PDA

View Full Version : Meer muay thai, meer MMA of gelijk



marcelt
18-01-2009, 13:48
Deze maand is Mixfight meer MMA georienteerd. Vorige maand domineerde juist het K1 nieuws. Ben wel nieuwsgierig hoe het zit met jullie voorkeuren. Laat het weten in de poll.

Jeru
18-01-2009, 13:48
Deze maand is Mixfight meer MMA georienteerd. Vorige maand domineerde juist het K1 nieuws. Ben wel nieuwsgierig hoe het zit met jullie voorkeuren. Laat het weten in de poll.

Moet je hem wel toevoegen ;)

marcelt
18-01-2009, 13:50
Ik was nog bezig !

Dennuz
18-01-2009, 13:53
MMA heeft toch mijn voorkeur

RisingSun
18-01-2009, 13:54
MMA blijft toch het leukste spelletje om na te kijken!

Jeru
18-01-2009, 13:54
Ik ben ook erg snel :cool2:

Ik houd persoonlijk van beide sporten. In mijn avatar is het logo van Lumpini te zien. Ben daar ook meerdere keren geweest.

Vorig jaar naar de K-1 geweest en volgende maand UFC.

Voor elk groot gala waar een stream is zit ik gewoon lekker achter de comp. Of dat nou K-1 of MMA is.

Maar goed ben eigenlijk een liefhebber van alle budo gerelateerde sporten. Of dat nou Judo, BJJ, Karate, Kickboksen of MMA is.

761217186
18-01-2009, 14:31
ik ga voor MMA, maar k1 is ook mooi om te zien.

marcelt
18-01-2009, 14:51
Ik was altijd vnl. kickboksen georienteerd, maar ben door Mixfight ook mma liefhebber geworden. Vind mma in UFC ook erg tof door de kortere rondes. In Pride had je hele toffe partijen, maar door de lange rondes had je soms hele saaie stukken met alleen maar afklemmen en doodliggen op de grond.
Maar op gala's in Nederland vind ik meestal muay thai veel toffer dan mma. Vanaf de tribunes is het worstel en grondwerk vaak slecht te volgen.

Net als Jeru kijk ik alle grote evenementen achter pc en sta ik heel positief t.ov. ring- en budosporten . Daar wordt hier nogal eens minachtend over gedaan.

payap
18-01-2009, 16:01
Ik vind het allebei heel erg tof

Het echte full muaythai vindt ik het mooiste om te zien. Wel met echte knokkers en niet van die puntentikkertjes of vechters die te veel clinchen (en dan bedoel ik hangen en niet de experts die iemand dol draaien). Met ellebogen en echt hard clinchen is dit de complete staande vechtsport. Een voorbeeld van een recente mooie partij zijn Anuwat VS Mosab.

MMA is het meest compleet en benaderd het meest een echt gevecht (hoewel het natuurlijk altijd een sport blijft en niet helemaal te vergelijken valt met een echt gevecht om te overleven). Hierdoor vindt ik het t meest sensationeel om te zien. Het is het meest compleet. Het grondgevecht in het MMA is een beetje het gevoelige punt. Als vechters op de grond constant voor submissions en ground and pound gaan is het shitterend. Minder vindt ik als de partij op de grond dood lijkt te bloeden in een taktisch spel waardoor er weinig aktie voor de kijker is. Een voorbeeld van een recente mooie partij zijn Bogdan Christea en Mulyhatin op de M-1 verleden week.

K-1 is de meest uitgekleede versie van de sport. Zonder vastpakken en 3 x 3 kan ik me voorstellen dat het voor massa en vechtsport toeristen (die af en toe op tv kijken en hooguit 1 x per jaar gaan kijken als uitje) het mooiste is. In een toernooi is 3 x 3 van zelf sprekend. In losse partijen vindt ik het vluggertjes worden om snel wat te zien en dan de volgende. Om echt te zien wie die beste is tussen twee toppers is 5 x 3 zeker nodig! IMO overheerst de commercie dan de sport. Qua kijkspel doet het niet onder voor muaythai en MMA overigens.

Overigens kunnen alle martial arts mij boeien. BV Kung fu vechters in zo'n klooster trainen en programma's als bv fight quest smul ik van om te zien.

