PDA

View Full Version : Dennis Krauweel heeft er zin in!



Fasada
08-01-2009, 11:29
Op Beast of the east - Home - donderdag 08 januari 2009 (http://www.beastoftheeast.nl) staat een groot interview met Dennis Krauweel, trainer van Lima, Kraus en Stringer. Hij verteld over 24 januari en wat hij er van verwacht.

Ralph
08-01-2009, 11:32
Leuk interview, Fabrice!

Fasada
08-01-2009, 12:45
Had het worddocument nog dus heb het even geknipt en geplakt

Dennis Krauweel over 24 januari

Dennis Krauweel kennen de meeste als trainer van vechters Lima en Kraus en MMA talent Hans Stringer. Naast trainerschap is hij ook de drijvende kracht achter Superpro en heeft hij goede contacten met Klash. Wij sprake Dennis over zijn jongens en beast of the east.

Het Klash toernooi wat houdt dat precies in?

Nederland is uiteraard de bakermat voor het kickboksen, alleen weten vaak mensen niet dat het kickboksen ook leeft elders in Europa. Zo zijn er veel jongens uit andere landen in Europa die snel vergeten worden maar wel de sport serieus nemen en ook makkelijk mee kunnen in het Nederlandse geweld. Zo zijn er dus een aantal toernooien geweest onder de Klash vlag. Zo zijn er evenementen in Roemenie gehouden en Duitsland. Dat laatste evenement in Duitsland was een Klash European Elimination tournament. De winnaar plaatste zich automatisch voor het hoofdtoernooi (Beast of the East). Het was een toernooi waar de Albanees Arian Vatnikai winnaar werd door Barnabas, Jose Reis en Elias Daniel te verslaan op één avond. Hij staat dus terecht in het hoofdtoernooi. Jose Reis en Barnabas zijn ook toegevoegd omdat Reis in een zeer gelijkopgaande strijd net verloor van Vatnikai maar veel indruk heeft gemaakt op de organisatie en het ook verdiend om erbij te staan. Barnabas was op dat toernooi de pechvogel omdat hij door een medische interventie niet door mocht gaan. Dit was dan ook de reden om hem een tweede kans te geven in het hoofdtoernooi. De grootste uitdaging voor de niet-Nederlanders is om te winnen van de altijd zo hoogaangeschreven Nederlands kickboksers waardoor het een interessant toernooi gaat worden met een geweldige mix van talent, ervaring, mentaliteit en wat altijd in een toernooi nodig is, wilskracht. Ik verheug mij dan ook echt enorm.

Wie denk je dat het toernooi gaat winnen dan?

Ja, daar kan ik moeilijk een oordeel over vellen, behalve dat ik mij uiterste best doe om Lima dit toernooi te laten winnen, hij is per slot van rekening mij pupil en heb er alle vertrouwen in. Alleen waar je voor moet oppassen is dat een toernooi veel variabelen met zich mee brengt waardoor een toernooi voorspellen altijd moeilijk blijft. Het blijft een gevecht en daar kan alles in gebeuren. Lima heeft wel toernooi ervaring en dat is al belangrijk om mee te nemen. Nogmaals ik doe liever geen uitspraken.

Voor wie moet Lima uitkijken in het toernooi?

Ja, voor iedereen, alle jongens die daar staan zijn stuk voor stuk toppers die nooit onderschat mogen worden. Het zal een zwaar toernooi worden voor iedereen, denk niet dat iemand met gemak 3 van dit soort kaliber vechters makkelijk weet te verslaan.

Verder vecht Albert Kraus in een superfight tegen Warren Stevelmans, wat zijn je gedachten daarover?

Warren Stevelmans heeft zich prima ontwikkeld als vechter in een vrij korte tijd. Zijn winst in de K-1 Max toernooi in Utrecht was zijn eerste grote wapenfeit. Het wordt daarom een zwaar gevecht voor Albert maar niet onbelangrijk ook een mooi gevecht. Beide vechters hebben die pitbull mentaliteit en durven en kunnen goed boksen en durven risico’s te nemen waardoor het een mooi gevecht gaat worden voor het publiek. Zelf denk ik dat het verschil vooral zal zijn in de ervaring die Albert mee brengt en daar moet hij gebruik van maken. Ben daarom vol vertrouwen en Albert moet dit gewoon kunnen winnen.

Je draait al lang mee in het circuit, wat vind je van de resterende superfights?

Ja, ik kijk echt uit naar dit evenement want alle gevechten zijn goed gematched maar ook enorm interessant. Als je kijkt naar de partij Tarik El Idrissi versus Nieky Holzken dan heb je een wedstrijd in huis waar zoveel over te vertellen is maar dat geldt ook voor Spong vs Bennazous.

Nou laten we dan meteen beginnen met Tarik vs Nieky?

Ik ken Tarik nog in de tijd dat hij geloof ik op -63kg vocht en hij was echt een topper. Hij was gewoon zo goed dat hij absoluut de nummer 1 vechter was op dat moment. Hij is er een tijdje uitgeweest maar weer helemaal terug. Ik begrijp daarom ook zeker de mensen die denken dat hij gaat winnen want die kennen hem allemaal van vroeger en toen was hij klasse apart.
Hij heeft dan ook de capaciteiten om een grote te worden en dan heeft hij ook nog een toptrainer als Lucien in zijn hoek staan waardoor ik erg benieuwd ben naar de uitkomst. Zijn partij tegen Direcki werd meteen duidelijk dat hij er weer helemaal is want Direcki is een sterke vechter. Tarik is dus echt een technicus die het Nieky heel moeilijk kan gaan maken

Bedoel je daarmee te zeggen dat Nieky favoriet is?

Het lijkt mij wel maar dat is gewoon op basis van zijn vorm op dit moment en dat hij na zijn ko verlies tegen Lima, al zijn partijen vrij indrukwekkend heeft gewonnen, ik weet niet of Nieky ook de betere vechter is dan Tarik maar dat zullen wij 24 januari zien. Het beloofd een geweldig gevecht te worden dat kan bijna niet anders.

Durf je aan een uitslag te wagen?

Liever niet, maar denk of Nieky op (T)KO of Tarik op punten

Dan hebben we nog Spong vs Bennazous

Ja, het is eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als de partij Nieky vs Tarik. Spong is erg goed met carrièreplanning bezig en zijn management weet goed partijen voor hem op te bouwen voordat hij naar het K-1 circuit gaat. Alleen zijn tegenstander Samir is een vrij onberekenbare vechter. Hij was vroeger een fenomeen en woog nog ver onder de 95kg. Tot de 85kg ging het nog erg goed en won hij aan de lopende band. Daarna is hij zwaarder geworden en werd hij voor mij gevoel wat te zwaar zelfs boven de 100 kg. Ik heb wel vernomen dat Samir af is getraind naar -95kg en scherp is waardoor het nu wel reuze interessant wordt. Samir heeft sowieso een KO in huis dus het kan nog spannend worden. Tyrone aan de andere kant is een klasse apart en straalt steeds meer zekerheid uit waardoor hij zijn tegenstander laat lijken op een beginneling. Spong is daarom favoriet voor mij maar sluit Samir niet uit.

Er staan ook M.M.A. wedstrijden op het programma

Ja, geweldig toch! Ik was vroeger nooit zo weg van M.M.A. maar dat was omdat het niet mijn ding was. Eigenlijk heeft Heath Herring mij een beetje laten inzien dat het wel degelijk een heel leuk spel is.
Dit was aan het begin van het Golden Glory tijdperk waar ik mijn trainer Cor Hemmers hielp met het staande trainen met Heath Herring.
Toen die succesvol was kwamen veel jongens bij Cor trainen waaronder ook Fatih Kocamis.
Nu begeleidt ik Hans Stringer al zo’n 2 jaar en gaan we tegen Fatih vechten.


Wat denk je van Hans zijn gevecht dan?

Hans maakt een geweldige ontwikkeling door en hij wordt echt steeds beter en beter. Zijn staande werk is enorm vooruit gegaan en het is nu te makkelijk om te zeggen dat hij alleen een BJJ vechter is. Dat is hij naar mijn inziens al lang niet meer. Hij durft het gevecht staand aan tegen Kocamis als het moet dus daar zijn wij echt niet bang voor

Wat vind je van zijn tegenstander?

Het is iemand die veel heeft gevochten vroeger en dat deed hij niet onverdienstelijk. Alleen omdat MMA zo’n jonge sport is en nog steeds in ontwikkeling staat denk ik dat Hans hem kan hebben. Het is tijd voor een nieuwe lichting vechters en daar hoort Hans bij. Het zal niet makkelijk zijn want we hebben te maken met een ervaren jongen maar Hans wordt altijd als talent bestempeld maar ik denk dat hij nu onderhand als ervaren jongen meegeteld kan worden.

Wil je nog verder wat kwijt?

Nee niet echt, wil alleen mensen oproepen om te komen kijken op 24 januari. Beast of the East brengt een zeer gevarieerd topprogramma. Er is een toernooi , superfights en dan ook nog een geweldig M.M.A. programma en dat voor maar 30 euro. Mijn jongens zullen ieder geval hun best doen om er een knalevenement van te maken!

Guytje
08-01-2009, 13:51
Ik hoorde de kaarten snel gaan, zijn er nog steeds kaarten verkrijgbaar?

Fasada
08-01-2009, 14:05
De kaarten gaan inderdaad hard, vooral online doet het erg goed, het scheelt namelijk een aanzienlijk bedrag wanneer je de kaarten in de voorverkoop haalt ipv aan de deur. Heb geen zicht op de kaarverkoop bij de verkoopadressen maar er zijn nog wel kaarten beschikbaar online.

Ronald
08-01-2009, 21:14
Mixfight is uiteraard ook weer aanwezig. Ik heb er zin aan. Het beloofd een heel mooi evenement te worden.

Mr 1 Leg
08-01-2009, 21:26
x2 ronald

micha
09-01-2009, 08:04
Dennis is een topper

Hammerkick
09-01-2009, 14:11
http://img48.imageshack.us/img48/5149/tnpict1626vk9.jpg (http://imageshack.us/) http://img48.imageshack.us/img48/7179/met20albert20kraus20en2gc6.jpg (http://imageshack.us/)

Dennis is echt een toptrainer / coach. Hij is net als ik een Dordtenaar. Ik ken hem al heel lang en hij is een echte vriend van me. Als kickboksfan kan ik niet anders zeggen, dat hij echt mijn dromen heeft waar gemaakt, door me ontelbare keren uitnodigen op gala’s. Ik heb daardoor, vele vechters ontmoet, die je normaal nooit zo, zou ontmoeten. Hij heeft me ook geweldig geholpen, toen mijn vriend Peter Smit was overleden, in een periode, waarin ik echt in een diep dal zat. Ik ben er trots op, dat deze kanjer, mijn vriend is.