PDA

View Full Version : shogun vs coleman *spoilers*



XedgeX
18-01-2009, 11:59
What de fuck was er met shogun? dekking veel te laag, onnodig jabs gevangen van coleman. Hij leek ook heel erg snel gassed te zijn...
Bovendien leek zijn standup ook heel wat minder dan het geweest was, wat stoten betreft.

of ben ik de enige die er zo over denkt?

Casparvdzouw
18-01-2009, 12:01
Denk er precies zo over
in de 2e ronde was hij al gassed, je zou van een professional toch wel wat meer verwachten:fp:

Ook leek zijn standup veel minder, amper head movement en waar is zijn agressie gebleven in de standup ?

cholitzu
18-01-2009, 12:02
Denk dat door dat hij gassed out was de rest vanzelf volgende, dekking laag etc.


Toch ben ik blij dat hij heeft gewonnen. Hoop volgende partij dat hij idd wel wat meer lucht heeft..

marcelt
18-01-2009, 12:37
Vond het op zich wel een tof gevecht in tegenstelling tot veel mensen hier. Vond Coleman beter dan verwacht; vooral zijn worstelskillz kwam er mooi uit . Het was interessant hoe Rua daar tegenover zijn bjj zette. Maar idd. Shoguns stand up was niet sterk en zijn cardio moet ook veel beter. Die handen omlaag geen gezicht en hij heeft echt een aantal stevige jabs gegeten. Als ie in de laatste minuut Coleman niet te pakken had genomen dan had ik verwacht dat Coleman op punten zou winnen, wellicht split decision.

Fish
18-01-2009, 12:46
ik vond shogun 1,5 ronde goed daarna was hij moe, maar de eerste ronde vond ik wel goed, shogun weet nu zelf denk ik ook dat hij harder moet gaan trainen,

Tsuki
18-01-2009, 13:01
leek nergens op wat shogun deed, hij moet zich eens diep gaan schamen voor deze wanvertoning en gaan MADDERFAKKING TRAINEN voor de volgende pot anders gaattie MADDERFAKKING KO

Wiseguy
18-01-2009, 13:03
Als footstomps en soccerkicks mochten had hij allang gewonnen. Coleman lag vaak op de grond en dat was voor shogun het moment om uit te halen op zijn gezicht. Zijn meeste overwinningen kwamen ook door stomps / kicks.

HUNEBED
18-01-2009, 13:04
Gewoon waardeloze partij van beiden

stiffler
18-01-2009, 13:05
Vond het op zich wel een tof gevecht in tegenstelling tot veel mensen hier. Vond Coleman beter dan verwacht; vooral zijn worstelskillz kwam er mooi uit . Het was interessant hoe Rua daar tegenover zijn bjj zette. Maar idd. Shoguns stand up was niet sterk en zijn cardio moet ook veel beter. Die handen omlaag geen gezicht en hij heeft echt een aantal stevige jabs gegeten. Als ie in de laatste minuut Coleman niet te pakken had genomen dan had ik verwacht dat Coleman op punten zou winnen, wellicht split decision.

het was een spannend gevecht... Maar vond het niet echt een mooi gevecht.. Wat ik niet snap is dat ze tijd genoeg hebben gehad voor cardio training (van Coleman kan ik het nog snappen ivm zijn leeftijd). Maar Shogun ga eens trainen :twak:

micha
18-01-2009, 13:26
het zag er niet uit

Mephisto
18-01-2009, 13:26
leek nergens op wat shogun deed, hij moet zich eens diep gaan schamen voor deze wanvertoning en gaan MADDERFAKKING TRAINEN voor de volgende pot anders gaattie MADDERFAKKING KO

yeah madderfakker!

Briant
18-01-2009, 13:27
Als footstomps en soccerkicks mochten had hij allang gewonnen. Coleman lag vaak op de grond en dat was voor shogun het moment om uit te halen op zijn gezicht. Zijn meeste overwinningen kwamen ook door stomps / kicks.

