PDA

View Full Version : De Nederlands K-1 kampioenen ...



sjaakie'tje
11-01-2009, 19:25
In welke volgorde rangschik je ze van sterkste naar zwakste and waarom?

Peter Aerts ( 3x )
Remy Bonjasky ( 3x )
Ernesto Hoost ( 4x )
Semmy Schilt ( 3x )

Wiseguy
11-01-2009, 19:26
# 1 Hoost
# 2 Aerts
# 3 Schilt

















#4 Bonjasky

PD_EC
11-01-2009, 19:27
1 Hoost
2 Aerts
3 Bonjasky
4 Schilt

chief108
11-01-2009, 19:34
ze hebben allemaal hun sterke kanten natuurlijk...
hoost heeft als enige 4 keer gewonnen
aerts heeft als enige in alle finales gestaan
schilt heeft als enige 3 jaar op rij gewonnen
en bonjasky.... ehhhh... :confused:

Effective
11-01-2009, 19:37
1. Aerts
2. Hoost
3. Bonjasky
4. Schilt

Guillermo
11-01-2009, 19:38
1. Hoost
2. Hoost
3. Hoost
4. Hoost

:pimp:

anonymous001
11-01-2009, 19:47
1. Aerts
2. Schilt en Hoost
4. Bonjasky

Aerts op 1, omdat hij op late leeftijd de onverslaanbare Schilt heeft verslagen. Hoost heeft het record, maar Schilt een erg indrukwekkende winning streak, dus dat komt ongeveer gelijk uit. Hoost en Aerts zijn bovendien grondleggers, pioniers... Als Bonjasky er nog een wint, komt hij wat mij betreft ook op 2...

Wiseguy
11-01-2009, 19:48
Bonjasky stond overigens 2 maal tegen Musashi in de finale. Geeft aan hoe het niveau was van de GP's die hij gewonnen heeft.

TOON
11-01-2009, 20:03
ze hebben allemaal hun sterke kanten natuurlijk...
hoost heeft als enige 4 keer gewonnen
aerts heeft als enige in alle finales gestaan
schilt heeft als enige 3 jaar op rij gewonnen
en bonjasky.... ehhhh... :confused:

bonjasky heeft voor een titel de meeste rondes moeten vechten ;-)
12 rondes, drie partijen....

Slome
11-01-2009, 20:19
dit mag je niet vergelijken....
2of3 verschillende generaties...

Toch denk ik dat als je iedereen tegen elkaar zou matchen ; uitgaant van hun piek in de carriere!!!

Dat Remy het erg goed zou doen!!!!

TOON
11-01-2009, 20:28
met dat gelul van: "ja maar in die jaren was de bezetting van het toernooi niet zo goed" kan ik ook niet zoveel...je wint de je bent de beste...alsof de drie titels van Remy niet zoveel voorstellen als de drie van aerts of schilt...bull...

ashi76
11-01-2009, 20:54
Hoost (4x gewonnen)
Schilt (3x op rij)
Aerts (tegen ALLE groten gevochten)
Bonjaski (minst sterke toernooien gewonnen)

sjaakie'tje
11-01-2009, 21:02
met dat gelul van: "ja maar in die jaren was de bezetting van het toernooi niet zo goed" kan ik ook niet zoveel...je wint de je bent de beste...alsof de drie titels van Remy niet zoveel voorstellen als de drie van aerts of schilt...bull...

Ik vind dat toch wel een sterk argument hoor. In 2003 wint Remy van Graham-Abidi en Musashi. Toch niet bepaald een indrukwekkende lijst.
Maar ook Aerts had relatief zwakke tegenstanders in in 1994.
Het heeft ook wel veel met geluk te maken, de loting enz. Ik zie Remy vb niet winnen van Aerts of Schilt, maar gelukkig voor hem was Schilt er vorige jaar niet bij ...

