PDA

View Full Version : MMA Quick Quote: Fedor Emelianenko has ‘no technique’ when it comes to striking



Tony
04-01-2009, 12:18
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2007/08/fedor_punished.jpg

“He’s flat-footed, has no technique, but he can punch. That always helps. He’s accurate. He’ll follow you right to the floor, so he’s aggressive. But that aggressiveness can be used to our advantage, I think.”
– Freddie Roach — the world famous professional boxing training savant — tells SI.com (http://sportsillustrated.cnn.com/2009/writers/josh_gross/01/02/arlovski-roach/) that WAMMA Heavyweight Champion Fedor Emelianenko lacks technique when it comes to his stand up game. He says what the Russian cyborg lacks in that department he makes up for with his accuracy and aggressiveness (see Sylvia, Tim for the most recent example.) Roach is currently working with Andrei Arlovski to refine his striking and prepare him for a possible cross-over to the sweet science. Emelianenko and Arlovski will collide in the main event at Affliction: “Day of Reckoning,” setting up one of the best heavyweight match ups in a very, very long time.



For what it’s worth, Emelianenko is more known for his crafty and tight submissions … not his striking (at least recently). He is also known to be a bleeder. Can Arlovski find holes in his game and open up a hole in Emelianenko’s face? Will the former Pride FC deity once again answer the call and quiet the critics? What say you?

Tony
04-01-2009, 12:19
lol.. geen techniek dus.. maar wel ongeslagen :p

ijsbier
04-01-2009, 12:28
nou, we zullen zien

blazin.arr0w::::
04-01-2009, 12:31
who needs technique when you have brutal force? :D

Garcia
04-01-2009, 12:33
I lol'ed

king
04-01-2009, 12:40
Is dit die foto van na de partij tegen Crocop?

Tony
04-01-2009, 12:40
jups

Tony
04-01-2009, 12:42
Deze foto is in ieder geval zeker van na de partij tegen crocop

http://n2.cdn.spikedhumor.com/1/180000/19418_after_the_match_with_cro_cop_vw.jpg

weks
04-01-2009, 12:45
erg benieuwd naar die partij tegen arlovski

dirk5
04-01-2009, 12:49
Dat hij een vreemde manier van slaan heeft dat is zeker, zo'n rare looping left die altijd op zijn duim terecht komt, ook de reden waarom hij vaak zijn handen kapot slaat.

Simsonkdodenhaag
04-01-2009, 12:55
techniek maakt een vechter redelijk accuraat.

Fedor heeft geen techniek maar is wel accuraat??? Beetje tegenstrijdig

Tsuki
04-01-2009, 12:59
http://imagecache2.allposters.com/images/pic/TEE_AMER/RK563~Rocky-Drago-Whatever-He-Hits-He-Destroys-Posters.jpg

123trisweat
04-01-2009, 13:03
ik had eigenlijk gehoopt op nieuwe trainings footage van Fedor.

Tsuki
04-01-2009, 13:07
roach heeft wel een puntje .............. visueel/technisch gezien is fedor nu echt een topper imho maar ja zijn records spreekt voor zich ............ en roach heeft als referentiekader het boksen dus ik kan me goed voorstellen dat hij anders tegen de techniek van fedor aankijkt .................. ECHTER MMA is geen boksen dus ik gok dat orlovski voor het einde van de partij dromerig naar het plafond ligt te staren

MilfhunterMMA
04-01-2009, 13:38
waarom snappen die flapdrollen van boksen niet dat MMA striking anders is boksen...

HUNEBED
04-01-2009, 13:50
Waarom slaat-ie dan zoveel vechters neer Freddy en waarom kan Fedor als géén ander zoveel hoofden op de grond raken vanuit zoveel posities meneer Roach? [zie elke willekeurige highlight dan ook van hem]
zoals deze:
YouTube - Fedor Emelianenko - Punching Power (http://www.youtube.com/watch?v=V5Hfc47lWvI)

Fuck de "technique" wanneer je zo kan stompen!

tom l
04-01-2009, 13:51
Fedor heeft een onorthodoxe manier van striking/stand up, net als zen broertje, maar het werkt wel...

Briant
04-01-2009, 13:56
Fedor gooit zn hele lichaam achter zijn stoten. Dit is een technisch feit waardoor zijn stoten zo hard zijn. Heeft niets te maken met aggressie.

