PDA

View Full Version : UFC Europa & South America division



Fasada
20-01-2009, 13:59
Nu UFC langzaam de europese markt aan het veroveren is lijkt het mij niet eens een raar idee als er ook een Europese titel komt en een Zuid-Amerikaanse titel. Het zou voor mij wel interessant idee zijn om zoiets neer te zetten, de europese of zuidamerikaanse kampioen kan dan bijvoorbeeld een keer vechten tegen de wereldkampioen.
Als dit er zou komen zat ik meteen te denken aan de volgende matchups

Europese titelgevechten

-70 David Baron vs Per Eklund
-76 Dan Hardy vs Martin Kampmann
-85 Gegard Mousasi (Alessio Sakara) vs Michael Bisping
-93 Thomasz Drwal vs James Zikic (zit niet bij de UFC)
+93 Alistair Overeem (Hardonk) vs Cheick Kongo

Zuid Amerikaanse titelgevechten

-70 Marcus Aurelio vs Thiago Tavares
-76 Thiago Alves vs ???
-85 Palhares vs Maia Demian (Anderson Silva is wereldkampioen dus gaat niet op)
-93 Machida vs Thiago Silva
+93 Nogueira vs Gonzaga

Wat vinden jullie van zo'n idee?

The Bulldog
20-01-2009, 14:10
ik vind het juist de kracht van de UFC om alleen met wereld titels te werken...houdt het nog een beetje straight...

dirk5
20-01-2009, 14:11
Zie liever gewoon in elke divisie 1 champ... krijg je het gezeur over wie er de echte champ is ook niet.

wel zie ik een paar matchups waar ik al een tijd op zit te wachten, vooral Hardonk-Congo kan voor mij niet snel genoeg gebeuren.

YoMarK
20-01-2009, 14:24
Wat vinden jullie van zo'n idee?
Leuk partijen heb je erbij staan, maar ik heb dezelfde mening als de mensen hierboven: maar 1 titel...DE champ.

Hier in europa krijg je al een andere titel als je tijdens je partij een scheet laat, waardoor een titel niets meer waard is.

joost
20-01-2009, 14:27
Leuk partijen heb je erbij staan, maar ik heb dezelfde mening als de mensen hierboven: maar 1 titel...DE champ.

Hier in europa krijg je al een andere titel als je tijdens je partij een scheet laat, waardoor een titel niets meer waard is.


x2 en je moet nog eens super lang wachten op de matches.. :thown: als je alle divisies tegen elkaar wilt laten knokken

Fasada
20-01-2009, 14:31
De wereldtitels blijven zeker gehandhaafd alleen een eerdere opmerking van iemand anders kwam ik op dit idee.

Het is namelijk zo dat wanneer je in aanmerking wil komen voor een titelgevecht je naast je win-record ook commercieel te promoten moet zijn. Je ziet bijvoorbeeld dat de kans groot is dat Quinton Jackson tegen Rashad zal vechten voor de titel.
Dit gaat natuurlijk nergens over wanneer je weet dat een Machida vs Thiago Silva veel meer recht hebben op zoiets.

Je ziet ook bij de UFC dat het draait om 4 of 5 vechters en de rest hangt er een beetje bij en zitten niet echt in de mix. Het feit dat GSP tegen BJ Penn vecht zegt voor mij eigenlijk genoeg. Er zijn nog zat jongens die tegen GSP kunnen vechten en ook tegen BJ Penn.
Bij Penn vond ik Huerta en Kenny Florian uitstekende kandidaten en bij GSP zou Alves of Diego moeten staan maar nee ze kiezen toch om de twee posterboys te laten vechten.

Het feit dat Brock Lesnar al na 3 partijen (waarvan 1 verlies) meteen kampioen is, is ook bedenkelijk...

Maar goed, het idee is vooral gekomen om ook de europese vechters een kans te maken op een wereldtitel shot. Wanneer je Europees kampioen ben maak je een goede kans om door te breken, het is ook marketingtechnisch interessant om zo europese vechters te laten groeien binnen een eigen divisie. Zeker als je kijkt naar het feit dat je maar 2 of 3 keer vecht. Hierdoor kan het dus jaren duren wil je een kans maken. En mocht je er 1 verliezen zak je meteen in de ladder terwijl in Chuck nu al twee keer heeft verloren maar nog steeds hoofdpartijen aangeboden krijgt. Een Thomasz Drwal zou naar mijn mening gewoon een kans hebben om te winnen tegen een Chuck maar voordat hij die kans krijgt is hij vier jaar verder.

The Bulldog
20-01-2009, 14:40
Zolang de harde kern voor de UFC nog steeds in de USA zit zullen ze zeker kijken naar vechters die daar erg goed in de markt staan...begrijp ik wel...net als dat ze bisping in de uk als hoofd partij parkeren...

dat Rampage een titel shot krijgt is in mijn ogen ook terecht ...hij is de ouwe champ.heeft bewezen bij wanderlei dat zijn focus er weer is..en krijgt de kans zijn titel terug te pakken...

Machida is een niet goed in de markt liggende vechter door zijn stijl....tja...gezien zijn wins zou hij de volgende titel kandidaat zijn....mee eens...

Ach op zich niks mis mee een europesche titel UFC maar ben meer van de 1 titel voor de organisatie...

ben wel van mening dat met de continentale titels je veel meer mooie hoofdpartijen kan creeeren voor bijv europa en zo dusss ook meer voer heebt voor meer europesche evenementen...