PDA

View Full Version : 2008/2009



Il Loco
04-01-2009, 19:11
In één woord; wauw. Ik had nogal wat gemist. Ik ben pas een paar dagen terug van vakantie. En ik moest natuurlijk ff checken hoe het met mijn v-cash was vergaan. De laatste UFC van het jaar ging bijna zoals ik verwacht had, Rashad werd gekroond. En Rampage kreeg zijn wraak. Maar man wat heb ik mij vergist in Mir. Voor de 2e keer heeft hij de riem om zijn middel, de riem die hem eerder werd afgenomen, niet door een wedstrijd. Maar wel door een ongellukig motor ongeluk. En nu is hij weer terug, mentaal sterker dan ooit. Hij heeft big Nog verslagen, en niet zomaar verslagen, nee nogwel door middel van TKO. Wat niemand voor hem gelukt is! En ook een prachtige overwinning van Hardonk, kon niet beter, of wel?

Maar toen ik dacht dat dit wel de upset van de jaarwisseling zou zijn, had ik mij wederom verasst. Ik had nog niet gekeken naar de uitslagen van K1 DYNAMITE. En daar was het dat de grootste upset tot mij doordrong. Nederlands MMA talent Alistair Overeem heeft Badr Hari verslagen, KO nog wel! Hari een top K1 vechter die zelfs in de finale stond tegenover Bonjasky, en was zijn onrespectvol gedrag hem bespaard gebleven, was hi wellicht zelfs winnaar geweest! En hij word in zijn eigen spel, met zijn eigen vertrouwde regels verslagen. Zo erg aan gedaan dat hij ook meteen besluit dat een MMA partij er al hellemaal van hem uit niet meer hoeft te komen. Wat een pracht overwinning van Overeem.

En de reactie's erop; Bas Rutten die zich hier daarvoor speciaal aanmeld. Joe Rogan die erover schrijft. En aan de berichten te lezen is het een kwestie van tijd tot we hem zien in de UFC. 2009 word het jaar waarin Nederland grote voetstappen zet in de MMA wereld.

Bij deze nog aan iedereen een prachtig jaar gewenst!

De dingen waar ik naar uitkijk het komende jaar;

1. Struve in de UFC op de main card! Ik ben benieuwd hoe hij het zal gaan doen, hij werd altijd een beetje onderschat en ik vind zeker dat hij in de UFC thuis hoort!

2. De afwachting op nieuw Nederlands talent in de UFC; zullen ze Manhoef en Overeem ook weten te strikken? Ik ben razend benieuwd.

3. Bj - GSP; wow dit word een regelrechte oorlog, en ik denk dat GSP ons gaat laten zien hoe zeer hij in zijn spel gegroeit is! En hierna wellicht ook nog Thiago Alves - GSP. Dat belooft wat!

4. The unbeaten
Als eerst Lyota Machida tegen Thiago Silva. Allebei nog ongeslagen. Ik zeg dat het een overwinning wordt voor Silva. En de winnaar mag dan weer door voor een titel shot tegen de ook nog ongeslagen Rashad Evans.

5. Affliction 2;
Prachte partijen staan op het spel. En eindelijk weer eens een moment voor Fedor om te bewijzen dat hij nog altijd hoog aan de top staat. Of zal Arlovski zo snel in het nieuwe jaar al voor de upset van het jaar gaan zorgen. We zullen zien. En verder ben ik benieuwd hoe het met Affliction in zijn geheel zal verlopen.

Zo mijn ei is kwijt. Mocht ik nog wat spectaculairs voor het nieuwe jaar zijn vergeten, doe je aanvulling!

De man van 14K
04-01-2009, 19:39
Ik ben benieuwd naar de prestaties van den Hollanders in het buitenland:

-Hoe ver komt Hardonk in de UFC? Krijgt hij een nieuw contract?
-Gaat Wanderlei Silva met pensioen?
-Krijgen we het afscheid van Lidell?
-Waar gaat Overeem knokken en tegen wie?

en wordt BJ Penn tegen GSP the match of the year?