The Bulldog
04-01-2009, 14:17
ROACH IS CORRECT........

Fedor is geen bokser....helemaal waar..

Maar zijn striking is compleet MMA gericht en vreselijk effectief...

flat footed .....kijk eens hoe goed hij op afstand blijft door voor en achteruit te bewegen waardoor bijna alles raak is...kijk bijv naar zijn partij tegen Silvia....

Hij houdt zijn afstand perfect ...

zijn striking zorgt ervoor dat hij na een combinatie alternatieven heeft in zijn beweging....

TheHagueBoxer
04-01-2009, 14:25
fedor heeft wel techniek, het is alleen geen zuivere bokstechniek, en hij is ook geen bokser dusja... alleen wel een groot nadeel dat hij hierdoor handblesures oploopt omdat hij vaak niet met zijn knokkels lijkt te raken maar met de zijkant van zijn hand (bij hoeken).

ik denk trouwens wel dat arlovski zijn kansen aardig vergroot door met freddie roach te werken...

Garcia
04-01-2009, 14:30
ik had eigenlijk gehoopt op nieuwe trainings footage van Fedor.

x2

De man van 14K
04-01-2009, 15:20
Je kan nooit genoeg trainingsfootage zien, het ziet er altijd erg indrukwekkend uit.

Voor de rest: laat ze maar zoeken, Arlovski zal ook vernederd worden door Fedor.
Ik hoop alleen dat het wel een leuke partij wordt die langer duurt dan die match tegen Sylvia..

Spike_tm
04-01-2009, 16:05
Ziet het er mooi uit als een gelikte show boxer. Nee, maar het duurt bij Fedor dan ook niet 12 ronden met jabs en puntjes maken. Hij kijkt, ziet een opening, stompt je tegen de vlakte en maakt het dan af. Het liefts zo snel mogelijk. Bokstechnisch gezien misschien niet erg fraai, maar het werkt, dat telt.

jesselaar
04-01-2009, 17:52
ROACH IS CORRECT........

Fedor is geen bokser....helemaal waar..

Maar zijn striking is compleet MMA gericht en vreselijk effectief...

flat footed .....kijk eens hoe goed hij op afstand blijft door voor en achteruit te bewegen waardoor bijna alles raak is...kijk bijv naar zijn partij tegen Silvia....

Hij houdt zijn afstand perfect ...

zijn striking zorgt ervoor dat hij na een combinatie alternatieven heeft in zijn beweging....
x 2 het is geen bokswedstrijd maar mma met kleine handschoenen is een ander verhaal

YoMarK
04-01-2009, 18:15
Hij zegt gewoon zoals het is, geen goede bokstechniek. Toch zegt hij er ook meteen bij dat het wel effectief is, lijkt me dat ie dat goed ziet. :)

Het voordeel wat Fedor heeft is dat hij technisch goede boksers als trainingspartners kan "gebruiken" voor zijn partij tegen Arlovski. Arlovski kan echter niemand vinden die zo slaat als Fedor, dus lastig om daarop te trainen.

Guillermo
04-01-2009, 18:48
Maakt niet uit met wie Arlovski traint, hes getting his ass whooped. Ik denk dat op dit moment alleen Allistair Overeem kans maakt om het Fedor lastig te maken gezien zijn enorme spierkracht en techniek.

Emilio
04-01-2009, 21:42
die right cross - left hook combinatie van hem is machtig. Daarmee opende hij ook tegen Sylvia :D

TheHagueBoxer
04-01-2009, 22:17
imo moet arlovski op afstand blijven ivm takedown, veel head movement en bob&weave om zo stoten te ontwijken, en en fedor 'angles' geven (dus niet recht voor m blijven staan) en vooral counteren. Ik zag in het gevecht tegen crocop dat als fedor mis stoot, dat hij zijn stoten niet snel terug trekt, maar door zwaait, en hierdoor ontstaan openingen. Hij moet denk ik een beetje a la mayweather defensief achteruit boksen en z'n punten scoren. Als dit zijn gameplan wordt heeft hij iig een van de beste trainers die er is op dat gebied.

Maargoed, het blijft MMA, en met die handschoentjes worden je fouten je minder snel vergeven dan met bokshandschoenen... en we hebben het nog altijd over fedor