PDA

View Full Version : Margarito en trainers tijdelijk geschorst



TheHagueBoxer
29-01-2009, 20:15
ivm met iets mogelijk illegaals (wat is nog niet duidelijk) dat werd opgemerkt Mosley's trainer tijdens het intapen van Margarito's handen voor het gevecht afgelopen zaterdag. Tot er duidelijk is of er iets daadwerkelijk iets illegaals in de tape/wrapping zat is Margarito zijn boksvergunning ingetrokken, en dit geld ook voor z'n trainers.

Er is nog niks bewezen maar ik hoop echt dat het niks blijkt te zijn want dat zou een grote schaduw over Margarito's voorgaande prestaties werpen (oa Cotto en Citron). Maar het ziet er niet goed uit...

bron: http://sports.espn.go.com/sports/boxing/news/story?id=3867817&campaign=rss&source=RSS.BOXINGHeadlines

Mike
29-01-2009, 20:37
From what I know, there was a plaster of Paris-like substance in Margarito's wraps and the commission has these wraps under seal and is investigating what kind of substance it is,"

Paris-like????

wtf is dat?

Jarno
29-01-2009, 21:34
From what I know, there was a plaster of Paris-like substance in Margarito's wraps and the commission has these wraps under seal and is investigating what kind of substance it is,"

Paris-like????

wtf is dat?

Smegma??

TheHagueBoxer
29-01-2009, 21:49
Plaster of paris maakt je bandages hard, is vaker gebruikt door pro boksers. Is uiteraard hartstikke illegaal, want het kan dodelijke gevolgen hebben voor je tegenstander. Eind vorig jaar is een zuid afrikaanse bokser (Edward Mpofu) nog levenslang gebanned van boksen omdat dit bij hem was aangetroffen.

Glen
29-01-2009, 21:51
Smegma??
No man, dat is Spanish-like.........

Marco
29-01-2009, 23:28
mooi shit die actie, en wat ik nog veel erger vindt is dat het superieure bokswerk van Sugar Shane Mosley(taktisch, timing, snelheid, power etc.) onderbelicht wordt door dit schandaal...

leks
29-01-2009, 23:52
Tijdens het gevecht maakte die Merchant toch al een opmerking hierover, als ze echt dat geflikt hebben tsja no mercy.

Octavius
30-01-2009, 10:08
Goede zaak dat er gekeurd wordt. Jammer voor iemand met zo talent in het boksen zich verlaagt naar dit soort dingen.

Vind dat er bij kickboksen op amateur niveau ook wel eens wat strengere regels mogen gelden mbt. bandages. Zie soms lagen tape, plakband etc voorbij komen. Gewoon net als bij amateurboksen alleen bandage gebruiken.

Richelieu
30-01-2009, 10:12
Vind dat er bij kickboksen op amateur niveau ook wel eens wat strengere regels mogen gelden mbt. bandages. Zie soms lagen tape, plakband etc voorbij komen. Gewoon net als bij amateurboksen alleen bandage gebruiken.

x2!! Dat zou een hele goede zijn. In Amerika bijvoorbeeld lukt het je echt niet om een klein bouwpakketje op de vuisten van je vechters te bouwen!!

Payne
30-01-2009, 11:06
Eens.. Bandages alleen is toch voldoende?
Heel misschien 1 laagje tape om het geheel een beetje op z'n plaats te houden...

Bud S
30-01-2009, 11:59
mooi shit die actie, en wat ik nog veel erger vindt is dat het superieure bokswerk van Sugar Shane Mosley(taktisch, timing, snelheid, power etc.) onderbelicht wordt door dit schandaal...

x2

vlijmscherpe acties van mosley
zo zie je het zelden, terwijl mosley toch ook al niet meer de jongste is.
dit gevecht kan wat mij betreft nu al de boeken in als 1 van de beste van 2009

De man van 14K
30-01-2009, 12:39
x2!! Dat zou een hele goede zijn. In Amerika bijvoorbeeld lukt het je echt niet om een klein bouwpakketje op de vuisten van je vechters te bouwen!!


boeie, tapen plakken en nog meer tapen moet je.
En als die schenen pijn doen: stikstof. Je trapt ze helemaal naar de gallemiesen maar voelt NIETS> en mocht je toch pijn hebben dan spuiten we er wel een beetje verdovend middel in.. Je weet hoe het gaat toch?
Een oppepper nodig voor de partij? Geen probleem gooi er maar een paar stackers in! knallen met die hap.

matraz
30-01-2009, 15:26
Ik heb een hoop amateur wedstrijden gebokst...en daar werd altijd gecontrolleerd of de bandages klopte. De handschoenen gingen vaak ook pas in de ring aan....soms werd er zelfs na de wedstrijd gekeken of de bandages aan de juiste lengte voldeed...

Zal goed zijn dit ook in het kickboksen toe te passen......zulk competitie vervalsing is laag en verpest de sport! vooral als je ziet hoe jong de vechtertjes soms zijn....dan moet je er toch niet aan denken dat jouwn pupil/kind genaait (en misschien verwond) wordt door een iets te fanatieke trainer vd tegenpartij.

