PDA

View Full Version : vreemde beslissing...(Venitiaan - Gerges)



Illest
20-01-2009, 03:33
Ik zat even te youtube-en en kwam deze tegen
YouTube - Hesdy Gerges VS Jerrol Venetiaan (K-1 rules) (http://www.youtube.com/watch?v=rqvkQ5OQeA8)

Het gaat om de partij van Venitiaan - Gerges vorig jaar...(ja, een repost)

Waarop baseren ze de winst van Gerges? Ik zag Jerrol alleen maar scoren en scoren...opstoten, lichaamstoten en lowkicks...

gieloe
20-01-2009, 03:48
Dat vraag ik me nu ook nog steeds af man!

Mr 1 Leg
20-01-2009, 07:17
dan zijn jullie niet alleen mannen thanks voor het filmpje :thup:

badrdemo
20-01-2009, 07:23
Hesdy heeft deze gewoon terecht gewonnen.
Misschien lijkt het eerder op een onbeslist maar Hesdy scoort degelijk iets meer.
Daar komt bij kijken dat Hesdy deze partij 1 of 2 dagen van te voren gewoon aan nam tegen niet de minste terwijl hij 2 weken daarvoor een zware partij tegen Wendell Roche had gedraaid.
Zegt ook genoeg over zijn karakter.
Een kenner ziet gewoon dat Hesdy de gene is die te partij maakt, aanvallender is, en meer punten scoort.

Fr3ddy
20-01-2009, 08:53
Ja ik vond dat destijds ook al een erg vreemde beslissing

doom
20-01-2009, 09:05
Hesdy aanvallend meer dus winnaar

Illest
20-01-2009, 09:55
Hesdy heeft deze gewoon terecht gewonnen.
Misschien lijkt het eerder op een onbeslist maar Hesdy scoort degelijk iets meer.
Daar komt bij kijken dat Hesdy deze partij 1 of 2 dagen van te voren gewoon aan nam tegen niet de minste terwijl hij 2 weken daarvoor een zware partij tegen Wendell Roche had gedraaid.
Zegt ook genoeg over zijn karakter.
Een kenner ziet gewoon dat Hesdy de gene is die te partij maakt, aanvallender is, en meer punten scoort.


:cool2:

Ik zie Venitiaan toch echt meer scoren vanuit z'n achteruit en duidelijk druk zetten terwijl Gerges vanuit z'n dekking bijna niets terug doet.

De jury deelt jouw mening waarschijnlijk...(dat ie de partij 2 dagen van tevoren heeft aangenomen)

Wel triest dat ze hem daarom bevoordelen..

Venitiaan heeft deze pot overduidelijk gewonnen....

(een kenner ziet dat Hesdey naar voren loopt, opstoten eet en geen antwoord heeft op de handig wegdraaiende Venitiaan....die menig jab van Hesdey wegslipte;))

Slome
20-01-2009, 14:21
Winst voor Venitiaan...:D

Kameleon
20-01-2009, 15:07
Zo zie je maar weer. Verschillende mensen bekijken dezelfde wedstrijd en hebben een totaal andere mening over de uitslag. De één vind dit en de ander dat. Daarom doe je het als jury nooit goed....

jesselaar
20-01-2009, 15:32
venitiaan winnaar

Illest
20-01-2009, 16:30
Zo zie je maar weer. Verschillende mensen bekijken dezelfde wedstrijd en hebben een totaal andere mening over de uitslag. De één vind dit en de ander dat. Daarom doe je het als jury nooit goed....

Ja, soms is dat idd zo. Maar hier was het toch wel heel duidelijk hoor.
Onbeslist was al discutabel, maar winst voor Gerges is eigenlijk een beetje lachwekkend..

qua niveau komt ie niet eens in de buurt van Jerrol, dat zag je ook wel.

jesselaar
20-01-2009, 16:37
Hesdy heeft deze gewoon terecht gewonnen.
Misschien lijkt het eerder op een onbeslist maar Hesdy scoort degelijk iets meer.
Daar komt bij kijken dat Hesdy deze partij 1 of 2 dagen van te voren gewoon aan nam tegen niet de minste terwijl hij 2 weken daarvoor een zware partij tegen Wendell Roche had gedraaid.
Zegt ook genoeg over zijn karakter.
Een kenner ziet gewoon dat Hesdy de gene is die te partij maakt, aanvallender is, en meer punten scoort.