Ralph
18-01-2009, 16:14
Ik vind ook allebei erg tof, maar neig toch meer naar het MMA. Gewoon omdat het completer is (en ik er ook meer in thuis ben). En ik vind dat er in NL gewoon veel en veel te weinig puur MMA-gala's zijn! Door meer wedstrijden te organiseren gaat het niveau alleen maar omhoog en dat moeten we hebben. Hoeven ook niet meteen van die grootse gala's te zijn, maar ook met meerdere kleinere evenementen kom je er wel.

chief108
18-01-2009, 16:50
MMA FTW!!!!

Ash
18-01-2009, 17:02
Heb gevote op MMA. Het zou inderdaad wel tof zijn als er meer pure MMA gala's zouden worden gegeven, maar ik kijk graag naar een goede K1 of MT wedstrijd!

Tony
18-01-2009, 17:06
MMA!

payap
18-01-2009, 17:21
[QUOTE=Ralph;677397 Hoeven ook niet meteen van die grootse gala's te zijn, maar ook met meerdere kleinere evenementen kom je er wel.[/QUOTE]

Wat dat betreft mis ik erg die shooto gala-tjes in de Kei in Ede. Die waren echt top!!!

blackadder
18-01-2009, 17:21
Allebei.

Jeru
18-01-2009, 17:25
Wat dat betreft mis ik erg die shooto gala-tjes in de Kei in Ede. Die waren echt top!!!

x2! Zat je lekker dicht op de ring. Kon je alles goed zien en de partijen waren altijd ook het aanzien meer dan waard!

Biiyen
18-01-2009, 17:29
Ik hou van beide, maar vind MMA leuker om naar te kijken.

Naar Thaiboksen kijken in Thailand zelf is echt boring... als je het afzet tegenover de actie in een reguliere MMA match. Om zelf te trainen en te vechten is een ander verhaal, maar kijken is vaak niet leuk.

K1 heeft ook maar bar weinig echt goede events. De K1 Max draagt wat mij betreft de K1 op dit moment. Vorig jaar waren er welgeteld 3 echt kwalitatief goede K1 events, ik heb me persoonlijk bij een hoop events stierlijk zitten vervelen.

Het Nederlandse kick en thaiboksen is wel leuk en staat vol van talent en goede wedstrijden. Maar wij hebben een traditie van mixed gala's, en dat is sowieso tof! Wel zou de weegschaal wat meer in evenwicht moeten. Nu zijn er te veel Kickboks wedstrijden en te weinig MMA. Ik zou willen pleiten voor 50/50 gala's.

En bijna alle internationale MMA events in 2008 waren bruut, sommige waren echt top-notch van a tot z.

Mr 1 Leg
18-01-2009, 19:47
MMA all the way.

tom l
18-01-2009, 19:53
Zowiezo mma, ben eigenlijk heel weinig geïnteresseerd in kickboxen/muay thai. Wat niet wegneemt dat ik heel veel respect heb voor kickboksers, in wezen is het een hardere sport als mma, want je kan de slagen niet doen stoppen door een takedown en er wordt constant geslagen. Maar als ik naar een mma gala ga en er begint een muay thai match ga ik altijd even iets halen om te drinken of ik ga naar het toilet ofzo. Boeit me niet zo.

Fr3ddy
18-01-2009, 19:58
Met name kickboksen maar ik vind MMA zeker een mooie sport..

Vind de afwisseling op gala's altijd wel leuk.. wat mij betreft mogen de meeste gala's 50/50 worden

Stallion
18-01-2009, 20:12
Vind zelf Kickboksen/muay thai leuker, maar vind MMA ook steeds leuker. Zeker als het grondgevecht ook actief/goed is. Zit er aan te denken om ook eens een les BJJ/Grapling te gaan doen. Maar vooralsnog kijk ik liever naar kickboksen.

BiCkOnE
18-01-2009, 20:28
Mijn vote is gegaan naar beide, paar jaar geleden zou mijn stem overduidelijk naar K1/muay thai zijn gegaan maar ben met steeds meer plezier naar MMA gaan kijken waarschijnlijk ook mede omdat de K1 events toch wat achteruit zijn gegaan ,niet allemaal natuurlijk, maar laatste tijd veel te veel wazige "vechters" gezien in de K1..

el bastardo
18-01-2009, 21:46
MMA!