Als je het enkel over de skills hebt;

1/ Hoost
2/ Aerts
3/ Bonjasky
4/ Schilt

Volgens sterkte;

1/ Schilt
2/ Hoost
3/ Aerts
4/ Bonjasky

Tony Galento
11-01-2009, 21:22
Hoost is technisch de beste kickbokser van de vier. Bovendien is hij geen natuurlijke zwaargewicht,dat maakt z'n prestaties nog veel knapper.

Tony
11-01-2009, 21:29
1: Mixfight
2: Mixfight
3: Mixfight

jaco
11-01-2009, 21:39
1 Hoost. Voor mij de absolute nr 1
2 Aerts.
3 Schilt, Bonjasky

De man van 14K
11-01-2009, 21:46
Ik mis Branko Cicatic (spelfout?), die kwam als import nederlander voor Pancration uit en won 1 van de (of de?) eerst K1 titel.

maar goed lekker boeiend verder..

blackadder
11-01-2009, 22:10
1. Aerts.
Aerts had de langste winning streak in de K-1 totdat Schilt dit record verbrak. En het was ook Aerts weer die Schilt's winning streak stopte.
2. Hoost. 4 x. Nuff said.
3. Schilt. Zie 1.
4. Bonjasky. Blijft ja ook verder niemand over.;)

blackadder
11-01-2009, 22:12
Ik mis Branko Cicatic (spelfout?), die kwam als import nederlander voor Pancration uit en won 1 van de (of de?) eerst K1 titel.

maar goed lekker boeiend verder..
Branko Cikatić was de eerste K-1 kampioen in 1993.
Met toen 38 jaar de oudste K-1 kampioen to date.

Mephisto
11-01-2009, 23:21
Bonjasky stond overigens 2 maal tegen Musashi in de finale. Geeft aan hoe het niveau was van de GP's die hij gewonnen heeft.

oh ja joh? En van wie hebben Bonjasky én Musashi dan gewonnen om die finales te bereiken? Zonder die info is je stelling niet steekhoudend.

On-topic:

Aerts is voor mij de nummer 1 omdat ik enorm veel respect heb voor zijn instelling, zijn skills en het feit dat hij (1x via reservefight) nog nooit een finale heeft gemist sinds de K-1 zijn intrede deed.

Hoost en Bonjasky op 2 vanwege hun skills.

De eerlijk gebied te zeggen dat ik niet van Schilt zijn stijl houd en omdat hij in de K-1 eigenlijk tot nu toe nooit in de problemen is gebracht weet ik niet of hij onder druk en met achterstand ook kan presteren (de partij tegen Aerts verloor hij puur op te weinig inzet, hij vocht achteruit maar ik heb niet het idee dat hij echt in de problemen is geraakt)

Gerben Zonderland
11-01-2009, 23:27
1. AERTS :thup:
2. Schilt
3. Hoost
4. Bonjasky

De man van 14K
11-01-2009, 23:32
Branko Cikatić was de eerste K-1 kampioen in 1993.
Met toen 38 jaar de oudste K-1 kampioen to date.

Dat bedoel ik! En hij sloeg Hoost in zijn afscheid partij nog even dik KO, en Hoost was toen in zijn prime.
Die Branko was echt een beest van een vechter!

marcelt
11-01-2009, 23:51
Schilt
Hoost
Aerts
Bonjasky
Bovenstaande is qua sterkte

Qua favoriet is het bij mij:
Hoost
Bonjasky
Aerts
Schilt

Het Beest
12-01-2009, 00:04
Puur op vechten is Aerts de man...Schilt is enorm Hoost is grootBonjasky heeft zn momenten

PigDog
12-01-2009, 01:04
Branko Cikatić was de eerste K-1 kampioen in 1993.
Met toen 38 jaar de oudste K-1 kampioen to date.

Goed zo jongs!
Ik miste hem al bij de eerdere posten, maar er zijn meer attente mannen op het beste forum van Nederland.....

Toen ik in Bosnie zat (in 2005) zag ik hem op tv.
Ietwat aangekomen maar nog steeds the eye of the tiger...

