PDA

View Full Version : Fedor Arlovski volgens Freddie Roach. ***spoiler***



goro
26-01-2009, 16:41
“[Andrei Arlovski] made a young man’s mistake. It was too easy for him. He was winning the fight handily I thought, controlling the fight like we planned. He got a little cocky, and he tried the flying knee from too far away, no setup, and he paid for it … Fedor swings hard, that’s his thing. He probably had his eye closed, but he just got lucky, I think. If we had followed a more disciplined fight, and kept to the game plan, I think it was going to be easy.”
Freddie Roach — who has raved about the boxing skills of his pupil, Andrei Arlovski, heading into his superfight against WAMMA Heavyweight Champion Fedor Emelianenko at Affliction: “Day of Reckoning — talks about what went wrong last night. “The Pitbull” was knocked out cold by the cornered and very dangerous Russian cyborg in the first round while attempting a flying knee. Roach chalks it up to youthful inexperience and a little bit of luck. Perhaps Emelianenko should have used better technique (http://mmamania.com/2009/01/03/mma-quick-quote-fedor-emelianenko-has-no-technique-when-it-comes-to-striking/) and fought more like a man (http://mmamania.com/2009/01/06/ufc-quick-quote-fedor-will-be-knocked-out-if-he-fights-like-a-man/). That way, maybe, he wouldn’t now be eating crow (http://mmamania.com/2009/01/22/mma-quick-quote-freddie-roach-is-going-to-eat-crow-for-fedor-emelianenko-remarks/) or having to cough up $5,000 to M-1 Global’s Gary Millen in a sidebet.

bron: http://mmamania.com/2009/01/25/freddie-roach-lucky-punch-from-fedor-floors-cocky-arlovski-at-affliction/

goro
26-01-2009, 16:44
Maar wat bedoelt hij met het laatste zinnetje:

That way, maybe, he wouldn’t now be eating crow (http://mmamania.com/2009/01/22/mma-quick-quote-freddie-roach-is-going-to-eat-crow-for-fedor-emelianenko-remarks/) or having to cough up $5,000 to M-1 Global’s Gary Millen in a sidebet. ?

TOON
26-01-2009, 16:44
altijd pijnlijk zo'n post-fight interview als je vechter verliest van iemand die niet kan boksen....

Biiyen
26-01-2009, 16:45
Fixed :

Verlies van Arlovski volgens Freddie Roach. Arlovski had to fight more like a pro!

thijss
26-01-2009, 17:01
Ik word echt moe van de uitspraken van die man..

YoMarK
26-01-2009, 17:09
Wat zijn dan de uitspraken van die man thijss?

"Fedor had to fight more like a man" heeft hij namelijk niet gezegd, lezen lijkt moeilijk ;)

matraz
26-01-2009, 17:10
Het was wel een beginnersfout eerste klas...dat dan weer wel!

Maar omdat dan als trainer tegen iedereen te gaan verkondigen!!!

marcelt
26-01-2009, 17:12
Fedor kan niet boksen, maar wel goede boksers neerslaan ;)

dimitri
26-01-2009, 17:13
Roach had voor het gevecht ook wel letterlijk in een interview gezegd dat Arlovski zekern geen flying knee mocht proberen.

Wat heb je aan een coach als je er niet naar luistert?

Il Loco
26-01-2009, 17:21
Dat gezeik altijd achteraf.

Ik hoor iedereen zeggen dat ze zich zorgen maakte om Fedor, omdat het leek alsof hij niet in zijn element was. Maar het punt is dat hij dat juist wel was. Hij wist dat wanneer hij zijn handen uitdagend laag zou houden, dat het een kwestie van tijd zou zijn eerdat Arlovski zou happen. En dat is precies wat hij deed. En dat is dan weer precies waar Fedor zo goed in is. Strategisch vechten, en counteren op je fouten.

Hij straft je gewoon meteen af. Het was gewoon zijn game plan om zich uitdagend op te stellen, en af te wachten tot Arlovski een move zou doen en dan daarop counteren.

Fedor is gewoon nog altijd de koning der zwaargewichten.

En ik zie op dit moment niemand die hem kan verslaan.:)

dimitri
26-01-2009, 17:24
Fedor is gewoon nog altijd de koning der zwaargewichten.