54321
04-01-2009, 19:49
denk ook dat 2009 een mooi jaar word voor de mma vechters uit nl. ben ook benieuwd hoe de jonge honden saki, zimmerman en natuurlijk hari het gaan doen in de k1 finals dit jaar. verder denk ik dat mousasi eindelijk in die top drie beland zoals het hoort en dat er genoeg nl talent weer opstaat.

verder hoop ik op een goed jaar voor rampage zowel binnen en buiten de kooi.

marcelt
04-01-2009, 21:35
En ook een prachtige overwinning van Hardonk, kon niet beter, of wel? Dat was heel fijn.

De dingen waar ik naar uitkijk het komende jaar;

1. Struve in de UFC op de main card! Ik ben benieuwd hoe hij het zal gaan doen, hij werd altijd een beetje onderschat en ik vind zeker dat hij in de UFC thuis hoort!

Vette shit!

2. De afwachting op nieuw Nederlands talent in de UFC; zullen ze Manhoef en Overeem ook weten te strikken? Ik ben razend benieuwd.

Ik ook. Hoop het.

3. Bj - GSP; wow dit word een regelrechte oorlog, en ik denk dat GSP ons gaat laten zien hoe zeer hij in zijn spel gegroeit is! En hierna wellicht ook nog Thiago Alves - GSP. Dat belooft wat!

GSP ! GSp! GSP!

5. Affliction 2;
Prachte partijen staan op het spel. En eindelijk weer eens een moment voor Fedor om te bewijzen dat hij nog altijd hoog aan de top staat. Of zal Arlovski zo snel in het nieuwe jaar al voor de upset van het jaar gaan zorgen. We zullen zien.

Kan niet wachten.
Zo mijn ei is kwijt. Mocht ik nog wat spectaculairs voor het nieuwe jaar zijn vergeten, doe je aanvulling!

Ben ook nieuwsgierig hoe Ali O het gaat doen. Mag hij tegen Fedor?
En ik hoop hem dit jaar nu wel tegen Yvel te zien. Ik heb al twee keer kaartjes voor deze partij gehad.

Verder ben ik benieuwd naar de partijen Souwer/Petrosyan, Saki/Spong en Kyshenko/Petrosyan en in het algemeen naar wat K1 dit jaar gaat brengen. JLB , Choi, Musashi en SEFO mogen er wel uit. Hoop dat Peter nog een keer kan vlammen en dat Saki zijn partij tegen Hari krijgt.
OOk hoop ik dat BPP weer op oud niveau gaat opereren in de K1 Max en dat Petrosyan mee gaat doen.

De man van 14K
04-01-2009, 22:08
Ik vraag me of Holzken dit jaar in de K1max finale zal staan en of Drago daar ook zal staan.
Hopelijk wint Souwer de K1max weer.
Ben ook benieuwd hoe het de NL aankomende K1 talenten Rico Verhoeven, Brian Douwes ed zal verlopen.
Zal Spong dit jaar al tegen de grote mannen in de K1 aantreden of wordt het nog een jaar gerekt om te groeien (fysiek dan).
Krijgen we nog meer Nederlanders die voor DREAM gaan vechten?
Wat gaan onze NL MMA jongens doen (Dion Staring / Dalgliesh / Stringer / Gibbs / knaap?) Zien we die nog in een competitie terug?
Gaat Roy van der Wal weer de ring in?

i wonder, i wonder..

renamer
04-01-2009, 22:56
Ik ben benieuwd of er mensen eindelijk eens gaan samerwerken ipv elkaar alleen boos aan te kijken..

Ik ben natuurlijk ook benieuwd hoever de Nederlanders het gaan schoppen.. gaan ze naar de states of blijven ze in jappan.. en gaan ze in jappan moeilijk doen nu de nederlanders in het mma er ook aankomen en gaan ze bij de k1 het aantal nlders inperken..

en verder.. ik ga me me niet toespitsen op vechters zelf.. ik zie mezelf een beetje als jinx. en als ik heel graag wil dat iemand wint dan gebeurd dat eigenlijk maar zelden..

De man van 14K
05-01-2009, 22:40
komt me vaag bekend voor, daarom heb ik ook geen Vcash.