Agreed maar pride is inmiddels alweer bijna 2 jaar oud, in die tijd zou hij toch een andere strategie moeten hebben ontwikkeld. Shogun had altijd een pick-a-part style stand up, maar nu miste hij consequentie in bijvoorbeeld zijn lowkicks en de knieen zaten er vaak ook niet lekker op.
Hoop dat hij gewaarschuwd is en nu echt gericht goed gaat trainen, het is nog steeds een van mn favoriete knokkers.

Jeru
18-01-2009, 13:29
Denk dat het gebrek aan cardio ook te maken had met de spanning. Ze hadden allebei geen partij meer gevochten in meer dan 16 maanden. Dan wil je toch wat bewijzen en ga je misschien net te hard van start. Maar goed, het was inderdaad niet erg indrukwekkend wat ze lieten zien.

MilfhunterMMA
18-01-2009, 13:55
ik ben een groot shogun fan, maar de tweede en derde ronde leken nergens op. ik hoop en denk dat hij beseft dat hij moet werken aan zijn:
- cardio op de eerste plaats
- worstelen
- zn dekking

al denk ik dat het laatste door het eerste komt deels. ik vond zn bjj wel weer gaaf om te zien, alleen door zn lack of cardio kon hij het niet afmaken. ik denk dat als hij niet verandert hij onderuit gaat tegen een serieuze contender.

MilfhunterMMA
18-01-2009, 13:55
Denk dat het gebrek aan cardio ook te maken had met de spanning. Ze hadden allebei geen partij meer gevochten in meer dan 16 maanden. Dan wil je toch wat bewijzen en ga je misschien net te hard van start. Maar goed, het was inderdaad niet erg indrukwekkend wat ze lieten zien.

x2

MataLeo
18-01-2009, 13:56
Tjonge tjonge ................
Wanvertoning, niet indrukwekkend etc etc .......... daar wordt ik stil van !!!!!
Wat is het tegenovergestlede van deze 2 benamingen ?

Ik heb me kostelijk goed vermaakt met deze partij !!!!!!!!

Jammer dat er vaak met azijn gesprenkeld wordt ................. weinig met lof !!!!
De UFC is goed bezig en er zijn maar weinig organisaties zo bezig (met alle respect)

OSU

Emilio
18-01-2009, 14:03
MataLeo. ik ben het helemaal met je eens!

Ik heb geweldig genoten van deze match. Die gezichtsuitdrukking van Coleman ook. Net alsof hij zwaar dronken was. Hij doet mij altijd een beetje aan sylvester stallone denken.



Shogun was slecht idd. Coleman stond er gewoon voor om gesloopt te worden en hij kreeg t maar niet voorelkaar. Er moet drastisch iets veranderen bij Shogun, Ik denk dat iemand als Rashad Evans Shogun echt zou afslachten in deze vorm..

Biiyen
18-01-2009, 14:12
Ik vond het een leuke partij om naar te kijken. Vooral de eerste ronde was goed, daarna kwam Shogun in de problemen. Doordat hij veel te veel stoten van Coleman nam raakte hij zijn lucht kwijt.

Als je er over nadenkt is het vrij knap van Shogun om na twee zware operaties en 16 maanden niet vechten al in de kooi te staan. We zullen over 3 maanden tegen Chuck zien waar Shogun echt staat.

Garcia
18-01-2009, 14:26
Ik vond het wel een boeiende partij om te zien. Jammer dat ze beiden qua cardio niet topfit waren, maar de groundgame van Shogun was wel goed. Standup was hij niet zo scherp als vroeger.

lopez86
18-01-2009, 14:28
Ik vond het ook leuk om te zien, maar dan nog vond ik dat Rua een wanprestatie neer zette want hij kán zoveel beter.
Ik ben er van overtuigd dat Coleman gehaald was om Rua op te bouwen, Rua had dit al in ronde 2 moeten kunnen stoppen.
Je kán en mag op dat niveau geen cardio problemen hebben, period.
Dat zit er ergens een kink in de kabel.

Biiyen
18-01-2009, 14:32
Ik vond het ook leuk om te zien, maar dan nog vond ik dat Rua een wanprestatie neer zette want hij kán zoveel beter.
Ik ben er van overtuigd dat Coleman gehaald was om Rua op te bouwen, Rua had dit al in ronde 2 moeten kunnen stoppen.
Je kán en mag op dat niveau geen cardio problemen hebben, period.
Dat zit er ergens een kink in de kabel.

Coleman was in eerste instantie gehaald om Brock Lesnar status te geven. En dit gevecht was eigenlijk ook een win-win voor de UFC, als Coleman had gewonnen dan had hun Hall of Famer extra glans gekregen en nu hij heeft verloren is er ook niets aan de hand, want het was te verwachten.

Maar Rua moet beter inderdaad, als hij zo vecht tegen Chuck Lidell dan gaat Rua al in ronde 1 of 2 zwaar KO.

Vitor Belfort
18-01-2009, 14:35
Wat ik had gelezen is dat Shogun erg lang getraind heeft op 220 lbs en pas laat in gewicht naar beneden is gegaan. Kan weight cutten invloed hebben op cardio?

Justinian
18-01-2009, 14:36
Tjonge tjonge ................
Wanvertoning, niet indrukwekkend etc etc .......... daar wordt ik stil van !!!!!
Wat is het tegenovergestlede van deze 2 benamingen ?

Ik heb me kostelijk goed vermaakt met deze partij !!!!!!!!

Jammer dat er vaak met azijn gesprenkeld wordt ................. weinig met lof !!!!
De UFC is goed bezig en er zijn maar weinig organisaties zo bezig (met alle respect)

OSU
Ieder heeft recht op zijn of haar mening lijkt me. Vergelijk het eens met een voetbalwedstrijd in de eredivisie. Als een speler er na zo’n twintig minuten te hebben gespeeld uitgeput bij loopt en een aangespeelde bal laat lopen of sprintjes dik verliest, dan kan hij rekenen op stevig commentaar van de fans. Waarom zou dit in de vechtsport anders zijn? De UFC is mijns inziens de eredivisie, de absolute top! Het lijkt me dat je dan tenminste moet zorgen voor een goede conditie. Als je een slechte conditie hebt heb je niks aan al je fraaie combinaties, je mooie technieken, je explosiviteit en je kracht. Dat is de basis en dat weet iedere vechter.

In het geval van Coleman zijn er goede verklaringen te geven voor het feit dat hij er doorheen zat. Zo heeft hij erg veel kilo’s moeten afvallen en is hij voor een vechter behoorlijk op leeftijd. Desalniettemin knokte hij voor wat hij waard was en wist hij zelfs toen hij er doorheen zat takedowns te scoren. Respect daarvoor. Zijn dekking was echter belabberd naarmate de partij vorderde, dat zul je met me eens moeten zijn. Ik kreeg Pete Williams flashbacks en ik was niet de enige getuige het commentaar van de UFC-commentatoren. Voor de conditionele wanprestatie van Shogun zijn ook goede verklaringen te geven, die ook al in deze topic zijn gegeven (operatie, geruime tijd niet gevochten).

Ik kan me voorstellen dat wanneer je deze partij kijkt, je niet onder de indruk bent en ik kan dan ook niet stil worden van deze constatering. Zeker wanneer je andere partijen van beide vechters hebt gezien, waarin ze wel beschikten over voldoende lucht. Dan zie je hele andere vechters, vechters die maar blijven komen met harde combinaties en die de dekking ook aardig op orde hebben. Die vechters zag je gisteren niet. Desalniettemin heb ik me goed vermaakt, want het was wel een spannende wedstrijd die beide kanten op kon gaan. Een wanvertoning is dan ook wel een brug te ver als je het mij vraagt.

cholitzu
18-01-2009, 15:18
Desalniettemin heb ik me goed vermaakt, want het was wel een spannende wedstrijd die beide kanten op kon gaan. Een wanvertoning is dan ook wel een brug te ver als je het mij vraagt.



x 2

renamer
18-01-2009, 15:45
Wat ik niet snap is die omerplata die shogun had bij coleman.. als je dan toch iets hebt zitten in de laaste seconden van de ronde dan gooi je er toch alles uit om die te laten zitten en je gaat toch niet op de bel zitten wachten? spartel wat daai je heupen maar doe iets..

of zie ik dat helemaal verkeerd?