En ik zie op dit moment niemand die hem kan verslaan.:)

Dan ken je deze jongen nog niet:

http://fc71.deviantart.com/fs25/f/2008/130/5/9/Character_Select__Dhalsim_by_UdonCrew.jpg

phranq
26-01-2009, 17:48
SPOILER

TOON
26-01-2009, 17:52
toch vreemd dat zo'n coach het ook al over een lucky punch heeft...hij zou toch vooral moeten weten dat als je slaat je slaat om iets te raken en dat als het dan raak is het geen geluk kan zijn.....?

thijss
26-01-2009, 18:11
Wat zijn dan de uitspraken van die man thijss?

"Fedor had to fight more like a man" heeft hij namelijk niet gezegd, lezen lijkt moeilijk ;)

Zeg ik dat dan?

Dit bijvoorbeeld:
"He probably had his eye closed, but he just got lucky"

En zo zijn er nog wel een paar uitspraken (van voor het gevecht) van hem waar ik me aan heb geirriteerd.

Emilio
26-01-2009, 19:11
die freddy roach ziet er zelf uit alsof hij punchdrunk is met die rare scheve bek van hem.

chief108
26-01-2009, 19:18
beste afstraffing die hij als trainer kon krijgen :p

tap-out
26-01-2009, 19:53
Tja , had hij zich maar aan de gameplan moeten houden.

Wie niet horen wilt , zal tegenover Fedor helaas moeten voelen.

Gelukkig duurt het voelen niet lang, omdat je na iets meer dan 3 minuten gevoelloos op het canvas ligt uit te rusten......

En het was geen lucky punch. Als hij de stoot had ingezet zonder te kijken (en te zien dat Arlovski net zou springen) had hij die stoot toch niet zo hoog (in normale houding boven het hoofd van Arlovski) gemikt?

Wel is het zo dat Arlovski voor stond op punten, tot het moment van de KO.

tap-out
26-01-2009, 19:54
Volgens velen domineerde Arlovski het gevecht, dat is naar mijn menig overdreven.
Hij stond gewoon voor op punten, maar er waren van beide kanten nog geen zware treffers gevallen.

En tja:

- Randleman stond ook voor op punten
- Hunt ook
- Fujuta was erg dicht bij een KO
- zelfs HMC lag bovenop en sloeg Fedor beurs, dus ook hij stond voor op punten
- coleman had de eerste keer een backmount, gaf goede GnP en stond dus ook voor op punten

"Fedor has always been lucky".

Ik heb bijna nooit mazzel, het valt me echter wel op dat hoe meer een vechter traint, des te meer mazzel hij heeft...raar.....hoe zou dat toch komen?

HUNEBED
26-01-2009, 19:57
beste afstraffing die hij als trainer kon krijgen :p

Mooi hé

detje
26-01-2009, 20:03
beetje slap om zo te reageren, beetje disrespectful ook om zo te reageren nadat je hebt verloren van de keizer...wees gewoon eerlijk en zeg dat fedor ongelovelijk goed is..als telt niet he..

TheHagueBoxer
26-01-2009, 20:22
vin het ook een beetje BS om gelijk over een lucky punch te beginnen maar zo raar vind ik deze reactie van roach echt niet. arlovski deed het goed, eigenlijk precies zoals Roach het voorspelt had, maar arlovski heeft gewoon zijn kansen verkloot door die flying knee. Fedor keek trouwens wel naar de grond toen hij die stoot gaf, dus als arlovski rustig had blijven boksen met head movement enz was hij er denk ik niet tegen op gelopen... als als als...

ze mogen imo wel wat aan hun boks werk doen bij red devil want fedor had weinig in te brengen in het begin

MilfhunterMMA
26-01-2009, 20:34
vin het ook een beetje BS om gelijk over een lucky punch te beginnen maar zo raar vind ik deze reactie van roach echt niet. arlovski deed het goed, eigenlijk precies zoals Roach het voorspelt had, maar arlovski heeft gewoon zijn kansen verkloot door die flying knee. Fedor keek trouwens wel naar de grond toen hij die stoot gaf, dus als arlovski rustig had blijven boksen met head movement enz was hij er denk ik niet tegen op gelopen... als als als...

ze mogen imo wel wat aan hun boks werk doen bij red devil want fedor had weinig in te brengen in het begin

fedor was arlovski gewoon wat aan het uittesten. boksen is geen mma striking. waarom zou fedor in godsnaam technisch willen leren boksen als hij op deze manier iedereen naar de grond slaat? ik zie het probleem niet. fedor is gewoon een beest die het mma striking eigen heeft gemaakt.

