-01-2009, 20:58
Breaking News.

Spencer
03-01-2009, 21:07
Toch jammer, Crocop was/is een groot vechter!

Ralph
03-01-2009, 22:03
het zou denk ik ook wel slim zijn als ie een gewichtsklasse zou zakken... Moet ie makkelijk kunnen halen die 93 kilo.

sjaakie'tje
03-01-2009, 22:11
Men moet voorbeeld aan Hoost nemen die stopt wanneer hij aan de top staat.
Vechters als Hunt,Sefo,Crocop en misschien Le banner en ik ben er vast nog een paar vergeten gaan te lang door... jammer is dat.

Hoost was iets van 42 als hij stopte? Sefo is 37, Aerts 38, Le Banner 36, Crocop iets van 35. Allemaal out of memory dus kan er wel een paar jaar naast zitten.

Natuurlijk gaat de ene vechter al langer mee dan de andere, Hoost was een erg complete vechter en daarom ging hij zo lang mee. Blessures kunnen natuurlijk het afscheid versnellen. Maar ik vind ook dat Hoost te lang heeft doorgegaan ... en hij blijkt niet de enige te zijn.
Soms doet een zware nederlaag de vechter inzien dat het tijd is om te stoppen, al willen ze allemaal eindigen in schoonheid.

Ik dacht Crocop nog in K-1 te zien ... maar het zal niet meer mogen zijn.

De dikke nudist
03-01-2009, 22:14
Jammer.

Mirko bedankt.

T15Boxing
03-01-2009, 22:18
Er zijn weinig vechters als Crocop en als ze er zijn moet je ze waarderen. In 2009 stoppen zou een goede beslissing zijn. Zoals hij zei "my health is my priority now" goed om te horen.

el bastardo
03-01-2009, 23:10
Erg jammer, maar ik denk een verstandige beslissing. Het zou zonde zijn om hem te herinneren aan zijn verloren partijen op het einde van zijn carriere. Ik ben altijd een groot Cro Cop fan geweest, maar het doet me nu pijn om te zien dat hij niet meer de man van een aantal jaar geleden is. Daarbij is er natuurlijk veel opkomend talent, waarvan ook Cro Cop zomaar kan verliezen.

Ik heb altijd nog hoop gehad om de ouwe Cro Cop nog een keer terug te zien. Na Alistair is die hoop een stuk minder geworden. Toch hoop ik dat hij vet zal knallen in zijn laatste partijen, want damn wat heeft deze gast ons mooie partijen gegeven!

sikkwitttet
04-01-2009, 00:01
DIKKE DOEI DOEI, boeiend, vond hem leuk in de k-1. vond hem ook nog vet toen in pride, toen hij het zo vet deed(vooral ko gaan tegen kevin Randellman), grapje, bedoel waren, behalve tegen sakuraba, vette partijen. en toen kreeg hij alleen maar opgewarmde lijken, zoals die flapdrol met dat masker op. damn

kreeg zwaar klap in de ufc. en tegen overeem kreeg hij 2 knietjes fout in zijn zaak, leek mij niet zo hard, kon helemaal niks meer, fight word een draw verklaard. hij staat op en loop gewoon leuk weg. niks aan handje. nee opgeruimd staat netjes.

ooh wel vet hoe hij als een van eerste bob sapp zo ko trapte, kijk dat was wel weer mooi. kijk die fights waren leuk. rest nietzo

barclay
04-01-2009, 00:16
DIKKE DOEI DOEI, boeiend, vond hem leuk in de k-1. vond hem ook nog vet toen in pride, toen hij het zo vet deed(vooral ko gaan tegen kevin Randellman), grapje, bedoel waren, behalve tegen sakuraba, vette partijen. en toen kreeg hij alleen maar opgewarmde lijken, zoals die flapdrol met dat masker op. damn

kreeg zwaar klap in de ufc. en tegen overeem kreeg hij 2 knietjes fout in zijn zaak, leek mij niet zo hard, kon helemaal niks meer, fight word een draw verklaard. hij staat op en loop gewoon leuk weg. niks aan handje. nee opgeruimd staat netjes.

ooh wel vet hoe hij als een van eerste bob sapp zo ko trapte, kijk dat was wel weer mooi. kijk die fights waren leuk. rest nietzo

x3

mellie
04-01-2009, 01:56
verstandig/jammer van cro cop dat hy wil/gaat stoppen ik hoop dat ze hem een waardig afscheid gunnen met redelijke tegenstanders!

Emilio
04-01-2009, 09:31
Cro cop is done. Hij wilt nog een paar cans slachten in DREAM. Maar wat heeft hij dan nog te zoeken in de UFC?

Fish
04-01-2009, 11:07
jammer dat cro cop stopt

ik denk dat hij wel terug wil naar de ufc want waarom heeft hij nog steeds die kooi in zijn gym staan??

MilfhunterMMA
04-01-2009, 13:41
ik hoop dat hij zn afscheid krijgt in de ufc, tegen kongo of gonzaga ofzo.

Pepe the Ice-Murderer
04-01-2009, 15:18
Die KO van Gonzaga heeft zijn knie echt helemaal naar de kloten geholpen... Jammer maar als het dan ook mentaal niet meer 100% zit, om welke reden dan ook, dan kan je er maar beter mee ophouden.

Een legende van de sport met zijn ups en downs, maar een waardig afscheid is hem zeker gegund.

De man van 14K
04-01-2009, 15:24
Jammer hoor.. CC was 1 van mijn favoriete vechters.
Een hele degelijke K1 kickboxer waarvan ik het vermoeden dat hij hij de GP zou winnen als hij dat was blijven doen, in Pride heeft hij zoveel brute partijen neergezet en was hij de enige die Fedor bedreigde.
Jammer dat het zo een aflopende zaak was terwijl iedereen dacht dat hij orde op zaken ging stellen in de UFC.
Het is niet anders: CC bedankt!