Tony
30-01-2009, 15:46
boeie, tapen plakken en nog meer tapen moet je.
En als die schenen pijn doen: stikstof. Je trapt ze helemaal naar de gallemiesen maar voelt NIETS> en mocht je toch pijn hebben dan spuiten we er wel een beetje verdovend middel in.. Je weet hoe het gaat toch?
Een oppepper nodig voor de partij? Geen probleem gooi er maar een paar stackers in! knallen met die hap.

Precies... en iedereen die het hier niet mee eens is gaat maar lekker hier (http://forum.viva.nl/) verder kijken.

Octavius
30-01-2009, 15:50
Ik heb een hoop amateur wedstrijden gebokst...en daar werd altijd gecontrolleerd of de bandages klopte. De handschoenen gingen vaak ook pas in de ring aan....soms werd er zelfs na de wedstrijd gekeken of de bandages aan de juiste lengte voldeed...

Zal goed zijn dit ook in het kickboksen toe te passen......zulk competitie vervalsing is laag en verpest de sport! vooral als je ziet hoe jong de vechtertjes soms zijn....dan moet je er toch niet aan denken dat jouwn pupil/kind genaait (en misschien verwond) wordt door een iets te fanatieke trainer vd tegenpartij.

2x. Dat meten ken ik idd wel. Evenals dat hij niet elastisch mocht zijn. Amateur is liefhebber dus moet het ook gewoon eerlijk verlopen. Jammer dat kickboksen op sommige dingen nog niet geheel goed gereld is. Maar wat er niet is kan nog komen.

m12
30-01-2009, 18:50
ik vind dat tapen zowiezo nergens op slaan!!!
in de training sla je 10 x zo hard op de pads enzo,
en daar heb je tog ook alleen bandages om dusja

T15Boxing
30-01-2009, 19:04
Normale wraps zijn zachter en beschermen je handen juist. Als het verhard wordt denk ik niet dat dat goed is voor je handen. Ik denk niet dat Margarito schuldig is. Gewoon Richardson die weer even bekend wil worden.

TheHagueBoxer
30-01-2009, 20:13
Normale wraps zijn zachter en beschermen je handen juist. Als het verhard wordt denk ik niet dat dat goed is voor je handen. Ik denk niet dat Margarito schuldig is. Gewoon Richardson die weer even bekend wil worden.

Het is idd wel een belangrijk punt dat dit niet de eerste keer is dat Richardson commentaar had op de wraps van de tegenstander. Toen Trinidad tegen Hopkins moest zag hij dat Tito's wraps op de verkeerde manier getaped waren en eiste hij dat ze opnieuw getaped werden want anders zou hij de wedstrijd afzeggen. Hopkins heeft later nog verteld dat dit alleen gezegd werd om in Tito's hoofd te komen.

T15Boxing
31-01-2009, 01:35
Het is idd wel een belangrijk punt dat dit niet de eerste keer is dat Richardson commentaar had op de wraps van de tegenstander. Toen Trinidad tegen Hopkins moest zag hij dat Tito's wraps op de verkeerde manier getaped waren en eiste hij dat ze opnieuw getaped werden want anders zou hij de wedstrijd afzeggen. Hopkins heeft later nog verteld dat dit alleen gezegd werd om in Tito's hoofd te komen.

Oh natuurlijk, dat was ik helemaal vergeten. Ze zeggen dat Boxen merendeels mentaal is. Lijkt erop dat ze dat ook echt benutten als je naar zulke incidenten kijkt.
Maar goed. Niemand kan voorlopig feitelijk praten. We zullen moeten wachten. Maar, ik denk dat Margarito's imago hoe dan ook beschadigt is, schuldig of niet.

TheHagueBoxer
27-03-2009, 18:41
resultaat onderzoek: er is idd plaster of paris (soort gips/pleisterkalk wat hard word als het nat word) aangetroffen in margarito's handschoenen....

ik vindt eigenlijk dat hij nooit meer mag boksen (gebruik van plaster heeft al meer dan eens dodelijke gevolgen gehad voor de tegenstander). maar ik wil wel heel graag dat hij nog een keer tegen cotto bokst. het was echt geen toeval dat Mosley hem sloopte toen hij dus zonder die shit in z'n wraps vocht, en ik weet 99% zeker dat als hij het tegen Mosley wilde gebruiken, dat hij het in de partij tegen Cotto ook gebruikt heeft

Marco
27-03-2009, 18:49
resultaat onderzoek: er is idd plaster of paris (soort gips/pleisterkalk wat hard word als het nat word) aangetroffen in margarito's handschoenen....

ik vindt eigenlijk dat hij nooit meer mag boksen (gebruik van plaster heeft al meer dan eens dodelijke gevolgen gehad voor de tegenstander). maar ik wil wel heel graag dat hij nog een keer tegen cotto bokst. het was echt geen toeval dat Mosley hem sloopte toen hij dus zonder die shit in z'n wraps vocht, en ik weet 99% zeker dat als hij het tegen Mosley wilde gebruiken, dat hij het in de partij tegen Cotto ook gebruikt heeft


x2

T15Boxing
27-03-2009, 21:19
Sukkels ook he. Heel jammer van Margarito, hij was een van mn favorieten. Nu zou hij van mijn part niet meer buiten Mexico mogen boksen.