Il Loco
26-01-2009, 20:52
fedor was arlovski gewoon wat aan het uittesten. boksen is geen mma striking. waarom zou fedor in godsnaam technisch willen leren boksen als hij op deze manier iedereen naar de grond slaat? ik zie het probleem niet. fedor is gewoon een beest die het mma striking eigen heeft gemaakt.

Idd altijd dat gelul maar weer. Fedor heeft gewoon zijn eigen manier van slaan, het hoeft er niet goed boks-technisch uit te zien, als het maar effectief is. En hij hield expres zijn handen laag om Arlovski uit zijn tent te lokken, en precies dat is gebeurd! Als Fedor zegt in het post-intervieuw dat hij geen een moment in de problemen was, dan is dat ook zo.

tap-out
26-01-2009, 20:52
Niks lucky punch, ik zou eerder zeggen:

Lucky that Arlovski felt he needed to try something stupid!

Trouwens, ik dacht voor het gevecht ook dat Arlovski zou winnen!

Voornamelijk omdat Fedor de laatste tijd veel meer bezig was met reclame spotjes, films etc. dan met vechten. Zelf zijn Sambo titlel verloor hij vorig jaar door gebrek aan training.

Voor Arlovski had hij ook wel wat meer mogen trainen:
http://sportsillustrated.cnn.com/2009/writers/josh_gross/01/25/affliction.2/index.html

Ronald
26-01-2009, 21:15
Ach, ik ben het niet compleet met Roach eens, maar zo gek is het niet wat hij zegt. Het was inderdaad overmoedig van Arlovski om er een vliegende knie uit te gooien, en dat kost 'm de wedstrijd. Het wordt dan zelfs onbelangrijk of het nou een lucky punch is of niet (als die uberhaupt al bestaat).

Ik vind trouwens dat Roach het volste recht heeft om een nabeschouwing te geven. Waarom zou hij niet mogen zeggen wat hij er van vond? Hij vertelt gewoon hoe hij er tegen aan keek en dat heeft niets met onrespectvol te maken.

Judas
26-01-2009, 21:22
ze mogen imo wel wat aan hun boks werk doen bij red devil want fedor had weinig in te brengen in het begin

Nou, hij domineerde Crocop(in z'n prime) in de standup, slaat Sylvia in een paar tellen neer, slaat Arlovski in 3 minuut nog wat KO. Zou niet weten waarom hij wat aan zijn bokswerk moet doen...

amilster
26-01-2009, 22:05
De feiten spreken voor zich bij de man dat lijkt me duidelijk.
Al voelde ik me ook wel nerveus in het begin omdat ik zag dat fedor miste en Alrovsky alles gemakkelijk leek te raken en als je de stootkracht van Arlovsky erbij rekend dan kon het ook zomaar eens afgelopen zijn voor de Keizer, eglukkig is dat niet gebeurd en mepte ie em in ronde 1 Ko :P

De man van 14K
26-01-2009, 22:15
Het liep gelukkig goed af maar A.A. kwam erg goed door met zijn combo's...

Octavius
26-01-2009, 22:35
die freddy roach ziet er zelf uit alsof hij punchdrunk is met die rare scheve bek van hem.

Roach heeft ziekte van Parkinson. Vandaar zijn manier van praten en doen. Verder is het wel een coach met een behoorlijk record als coach.

De man van 14K
26-01-2009, 22:38
i smell a cockroach?

The Persian Killer
26-01-2009, 22:51
Maar wat bedoelt hij met het laatste zinnetje:

That way, maybe, he wouldn’t now be eating crow (http://mmamania.com/2009/01/22/mma-quick-quote-freddie-roach-is-going-to-eat-crow-for-fedor-emelianenko-remarks/) or having to cough up $5,000 to M-1 Global’s Gary Millen in a sidebet. ?



http://www.youtube.com/watch?v=I4HcgUQoBnM&eurl=http://neswsports.com/2009/01/23/gary-millen-and-tito-ortiz-rip-on-dana-white-for-using-steroids-video/&feature=player_embedded

El Bambino
27-01-2009, 08:17
toch vreemd dat zo'n coach het ook al over een lucky punch heeft...hij zou toch vooral moeten weten dat als je slaat je slaat om iets te raken en dat als het dan raak is het geen geluk kan zijn.....?