over karakter gesproken jerrel heeft 2 x van remy gewonnen de k1 nederland gewonnen (toen brak hij zn hand al in de 1e partij)
hij versloeg de red scorpion in zn prime .zo kan ik nog wel even doorgaan
jerrel is bij deze beslissing gwoon gepiepeld en dit is gewoon respectloos voor zo een topper

Fr3ddy
20-01-2009, 16:49
Maar goed.. zo zie je maar.. jureren is een moeilijk vak en als je aan de ring zit oogt een partij soms compleet anders dan als je deze naderhand op beeldmateriaal analyseert.

Wat is je mening over deze uitslag?
YouTube - buakaw vs kraus 29-11-08 part1. (http://www.youtube.com/watch?v=4_JzKn2fXoM)
YouTube - Buakaw vs Kraus 29-11-08 part2. (http://www.youtube.com/watch?v=R22hHQklw4o)
YouTube - Buakaw vs Kraus 29-11-08 part3. (http://www.youtube.com/watch?v=9kXiowpIilY)

Illest
20-01-2009, 16:52
:cool2:

K1 Basel een paar jaar terug....daar schreef ie de GP van Zwitserland op z'n naam..

Bregy zat ook in dat toernooi...schijnt dat ze later iets gevonden hadden bij Jerrol waardoor ie niet meer mee mocht doen.

Hij heeft ook nog tegen Aerts gestaan in Japan....tijdje terug maar verloren op punten.

Kan trouwens nergens beelden vinden van wat ik net opnoem...

wie o wie?


@ Fr3ddy:


uitslag van Buakaw - Kraus gaat helemaal nergens over natuurlijk...

Mephisto
20-01-2009, 17:06
Daar komt bij kijken dat Hesdy deze partij 1 of 2 dagen van te voren gewoon aan nam tegen niet de minste terwijl hij 2 weken daarvoor een zware partij tegen Wendell Roche had gedraaid.
Zegt ook genoeg over zijn karakter.

Dit zijn absoluut geen argumenten om een partij aan iemand toe te schrijven. Het spreekt absoluut van karakter maar je kunt iemand niet met een voorsprong aan een partij laten beginnen.

anonymous001
20-01-2009, 17:08
Tsja...

Lastige partij om te scoren, vind ik...

Maarre... Effe iets anders: hoe groot is die Gerges eigenlijk? Dacht altijd dat hij een beetje gemiddeld postuur had (1.85/100 kilo), maar Venetiaan is een grote man, en leek vrij klein in vergelijking...

Ch3f1
20-01-2009, 17:28
Hesdy heeft deze gewoon terecht gewonnen.
Misschien lijkt het eerder op een onbeslist maar Hesdy scoort degelijk iets meer.

Dit is gewoon een kwestie van tellen en volgens mij ben jij de tel goed kwijt!


Daar komt bij kijken dat Hesdy deze partij 1 of 2 dagen van te voren gewoon aan nam tegen niet de minste terwijl hij 2 weken daarvoor een zware partij tegen Wendell Roche had gedraaid.

Totaal niet relevant, hij neemt de partij aan of niet. Excuses "tellen" (zie eerste punt:rolleyes:) niet mee bij de beoordeling van de partij.


Een kenner ziet gewoon dat Hesdy de gene is die te partij maakt, aanvallender is, en meer punten scoort.

Een kenner :fp: je bedoelt vast "een kennis van..."

jesselaar
20-01-2009, 19:13
:cool2:

K1 Basel een paar jaar terug....daar schreef ie de GP van Zwitserland op z'n naam..

Bregy zat ook in dat toernooi...schijnt dat ze later iets gevonden hadden bij Jerrol waardoor ie niet meer mee mocht doen.

Hij heeft ook nog tegen Aerts gestaan in Japan....tijdje terug maar verloren op punten.

Kan trouwens nergens beelden vinden van wat ik net opnoem...

wie o wie?


