PDA

View Full Version : Trainen in Brazilië



Bobhessel
04-01-2009, 20:44
Hai, weten jullie wat de beste plek is om BJJ te trainen in Brazilië? hebben jullie ervaringen?

Ik ga namelijk volgend jaar stage lopen en wil van de kans gebruik maken om serieus te trainen in het land van herkomst.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Grtz,

cholitzu
04-01-2009, 20:48
Misschien handig om ook te vermelden in welk gedeelte van Brasil je gaat.

Bobhessel
04-01-2009, 21:37
Ik ga dan naar Rio omdat daar het ziekenhuis staat waar ik stage wil lopen.
Studeer fysiotherapie nl.

Bedankt voor je respons.

grtz, Bob

De man van 14K
04-01-2009, 22:09
Ik weet dat Hans Nijman van Topteambeverwijk bezig is met een trainingscentrum in Brasil. Je zou even kunnen bellen naar Sportschool de Meer waar Hans op vrijdag lesgeeft (om 7 uur).

Jeru
04-01-2009, 22:25
Geen ervaring mee, maar is van Felipe Costa dus dat moet wel goed komen:

BRASA Urca Jiu-jitsu Academy
Av. Pausteur 350, URCA, Rio de Janeiro – BRAZIL

Je kan hem een mailtje sturen mailto:[email protected] ([email protected])
http://www.brazilianblackbelt.com/academies_view.php?idAcademies=11

of een PM
http://www.mixfight.nl/forum/member.php?u=5291

renamer
04-01-2009, 22:37
in welk stuk van rio is het eigenlijk? rio is net zo groot als de provintie utrecht en flevoland bij elkaar...

cholitzu
04-01-2009, 23:27
in welk stuk van rio is het eigenlijk? rio is net zo groot als de provintie utrecht en flevoland bij elkaar...


En dat met 13 miljoen inwoners.....

Bobhessel
04-01-2009, 23:52
Allemaal bedankt voor jullie replies, ik moet het allemaal nog uitzoeken, ivm studiemogelijkheden.
Wel goed om te zien dat jullie zo al wat adressen hebben.
Als ik meer weet dan en wanneer ik jullie opties heb door genomen, kan ik waarschijnlijk veel preciezer zeggen waar het om gaat.

Super bedankt!

Grtz,

Briant
05-01-2009, 10:53
Is het niet mogelijk om een club zo binnen te lopen om te vragen of je mee mag trainen? of is het verstandig om van te voren af te spreken?

ijsblok
06-01-2009, 13:24
Is het niet mogelijk om een club zo binnen te lopen om te vragen of je mee mag trainen? of is het verstandig om van te voren af te spreken?

lijkt me dat dit toch overal ter wereld kan?
Maar van te voren wat info zoeken is altijd leuk natuurlijk.

Bobhessel
06-01-2009, 13:33
Daarom probeer ik nu alvast wat uit te zoeken, ik kan altijd een school binnenlopen en les nemen, maar als er net om de hoek een school is waar kampioenen vandaan komen is dat misschien wel een betere optie.

Thanks,

De man van 14K
06-01-2009, 14:12
En dat met 13 miljoen inwoners.....


Reisafstanden is iets om in je achterhoofd te houden als je daar gaat wonen er werken..

MaartenManaus
06-01-2009, 17:57
Hey jammer dat je niet naar Manaus (amazonas) komt.
Anders kon ik je wat helpen, Rio ken ik helaas niet.
Stikt hier van de sportscholen, en na Rio en Sp is Manaus echt een van de betere gebieden om te zitten qua BJJ.
Ik zou niet zomaar de eerste de beste school binnen lopen, hebt erbij waar behoorlijk foute types rondlopen. Zou wel eerst wat vooronderzoek doen.
Maar over het algemeen zijn brazilianen erg hartelijk en willen ze je graag hun nivo laten zien en voelen hahaha ,. have fun daar

mijn eerste post trouwens dus hallo allemaal en het beste voor 2009
Cheers,
Maarten