Die coach is een narcist eerste klasse. Hoe vaak is Fedor KO gegaan in zijn loopbaan? Dacht die coach nou echt dat ie deze x ko zou gaan? Hoe vaak is die Arlovsky ko gegaan? Arlovsky heeft zijn kans gehad, niet goed genoeg klaar geef het toe als goede sportman!

Emilio
27-01-2009, 08:58
Als je de wedstrijd nog eens objectief terugkrijgt zie je dat de schade die arlovski doet eigenlijk heel erg meevalt hoor. Alleen de eerste exchange was het even schrikken.

Wel leek Arlovski wat meer in de wedstrijd te zitten.

Justinian
27-01-2009, 17:11
Arlovski aan zijn fans:

YouTube - A message from Andrei to his fans! (http://www.youtube.com/watch?v=N0_J6UaU0Gc)

rai
27-01-2009, 17:15
Is dit wel echt Arlovski? Ik herken hem niet zonder baard;)

TheHagueBoxer
27-01-2009, 17:34
Nou, hij domineerde Crocop(in z'n prime) in de standup, slaat Sylvia in een paar tellen neer, slaat Arlovski in 3 minuut nog wat KO. Zou niet weten waarom hij wat aan zijn bokswerk moet doen...

die dominatie van crocop in de standup viel imo wel mee maar hij deed het staand zeker niet slecht, tim sylvia is geen bokser, en arlovski ging neer omdat hij ineens ophield met boksen... ik heb het gevecht nog een paar keer gekeken, en ik moet zeggen dat fedor het zonder die flying knee van arlovski hoogstwaarschijnlijk ook had gered(hij heeft voor die tijd maar 1 soort van takedown geprobeert, waarna hij van afloop zei dat hij meer aan het uitrusten was in de clinch), maar boksen is imo gewoon niet zijn sterke punt (en ik heb het over goede techniek want power heeft hij genoeg). Fedor is danwel de beste mma vechter van het moment maar ook hij kan zich op punten waarschijnlijk nog verbeteren, maar gek genoeg mag je blijkbaar geen kritiek op fedor hebben.

btw ik had het ook over red devil, kirill bokst een beetje zoals fedor, maar hij heeft niet de andere capibiliteiten om hiermee weg te kunnen komen, getuige zijn gevecht tegen buentello

rai
27-01-2009, 17:42
Dat gezeur of Kirril of hoe hij ook moge heten. Die jongen is nog maar twintig jaar. Hij krijgt klappen als water, maar die gozer geeft niet op en blijft het proberen. Voor zo'n jong iemand die blijft vechten en door blijft gaan, voor de ogen van de hele mma wereld, kan ik alleen maar heel veel respect en bewondering opbrengen. En ik hoop dat die gozer het gaat redden.

MilfhunterMMA
27-01-2009, 19:16
die dominatie van crocop in de standup viel imo wel mee maar hij deed het staand zeker niet slecht, tim sylvia is geen bokser, en arlovski ging neer omdat hij ineens ophield met boksen... ik heb het gevecht nog een paar keer gekeken, en ik moet zeggen dat fedor het zonder die flying knee van arlovski hoogstwaarschijnlijk ook had gered(hij heeft voor die tijd maar 1 soort van takedown geprobeert, waarna hij van afloop zei dat hij meer aan het uitrusten was in de clinch), maar boksen is imo gewoon niet zijn sterke punt (en ik heb het over goede techniek want power heeft hij genoeg). Fedor is danwel de beste mma vechter van het moment maar ook hij kan zich op punten waarschijnlijk nog verbeteren, maar gek genoeg mag je blijkbaar geen kritiek op fedor hebben.

btw ik had het ook over red devil, kirill bokst een beetje zoals fedor, maar hij heeft niet de andere capibiliteiten om hiermee weg te kunnen komen, getuige zijn gevecht tegen buentello

power is onderdeel van boksen toch? tim sylvia geen bokser? heb je hem ooit wat anders zien doen in een gevecht? (die ene high kick daargelaten)