@ Fr3ddy:


uitslag van Buakaw - Kraus gaat helemaal nergens over natuurlijk...
dit kwam door de organisator die wou zn pupil naar voren schuiven ofzo ,later is dit geloof ik recht getrokken?
en dat van kraus slaat echt alles dat is de reden waarom ik mma leuker vind je kan zeggen over ufc,affliction,wat je wilt ik vind de scheidsrechters en beslissingen daar gewoon erg goed .in japan gebeurd er bij k1 ook altijd wat daarom zal die sport ook nooit zo groot als mma worden .bij pride/dream was het ook meestal wel goed hoewel ze bij een japanner minder snel ingrijpen als hij onder vuur licht

Illest
20-01-2009, 19:41
Klopt, in mma zie je dit bijna niet....maar aan het eind vd partij is het ook duidelijker zichtbaar wie er krommer naar huis gaat...misschien daarom :lol:
(maar ook meerdere manieren om een partij voortijdig te beeindigen natuurlijk, dan hoeft de jury niet meer te beslissen)

ps:
Was dat echt een streek van de organisator? wow...dat wist ik niet...
Ik heb Venitiaan nog nooit zo goed zin vechten als toen...:cool2:

Jarno
20-01-2009, 20:41
dit kwam door de organisator die wou zn pupil naar voren schuiven ofzo ,later is dit geloof ik recht getrokken?
en dat van kraus slaat echt alles dat is de reden waarom ik mma leuker vind je kan zeggen over ufc,affliction,wat je wilt ik vind de scheidsrechters en beslissingen daar gewoon erg goed .in japan gebeurd er bij k1 ook altijd wat daarom zal die sport ook nooit zo groot als mma worden .bij pride/dream was het ook meestal wel goed hoewel ze bij een japanner minder snel ingrijpen als hij onder vuur licht

Ook in de UFC heb je twijfelachtige uitslagen, vorig seizoen of het seizoen daarvoor nog in TUF. Scheidsen en jureren blijft mensen werk, en fouten maken is menselijk heb ik wel eens ergens gehoord...

lopez86
20-01-2009, 21:19
Deze partij had Venetiaan gewoon zwaar gewonnen,
Ik had echt een !! WTF !! blik op me gezicht toen ik die uitslag hoorde, totaal niet terecht.

Het Beest
20-01-2009, 21:42
spelletjes gaan niet altijd om wie de beste is, want lang niet altijd wint de beste...

spelletjes geven wel een winnaar

en wie niet tegen winnen kan, moet niet meedoen aan een spelletje

lopez86
20-01-2009, 21:58
spelletjes gaan niet altijd om wie de beste is, want lang niet altijd wint de beste...

spelletjes geven wel een winnaar

en wie niet tegen winnen kan, moet niet meedoen aan een spelletje

Als jij je brood ermee moet verdienen en er word je even 7K door je neus geboord door een discutabele jury beslissing, is het wel meer dan een spelletje.
En zowieso spel of niet, je mag altijd op een kundige jury rekenen.

Jochem
20-01-2009, 22:24
Als jij je brood ermee moet verdienen en er word je even 7K door je neus geboord door een discutabele jury beslissing, is het wel meer dan een spelletje.
En zowieso spel of niet, je mag altijd op een kundige jury rekenen.

spelletje of niet, als ik onterecht verlies wordt ik pisnijdig. al is het bij fokking trefbal.

badrdemo
21-01-2009, 13:40
Ronde1 voor venetiaan, ronde 2 gelijk, maar impact van acties van venitiaan neemt af. Ronde 3 voor Hesdey; venetiaan maakt veel acties, maar totaal geen impact, Hesdey doet niet veel, maar wat hij doet heeft wel impact. Onbeslist was terecht geweest, maar ik zie toch licht voordeel voor Hesdey, zeker door goede gesloten verdediging.

Dit bedoelde ik met een kenner eigelijk.
Venetiaan doet meer maar alles op dekking en blok en totaal zonder inmpact behalve dan die 2 opstoten die goed doorkomen zijn aardig hard.
In tegenstelling tot Gerges die doet alles hard en komt ook erg vaak door en valt veel meer aan. Het lijkt in deze partij er idd op voor een leek dat Venetiaan moest winnen maar iemand die er verstand van heeft ziet dat er meer clean hits zoals ze dat noemen van Gerges zijn kant komen en daar gaat het om en niet die lullige stootjes op de dekking.