Vitor Belfort
18-01-2009, 16:44
En nu Shogun tegen Chuck op UFC 97! Tja ik denk dat het erop of eronder wordt voor Shogun en zijn UFC-carriere!

cloudwalker000
18-01-2009, 16:46
Als footstomps en soccerkicks mochten had hij allang gewonnen. Coleman lag vaak op de grond en dat was voor shogun het moment om uit te halen op zijn gezicht. Zijn meeste overwinningen kwamen ook door stomps / kicks.

heb een hekel aan coleman.
zie die man graag aan de beademing

Vitor Belfort
18-01-2009, 17:25
heb een hekel aan coleman.
zie die man graag aan de beademing

Ik zou hem graag zien in een partij als HW tegen Couture. Rondes van 1 minuut met kwartier rust ofzo!;-)

cloudwalker000
18-01-2009, 21:02
En nu Shogun tegen Chuck op UFC 97! Tja ik denk dat het erop of eronder wordt voor Shogun en zijn UFC-carriere!

Zou zeker goed zijn voor Mauricio om hier een mooie partij van te maken.
Anders kan ie 't shaken!

Jochem
18-01-2009, 21:07
Shogun moet weer met wanderlei trainen.

the boxer
18-01-2009, 21:21
Ik denk dat het grote probleem van Shogun het gebrek aan wedstrijdritme is!
Die gast heeft 16 maanden niet gevochten! Volgens mij hadden de zenuwen er heel veel mee te maken.
Zijn partij was inderdaad niet goed ,maar ik heb toch een aantal flitsen van zijn kunnen gezien. (knieën, bjj...) Ben er zeker van dat hij weet wat hij nu moet doen en dat hij zeer zeker klaar gaat zijn voor The Iceman.

Il Loco
18-01-2009, 21:42
Ik denk dat het grote probleem van Shogun het gebrek aan wedstrijdritme is!
Die gast heeft 16 maanden niet gevochten! Volgens mij hadden de zenuwen er heel veel mee te maken.
Zijn partij was inderdaad niet goed ,maar ik heb toch een aantal flitsen van zijn kunnen gezien. (knieën, bjj...) Ben er zeker van dat hij weet wat hij nu moet doen en dat hij zeer zeker klaar gaat zijn voor The Iceman.

Ja gelijk heb je. De techniek is er zeker. Het probleem is het volgende. Ik las dat hij alleen maar Muay thai en BJJ traint, dus geen cardio of krachttraining of wat dan ook. Als hij er 3 x per week wat hardlopen en interval training in zou gooien, plus wat kracht training, zou het een beest zijn.

Ik denk dat dat het punt is waar Shogun aan moet werken. Ik hoop ook zeker dat we zijn oude vorm, of wellichts zelfs een betere vorm, spoedig weer mogen aanschouwen!

Want zijn partij'en zijn wel altijd een spektakel.

the boxer
18-01-2009, 22:22
Ja gelijk heb je. De techniek is er zeker. Het probleem is het volgende. Ik las dat hij alleen maar Muay thai en BJJ traint, dus geen cardio of krachttraining of wat dan ook. Als hij er 3 x per week wat hardlopen en interval training in zou gooien, plus wat kracht training, zou het een beest zijn.

Ik denk dat dat het punt is waar Shogun aan moet werken. Ik hoop ook zeker dat we zijn oude vorm, of wellichts zelfs een betere vorm, spoedig weer mogen aanschouwen!

Want zijn partij'en zijn wel altijd een spektakel.

als dat klopt moeten we niet verder zoeken!