MB667
19-01-2009, 12:31
Van mij mag het ook 50-50 zijn.

Fasada
19-01-2009, 12:50
Ik vind MMA ook denk ik leuker maar dat komt meer omdat er verhaal in zit. Zo zie je bij de UFC hoe zij partijen op hypen en dat het resultaat een gevolg krijgt. Win je dan kom je dichterbij een titelshot verlies je gebeurt uiteraard omgekeerd. Vandaar dat ik het volgen van MMA leuk blijf vinden.

Bij K-1 zijn het vaak losse gevechten maar moet wel zeggen dat ik de K-1 finale wel weer tof vind. Altijd wil ik de finale voor geen goud missen. Het blijft toch iets aparts en het stelt bijna nooit teleur.

Ik ga dus voor 50/50 kan van beide genieten!

Garcia
19-01-2009, 14:01
MMA all the way!!

Dragon Tail
19-01-2009, 15:05
Beide disciplines kunnen mij bekoren, maar ik denk dat je een gala niet 50/50 moet doen.
Je hebt dan kans dat de meeste MMA liefhebbers even een rondje gaan lopen als de Kickbokswedstrijden beginnen en andersom. De verdeling 50/30 of 50/20 is misschien beter.

Robbie!
19-01-2009, 15:35
Beide erg tof. Maar kan me voorstellen dat mensen die weinig verstand van het grondwerk hebben de voorkeur geven aan K-1/Muay Thai. Die vinden dat "geworstel" op de grond maar niks. Paar jaar geleden vond ik MMA zelf ook nog maar een vreemde sport en was ik vooral K-1 minded. Moet zeggen dat ik aardig aan het kantelen ben. Kan nu juist genieten van het grondwerk. MMA wordt zo ondergewaardeerd in Nederland.

marcelt
19-01-2009, 20:47
Ik leid hier (de polluitslag tot nu toe ) wel uit af dat kickboksers die melden dat Mixfight vooral over MMA gaat toch een groter punt hebben dan ik dacht.

Jeru
19-01-2009, 21:50
Ik leid hier (de polluitslag tot nu toe ) wel uit af dat kickboksers die melden dat Mixfight vooral over MMA gaat toch een groter punt hebben dan ik dacht.

Dan zouden ze zelf eens wat actiever moeten posten... zo moeilijk is dat niet.

Wiseguy
19-01-2009, 21:57
Was altijd een pure kickbox liever maar dat veranderd langzaam maar zeker. Maar moet wel zeggen dat als ik een gala bezoek ik de mma partijen vaak als saai ervaar.

HUNTER
19-01-2009, 22:42
vroeger ging ik altijd bier halen als en thaiboksen was op een gala.... ben heel wat dronken geweest dus ;)

maar sinds ik met Marieke ben ben ik het thaiboksen toch steeds meer gaan waarderen, al mis ik de gala's waar er alleen maar MMA is (oldschool rings, shooto in de Kei) wel enorm.

anonymous001
19-01-2009, 23:11
Idd de kleine mma gala's mis ik ook.... Waren ook één van de weinige pure mma gala's in nl..

Nou ja, 'klein', voor die tijd waren de Rings gala's wel echt groots opgezet, vind ik...

Biiyen
19-01-2009, 23:41
Ik leid hier (de polluitslag tot nu toe ) wel uit af dat kickboksers die melden dat Mixfight vooral over MMA gaat toch een groter punt hebben dan ik dacht.

Nee hoor veel mensen komen hier binnen met een kickboks achtergrond en worden dan stilletjes aan, zonder dat ze het zelf doorhebben, gemanipuleerd en gekneed tot Mixed Martial Arts liefhebbers... :lol:

anonymous001
20-01-2009, 11:01
Wat mij al langer opvalt, maar gisteren nog eens sterk benadrukt werd, is dat de beslissingen bij MMA zoveel minder controversieel zijn dan bij k1/thaiboksen. Terwijl MMA in eerste instantie moeilijker te scoren is. Ligt dat aan de bonden, of wat? Is MMA zo goed of is k1/thaiboksen zo slecht?