T15Boxing
12-01-2009, 03:14
Nice topic.
1-Hoost
2-Aerts
3-Het kan de komende jaren nog verschillen tussen Shilt en Bonjasky. Ze hebben aardig nog wat tijd voordat ze hun carriere afronden.

MJOKKIE
12-01-2009, 17:44
Nice topic.
1-Hoost
2-Aerts
3-Het kan de komende jaren nog verschillen tussen Shilt en Bonjasky. Ze hebben aardig nog wat tijd voordat ze hun carriere afronden.

Laat ze aub tegen elkaar knokken dan. Wedden dat Bonjasky dat mentaal niet trekt.
Hoost en Aerts zijn de grondleggers van de K-1, daar profiteren Schilt en Bonjasky nu van. Hoost en Aerts hebben zulke gruwelijke battles uitgevochten met mannen als Bernardo, Cikatic, Hug en Le Banner. Dat was de mooiste tijd.

Hoost for president!
Aerts
Schilt
Bonjasky

blackadder
12-01-2009, 17:57
Hier nog even de partij Branko Cikatić vs Ernesto Hoost van de eerste K-1 finale uit 1993. T'is een repost maar goed. Hij past prima in deze topic.
YouTube - Branco Cikatic's Bone-crunching Knockout Of Ernesto Hoost (http://nl.youtube.com/watch?v=lvQalkt_cOA)

T15Boxing
12-01-2009, 18:39
Laat ze aub tegen elkaar knokken dan. Wedden dat Bonjasky dat mentaal niet trekt.
Hoost en Aerts zijn de grondleggers van de K-1, daar profiteren Schilt en Bonjasky nu van. Hoost en Aerts hebben zulke gruwelijke battles uitgevochten met mannen als Bernardo, Cikatic, Hug en Le Banner. Dat was de mooiste tijd.

Hoost for president!
Aerts
Schilt
Bonjasky


Ja hopelijk zien we ze in 2009 tegen elkaar want ik wil al een lange tijd een goede partij zien tussen die 2.
Ik denk dat Schilt zou winnen maar het zou mij niets verbazen als Bonjasky genoeg punten pakt voor een W.

Oh ja trouwens van wat ik eerder zei, het zelfde geld voor Aerts. Hij heeft nog steeds tijd om een 4de titel te pakken en als het hem lukt dan zou hij best eens boven Hoost kunnen komen. Maar zoals je zei ze zijn de grondleggers van de K-1.

marcelt
12-01-2009, 18:52
aerts bonjasky lijkt me wel tof. Tegen Sem legt Remy het af.

Illest
12-01-2009, 19:14
Hoost was veruit de slimste vechter uit het rijtje. Tactisch supersterk..
(het bekende verhaal van: een verbandje om je linkerscheen doen terwijl de rechter geblesseerd is) een meesterlijke vechter. Kon eigenlijk alles (voor de ko gaan, op punten winnen, vanuit z'n achteruit vechten.

Aerts, de beuker ...echt een karakter vechter...alle finales meegemaakt...of je ze nou wint of niet...alleen dat is al een prestatie op zich..
Wat mij altijd zal bijblijven van Aerts is hoe hij de partij van Hoost in de Arena heeft gered...gewoon een broekje aan, bitje in en knokken....dat zegt eigenlijk alles over Peter.

Schilt was het meest effectief en het lastigst te bevechten...een stijl die niet door iedereen gewaardeerd kan worden, maar de man heeft z'n sporen wel degelijk verdiend..

Bonjasky heeft een stijl van vechten die (vooral nu hij onder Hippo traint) zeer effectief is...werkend vanuit z'n dekking en aanzetten op juiste momenten. over 2 van z'n titels kun je idd wat zeggen over de bezetting vd toernooien...maar die 2 finales tegen Musahi vocht ie ook tegen de jury...;)

de afgelopen GP was heel sterk (de bezetting)...ook zonder dat geintje van Badr had Remy gewonnen...ik zie hem de komende jaren de K1 domineren...tactisch, technisch klopt het gewoon..