Pride_187
18-01-2009, 23:34
ik vond dat shogun het opzich niet slecht heeft gedaan:

- wint na 16 maanden blessure leed zijn eerste partij op TKO
- coleman deed het zeer goed voor zijn doen, scoorde veels takedowns en controleerde lang vanuit top position, maakte het shogun dus erg zwaar, GNP +elbows.
- scoorde in de eerste ronde een takedown op coleman, iemand coleman al eerder op zijn rug gezien?

BiCkOnE
19-01-2009, 00:06
Ieder heeft recht op zijn of haar mening lijkt me. Vergelijk het eens met een voetbalwedstrijd in de eredivisie. Als een speler er na zo’n twintig minuten te hebben gespeeld uitgeput bij loopt en een aangespeelde bal laat lopen of sprintjes dik verliest, dan kan hij rekenen op stevig commentaar van de fans. Waarom zou dit in de vechtsport anders zijn? De UFC is mijns inziens de eredivisie, de absolute top! Het lijkt me dat je dan tenminste moet zorgen voor een goede conditie. Als je een slechte conditie hebt heb je niks aan al je fraaie combinaties, je mooie technieken, je explosiviteit en je kracht. Dat is de basis en dat weet iedere vechter.

In het geval van Coleman zijn er goede verklaringen te geven voor het feit dat hij er doorheen zat. Zo heeft hij erg veel kilo’s moeten afvallen en is hij voor een vechter behoorlijk op leeftijd. Desalniettemin knokte hij voor wat hij waard was en wist hij zelfs toen hij er doorheen zat takedowns te scoren. Respect daarvoor. Zijn dekking was echter belabberd naarmate de partij vorderde, dat zul je met me eens moeten zijn. Ik kreeg Pete Williams flashbacks en ik was niet de enige getuige het commentaar van de UFC-commentatoren. Voor de conditionele wanprestatie van Shogun zijn ook goede verklaringen te geven, die ook al in deze topic zijn gegeven (operatie, geruime tijd niet gevochten).

Ik kan me voorstellen dat wanneer je deze partij kijkt, je niet onder de indruk bent en ik kan dan ook niet stil worden van deze constatering. Zeker wanneer je andere partijen van beide vechters hebt gezien, waarin ze wel beschikten over voldoende lucht. Dan zie je hele andere vechters, vechters die maar blijven komen met harde combinaties en die de dekking ook aardig op orde hebben. Die vechters zag je gisteren niet. Desalniettemin heb ik me goed vermaakt, want het was wel een spannende wedstrijd die beide kanten op kon gaan. Een wanvertoning is dan ook wel een brug te ver als je het mij vraagt.


Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!! :thup:
X2!

anonymous001
19-01-2009, 00:40
Wanvertoning.

cloudwalker000
19-01-2009, 01:24
:cool2: shogun vs alistair!!!!??


aangezien alistair in good shape is momenteel..

Dragao
19-01-2009, 02:55
:cool2: shogun vs alistair!!!!??


aangezien alistair in good shape is momenteel..


Kan niet, aangezien shogun LHW is

Remco
19-01-2009, 09:31
Ik was ook erg onder de indruk van Coleman. Misschien waren mijn verwachtingen wat te laag, maar hij toonde een enorm vechtershart. Die man zat echt op het randje en ik hoopte voortdurend dat hij een tweede adem zou krijgen. Helaas.

Coleman is voor mij dan ook de morele winnaar. Dat Shogun die Omaplata inzette, maar liet voor wat hij was begreep ik niet. In mijn ogen ontbrak het Shogun niet alleen aan lucht, maar vooral aan vechtersmentaliteit. Iets wat Coleman bij bakken had. Echt sympathiek is ie niet (meteen weer boos op die scheidsrechter, die prima ingreep), maar het was haast alsof hij Shogun uitdaagde in de zin van: je zult me echt dood moeten slaan jongen! Dat Shogun dat pas heel laat voor elkaar kreeg is veelzeggend. Knap dus van Coleman, deze prestatie met 17 jaar leeftijdsverschil.