Highline
20-01-2009, 12:11
Nee hoor veel mensen komen hier binnen met een kickboks achtergrond en worden dan stilletjes aan, zonder dat ze het zelf doorhebben, gemanipuleerd en gekneed tot Mixed Martial Arts liefhebbers... :lol:


jup... blijf toch nog muay thai/ k-1 gericht :D

marcelt
21-01-2009, 09:20
Dan zouden ze zelf eens wat actiever moeten posten... zo moeilijk is dat niet.
Nee, ze kiezen dan om naar FT te gaan of KB.nl

Mr 1 Leg
21-01-2009, 09:34
nogmaals vindt ik MMA de top ieder zijn eigen keuze MMA echt wel geen saaie sport man ok je hebt wedstrijden die soms saai zijn maar da heb je met thaibox en k-1 ook wel vaker of ni soms grtz

chief108
21-01-2009, 09:35
Nee, ze kiezen dan om naar FT te gaan of KB.nl

aangezien op FT sowieso niet gepost wordt gaat die vlieger niet op man
en op KB kijk ik niet eens meer aangezien ik die posts van die gasten daar niet kan lezen

marcelt
21-01-2009, 11:16
Nee hoor veel mensen komen hier binnen met een kickboks achtergrond en worden dan stilletjes aan, zonder dat ze het zelf doorhebben, gemanipuleerd en gekneed tot Mixed Martial Arts liefhebbers... :lol:

Dat is jullie zeker gelukt! :thup:

marcelt
21-01-2009, 11:18
jup... blijf toch nog muay thai/ k-1 gericht :D

Dat heeft bij mij ook de overhand. Maar we kunnen regelmatiger MMA online kijken en door alle nieuws en videosites wordt je ook warm gemaakt voor de evenementen. Wat dat betreft is de marketing van MMA heel goed. Er zijn helaas nog weinig liefhebbers in NL .

Mr 1 Leg
21-01-2009, 11:27
dat komt nog wel marcelt. ;)

anonymous001
21-01-2009, 12:05
aangezien op FT sowieso niet gepost wordt gaat die vlieger niet op man
en op KB kijk ik niet eens meer aangezien ik die posts van die gasten daar niet kan lezen


Ik zal het wel niet mogen zeggen, maar ik vind kb een erg goede site wat MT betreft. Er hangen daar een paar lui rond (zoals die Jim) die erg veel verstand van het spelletje hebben, en de informatie is veel completer dan hier (omdat mensen het weten te vinden).

Evengoed kijk ik er nooit. :p

marcelt
21-01-2009, 15:18
Ik ook niet, maar je hebt er wel meer uitslagen.

blazin.arr0w::::
21-01-2009, 15:48
Ik ben voor beide. Kan van allebei erg genieten en prefereer dan ook de gala's die allebei hebben.

Chico
23-01-2009, 03:37
MMA... vind kickboxen weinig aan om te kijken... kijk eigenlijk alleen de k1 finale.. en that's it.. (eventueel losse partijen die hier gepost worden onder het commentaar check dit eens)

maar hoewel ik mma geweldig vind kan ik begrijpen dat de gemiddelde leek zich meer aangetrokken voelt door kickboxen omdat zelfs een simpele boer dat kan begrijpen...

en ik mis soms wel wat technische kunde bij mma standup...

PerfectTeam
23-01-2009, 10:51
Zowiezo MMA, K-1 is ook entertaining omdat de rondes kort zijn, dankzij het steeds beter wordende staande werk in MMA schrik ik er soms van dat eenzijdige sporten zoals Thaiboxen en boksen nog zo populair zijn.

Paganstars
23-01-2009, 11:43
MMA heeft mijn voorkeur. KB/MT is leuk maar vind het lame dat je op de grond niet door mag vechten

T15Boxing
23-01-2009, 18:52
Van alle mooie dingen op deze wereld vind ik 3 dingen geweldig. Boxen, Kickboxen en nu sinds een tijdje ook MMA.

anonymous001
24-01-2009, 00:50
Van alle mooie dingen op deze wereld vind ik 3 dingen geweldig. Boxen, Kickboxen en nu sinds een tijdje ook MMA.

Mwah... Seks en eten scoren bij mij ook wel hoog, hoor... :rolleyes: